Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maintenanceman

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.07.05 - klo: 17.29 »
Lainaus käyttäjältä: "esco"
no voe vehje... :( nyt on sit syöny toi messinki prikka ittensä pois tosta kytkinkellon vierestä. uponnu ihan ton ruuvin sisää. ei viitti ees toista samanlaista siihen laittaa jos kehittäs itte sinne jonku paremman prikan

Lainaus käyttäjältä: "Maintenanceman"
Kytkinkellon akselinsuuntainen edestakainen välys (liiallinen) voi johtua siitä että se messinkiprikka on "syönyt" itseään sitä akselin päässä olevaa ruuvia vasten. Itsellä oli noin 3-4mm välystä kun huomasin asian. Vakio prikka on mielestäni väärän kokoinen (ulkohalkaisija) koska prikka ottaa kiinni sekä laakerin ulkokehään että sisäkehään. Missään "oikeassa" koneessa/laitteessa ei laakerin stoppariprikka ole tuollainen, ulkokehä on aina hieman pienempi kuin laakerin ulkokehä.
Itse tein laakeripronssista prikan jonka ulkohalkaisija on 8.5mm eikä 10mm kuten alkuperäisessä. Nyt ei ota kiinni laakerin ulkokehään ja kellokin pyörii herkemmin, eikä em. kaltaista kulumista ole ollut havaittavissa.
Huom. edellä tarkoitin "oikealla" koneella/laitteella esim. työstökoneita, vaihteistoja, alennusvaihteita yms. Tämä lisäys vain selvyyden vuoksi ettei ala keskustelua siitä mikä on oikea kone.


Itse itseäni lainaten...

2
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 03.07.05 - klo: 20.28 »
Kytkinkellon akselinsuuntainen edestakainen välys (liiallinen) voi johtua siitä että se messinkiprikka on "syönyt" itseään sitä akselin päässä olevaa ruuvia vasten. Itsellä oli noin 3-4mm välystä kun huomasin asian. Vakio prikka on mielestäni väärän kokoinen (ulkohalkaisija) koska prikka ottaa kiinni sekä laakerin ulkokehään että sisäkehään. Missään "oikeassa" koneessa/laitteessa ei laakerin stoppariprikka ole tuollainen, ulkokehä on aina hieman pienempi kuin laakerin ulkokehä.
Itse tein laakeripronssista prikan jonka ulkohalkaisija on 8.5mm eikä 10mm kuten alkuperäisessä. Nyt ei ota kiinni laakerin ulkokehään ja kellokin pyörii herkemmin, eikä em. kaltaista kulumista ole ollut havaittavissa.
Huom. edellä tarkoitin "oikealla" koneella/laitteella esim. työstökoneita, vaihteistoja, alennusvaihteita yms. Tämä lisäys vain selvyyden vuoksi ettei ala keskustelua siitä mikä on oikea kone.

3
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.07.05 - klo: 23.16 »
Joko spurrin "kitka" luistaa tai sitten kytkimen käpälät.

4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.07.05 - klo: 16.16 »
Hobbylinnasta hommasin alupalat.
Tuli heti kun vain tuli maahan, kysy pian, voivat loppua.

5
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.07.05 - klo: 00.00 »
Tänään vihdoinkin saapuivat alumiinipalat 4.6BB:n kytkimeen.
Vähän aikaa sitten vaihdetut teflonpalat olivat selvästi jo kuluneet.
Nopea vaihto ja kokeilemaan, ensimmäinen huomio oli että spurrin kitka luistaa, kiristys ja johan alkoi "pelittämään". Vaihteen vaihtokin on nyt paljon täsmällisempää kuin luistavilla teflonpaloilla.
Ainoa negatiivinen asia on se että nyt keulii herkästi selälleen jos ei ole tarkkana kaasun kanssa pitävällä alustalla, tästä johtuen rikoin sitten moottoripukin, yksi nurkka halki ja motti siirtyi sen verran että kytkinkello otti toiseen jarrulevyyn kiinni ja sorvasi sitä hieman.
En ole varma menikö se pukki selälleen keulimisessa vai 3-4 kertaisessa voltissa etukautta kovalle betonialustalle...  :(

6
Vapaa keskustelu / Digikamerat
« : 01.07.05 - klo: 09.59 »
Eikös sellaisia ilmais ohjelmiakin löydy joilla voi hoitaa kuvien pienentämisen ilman yltiömonimutkaisia muokkausmahdollisuuksia?
Yksinkertaisimmillaan kait pienentäminen onnistuu myös esim. Windowssilla, ainakin sellainen mahdollisuus on että kuvia voi pienentää s-postilla lähetettäväksi.

7
Monster kisa on näköjään saanut huomiota eurooppaa myöten
http://www.hpi-europe.com/ ja etusivulta "Latest news"

8
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.06.05 - klo: 09.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Onko savagessa jotain vakio neulan säätöä?

Riippuu varmaankin moottorista/kaasuttimesta.
4.6:ssa ainakin matala ja keski seosruuvit "tasan" rungon kanssa ja yläkierrosten seosruuvissa on "runkoputkessa" raita jonka mukaan seosruuvin muovikauluksen reuna on kohdakkain alkusäädöissä. Näin siis tehdasasetukset joista sitten haetaan säädöt oikeiksi.
Ohjekirja?

9
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.05.05 - klo: 09.57 »
Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Enkä ole ikinä kuullut sen vaihtavan kakkoselle vaikka säätöruuvi on ollut niin löysällä että hirvittää. Pitääpä varmaan avata tuo loota ja katsoa mikä on vikana... :|

Eipä ole minullakaan kuulostanut siltä että vaihtaisi vaihdetta, nopeudesta päätellen saattaa olla kakkonen kokoajan päällä. Kun ehtisi ajan kanssa alkaa säätelemään...

10
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.05.05 - klo: 04.58 »
Myös minulla vetostartti jumitti kerran "naru pitkänä" asentoon. Hieman kun nyppi varovasti niin taas alkoi toimimaan.
Huomasin juuri, kun asensin takaisin uusitulla ratas-sarjalla varustettua kaasu/jarruservoa (Futaba 3010), että kaasuttimen luistin käyttövivun pää (se mihin linkkivipu kiinnitetään) ottaa kiinni polttoainesäiliöön, kun kaasun avaa täysin.
Onneksi säiliön siinä kulmassa on jokin ylivuotokanava, joten oli mahdollista painaa kuumalla teräsakselilla pieni lommo liikkumatilan saamiseksi. Ongelma poistui ja nyt kaasu aukeaa täysin, aiemmin liike jäi noin 2-3 mm vajaaksi.
On muuten törkeän ahtaaksi suunniteltu,,muutoin mainion auton, vastari/servo kotelo. Voisi olla aiheellista saada mahtumaan sinne 5kpl AA kokoisia akkuja.

11
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 13.05.05 - klo: 17.53 »
35

12
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 08.05.05 - klo: 17.36 »
Mistäs muuten löytäisi hieman pidemmän antenniputken?
Mieluummin sen ylimääräisen johdon laittaisi antennin pituuteen kuin vastariboxiin sykkyrälle.

Sivuja: [1]