Todii pääsin testaamaan todenteolla autoo tänään radalle.
Ensivaikutelma on varsin positiivinen, vakio slashin huonot ominaisuudet on tipotiessään!
Autolla pystyy ajamaan huomattavasti agressiivisemmin kuin vakiolla auton kaatumatta.
Testailin autoa myös ilman kallistuksen vakaajia ja pelkällä takavakaajalla, ilman vakaajia auto meneee kyllä varsin näyttävässä mujussa kaatumatta kuitenkaan. Vakaajat siis vaikuttaa todella paljon vaikka pito ei mitenkään hirveä olekaan ja vauhtiakaan ei juuri tuolla meidän radalla kerkeä tulla. Katotaan miten käy nokialla
Autossa alla Hobaon Hyper 8:n iskarit (2x1,3mm lautaset ja 50/35wt öljyt) ja vakiot jouset, maavaraa autolla n.45mm ja ulosjoustoakin sen 25mm. Ajokorkeudessa menee HC lipo alle kylellään. (42mm)
Auto hyppää aivan eritavalla vakioon verrattuna, Jkl radalla olevaa triplaa pääsin pari kertaa vetään kokonaan yli, vaikka kiihytys matka nokkaan on olematon ja nokkakin on aivan liian lyhyt tuolle autolle.
Proton kestävyys oli yllätys sinällään, mitään omavalmistetta ei mennyt millaan tapaa rikki. C paloja tuli tuhottua muutama kylelleen ländätessä. Olis hyvä olla alumiiniä tai sitten läpipultattu tuo vakio, renkaasta kaikki voima kohdistuu vain c palan yläosaan jota kautta se pääsee repimään rikki tuon. Läpipultti siirtäisi voimaa myös tuonne c palan alaosaan.
Polyeteeni vaikuttas siis varsin kivalle materiaalille, halpaa & halpaa, kestää, helppo työstää (mattopuukko ja porakone riittää) Kuviosahalla tietty helpompaa.