RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: LasHi - 16.08.10 - klo: 19.30
-
Tälläinen TP-10:n kapina on pyörähtänyt käyntiin jo harjoitusten merkeissä.
Mukana kisassa Suomalaisista molemmat Teemut ja Muncin Sami. No muitakin pitäis olla mukana mutta en tiedä tarkaan ketä on oikeesti kisapaikalle lähtenyt.
Kisojen saitti :
http://ec2010.se/
Tulos seuranta :
http://www.myrcm.ch/se/vast8/20100816_001349/1-10_IC200/index.html
Alustava raportti kisapaikalta :
"Täällä tarvitaan Toppatakki, pitkät kalsarit ja vene"
No kisaviikon sää ennuste vaikuttaa hmmm... "monipuoliselta":
http://www.accuweather.com/fi/se/vastra-gotaland/gothenburg/forecast.aspx
-
On siellä varmaankin ainakin Christer A edellisten lisäksi paikalla. Tampereen edustus jäi Samin harteille.
-
Suomi väriä löytyy eristä:
Erä 4 Sami
Erä 8 Teemu S ja Crisu
Erä 9 Teemu L
Sami sai treeni kierros 9:n ajettua ja nousi samalla ranking listalla sijalle 4.
-
19 harjoitus erä kierrosta ajettu ja Suomi pojat löytyy listalta seuraavasti :
13. Sami
15. Teemu L
31. Teemu S
84. Crisu
Mutta kaikilla on jo aika hyviä vetoja alla joten kun saavat koko 10 min ajettua täyteen niin lista vielä muuttuu .... ;)
Tänään ajetaan vielä 6 treeni kierrosta ja huomenna alkaa varsinaiset tosi hommat.
-
Meinasin laittaa kärjen järjestyksen mutta lista onkin tuolla tulos seurannassa puuta heinää joten taitaa olla paree odottaa huomista viimeistä harjoitus erää jos svedut sitten sais oikean listan aikaiseksi.
RedRC on jo myös huomannut että kisat on käynnissä :
http://www.redrc.net/2010/08/european-200mm-championships-practice-update/#more-34345
Uusi tulos seuranta sivu :
http://www.myrcm.ch/se/vast8/19082010_467604/EC2010/index.html
Eka Control practise kierros meneillä ja suomalaiset ryhmissä.
no. 4. Sami 8. Crisu ja 9. Teemut
-
Kovaa kisaa.
Huiput 110km/h. suora 85 metriä!!!
-
Tsemppiä suomalaisille!
-
1 Dirk Wischnewski DE D755 MSC Kirchhain 28 7:00.573 1 [2]
2 Martin Christensen DK DK0055 NMRC 28 7:03.167 1 [2]
3 Marc Rheinard DE 28 7:05.299 1 [2]
4 Robert Pietsch DE D-695 28 7:05.736 1 [2]
5 Mark Green GB GB-403 28 7:06.976 1 [2]
6 Alexander Hagberg SE S-174 MK Eskil 28 7:07.285 1 [2]
7 Adrian Berntsen NO N-166 BMRK 28 7:08.952 1 [2]
8 Manuel Huber AT A1006 MAC-Amstetten 28 7:10.172 1 [2]
9 Crister Anderson FI FIN-139 28 7:10.347 1 [2]
10 Jilles Groskamp NL NL-503 28 7:10.749 1 [2]
11 Kyle Branson GB GB-0232 28 7:10.940 1 [2]
12 Michael Salven DE D-002 28 7:11.167 1 [2]
13 Mikael Fransson SE S-045 Wäxjö MS 28 7:11.399 1 [2]
14 Francesco Martini IT 28 7:12.472 1 [2]
15 Teemu Leino FI FIN-075 28 7:13.300 1 [2]
16 Daniele Ielasi IT 28 7:14.593 1 [2]
17 Frank Andersen NO N-037 Oslo Modellbilklubb 28 7:14.966 1 [2]
18 Adam Catchpole GB GB-0193 27 7:00.385 1 [2]
19 Gerard Kandelhart AT A-1047 27 7:00.551 1 [2]
20 Per-Ola Hård SE S-001 Wäxjö MS 27 7:00.948 1 [2]
21 Nacho Lopez Llunch ES E-184 27 7:01.177 1 [2]
22 Martin Lissau DK DK-068 27 7:01.273 1 [2]
23 Eric Dankel DE D-813 27 7:01.718 1 [2]
24 Georg Ellingsen NO N-124 Lørenskog MBK 27 7:02.735 1 [2]
25 Nikita Yuryev RU RU-125 27 7:04.529 2 [1]
26 Teemu Saarinen FI FIN-060 HyUA 27 7:05.075 1 [2]
27 Stig Berntsen NO N-108 SMK 27 7:05.480 1 [2]
28 Rico Kröber DE D-1048 27 7:06.662 1 [2]
29 Eduardo Dulac PT P-754 27 7:06.770 1 [2]
30 Bernd Rausch DE D-088 27 7:06.806 1 [2]
31 Arco de Jong NL NL-273 27 7:07.155 2 [1]
32 Maxim Claes BE B-071 27 7:07.519 1 [2]
33 Thomas Eytard FR F-945 27 7:07.730 1 [2]
34 Alex Thurston GB GB-0456 27 7:08.521 2 [1]
35 Petter Sølvberg NO N-228 Spydeberg MK 27 7:08.717 1 [2]
36 Joakim Nicolaisen NO N-205 27 7:09.491 2 [1]
37 Pedro Rombouts NL NL-612 27 7:09.512 1 [2]
38 Werner Ersland NO N-220 KMBK 27 7:09.780 1 [2]
39 Quentin Leoux FR F-1096 27 7:09.932 1 [2]
40 Stig O Alstad NO N-202 LMBK 27 7:10.875 2 [1]
41 Tom Erik Haaversen NO N-208 KMBK 27 7:11.157 1 [2]
42 Uwe Baldes DE D-465 27 7:13.642 1 [2]
43 Jerome Renaux BE B-030 27 7:14.309 1 [2]
44 Patrick Shäfer DE D-392 27 7:14.890 1 [2]
45 Ralf Krause DE D-887 27 7:15.695 1 [2]
46 Claus Ryeskov DK Dk-076 Hillerød 27 7:16.039 2 [1]
47 Staffan Karlsson SE S-015 Västerås MS 26 7:00.365 1 [2]
48 Bjørn Dahl NO N-229 Oslo Modellbilklubb 26 7:01.468 2 [1]
49 Bengt Andersson SE S-062 Väst_8 26 7:03.093 1 [2]
50 Alexander Naumov RU RU-122 26 7:03.728 2 [1]
51 Martin N.O Hansen DK DK-089 NMRC 26 7:03.925 2 [1]
52 Johnny Magnussen NO N-225 OMK 26 7:04.055 2 [1]
53 Toni Gruber DE D-969 26 7:04.085 1 [2]
54 Marc Sascha Hagele ES E-631 26 7:04.264 2 [1]
55 Michael Meisinger AT A-1279 26 7:04.649 1 [2]
56 Rolf Dahl NO N-219 Oslo Modellbilklubb 26 7:05.104 1 [2]
57 Nicolas Rosado FR 26 7:05.362 1 [2]
58 Munck Sami FI FIN-215 TamUA 26 7:06.130 1 [2]
59 Ingeborg Gommers NL NL-269 26 7:07.957 2 [1]
60 Ole Bro NO N-218 OMK 26 7:08.550 1 [2]
61 Mackan Göransson SE S-173 Västerås MS 26 7:08.743 1 [2]
62 Lars Haugen NO N-175 Oslo Modellbilklubb 26 7:09.357 2 [1]
63 Thomas Livbom SE S-026 WMS 26 7:09.643 2 [1]
64 Göran Persson SE S-195 Väst-8 26 7:10.701 2 [1]
65 David Lopez Garcia ES E-444 26 7:12.306 1 [2]
66 Teddy Vandal FR F-1060 26 7:12.567 1 [2]
67 Stephan Grund DE D-065 26 7:13.405 2 [1]
68 René Püpke DE D-682 25 7:02.309 1 [2]
69 Bruno Coelho PT P-183 25 7:02.630 1 [2]
70 Alexey Egorov RU RU-121 25 7:02.779 2 [1]
71 Thomas Gidlund SE S-018 Västerås MS 25 7:03.485 2 [1]
72 Henrik Christensen DK D-110 Odense RC 25 7:03.567 2 [1]
73 Morten Johansen NO N-230 LMBK 25 7:04.000 2 [1]
74 Erika Hellquist SE S-040 Wäxjö MS 25 7:04.013 2 [1]
75 Nikolaj Hviid SE S-003 Staffanstorp 25 7:04.135 2 [1]
76 Martin Åberg SE S-076 25 7:06.579 2 [1]
77 Luke Longley GB GB-0574 25 7:09.870 1 [2]
78 Marius Nicolaisen NO N-204 25 7:14.142 1 [2]
79 Toropchenkov Igor RU RU-123 24 7:00.669 1 [2]
80 Anton Edush RU RU-135 24 7:04.211 2 [1]
81 Ian Billet GB GB-0628 24 7:12.395 2 [1]
82 Robert Motyl PL POL-296 24 7:24.196 2 [1]
83 Maciej Brzozowski PL POL-1303 23 7:08.726 2 [1]
84 Andrzej Trella PL POL-1046 23 7:11.595 1 [2]
85 Jan Kristiansen NO N-223 Lørenskog modelbilklubb 22 7:12.680 1 [2]
86 Miranda Mário PT P-538 20 7:08.693 1 [2]
87 Daan Jacobs NL NL-201 18 4:53.378 1 [2]
88 Juraj Hudy SK SK-008 18 5:06.034 1 [2]
89 Helge Johannessen NO N-052 Lørenskog Modellbilklubb 17 4:34.956 1 [2]
90 Markus Hellquist SE S-041 Wäxjö MS 15 7:02.486 2 [1]
91 Martin Hudy SK SK-034 Team Xray 15 7:08.933 1 [2]
92 Niclas Brunsberg SE S- 14 7:05.398 2 [1]
93 Mickael Brandt SE S-052 Uppsala RC 14 7:06.199 2 [1]
94 Blazej Orlowski PL POL-1071 11 2:59.554 2 [1]
95 Anthony Bruyer FR F-1009 9 7:17.389 2 [1]
96 Manuel Singer AT A-1100 7 2:10.826 1 [2]
-
Johan menee keli mielenkiintoiseksi. Aamulla kun on enään 2 aikaajo kierrosta ja päivälle on luvattu sade kuuroja.
Versinkin kun tätä keli kameraa katsoo niin parast aikaa on märkää :
http://goteborg.trafiken.nu/TrafikenNu_Templates/Camera.aspx?id=611
Kamera on reilun kilsan päästä kisapaikasta ja "katsoo" juuri kisapaikan suuntaan.
Joten tulos parannuksiin on vaikeeta uskoa mutta nousujen kautta kaikki on mahdollista.
Samaa näytää kisan online streemikin että vauhdit ei oo kovia:
http://www.myrcm.ch/main?pSr=1&dId[E]=4160
Edit.
Kun puhuu että vaan sataa mutta viimeistä kierrosta kun mennään niin ryhmä 2:ssa ollaan jo ennusteen mukaan 26 läpin vauhdissa niin saattapa tuo aika ajo lista mennä vielä uusiksi.
Samilla oli eilen pariin kertaan hyvässä 27 läpin vauhdissa joten jokohan se tänään onnistuu... ;)
-
Äsken tuli rankka sade kuuro eli eka AE oli määräävä.
Säätietojen mukaan oli odotettavissa jo eilen, että ekassa pitää onnistua.
-
Näköjään sade sekotti loput erät tältä päivää. No huomenna on uus päivä ja Suomalaiset löytyy seuraavista nousu eristä:
1/16 A Sami
1/4 B TeemuS
1/2 A TeemuL ja Crisu
Joten nyt toivotaan vaan hyviä nousuja niin tiedä vaikka Vinaalissa olis enemmänkin Suomi väriä ... ;)
Edit.
Niin unohtui laittaa linkki videoihin kisasta :
http://news.efra.ws/
-
Sami nousi 1/8 finaaliin !!!
-
Teemu nousi puolikkaan B ryhmään joka alkaa hetken kuluttua.
-
No saatiin sitä Suomi väriä tuonkin kisan finaaliin... Hienoa.
Kisan nopein mies tais kuitenkin olla linkin kuski kun ajoi vielä finaalissa uskomattoma 14.7 läpin :
http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/08/EcFri-DirksWonderBook.jpg
1 Martin Christensen DK
2 Alexander Hagberg SE
3 Robert Pietsch DE
4 Dirk Wischnewski DE
5 Frank Andersen NO
6 Manuel Huber AT
7 Teemu Leino FI
8 Daniele Ielasi IT
9 Marc Rheinard DE
10 Gerard Kandelhart AT
19 Crister FI
20 TeemuS FI
42 Sami FI
-
hienosti pohjoismaat edustettuna finaalissa dachin lisäksi. italialaisia vain yksi, joka pienoinen yllätys (kuten mm.ssä jossa niitä ei ollut yhtään), eikö espanjassa ja ranskassa ajeta 200mm yhtään - offroadia nykyisin enemmänkö?
-
Tästä listasta näkyy millä autolla/moottorilla finalistit olivat liikenteessä.
Final results
1. Martin Christensen – 172 Laps in 45:00.455 (Capricorn/Capricorn)
2. Alexander Hagberg – 171 Laps in 45:09.326 (Xray/Max)
3. Robert Pietsch – 169 Laps in 45:14.492 (Mugen/Novarossi)
4. Dirk Wischnewski – 167 Laps in 45:15.503 (Xray/Orcan)
5. Frank Andersen – 165 Laps in 45:04.610 (Xray/Max)
6. Manuel Huber – 165 Laps in 45:04.934 (Xray/Max)
7. Teemu Leino – 131 Laps in 45:01.945 (Xray/Team Orion)
8. Daniele Ielasi – 83 Laps in 23:39.144 (Shepherd/IDM)
9. Marc Rheinard – 5 Laps in 1:18.971 (Shepherd/Novarossi)
10.Gerard Kandelhart – 0 Laps in 0:00.000 (Xray/Orcan)
Autoissa Capricorn ja Shepherd ovat tuoreina 1/10 ratapolttismerkkeinä kiilaamassa mukaan kärkikahinoihin.
Perinteinen finaalimerkki Kyosho näyttäisi olevan "taidepaussilla".
Xray'tä ehti finaaliin 6 kpl.
Moottorimerkkejä mahtui finaaliin peräti kuusi.
-
Taidepaussilla on myös Serpent, aika perinteinen sekin. Myös Sirio näyttää pudonneen kyydistä?
Vaihdoin muutaman email viestin Kyoshon Adrien Bertinin kanssa Orionin moottorista ja Kyoshon välityksistä, mahtoikohan olla kisoissa - en tajunnut kysyä, no ei ainakaan finaalissa.
-
Orion = Sirio.
-
Siis itsessään Sirio -merkkisenä. No eipä tuolla väliä sinänsä, tuli vaan mieleen kun oli vielä vuosi pari sitten "kova nimi" ja näkyvä. On kai osa noista muistakin merkeistä Sirion tehtaan tekemiä. Christerillä oli kuulemma Sirio, vähän kai vaan huonoa tsägää ettei päässyt finaaliin asti. Onnittelut hänelle hienosta ajosta jälleen ja hänen tiimilleen!
Mutta onko CAi niin että Sirio on siirtynyt jotenkin enemmän tuon Orionin brändin taakse? Kuin vain valmistajana.
-
No juu, eihän noita moottoreiden valmistajia kovin montaa ole. Capricorni taisi aikasemmin perustua Sirioon, uusi Novarossiin. IDM on tuunattu Picco ja Max tuunattu Novarossi. Tuskin Orcan:kaan omavalmite on.
-
Maaliin pääsy ei ollut moottorista kiinni. Sirio moottori toimi hyvin ja oli todella nopea koko viikon.
Syynä oli toinen takaiskari mikä päästi öljyt pihalle heti ekoilla kierroksilla ja auto oli ajamaton loput 19 minuuttia sen jälkeen. Lisäksi auto dumppasi lähdössä ja 3. lähtöpaikka muuttui viimeiseksi.
Antti tai Chrisu tietää enemmän asiasta ja kilpailun kulusta.
Kyllä Sirion on edelleen ihan oma merkkinsä ja voimissaan.
-
Joo, juttelin jo Antin kanssa ja ei ollut moottorista kiinni (enkä sitä koskaan epäillytkään siis). Eiköhän tuo sama päde kaikkiin muihinkin merkkeihin/moottoreihin vaikkei just finaalissa olisi edustettuna ollutkaan. Peace
-
On kyllä tasan totta, että semin onnistumiseen ja nousuun vaikuttaa hyvin paljon muutkin asiat kuin se minkä merkkisiä tuotteita on käytössä.
Se tilasto, mitä tuotteita kärkikuskit käyttävät pitäisi varmaan tehdä paljon suuremmasta joukosta, esim. alkuerien 50 nopeinta, jolloin sattuma ei olisi niin paljoa vaikuttamassa "tilastoon".
Tämä pätee ratapolttiksen ohella yhtä lailla polttiskrossissa.
-
Tietämättä mitään polttis asioista, niin sivusta katsoen kyllä tämä laji on teknisesti todella vaativaa sekä teknisesti, taktisesti että ajamisen kannalta.
Tätä kautta menestymiseen vaikuttaa lähes x määrä eri asioita.
Itseasissa sähkö on todella helppoa ko. lajiin verrattuna.
-
Tietämättä mitään polttis asioista, niin sivusta katsoen kyllä tämä laji on teknisesti todella vaativaa sekä teknisesti, taktisesti että ajamisen kannalta.
Tätä kautta menestymiseen vaikuttaa lähes x määrä eri asioita.
Itseasissa sähkö on todella helppoa ko. lajiin verrattuna.
Joo kyllä nitropolttisluokissa on aivan oma viehätyksensä johtuen erien pituudesta tankkauksineen.
Se mikä itselle oli lievähkö yllätys niin että Tattarisuolla pystyttiin viemään TP10 kilpailu läpi varsin täysipäainoisesti sateisesta säästä huolimatta eli tämä rataluokka ei olekaan niin arka sateelle kuin voisi kuvitella. oikeastaan olemalla sadekeli -spesialisti voisi hyvin onnistua silloin kuin muilla on vaikeampaa. tietysti kilpaileminen ei ole aivan sama kuin kuivalla, mutta ei siis lainkaan mahdotonta ja jopa mielenkiintoista joskus - kunhan ei koko ajan sada paljoa so. kuuro(ja) tai vain vähän koko ajan, ja rengastukseen löytyy oikeat vaihtoehdot kuten kuviollinen kumirengas (radalla paljon vettä) ja/tai sadekelin foamit (kostea rata). paljon kuraisempaa ja ikävämpää vastaavissa oloissa kilpaileminen olisi krossiradalla ollut vaikka luulis että siellä se onnistuisi paremmin (ei ainakaan savipohjaisella radalla kokemukseni mukaan)
olihan se ilmanputsari INS-BOXin sisällä vähän märkä mutta kun radalla ei ole kauheasti likaa niin en suurempaa ongelmaa havainnut, ja kai tuotakin olisi voinut suojata (esim. krosssarityyppinen suodatin sateella). vastarin käärin talouspaperiin ja laitoin muovipussiin vastarikotelon sisään (onneksi sellainen oli autossa, aina ei ole) ja vesi ei päätynyt elektroniikkaan asti. kiitos JQlle vinkistä jossain toisessa kisatopikissa (Salon sadekisa varmaankin) ;)
-
oikeastaan olemalla sadekeli -spesialisti voisi hyvin onnistua silloin kuin muilla on vaikeampaa.
==> vrt. Naumov ja muu tiimi naapurimaasta. Kun sataa, herrat pärjäävät todella hyvin!!
-A-