RC10.FI
Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: blenheim - 21.07.03 - klo: 17.56
-
Elikkäs, kun noita rc-aiheisia pelejä ja muita ohjelmia on hiukkasen hankala löytää, niin ajattelinpahan kysellä mitä te pelaatte tai mitä olette tehneet? Siis pelejä ja ohjelmia. Tai mitä on tekeillä? Ja millä teette!
Eli siis: Jos nyt lähdettäis kehittelemään ihan omaa rc-autopeliä -Ei varmaan tarvitse olla pelkästään autopeli! :wink:- ja laitettais tänne ideoita. Itse olisin valmis kuin lukkari sotaan! Siis ketkä vain kynnelle kykenevät ihan vaikka 3D mallinnussoftataitelijatkin (:!:). Tuosta voi päätellä, että siitä voisi mahdollisesti tulla ihan 3D peli, jos vain koodareita tai muita taiteilijoita löytyisi!!! Itse hallitsen auttavasti DirectX:n ja C++ kielen.
Entä muut?
-
no just. 3D... Minun pikku pelit menee heti lyttyyn,, :cry:
-
No no. Äläs itke, on ne 2D pelitkin vielä ihan kelvollisia. Varsinkin harrastelijoiden tekeminä mukavaa katsottavaa. Ei saa koskaan olla verenmaku suussa jos tekee ihan vain omaksi ilokseen... Itsekin olen tehnyt nyt peliä ihan kaupallisiin tarkoituksiin. Se se vasta mehut imee...
-
Muuten, onko niitä ladattavana jostain?
-
Juu. :) Minä olen saanut jotain pientä jo valmiiksi. Peli tulee olemaan varmaan jonkin sortin kilpa peli. :) Ajellaan ympäri maailmaa. Minulla ón jo pari kuvaa. Peli on ylhäältä päin kuvattu....
Ei nuo autot ole hääppösiä :cry:
(http://koti.mbnet.fi/jaries/1auto.bmp)
(http://koti.mbnet.fi/jaries/2auto.bmp)
(http://koti.mbnet.fi/jaries/3auto.bmp)
Ei ne ole hääppösiö :roll:
-
No, jos pystyt niin olis jees semmonen jutska että pitää kerätä vaikka autoon rahat! Rahaa tulee tietty voitetuista kisoista ja sponsseilta!
-
Tottakai..
Aloitetaan jollain rämällä. Ja saadaan rahaa... Ja sitä rataa.
-
Pitää kattoo.. Pystyykö toteuttamaan tolla ohjelmalla... Mutta eiköhän.. :)
Minun yhden (ei RC-peli) pelin voi ladata minun sivuiltani.
http://www.zero-first.tk
Ja tuolta sieltä vasemmalta sitten Lataa. :)
Se Akvaario peli :oops:
-
Joo, eli siis ei mitään koodausta?! Mikä se ohjelma oikein on?
Kaide, vähän samaan tyyliin kuin kiihdytyspelissä. Rahaa ois alussa silleen parisen sataa, että saa jonkun kämäsen käytetyn roskan. Sitten kisoista sais pokaaleita ja rahnaa, ehkä joskus jonkun osankin...
Jartsa, onhan noi ihan kelpo autoja. Kyllä niilläkin jo pelailee.
-
Klik And Play. Siitä on tullut uusi versio The Games Factory. Mutta maksaa ja tolla pärjää.
-
Ite en oo päässyt sinuiksi sen kanssa...
-
Juup.... (turha viesti :mrgreen: )
-
Niin, että voitaishan me tietenkin alkaa jo suunnittelemaan sitä 3D rc-peliä. Sitten olis ainakin kunnolla suunniteltu. Osaatkos käyttää 3D-mallinnusohjelmia? Ettei tarttisi kaikkea tehdä koodaamalla... :lol: On hiukka hankalaa tehdä kaikki koordinaatit koodilla, varsinkin johonkin rataan tai muuhun sellaiseen...
-
Sehän on Click Teamilla se Jamacig joka helpottaa paljon 3D tekemistä. mutta minä en osaa käyttää. Mutta kannattaa ladata tuo demo versio... Jos tajuaa jotain siitä-.
-
Suomen kielinen? Vai Enkun! Sanokaa pian. :)
-
Siis mikä on suomen tai enkunkielinen?!?
3D Studio Max 5 on kyllä hyvä ohjelma jos suostuis koneen käyttiksen kanssa yhteistyöhön... Minkäslainen kone sulla on?
-
Minkä kielinen peli...
Minun koneeni on Fujitsu Siemen 2000mzh Kannettava tietokone.
Ati Radeon.. Ja Windows XP
-
tiettävästi pyörii
-
Mikä pyörii?
-
siis 3d studio max 5
-
Kai se toimii.
-
Mitkä olis suunnilleen laitevaatimukset?
Tuleeko peliin touring ja krossi?
Tuleeko peliin pelkkä polttis/sähkö? Vai kenties molemmat?
Tuo on hyvä idea että pelin alussa ois joku 200 e rahaa ja sit osallistutaan ekana johonkin vähän alempaan sarjaan , ennen sitä kuitenkin ostetaan joku auto :wink: , vaikka joku piharässi (esim. Marui Hunter)
Siitä sitten noustaan pikku hiljaa ylempiin sarjoihin ja MM ois tietysti viimeinen sarja jossa kisataan.
Pisteet menisi seuraavasti:
1. 10 pistettä
2. 6 pistettä
3. 4 pistettä
4. 3 pistettä
5. 2 pistettä
6. 1 piste
"kauden" lopussa 3-5 ensimmäistä nousisi ylempään sarjaan. ja ylemmän sarjan 3-5 viimeistä tippuisi alempaan sarjaan (ymmäristte varmaan)
Ylempään sarjaan noususta saisi bonusta vaikka 100 e.
VArmaan sit jonkunlainen kauppa olisi hyvä olla, aluksi voi ostaa vaikka jonkun ns. rtr pakkauksen. Ja voisi tehdä myös
semmoisen ilmoitus palstan jossa myydään autoja ja yms. rc sälää
Kaupasta varman pitäisi löytyä ainakin nämä tuotteet:
-Autot
-Akut
-Bensa (eri valmistajien bensoja, vaikka 15 %, 16%, 20% ja 25 %)
-Renkaat
-Servot
-Moottorit
-Radiolaitteet
-Nopeudensäätimet
-Korit
-Laturit
-Akkujen purkajat
-Erillaiset öljyt
-Varaosat
- jne.
Kauppoja voisi olla monia esim. yksi myisi vaikka HoBaota ja Schumacheria.
Jokaiseen kisaan voisi olla myös osallistumismaksu
Sarjat ja ossalistumismaksut voisivat olla vaikka:
-Kerhomestruus, kisan voistosta 15 €, osallistuminen 3€
-Lääninmestaruus, kisan voitosta 25 €, osallistuminen 5 €
-Suomenmestruus, kisan voitosta 40 €, osallistuminen 6,5€
-Pohjoismaidenmestruus, kisan voitosta 45 €, osallistuminen 8€
-Euroopanmestruus, kisan voitosta 55 €, osallistuminen 9 €
-Maailmanmestaruus, kisan voitosta 60 €, osallistuminen 10 €
Jokaisessa kaudessa olisi vaikka 15 kisaa.
Siinnähän olisi jo riittävästi haastetta kun voittas sähkö puolelta
-2 WD ja 4 WD 1/10 krossin stanussa että virissä
-1/10 Touringin stanussa ja virissä
-Lisäksi voisi olla vaikka jok mattoluokka
Ja poltiksissa:
-1/8 rata luokan ja 1/8 krossin
-1/10 turisti
-1/10 2WD krossi?
-Ja lisäksi voisi olla vaikka joku erikois luokka monstereille.
Eri luokissa pitäisi teitysti olla eri raha summa milla aloitetaan sillä, pitäisi olla melkoinen ufo jos pystyy polttiksen hankkimaan 200 eurolla uutena silleen että siinnä tulee kaikki mukana!
Ja lisäksi löytyisi vaikka 4 eri vaikeustasoa:
-Helppo
-Medium
-Vaikea
-Expertti
Pankaas mielipiteitä mun ideoista :mrgreen: :!:
Toivottavsti oli jotain hyötyä itse pelin tekoon :P
-
Hmm... No ainakin aika kattava idea. Totta kai me käytettäisi mielellään oikeita merkkejä ja logoja, mutta ei tuo budjetti taida riittää lisenssi sun muiden lupien käyttöön. Muistattehan että ne ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä jne... Eli siis täytyy keksiä omat merkit taikka joku jolla on hyvät yhteydet valmistajiin saa hoitaa sopimukset tai "mainokset"! Siitähän tehtaat saisivat hyvää mainosta itselleen!
-delete-
-
Joo.. Ideoita oli tuossa... Mutta voi sanoa että en pysty toteuttamaan tuosta kuin ehkä puolet.. Ja toisaalta jos toteutan kaikki.. Se alkaa (klik and play pelinäkin) vaatia koneelta. Esin yksi minun yksin kertainen peli. Ei toiminut 500mzh koneessa.. Tai toimi. Mutta oli hidas. Tonninen on niille hyvä kone.
-
C++ koodilla pystyy laittamaan aika pieneen ja nopeaan tilaan ja samalla ihan hyvällä graffalla. Ei edes vaadi koneelta niin paljoa.
-
Hmm,mitäs rc-tavaran valmistajia vois olla? :?
Semmosia ite keksittyjä siihen peliin.
-
Associated = Asociated
Hobao = Nobao
Team Losi = Team Lasi
Kyosho = Qyosho
Schumacher = Schumi
Yokomo = Yakomo
Thunder Tiger = Storm Tiger
X-Ray = X-Ray
Elektroniikkaa en jaksanut väännellä :wink:
-
Game Maker -ohjelma löytyy netsitä ja on ilmainen. Sillä on aikas helppo tehdä 2d-pelejä. Itse en ainakaan tajua 3d:deestä yhtään mitään :oops: . http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/download.html
Lisäys: Ja muistakaa, että realistinen vaurionmallinnus on tärkeä asia. Sillä siinä se rc-autoilun henki piilee, kun joutuu välillä korjailemaan ja säätelemään. Ja eikös ole aika hienon näköistä, kun osat lentelevät.
-
Joo että ei oo varaa lisensseihin, jotta sais autenttiset merkit.. Mutta sitten waretetaan julkisesti sikahintaisia ohjelmia. Tää nyt ei enää mielestäni mene nipottamisen piikkiin, vaan tällänen ei yksinkertasesti kuulu koko palstalle. Eli nämä keskustelut voitte hoitaa ihan yksityisesti. Poistan muutaman viestin.
-
Associated = Asociated
Hobao = Nobao
Team Losi = Team Lasi
Kyosho = Qyosho
Schumacher = Schumi
Yokomo = Yakomo
Thunder Tiger = Storm Tiger
X-Ray = X-Ray
Elektroniikkaa en jaksanut väännellä :wink:
Minä voisin vähän jatkaa, jos nyt keksin varteenotettavia.
Futaba = Vutaba
Hitec = Haitec (niinkuin lausutaan :mrgreen: )
Traxxas = Traksas
HPI = HBI
Mugen = Muken
Tamiya = Taniya
Marui = Ramui
Vähän tuli kirjainten paikkoja muuteltua... :mrgreen:
-
TUli vain tässä mieleen.
Onko Tamya.. Tamya vai Tamiya.
-
Niin.. taitaa se kyllä Tamiya olla :mrgreen: . Mutta korjasin tuossa jo tuon virheen.
-
Hienoja ideoita olette tehneet, kiitoksia ihmiset!!!
Kaikki ideat on otettu ylös ja nyt vaan hiomaan paloja kohdalleen! Pelistä tulee todennäköisesti fi/en kielinen.
zhoopille erikoiskiitos hienoista ideoista! Ja varmaankin nuo nimet jotka ehdottelitte, toteutetaan. Kaikki saavat auttaa. Etenkin referenssimateriaalia tarvitaan. Omista autoista sekä muiden autoista saa lähettää kuvia.
Ja ideoita otetaan vieläkin vastaan!!!
-
Eli kuten otsikosta huomasitte aloitin koodailun tänä iltana. Huomatkaa, että koodaus tapahtuu kolmen muun projektin ohessa. Kaikki muutkin ovat pelejä. Joten aikaa tuntuu kuluvan...
P.S. Ideoita mahtuu vielä mukaan!!!
-
Hmm.. Tietty autoon pitää ostaa koneita.
Lrp = Lrb
Reedy = Reery
Corally = Coralli
Rb = Rp
Os = Ossi
-
Juu, totta kai! Koneita laitetaan siihen sitten kun keritään! Ensimmäinen auto on "ammattilaisen" mallinnuksen kohteena. Toivottavasti syntyy jotain hienoa. Autona on sitten Hobaon Hyper 7 Pro r:n ja Kyoshon Inferno MP 7.5 risteytys!
-
Muistkaa touringgitkin kans pistää!
-
Säätimet & akutkin pitää olla...
Gm Racing = GeeÄm
Sanyo = sankyo
M`troniks = M´tronics
Peak = Paek
...ja myös viritysosat
Factory Team = Factori team
Thorsen = Torseni
Fioroni =Fiorioni
Nuova Faor = Nova Faor
Pistäkää kommentteja :mrgreen:
-
Kiitos! Yksi olisi kyllä riittänyt, mutta vahingossa taisi tulla kaksikin! :lol: Lisäillään listoihin!
-
Elikkä nyt sitten etsitään lisää C/C++ taitoisia peliohjelmoijia. Kokemusta saisi olla DirectX:ohjelmoinnista ja vastaavasta. Eli siis tämä on pelkkä harrastustyö, ei-kaupallinen joten palkkaa ei todennäköisesti heru. Ei tarvitse sitoutua mihinkään, paikka täysin vapaaehtoinen, eli jos ei jostain syystä enää maistu voi "kävellä ovesta ulos".
Myös kuvankäsittelijöitä ja 3D-mallintajia haetaan kuumeisesti. 3D Studio Max 2/3/4/5 käyttö hyödyllistä. Tiedostot tehdään .3ds muotoon josta on helppo konvertoida .x tiedostoiksi peliin.
Ilmoitelkaahan!
-
Tuol on joku peli,
http://www.candystand.com/games/cs_shock_csrc.htm
-
On hienoa, että väellä jaksaa innostusta olla tämän tapaiseen pelinkehitykseen.
Toivoisin tekijöiden miettivän ensin miksi peliä rupeavat tekemään. Pelkästään "ois kiva tehdä peli" menttaliteetti ei välttämättä kauhean pitkälle kanna.
Toimivan ja hyvän auto-pelin suunnittelu tarvitsee paljon eri alojen osaajia. Pelkästään autojen ja maaston fysiikka vaatii todella pätevää matematiikan osaajaa.
Ja kun kyseessä on rc-autoiluun liittyvä peli niin olisi hyvä miettiä pelin realistisuuden kannalta esimerkiksi tuleeko pelin ohjaus tapahtumaan koroke-näkökulmasta. Koroke-näkökulma on mielestäni huono koska jo yleensä takana pääsuoralla kulkevan auton hahmottaminen on vaikeaa nykyisillä monitoreilla (joiden erottelukyky on vielä kaukana ihmisen silmän erottelukyvystä ulkoilmassa.) Taas jos ohjaus tapahtuu auton sisältä tai päältä peliä ei voi täysin väittää "realistiseksi" rc-peliksi.
Mielestäni Big Scale Racing on onnistunut pelinsä tekemisessä toistaiseksi parhaimpana rc-autopelinä. Siinä on rima joka pitäisi ylittää. Muuten epäilen, ettei pelille riitä kiinnostusta.
Niin ja lopuksi. Hyvän kaupallisen tason pelin tekemiseen menee noin 1-10 miestyövuotta ja työssä täytyy olla alansa parhaat graafikot, koodaajat, 3D-mallintajat ja muusikot.
Saanko mielenkiinnosta kysyä ketkä tunnustavat tässä porukassa koodailevan C++ sujuvasti?
-
Itse ajattelin tuossa tuota pelin fysiikkamallinnusta. Jotta autoon saadaan edes jonkinlaista ajotuntumaa ts. auto lähtee sivuluisuun loogisesti, hypyistä alastulossa iskarit toimivat/pohjaavat yms. Luetteloa voisi jatkaa äärettömästi, mutta jos pelistä meinaa saada kelvollisen pelkkään ajotuntumaan voi uhrata miestyövuosia ja siihen päälle sitten vauriomallinnus. Siihen sitten jonkinlaista todennäköisyyslaskentaa, jotta saadaan eri tekijöiden summista syntymään järkevänoloisia vaurioita. Miettikääpä vaikka hypystä alastuloa, renkaat osuu maahan eri aikoihin. Joku iskari pohjaa muut vielä toimintarajoissa. Takaisinvaimennuksessa renkaaat "kevenevät", pohjannut iskari enemmän kuin muut. Kitkavoima pienenee eri tavoin eri renkaissa. Millainen kaasun/jarrun käyttö. Ohjaus. Siinä todellakin pintaraapaisu tapahtumiin. Joten matemaattisia ongelmia ainakin riittää.
Noh, tässä ehkä hieman liioittelin. Jokseekin toimivan pelin voi varmaankin tehdä kevyemmälläkin matikalla, mutta realismi vaatii jo todellista matikan osaamista. Tuskin riittää edes yksi matemaatikko, vaan vaatii ryhmän.
Itsellä vain perustietoa ohjelmoinnista. Ei riitä ainakaan peleihin.
-
Hienoa RC_seniori... Hyvä kommentti.
Olen sitä mieltä että "realistisuuden" pitää olla kohdallaan tai muuten peli menettää saman tien mielenkiintonsa. Jos auto kulkee tiellä kuin juna niin taidan vaihtaa peliä.
Vanha kunnon SkidMarks oli todella vetovoimainen peli, koska auto luisteli ja pomppi välillä miten sattuu ja ohjattavuudessa oli jonkin asteista haastetta.
Noiden autojen ja osien nimien keksiminen on totaalisen toisseikkainen asia, ennen kun pelin perusengine on kunnossa. Keskittykää olennaiseen.
-
Itse olen nyt työstämässä loman jälkeen pelimoottoria. Fysiikkamallinnukset ovat ongelmana, mutta sain isäni houkuteltua matemaatikoksi siihen (se äijä osaa laskea... :) Ihmettelen itsekin välillä. Ihan rakennusdiplomi-insinööri ja vähän muutakin.). Eli se ongelma on jokseenkin poissa päiväjärjestyksestä, ainakin toistaiseksi.
Claustro, minä tunnustan koodaavani aika sujuvasti. Ei se vaikeaa ole kunhan vain oppii logiikan.
Claustro, mahtaisikohan tuota SkidMarks peliä saada vielä jostain?
-
Eiköhän SkidMarks löydy vielä netistä... Googlella koittamaan.
-
tgf:lä tehtäessä oisin osannut jotakin,mutta c/c++ ovat liian vaikeita.opiskelen nyt qb.ehkä teen jonkun rc pelin tulevalla cool basicilla
-
Siis onko se Amigalle? Perhana kun saisi toimimaan tuon Amigan nurkasta... Löytyi vain Amigaversioita.
-
Jupe, QB on mielestäni auttamatta vanhentunut kieli. Ei sillä pysty tekemään kunnollisia 3D/2D engineitä. Itsekin sitä opiskelleena voin sanoa, että se on jokseenkin turha kieli ellei kehitä DOS pohjaisia tekstiseikkailupelejä :lol: ! Siis coolBasic. Mikä se on?! Ei ole kävellyt netissä vastaan.
-
Jupe, QB on mielestäni auttamatta vanhentunut kieli. Ei sillä pysty tekemään kunnollisia 3D/2D engineitä. Itsekin sitä opiskelleena voin sanoa, että se on jokseenkin turha kieli ellei kehitä DOS pohjaisia tekstiseikkailupelejä :lol: ! Siis coolBasic. Mikä se on?! Ei ole kävellyt netissä vastaan.
onhan qb vanha mutta aloittelen siitä ja sitten siirryn vb,c tai c++.
cool basic: http://koti.mbnet.fi/~psywave/coolbasic/
ja voihan qb 7.1 tehdä exejä
-
tehdäänlö tätä peliä jos tehdään niin onko tälle pelille sivuja?
-
Toistaiseksi ei ole sivuja, mutta kunhan saan pelimoottoria edemmäksi niin sitten todennäköisesti alkaa ilmestyä sivujakin pelille. Osoitteeksi tulee varmaan http://koti.mbnet.fi/blenheim/pelin_nimi. Mutta mitään ei ole päätetty, kaikki on auki. Saa tarjota sivun tekemistä sun muuta rensseliä, kaikki apu on tervetullutta!
-
Minä olen aika kettu tekemään sivuja. Vaikka itse sanonkin. :)
-
No, jos osaat tehdä kelvolliset ( :wink: ) sivut, niin siitä vaan tekemään... Project unnamed... Kerro jotain pelin ideasta ja laita jotain, että lisää tulee jatkossa. Alla olevista nappeleista löydät e-mailin johon voit laittaa sen.
Kertokaa eteenpäin sivun osoitetta kun kerron sen!!!
-
onko tämä projekti edistynyt ollenkaan?
-
onhan se, lukio vaan vie hiukan aikaa... Eli hidastuu. Ehkä pääsee kääntelemään ensimmäistä versiota pelimoottorista jo ensi viikon loppupuolella...
-
onhan se, lukio vaan vie hiukan aikaa... Eli hidastuu. Ehkä pääsee kääntelemään ensimmäistä versiota pelimoottorista jo ensi viikon loppupuolella...
joko tästä pelistä on pelimoottori valmis,mistä tämän voi ladata
-
Et sää sillä varmaan mitään tässä vaiheessa tee. Vaatii vielä kehittelyä fysiikan ja graffojen puolella. Ilmoittelen kyllä sitten kun on valmis!
-
laita ladattavaksi katson minkälainen se on
-
laitatko pelimoottorin ladattavaksi katsoisin minkä lainen se on?
-
Laita vaan ladattavaksi, itellä on C++ Builder 3 ja qbasic koulussa.
Voin kattoo saanko siihen tehtyy mitään.
-
En uskalla juuri nyt. Sieltä paljastui pahanlaatuinen bugi, enkä ole varma mitä se tekee käännettäessä ohjelmaa. Ja jos haluat sitä käännellä niin tarvitset siihen erikseen MS DirectX SDK:n. Se on jokseenkin iso kasa erilaisia tiedostoja... Katsotaan sitten kun se on valmiimpi.
-
OK!
Ei ole mitään kiirettä. Koulussa alkaa koodaus-kurssi ens jaksossa niin ois jotakin....
-
Ajattelin vaan, että koulussa ei pahemmin C++:aa opetella. Todennäköisesti opettelette Pascalia tai VB:tä. Ainakin ensi alkuun...
-
En tiedä mitä ohjelmaa kaytetään, mutta koulun kaikissa koneissa on C++ builder3.
-
Borland ei ole kyllä paras mahdollinen alusta pelinkehitykseen. Microsoft Visual C++ 6.0 ja Bloodshed DevC++ ovat parhaita pelikehitykseen. Ja sen koodin tutkiminen ja muutteleminen ilman, että aiheuttaa käyttöjärjestelmän kaatumisen vaatii kyllä aika paljon opiskelua. Mieluiten jonkun kokonaisen opaskirjasen lukemista.
André LaMothen INSIDE Peliohjelmointi on erittäin täydellinen ja hyvä pakkaus C++ Kielen peliohjelmointiin soveltamiseen. Kustantaja on IT Press ja hinta on noin 70 €.
-
Mistä saa bumble beastin rc-pelin kokoversion kun en ole löytänyt kuin sen demo version?
-
Ehkäpä kaupasta. Kysele PC-superstoresta tai muista vastaavista. Tai sitten warettamalla... Ja se ei ole laillista, en suosittele...
-
Ja by the way, voisin informoida pelin kehittymistä.
Tänään kokeilin fysiikan- ja tekoälymalleja. Ne eivät toimineet kunnolla, kuten arvata saattoi. Eli tekoälytyypit lähtivät seuraamaan koordinaatteja jotka olin antanut. Mutta tullessa mutkaan, ne läjähtivät seinään ja kääntyivät. Eli ne ei osaa kääntyillä.
Fysiikkamoottorissa taas oli seikkoja kimmoisuudesta ja gravitaatiosta. Ne eivät pelanneet kunnolla. Saati sitten kunnon voimat moottorista. Eli se lähtee melkein kuin sillä ei olisi inertiaa... Eli täytynee lisäillä auton massaa tai laskea moottorin tehoja... Siinä riittääkin hommia...
-
Tai jos lisäisit sitä hitausmomenttia. Eikös se ole semmoinen suure jonka joudut arvaamaan, tuskin olet sitä kuitenkaan mistään autoista mittaillut.
-
Ehkä sitäkin voisi kokeilla lisäillä... En kyllä ole mitään muuta mittaillut kuin kaverin auton painoa :lol: ...
-
kerroppas tämänpelin edistymisestä
-
Peli etenee jokseenkin aikataulussaan... Pientä hiomista vaatii vielä bitmappien blittauksessa sekä hieman vielä fysiikkamoottorin fiilausta, mutta tuo fysiikkamoottori saa jäädä vielä hiukkaseksi aikaa tuommoiseksi, ehkä jo versiossa 0.1 tai 0.2 viimeistelen sen.
Eli siis ehkäpä joulu-helmikuun aikana on odotettavissa ensimmäinen betaversio, halukkaat betatestaajat voivat lähetellä postia osoitteeseen jani.kleemola@pp.inet.fi.poistatama. Ja poistakaa sitten tuo .poistatama. Spammauksen vastustukseksi. Niin, ja koodauksen ja c++:n ymmärtäminen on aina plussaa, Dhamon on ainakin "lupautunut" auttelemaan ja testailemaan!
Halukkaat siis mailailkaa, ja älkääkä ensimmäisistä versioista odottako mitään graafisen kehityksen helmeä, tärkeintä on toimivuus! Sitten kun kaikki on saatu toimimaan niin sitten aletaan viimeistelemään niitä graafisia härpättimiä!
Ja aikomuksena olisi tehdä ohjainrajapintoja Force Feedback ohjaimille, toistaiseksi vain näppäimistölle. Myös jokin semmoinen rc-ohjain jossa on mahdollisuus liittää pc:hen on tarkoitus liittää mahdolliseksi... Kertokaahan niistäkin!
-
Ei ole rc-aiheinen peli eikä liity mitenkään rc-autoihin.
Koulussa pelailen joskus; www.bunnypoker.com tai www.starpoker.com
Ps. Blenheim, laitatko mulle sen pelin mailiin. Matias.vikstedt@edu.hel.fi
-
Ja aikomuksena olisi tehdä ohjainrajapintoja Force Feedback ohjaimille, toistaiseksi vain näppäimistölle.
Jään innolla odottamaan, koska pääsen ostamaan sen Force Feedback näppäimistön. :lol:
-
Haha! No, ehkä ne Force Feedback näppiksetkin joskus tulevat kun ovat jo ennustaneet force feedback HIIRIÄ!!! Siis jos raahaat vaikka winukan työpöydällä kansiota joka on vaikka 300 megatavua iso niin se kanssa tuntuisi sitä hiirtä liikuttaessa!!! Kaikkea ne keksivätkin... :lol:
-
tietääkö joku mikä on kun kaikki pelit mitä netistä ottaa, niin ei toimi. kun yrittää käynnistää peliä niin tulee: PELI X on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan. [SULJE].... aikaisemmin on pelit toiminut. myös jotkut CD:llä olevat pelit ilmoittaa saman. ja tietokoneeni kuitenkin omaa pelin ilmoittamat tarvittavat ominaisuudet ja ohjelmat??? ois siisti välillä saada pelatakkin.
EDIT:
Tästä keskustellaan sitten jossain muualla tai yv:nä, mutta ei tämän topicin alla, tai koko foorumilla mielestäni muutenkaan.
Terveisin Antti Hellgren
-
onko tästä pelistä mitään pelattavaa versiota?
-
Blenheimin mestariteosta odotellessa, käyttäkää voimavarojanne esim. tämän ilmaisen DEMON kiusaamisella:
http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/pelidemot/urheilu-ajopelit/4358/
Esittelystä päätellen suht. pätevä, mutta vasta tulossa joten en ole vielä ehtinyt kokeilla.
-
Hanke viivästyy odottamattomien ongelmien syystä.
Eli tänään päätti käydä niin, että virus iski ja iski kyntensä Windowsiin joka sitten sanoa sopimuksen irti. Ei muuta kuin formatoimaan kiintolevyä ja sinnehän ne kaikki meni... Toivottavasti nyt löydän varmuuskopiot, ainain jostain vaiheesta, ettei joudu kokonaan tekemään uusiksi...
Surullisin terveisin:
Jani Kleemola
-
Voihan kakka! Odotin peliä ihan kybällä!
-
Minäkin... Kunpa nyt löytyisi edes jokin varmuuskopiotiedosto... Tarvittaessa koodaan koko pelin uusiksi, tosin siihen otan jonkun mukaan...
Kyllä nyt V*tuttaa oikein olan takaa... Uskokaa pois.
-
Löysitkö varmuuskopiot? Vai joudutko aloittamaan alusta?
Olis hieno saaha joku kunnon suomalainen rc-auto peli.
Olisit voinut asentaa ensiks Windowsin uudestaan ja kopioida koodit disketille. Sitten vasta formatointi
-
ikävää jos näin on päässyt käymään... Odotin kanssa mielenkiinnolla kuinka taitavaa koodia olet vääntänyt.
-
Olisi myös jossain vaihessa kannattanut lähettää tänne nettiin se.
Muut olisivat voineet auttaa ja ainekin täällä olisi varmuuskopiot.
-
millasessa vaiheessa peli oli kun koneesi sais viruksen ja millainen grafiikka siinä oli ja semmosta kyselisin haluan tietää mitä odotan, niin
plus pikku vinkki laita aina projektin jonnekin ulkoiseen tallentimeen esim. usb-muisti(hyvä vaihtoehto), cd-rw(toinen hyvä vaihtoehto), dvd-rw(kallis vaihto ehto), disketille(huono ja vanha pois suljettu vaihtoehto) tai jonnekin nettiin.
tuleeko peli olemaan freeware, open source, shareware, kaupanhyllyware vai mikä
niin ja semmonen vaihtoehto on että monta konetta tekis samaa neti välityksellä
suunnitellaanko tässä assembly voittajaa vuodelle 2005 tai 2006
Edit: meni ehkä sanat puuroksi mut toivon että sanomani ymmärretään.
Edit2: miksei kyosho voisi olla kyösti
-
Tai mitä jos puolitoista vuotta vanhan projektin vois jo unohtaa? :)
-
aha se oli jo niin vanha sori. mut ois kyllä käyttöö hyvälle suomalaiselle rc pelille. joku vois lähettää bugbearille idean/pyynnön.
-
Jos jollakin on innostusta/ymmärrystä näistä pelien teko jutuist ja olisi valmis toteuttamaan,niin minä ainakin voisin kerätä varaosien hintoja ynm. mitä peliin tarvittaisiin!Esim.hinnat,säännöt,pisteytys,sarjat,radat,kisat......
Mutta vain jos joku lupautuu toteuttaman koska itse en osaa toteuttaa näitä 3D juttuja :oops: