Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897555 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa datis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2400 : 14.09.13 - klo: 21.10 »
Oisko kuule ihan slayer topikki tolle kuuluva.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2401 : 25.09.13 - klo: 20.52 »
Onko tuossa oikeasti jotain syytä, etteikö tuuppi Slashin etuvannetta voisi käyttää 4wd Slashissä etuvanteena? Noissahan on eri offsetti mutta onko siitä siis muuta kuin ehkä jotain kosmeettista haittaa?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2402 : 25.09.13 - klo: 21.14 »
Onko tuossa oikeasti jotain syytä, etteikö tuuppi Slashin etuvannetta voisi käyttää 4wd Slashissä etuvanteena? Noissahan on eri offsetti mutta onko siitä siis muuta kuin ehkä jotain kosmeettista haittaa?

Taitaapi mennä ylileveäksi jos kisoissa meinaa käydä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2403 : 25.09.13 - klo: 21.47 »
Laita kiinni ja mittaa kuinka leveä tuli. SC-cupin kisoissa ei ole toistaiseksi mitattu autoja. Herrasmiessopimuksella menty... Jos ajat huviksesi etkä aio kilpailla ei mikään estä laittamasta tuupin etuvannetta nelkkuun vaikka joka kulmaan jos kori sopii päälle.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2404 : 26.09.13 - klo: 00.29 »
Ongelmia keskidiffin kanssa...

Tuossa juuri hankin uuden kupin (siis kasaamattoman keskidiffin) ja varovasti laittelin uudet tiivisteet paikalleen ja ruuvit nätisti kierteilleen. Mutta ongelmana on nyt se, että tuokin, kuten alkuperäinen tehdaskasattu, vuotaa öljyä.

Kiristin ruuvit tarpeeksi, jotta on kiinni, mutta etteivät rattaat ota kupin kanteen kiinni.

Enimmäkseen vuotaa kannen reunasta, mutta hivenen tulee ruuvien kannoistakin tavaraa ulos.

Mikä avuksi?  :undecided:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2405 : 26.09.13 - klo: 06.27 »
Vähän noi vuotaa aina, lähinnä tihkumista. Ylitäyttö on yleinen virhe diffiä kasatessa. Kokeile laittaa vähemmän öljyä. Youtobesta voisi löytää hyvänkin opetusvideon.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2406 : 26.09.13 - klo: 12.10 »
Vähän noi vuotaa aina, lähinnä tihkumista. Ylitäyttö on yleinen virhe diffiä kasatessa. Kokeile laittaa vähemmän öljyä. Youtobesta voisi löytää hyvänkin opetusvideon.

Voi olla että lykkäsin kyllä vähän liian piripintaan tuon diffin... Mahtaako tiivistys kärsiä paljon tuosta, että lykkää ylimääräiset ulos?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2407 : 26.09.13 - klo: 12.19 »
Voi kärsiäkin. Ehkä... Kannen tiiviste lähinnä.
Aika tyhjäksi pitää jättää kun täyttää ilman toista ulostuloa.

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2408 : 26.09.13 - klo: 22.31 »
unohtakaa ne big bore shokc kitit ynnä muut. näissä iskareissa on tyyliä!  http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=9646&p_catid=268#.UkSLDNLxqQk
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2409 : 27.09.13 - klo: 06.56 »
Ja lähtökohtana on se että integy kamat on rtr, eli ready to roskis.
/ Jere Siirilä

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2410 : 27.09.13 - klo: 07.22 »
Ja lähtökohtana on se että integy kamat on rtr, eli ready to roskis.
Iskarit nyt ennen kaikkea  :wink: Ulkonäköön noi sitten jääkin  :smiley: Mut ei siinä mitään.. hienot ne on..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jhappone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2411 : 27.09.13 - klo: 20.04 »
Jäi yhdet big bore takaiskarit ylimääräisiksi, niin päätin sitten laittaa ne eteen. Suunnittelin niille customi iskarituen ja työkaveri jyrsi sen sitten alumiinistä. Varsin hyvältä vaikuttaa ja huomenna pääsee kokeilemaan tuota tositoimissa. Joustovara kasvoi mukavasti :)



Pieniä muutoksia tuohon iskaritukeen voisi vielä tehdä, mutta muuten mitoitukset osui nappiin.

- J
« Viimeksi muokattu: 30.09.13 - klo: 08.19 kirjoittanut jhappone »
Slash :: Wraith :: Quad

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2412 : 27.09.13 - klo: 22.02 »
tuohon samaan modiin käy takaiskaritorni pienellä dremelöinnillä... ja kuten ennenkin sanonut niin tuntuu että vakio etuiskarit on muutaman millin liian lyhyet...
liikkuva shikaani

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2413 : 27.09.13 - klo: 23.08 »
Ja lähtökohtana on se että integy kamat on rtr, eli ready to roskis.
Iskarit nyt ennen kaikkea  :wink: Ulkonäköön noi sitten jääkin  :smiley: Mut ei siinä mitään.. hienot ne on..
no jos joku harrastaa rc näyttelyautoja niin toihan on sitte loistavaa kamaa?.

mikä noist tekee ready to roskis kamaa?? oon tyhmä sori :P
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2414 : 28.09.13 - klo: 19.18 »
Tuli ostettua Slash 4x4 palstalta käytettynä. Olen katellut jo pitempään slashiä.
Olisin kysynyt kokeneempien mielipidettä iskari asiassa. Mitkä iskarit olisi hyvät vanhojen tilalle?
Olen katellut noita uusia GTR iskareita. Onko eroa noihin big bore malleihin? Mitkä jouse kannattais tilata GTR-iskareihin?
Laitetaan vielä pari kuvaa autosta.

Siinä kunnossa kuin ostin sen


Nyt

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2415 : 28.09.13 - klo: 21.13 »
Onnea uudelle autolle!
Jouset ajopaikan mukaan eli sileälle alustalle kovalla pidolla jäykkä jousi ja toisinpäin.
Noillakin iskareilla ajaa mutta GTR-iskarit on todella hyvät. Sisäradalle Traxxasin omat jäykät jouset tai tokaksjäykimmät. Kokeilemalla selviää. Jos ajat radalla kannattaa hankkia keskidiffi,  vakaajat,  parempi servo ja sensorillinen kombo. Ilman näitäkin pääsee nauttimaan vauhdin hurmasta mutta ettei antaisi liikaa tasoitusta kilpakumppaneille pitää kaluston olla kunnossa.

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2416 : 30.09.13 - klo: 00.10 »
Onnea uudelle autolle!
Jouset ajopaikan mukaan eli sileälle alustalle kovalla pidolla jäykkä jousi ja toisinpäin.
Noillakin iskareilla ajaa mutta GTR-iskarit on todella hyvät. Sisäradalle Traxxasin omat jäykät jouset tai tokaksjäykimmät. Kokeilemalla selviää. Jos ajat radalla kannattaa hankkia keskidiffi,  vakaajat,  parempi servo ja sensorillinen kombo. Ilman näitäkin pääsee nauttimaan vauhdin hurmasta mutta ettei antaisi liikaa tasoitusta kilpakumppaneille pitää kaluston olla kunnossa.

Auto tulee ihan vain piha-ajeluun, kun täällä kainuussa ei ratoja kovin montaa ole. Ajattelin vaihtaa iskarit kun ne ei ole ihan täydessä terässä enää (vuotaa).
Mitä eroa on ajettavuuteen keski diffillä ja sliperyllä?

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2417 : 30.09.13 - klo: 00.14 »
Iskareihin saa korjaus kitin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2418 : 30.09.13 - klo: 00.16 »
Iskareihin saa korjaus kitin.

Ok. Jos auto tulee vain piha-ajeluun ja muuhun rälläämiseen, niin ei kannata investoida GTR-iskareihin?

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2419 : 30.09.13 - klo: 00.23 »
Emmä usko.Jos muuten iskarit kunnossa.Ei ole iskarin varret kierossa yms.Noihin saa paremmat varret jos vääntyy.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2420 : 30.09.13 - klo: 08.50 »
BigBoreissa on vakiona TiNi-männänvarret jotka eivät väänny. Pihasuttaukseen noi riittää hyvin.

Poissa jcres

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2421 : 30.09.13 - klo: 10.48 »
Kävin eilen ajelemassa hiekkakuopalla ja satuin myös vahingossa ajamaan lätäkön läpi niin että auto oli todellakin hiekan peitossa lopetettuani. Putsailin autoa jo aika paljon, mutta edelleen rahisee paikat rahisee kun työntää sitä liikuttelee. Purkaessa autoa otin yhden laakerin irti ja senkin sisään oli päässyt hiekkaa.

Neuvokaapas aloittelijaa, kannattaako noista rahinoista välittää vai pitäisikö pistää koko auto atomeiksi ja putsata lisää? Saako laakereiden sisään päässyttä hiekkaa pois mitenkään vai onko laakerit jokaisen hiekkakuoppa käynnin jälkeen valmista tavaraa?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2422 : 30.09.13 - klo: 10.56 »
Kävin eilen ajelemassa hiekkakuopalla ja satuin myös vahingossa ajamaan lätäkön läpi niin että auto oli todellakin hiekan peitossa lopetettuani. Putsailin autoa jo aika paljon, mutta edelleen rahisee paikat rahisee kun työntää sitä liikuttelee. Purkaessa autoa otin yhden laakerin irti ja senkin sisään oli päässyt hiekkaa.

Neuvokaapas aloittelijaa, kannattaako noista rahinoista välittää vai pitäisikö pistää koko auto atomeiksi ja putsata lisää? Saako laakereiden sisään päässyttä hiekkaa pois mitenkään vai onko laakerit jokaisen hiekkakuoppa käynnin jälkeen valmista tavaraa?
Tuo vähän riippuu onko rahaa ostaa aina uutta vai haluaako päästä budjetissa halvemmalla  :smiley:

Yhdenkin hiekkakuoppa ajon jälkeen laakerit varmasti huuttaa hoosiannaa joten hiekkaa siellä on melko varmasti aina jossain välissä. Hiekka ei niille tee hyvää minkä takia niitä kandee putsata jos haluaa aina seuraavaan ajoon rahisemattoman auton  :wink: Laakereita voi avata ja putsailla mutta sitten tulee ehkä tuon auton käyttötarkoitus esille. Jos suhaat sinne tänne ja uusi laakeri maksaa 1-2 euroa, haluatko nähdä sitä purkamisen vaivaa vai vaihdatko sitten kun menee rikki. Toki rikki mennessä saattaa muuta damagea sitten tulla.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jcres

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2423 : 30.09.13 - klo: 13.41 »
Käyttötarkoitus on hupisutailu.

Onko tälle jotain valmista laakeripakettia vai pitääkö yksi kerrallaan tilata? Varaosalistassa on aika monta numeroa laakereille.

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2424 : 30.09.13 - klo: 16.18 »

Siinä on 5x11x4  ja 10x15x4 muistaakseni  renkaan laakereissa.
Nuo siitä menee usein kun ravassa ajelee.

-Moottoripukin laakeri on muuten vaan kovilla --> 3mas koko.

Huuto netissä on yksi kaveri jolta saa niitä laakereita tuubeittain --> helppoo ja halpaa.
E-bay halpaa ja hitaampaa.

heittäisin että lopuilla lakereilla ajelee renkaan laakereita kaksi kertaa pidempään...

mutta ei siinä taida olla kuin 6 erikokoista laakeria koko autossa. joten ei niitä nyt niin mahdottomasti erilaisia ole.

Poissa jukiko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2425 : 05.10.13 - klo: 14.26 »
Onko ihan normaalia että Slashin etudiffi vuotaa vetoakselin laakereiden luota öljyä jo 3 tunnin ajamisen jälkeen.Ja kummaltakin puolelta.

Autolla on siis kaikenkaikkiaan ajettu noin 3 tuntia ,ja se on noin 2 viikkoa vanha.

Huomasin vuodot kun putsailin autoa ekan hiekkakeikan jälkeen. :cry: Minkälainen tiivistys noissa diffeissä on.Isommassa laitteessa olisi tietysti stefa laakerin ulkopuolella.
Onko lakrut edes semmosia joissa on vesitiivis suoja ulkopuolella tai kummallakin puolella. Meinaan kun joku tossa kertoi että lakrut rahisee hiekka-ajon jälkeen.Eihän suojaamattomassa laakerissa ole mitään järkeä tollasessa vehkeessä, jos ne nyt on sitten suojaamattomat???
PUHELIN 0451205306

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2426 : 05.10.13 - klo: 20.49 »
Onko ihan normaalia että Slashin etudiffi vuotaa vetoakselin laakereiden luota öljyä jo 3 tunnin ajamisen jälkeen.Ja kummaltakin puolelta.

Autolla on siis kaikenkaikkiaan ajettu noin 3 tuntia ,ja se on noin 2 viikkoa vanha.

Huomasin vuodot kun putsailin autoa ekan hiekkakeikan jälkeen. :cry: Minkälainen tiivistys noissa diffeissä on.Isommassa laitteessa olisi tietysti stefa laakerin ulkopuolella.
Onko lakrut edes semmosia joissa on vesitiivis suoja ulkopuolella tai kummallakin puolella. Meinaan kun joku tossa kertoi että lakrut rahisee hiekka-ajon jälkeen.Eihän suojaamattomassa laakerissa ole mitään järkeä tollasessa vehkeessä, jos ne nyt on sitten suojaamattomat???
Laakerit on tässäkin autossa muovisuojattuja kyllä. Mutta ei se muovisuojattu pidä todellisuudessa kuin isot kivet poissa. Pikkuhiekka ja vesi menee kyllä tuosta suojasta läpi ajan kanssa.. Eli eivät ole niin pitkäikäisiä jos ei välillä putsaile. Kyllä tuosta vakidiffistä hieman kai vuotaa tuota kun ei ole tiivis siinä mielessä kuin Revon tai E-Maxxn diffit.. Et ei se nyt ihan niin pitäs mennä mutta en ihmettele jos on ihan laatikosta otettu auto..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2427 : 05.10.13 - klo: 21.57 »
Noni nyt on taas päästy puuhastelee slässin kanssa ja tänää suppailun jälkeen pohdin semmosta että kannattaisiko heittää slässiin 100% lukot diffeihin? olisko siinä mitään järkee vaikka ajaiskin radalla kisaa?
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2428 : 05.10.13 - klo: 22.00 »

Noni nyt on taas päästy puuhastelee slässin kanssa ja tänää suppailun jälkeen pohdin semmosta että kannattaisiko heittää slässiin 100% lukot diffeihin? olisko siinä mitään järkee vaikka ajaiskin radalla kisaa?

Mitä on suppailu?

Ja autois on diffit ihan syystä, en ymmärrä miksi joku haluais rc auton ilman diffejä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2429 : 05.10.13 - klo: 22.07 »
Suppailu = sudittelu ?
Kiitos 20 vuodesta!