Ei tuo losi nyt niin hinnakas nelivedoksi ole verrattuna esim hpi:n takapotkuihin 5t/5sc malleihin.
Jonkin verran muttei paljoa. Mikä on nyt sitten paljon ja mikä vähän se riippuu ostajasta itsestään
miten sen päässään ajattelee. Ja riippuuhan se siitäkin mistä auton ostaa.
Femmakoossa sähköistäminen... kysyn vaan että MIKSI?
varsinkin kun asuu rivarissa missä pitää pysyä väleissä mirkun kanssa :wink:
Ei tuo losi nyt niin hinnakas nelivedoksi ole verrattuna esim hpi:n takapotkuihin 5t/5sc malleihin.
Jonkin verran muttei paljoa. Mikä on nyt sitten paljon ja mikä vähän se riippuu ostajasta itsestään
miten sen päässään ajattelee. Ja riippuuhan se siitäkin mistä auton ostaa.
Jep, esim Modelsportuk:lla hinta on nyt 1208.79€ ja HPI:in 5sc takapotkulla hintaa lähes saman verran. :huh:
No teillä ei oo kotona asiat hyvin jos "mirkku" siis määrää mitä te saatte tehdä. Kummatkin sanoo, että piti valita noiden kahden välillä, mirkku tai iso kauko-ohjattava. Kuulostaa mun korviin siltä, että te ootte antaneet naisillenne valtaa liikaa.
Mulla on nyt 2 vitos-offroadia ja mäkin jopa harkitsin tän vehkeen ostamista. Saas nähä.
Noniin! Losi tilattu modelsportuk:sta, ja samalla Spektrum DX3S radiot. :afro:
Noniin! Losi tilattu modelsportuk:sta, ja samalla Spektrum DX3S radiot. :afro:
On se kyllä ISO! :shocked:
Paljonko tuli maksamaan kaikenkaikkiaan koko paketti?
On se kyllä ISO! :shocked:
Paljonko tuli maksamaan kaikenkaikkiaan koko paketti?
Auto radioineen ja posteineen oli n 1350e
Olihan sillä hintaa, mutta luulisin että on sen arvoinen. Ja vielä pitäis tehoputki ostaa, näihin uppoo kyllä rahat :undecided:
Ei oo ihan mikään 1:10 auto.Wow-wee. Niin se talvi yllättää.
Kylläpä odottavan aika on pitkää.
Vielä joutunee kuukauden päivät odottelemaan tuota rassia :huh:
Kylläpä odottavan aika on pitkää.
Vielä joutunee kuukauden päivät odottelemaan tuota rassia :huh:
Hiukan alkaa iskemään epätoivo että saapuuko lainkaan Sabeen tätä Losia, ja sit kun saapuu niin on tietty kaikki myyty jo ennakkoon niin ei pääse ihmettelemään autoa lainkaan hyllyssä ja mahdollisesti ostamaan.
Mitä tuo kulkee vakiovälityksillä?
Eilen oman bensanorsun mittasin ennen ajoa 14kg ja gps:ä näytti 62km/h.
17/57 välityksillä, ei tosin ole vakio moottori/putki ja baja on auto.
Tuo losi kyllä käyttäytyy tosi nätisti mutkiin tultaessa ja lähdöissä.
Itellä ollu losin nitro ja sähköautoja, kenteis parhaiten rakennettu ja viimeistelty mitä rc-autoja olen koskaan omistanut, joten tuo 5ive-t tuskin siinä tekee poikkeusta.
Upea auto kertakaikkiaan.
Tuohonkin on jo mm tgn.llä tuning osaa :wink:
http://largescalenews.com/2011/12/losi-5ive-t-hop-up-parts-roundup/ (http://largescalenews.com/2011/12/losi-5ive-t-hop-up-parts-roundup/)
Välitkin taitaa olla turhan pitkät tuolle radalle, jotenkin tuntuu että potenttiaalia on mutta tehot katoaa voimalinjaan?
No sillä et gyl siihen ajoon tulee lisä vibraa kun kone laulaa ai kun tekee nannaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)Juu tietenkin pitää olla kestävämmät palikat autos kii (Mut mun mielipide tää on)!
Enpä nyt oikein usko et teho putki sulla losiin toisi paljonkaan lisä tehoa!Gyl se on niin et pitänee tehoa olla kunnolla ja sellainen motti mikä on viilattu niin et sen koneen luonne on alhaalta ylös asti naukuen ja sellaisia motteja tekee Pekka Heikkilä Racing eli PHR ja Toni elfvingiltä näit koneita löytyy ja myös viilaavat ja voin sanoa et kone on aikas kiva ajettava ja löylyä löytyy mukavasti :tongue: Ja silloin saat myös tost putkesta enempi irti (miksi tyytyä vähempään ja viel Suomi tuotetta :angel:
Enpä nyt oikein usko et teho putki sulla losiin toisi paljonkaan lisä tehoa!
Juuri näin, 2T moottorin ensimmäinen virityskohde on moottoriin mitoitettu oikea putki, sen jälkeen vasta aletaan miettiä mitä muuta voisi tehdä kestävyyttä/luotettavuutta vähentämättä.
O'Neill Brothers Racingiltä on myös tullut motti tähän Losiin.
Toi motti on kallis ja toimii ylemmillä kierroksilla parhaiten mut PHR kone toimii jo alhaaltakin asti! Ja on kumma jos jätkille ei viri koneet kelpaa!!Itse en ajaisi olleenkaan jos pitäisi vaan vakio konetta käyttää! gyl se hyvin viilattu kone ja hyvä teho putki yhdistelmä toimii kuin ny´rkki silmään! Itse ajan tolla PHR koneella ja olen v*tun tyytyväinen siinä on turha muitten mussutta mitään :angry: Se on vain näin :azn: Gylhän se hyvä putki tuo tehoo mut siihen pitänee myös koneen olla viilattu niin sit laulaa ja nätisti :tongue:
http://www.rcautot.fi/elfving-racing/tuotteet/2t-rc-kisakoneita-ja-osia (http://www.rcautot.fi/elfving-racing/tuotteet/2t-rc-kisakoneita-ja-osia)
Tuolla on tietoo enempi ja hinnat! Ja jos koneen lähettää niin kanavien viilaus.männän kevennys,vauhti pyörän kevennys,aukot ja ajoitukset,kardaanin tunnelin jyrsintä jne teköö 200; + suosittelen myös kisa kytkimen oston ja niit löytyy Tonilta ja kannattaa myös kysellä muitakin kone vaihtoehtoja.En millään pahalla tarkoita näit viilauksia vaan hyvää kun mä sain ton PHR koneen niin ajot on muuttuneet paljon mukavammiksi ja tulee oikein kylmät väreet kun laulaa niin nätisti :wink:
Osaisiko joku jelppiä jolla(ehkä) olisi tietoa bajasta ja 5ive t:stä.
Isoa autoa tekee mieli ja baja oli jo ostoskorissa(5sc ss) kunnes näin losin :roll:
Toki toinen on tuuppi ja toinen nelikko mutta miltä näyttää laatu?
Tarkoitus olisi(kuten aina :tongue: ) mennä ihan vakiokoneella ja pillillä jotta olisi siedettävä melutaso.
eli + - kumman ottaisit/otit.
Hintaero ei paha noilla ole kun losissa tulee vastari ja kunnon servot.
Käyttötarkoitus bashing ja satunnainen kisailu jos rata saadaan lavankoon :wink:
Ja pitääkö pahaa meteliä esim. revo 3.3 verrattuna/nitroihin verrattuna?
-Pate
Ei ois kallis investointi losiin, ja takuulla alkais "läski" liikkumaan eritavalla :laugh:
Edullisin tapa oisi losi tuolla pytty/mäntä setillä tosiaan virittää kulkemaan, ja vääntöäkin varmasti eritavalla olisi kun kanavat on optimoitu.
Kiitos vaan infosta kaikille, varmistaisin vielä että siis tuo vakioputki on esim. ruohonleikkureista tuttu laatikko joka räkii savut suunnilleen jokasuuntaan? -eli räkäletkulla ei tuo sisäpuolen sotkeminen korjaannu? (tai voiko lisäletkua edes käyttää ilman että kone kärsii , 2-tahtiset on tuttuja mutta ei näin pienet)
-Pate
Oiskohan se näin että loppuun virittäminen on vähän sellaista "hullujen" hommaa ja sitten nämä putken vaihtajat haluais muttei uskalla. ;)
Aika paljon tuntuu kyllä 1/5 harrastukseen tuota rahaa palavan, mitenköhän työttömällä lompakko kestäs, menisi vuosia että auto alkaa olemaan bling-bling.
Tosin kulkeehan nuot vakionakin, sivustaseuraajana tuntus että ihan kohtapuoliin alkaa olemaan nämä vehkeet sillä tasolla että voisi omat roposet sijoittaa. Losin pirssi on jo hyvä suuntaus mutta ei ehkä ihan vielä sitä tasoa mitä minä odottaisin näin suurelta investoinnilta. Lienee makuasia ja hyvähän mun on sivusta huudella. Noh, katsotaanpas mitä tulevaisuus näyttää..
Sveitsistäkin saisi osia losiin, tosin alvit sitten noihin hintoihin lisättävä kun ei ole "konkurssimaa"(EU)"
Mielenkiintoinen teharikin löytyisi.
http://www.a-m-s.ch/shopenams/tuning-grossmodelle/losi-5ive-t-tuning/resos/vrc-high-power-pipe-fuer-losi-5ive-t.html (http://www.a-m-s.ch/shopenams/tuning-grossmodelle/losi-5ive-t-tuning/resos/vrc-high-power-pipe-fuer-losi-5ive-t.html)
Tilasin tämmöisen satsin
tuleeko muuta mieleen mitä tarvitaan onnistuneeseen ensisavujen ottoon? -bensan,öljyjen lisäksi.
Olet näemmä tilannut mmr:ältä tavarat.
Suattaa tulla viikossa, tai suattaa mennä pitempäänkin.
Tuollakin nuo nettisivut ei toimi realiajassa, joten vaikka sivusto näyttisi available, voi ollakkin jotta sitä tuotetta ei välttämättä olisikaan.
Toinen ärsyttävä puoli tuossa firmassa on, etteivät vastaa viesteihin.
Kerran piti ihan soittaa tuonne kun ei mitään vastailleet viesteihin, ja se ongelma on tunnettu ihan briteissäkin.
Mutta kyllä ne osat tulee kun maksettukkin on... :laugh:
Itellä meni yhen paketin tulemiseen hiukan yli 1kk, ja osa tavaroista jäi jälkitoimitukseen.
Mutta onneksi ne tärkeimmät tuli, vaikka hiukan kestikin.
Rata on ihan hieno
Siinä niitä SC autoja menee. Rinta rinnan. Mut kolarit tekee ainakin meikäläiselle pahaa katsoa :laugh:
Eivät osaa ajaa(?) Rata on ihan hieno mutta aika kuiva.
Rattimies pitää olla että takapotkulla pitää nelkut takana :tongue:
Siinä niitä SC autoja menee. Rinta rinnan. Mut kolarit tekee ainakin meikäläiselle pahaa katsoa :laugh:
Eivät osaa ajaa(?) Rata on ihan hieno mutta aika kuiva.
Videolta kyllä näkee aika selvästi kuinka paljon Hpi:n takapotku jää jälkeen Losin nelkuille noinkin yksinkertaisella radalla :roll:
Rattimies pitää olla että takapotkulla pitää nelkut takana :tongue:
No johan ne taaas Ruotsissa kerkesivät edelle tässäkin... :roll:
http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4470 (http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4470)
On aika täyttä tuolla kehikon sisällä....
12heppaa tuottaa tuo 40mx pro vakiona, voi liikkuu tuo auto :laugh: :laugh:
Korjaus, ei ollukkaan Ruotsista, vaan briteistä tuo monsteri losi :smiley:
Nyt on koneessa skf laakerit ja paremmat kampuran stefat. Lisäksi viimein saapui outerwears filtterille.
Vanteisiin tilasin fullforcen rosteripultit ja samaan kuoreen mahtui heidän paranneltu bensaletkusto.
Kun auton atomeiksi purin niin huomasin että kaikki pyöränlaakerit ja 4 diffien laakereista oli aivan jumissa. Ei taida talvisladittelu sopia kunnolla vakio osille. Tilalla on nyt uudet avidin laakerit ja kunnon(redline CV-2) laakerirasvalla täytin niin josko nyt pysyisi rullaavina pidempään.
Iskareiden öljyt kun uusin niin samalla hokasin(jenkkifoorumeilla pojat ekana hiffas ett ne rikkoo iskareita) että iskareiden männissä on vielä ne töröt millä on joskus olleet kiinni männät niissä "osapuissa" .Ne kun viilasi tasaiseksi niin tuli entistä paremmaksi. (ja omassa ei onneksi olleet uria iskareihin vielä tehneet)
Lisäksi etudiffi oli kuiva ja täynnä ruostehilettä. Onneksi tuli siis diffitkin läpikäytyä. Nyt on testissä 7/10/2 öljyt.(vakio 7/5/2)
eli pieni läpikäynti.
Hinta on kova, mutta ilmeisesti hintasa väärti peli.
Enemmän sua jänskättää sitten kun purat paketin olkkarin lattialle ja kanssa-asukit tulee himaan todeten, mitä vitt.. :grin:
Jep, useimmissa tapauksissa mitä olen nähnyt niin ongelmat lähtevät siitä että joku repäisee autosta sähköt ja sitten mennään. Siinä ei sitten auta kuin kuminauha koska sähkön syöttö pysähtyy kuin seinään.
Vai onko Killer Beessä "oma akku" ? Eli joka pitää sen hengissä jonkin aikaa?
noita killereitä saat myös elfing racingin kautta ostettua
muista valita oikea sarja sinun radioiden mukaan..
noilla pääset hyvin alkuun mitä olet jo hommannut :wink:
http://www.killerrc.com/faq/comparison_chart.php (http://www.killerrc.com/faq/comparison_chart.php)
tarkotatko tätä?
phr 30,5ccm kone voisi olla mitä tuon kokeinen auto myös kaipaisi.
Kuitenkin tuota massaa on paljon ja neliveto, niin Pekka osaisi tuohon kyllä taikoa sellaisen myrkky padan jotta ei jalkoihin jäisi.
Tuo jos mikä auto kaipaa sitä ala-vääntöä...
Nyt odotellaan että OBR:än Zenoah 4 Bolt 30.5cc Prostock saapuu.
Vieläkö losimiehet ajaa vakio servoilla?
Mun Hollannin kamu vaihtoi sävoxin 235 malliin ohjauksen, ei kestäny se vakio..
Taitaa olla lussu putki ja terveelleen säädetty toi. tossa hieman komeempaa menoa:
Oneill Brothers Racing Long Rod Engines and Twin (http://www.youtube.com/watch?v=eksDl5bEcBE#ws)
juu taitaa olla niin että kaikkien bensa autojen äitinä pidetään bajaa ni sillä! luulisin :azn: nyt siis toimii tolla koneella toi losi ja putkella (on menoa)! mut sorry liiallisen bajan tyrkyttämisestä :undecided:
No jaa ei toi kone nyt mikään tykki ole! gyl se pitäis jo keulaakin heittää.....mut :( oisit saanut suomestakin tykimpiä zenoja ja olisivat jo olleet full modeja melkein samaan hintaan=PHR:ää :tongue: tietysti jokaisen oma asia millä ajaa mut jo aikaisemminkin täst puhunut ja en millään pahalla tarkoita vaan se on tottakin :angel:
Sitä Lauterin 4-käpäläistä teflonkytkintä en suosittelis tohon. Kun on enemmän motissa voimaa niin toi kuluu loppuun todella nopeesti. Mielummin kanattas laittaa sellanen kygä mikä on säädettävissä ja missä on kytkinmateriaalina ihan kunnon kitkapinnat (kuten mm. vakio kytkinkengissä).Tässäkin asiassa saattaa olla eroa teoria- ja käytännön tasolla. Tullut tapauksia vastaan, missä kisakytkin ns. vakio kytkinpaloilla on kulunut nopeasti loppuun ja vaihdettu tilalle polymeeri palainen säädettävä kisakytkin, niin ongelmat hävinneet. X4 ja 1/5 bensacrossisarjassa ajamme vallan tällä kytkimellä.
Toi kytkin, mutta ei tuolla kiinnitystavalla.
Mulla oli elconin kytkin ja tolla viisiin kiinni, mikä tuo asetinruuvi nyt onkaan, niin onpas muuten ihana irrottaa kytkin autosta, ei lähe jos ei ole jotain speciaali työkalua, tai ottamatta moottoria irti autosta.
Tällä pultilla kiinnitys, niin saa irtikkin helposti.
(http://i591.photobucket.com/albums/ss355/keithm_2009/clutch001.jpg)
Mäkään en tiedä, onko tää kuvassa oleva se uusi, vaiko vanha malli.
Davella,mmr ainakin on tuota anusmallista kytkintä.
Todella raivostuttava irroittaa.. :evil:
Menikö ihan heittämällä valot Losiin? näyttää nuo valot hyvältä Losissa.
Ihan liikaa tehoa, ei tuolla pysty enää etes ajamaan..http://mgm-compro.com/index.php?cat=rc-madness-bl5-electric-conversion-kit-for-losi-5ive-t (http://mgm-compro.com/index.php?cat=rc-madness-bl5-electric-conversion-kit-for-losi-5ive-t)
Ite kanssa pidän losin bensanorsuna, tunnin ajoaika per tankki on aika iso bonus, kuten tuo koneesta lähtevä äänikin ja se ettei tarvi miettiä noparin/moottorin lämpöjä jatkuvasti yms. Löytyy kuitenkin palikat tehdä savagesta sähkönen 5T aina kun haluttaa ajella sähköstä 1/5 skaalasta.
Tunnin ajelee myös tarpeeksi isoilla LiPo paketeilla...
Höpö höpö, laittaa rinnakkain akut niin ei ongelmia :) Nimih. 10,000mAh 14,8V akut maxampsilta aikoinaan ja reippaasti yli tunti ajoaikaa e-revolla. Ei tuollaisessa 1:5 kokoisessa autossa paino ongelmat tule heti ensimmäisenä vastaan noin ärjyllä moottorilla, lisäksi 1:5 kokoiseen autoon mahtuu erittäin paljon tavaraa kyytiin kiitos ison koon.Tunnin ajelee myös tarpeeksi isoilla LiPo paketeilla...
Joopajoo, ehkä jos haluaa laittaa usean kilon edestä lipoja autoonsa... Esim. Castlen 1717 kokonen motti imasee hobbycityn nanotech 6000mah akut tyhjäksi alle pariinkymmeneen minuuttiin jo savagen kokosessa autossa. Mutuna voisin veikata, että losi + esim. 2028 on vielä janoisempi. Ja jos haluaa ajella kauemmin kuin tunnin tauotta, niin pitää olla toiset/kolmannet lipot (ei yllättäen olekkaan enää niin halpaa hupia) tai odotella latausta, joka ei välttämättä ole edes mahdollista radalla/montulla.
Pari noparia käräyttäneenä (ja ihan suositelluilla välityksillä jne) ja siinä samalla pari lipoa hajottaneena on asiasta tullut sen verran traumoja, että kyllä minusta bensanorsu vaikuttaa radalle/montulle huomattavasti käyttäjäystävällisemmältä vaihtoehdolta (lähiöbäshääminen on asia erikseen), mutta siitä saa ihan vapaasti olla eri mieltä.
Höpö höpö, laittaa rinnakkain akut niin ei ongelmia :) Nimih. 10,000mAh 14,8V akut maxampsilta aikoinaan ja reippaasti yli tunti ajoaikaa e-revolla. Ei tuollaisessa 1:5 kokoisessa autossa paino ongelmat tule heti ensimmäisenä vastaan noin ärjyllä moottorilla, lisäksi 1:5 kokoiseen autoon mahtuu erittäin paljon tavaraa kyytiin kiitos ison koon.
Eiks tohon käy HPI Bajan vanteet kanssa? Miten offsetti sopii?
Vielä en ole asentanut mottia autoon, tilauksen mukana piti tulla outerwears vauhtipyörän suoja, mutta ei tullut ja odottelen että saan sen ennen kuin asennan moottorin.
Montulle kun menee ilman suojaa, niin vauhtipyörä on nopeasti entinen.
Bajan kanssa on sama tilanne ainoastaan talvella :laugh:
Grafililta tulossa kori losiin..
2mm lexania, pitäis olla kestävämpi kuin orkkis.
(http://www.rcpitstop.net/uploads/1/0/0/0/10003846/9166078.jpg?425?4727598)
http://s961.photobucket.com/albums/ae95/grafil/Losi%205iveG/?albumview=slideshow (http://s961.photobucket.com/albums/ae95/grafil/Losi%205iveG/?albumview=slideshow)
Ite jatkan itsekidutusta unboxing-videoilla.. jospa ensi keväänä painais sitä order-nappulaa.. :tongue:
Mites Losin omistajat, oletteko saanu autosta mitään rikki? Kori taitaa olla kallein yksittäinen osa tässäkin..
Mites Losin omistajat, oletteko saanu autosta mitään rikki? Kori taitaa olla kallein yksittäinen osa tässäkin..
Mother of God man....where do you work to afford all this stuff? I'm lucky I was able to sell my kids kidney to get the money for just the truck!!!
Varmaan moni jo lukenukin, kaveri ei ole vissiin ajanu autollaan senttiäkään, vaan pistää osiksi ja heittää homman isolleen.. :tongue:
http://www.rclargescale.com/forum/losi-5ive-t/7875-przemeks-losi-5ive-t-build.html (http://www.rclargescale.com/forum/losi-5ive-t/7875-przemeks-losi-5ive-t-build.html)
Saattanu jokunen taaleri upota tuohon päivityspakettiin, kommenteista poimittua..LainausMother of God man....where do you work to afford all this stuff? I'm lucky I was able to sell my kids kidney to get the money for just the truck!!!
:grin: :grin: :grin:
Varmaan moni jo lukenukin, kaveri ei ole vissiin ajanu autollaan senttiäkään, vaan pistää osiksi ja heittää homman isolleen.. :tongue:
http://www.rclargescale.com/forum/losi-5ive-t/7875-przemeks-losi-5ive-t-build.html (http://www.rclargescale.com/forum/losi-5ive-t/7875-przemeks-losi-5ive-t-build.html)
Saattanu jokunen taaleri upota tuohon päivityspakettiin, kommenteista poimittua..LainausMother of God man....where do you work to afford all this stuff? I'm lucky I was able to sell my kids kidney to get the money for just the truck!!!
:grin: :grin: :grin:
RCPitstopilta ei sitten auton ostaminen onnistu, eivät lähetä ulkomaille auton koon takia.
RCPitstopilta ei sitten auton ostaminen onnistu, eivät lähetä ulkomaille auton koon takia.
Eiku painat tilausnappia modelsportin sivuilta :smiley:
Näkyy olevan ihan ok hintainen combopaketti €1280.91 + pk:t
Ite painan nappia joulukuun viides... :grin:
Ei mahdollisuutta sammuttaa ohjaimesta, ehkä suurin ero.
Kertokhaas viisaammat jotta mitä eroa tässä fail safessa on tuohon paljon puhuttuun Killer Beehen:
http://www.hobbylinna.com/skyrc-failsafe-p-27783.html (http://www.hobbylinna.com/skyrc-failsafe-p-27783.html)
Hinta nyt ainakin on paljon houkuttavampi ja tekee kuitenkin ilmeisesti saman kuin KB:kin..
Vai pienkone bensalla kaverit ajelee,kysyin kerran asiaa valtuutetulta"husku"moottorisaha myyntiliikkeestä,siellä kyllä vastattiin että se on 95E ja 2%synteettistä öljyä,siksi"huskut ei kierrrä enää kuin 11500kier/min.On kierroslukurajoitin,silloin kauan sitten kun ei ollut pienkone bensaa lainkaan vaan sai 99 mittarista niin"husku"242 kiersi jopa 16900 kier/min,meillä on käytetty Shellin V-Power.ia aina kun sitä vain saa ja sen sekaan 2% synteettistä moottorikelkan 2-tahtiöljyä,yhtään mäntä tai kiertokanki renppaa ei ole tehty koko kesänä,tiedä sitten miten on oikein mutta näin meillä.............
Nopareissahan on monesti becki sisäänrakennettuna. 2S lipo antaa tyhjänäkin 6 volttia (ei kannata purkaa enempää) ja täytenä yli 8, eli voi olla monelle vastarille liikaa.
Mitenkä on lipot toiminut talvikäytössä kovilla pakkasilla. Vastari akku ei taida käytössä lämmetä yhtään, eli loppuuko virta pakkasen takia?
Tuommoinen on varmaan ohjauksessa: http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0884 (http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0884)
Kaasu/jarru: http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0885 (http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0885)
The Losi 5IVE servos are made by Savox.
That's why people use regulators, because they are afraid to see what happens if they don't use a regulator. They never actually find out what happens if they don't use the regulator.
Has anybody here actually burned up a servo because it had too much voltage? It's certainly possible, but I don't think anybody here has.
The Spektrum receiver is definitely capable of handling 2S LiPo. They have been rated for 8.4v for many years.
I have ran our 7200mAh 2S LiPo on my Losi's stock servos for about 4 gallons now. No problems.
Nyt on kärry tilattu. Saakeli että meinas tulla hulluks tämänkin asian kanssa, on tää harrastaminen toisinaan kamalaa.. :D
BTW, käsittääkseni ensimmäinen mustakattoinen versio tulossa sitten itelle. :wink:
Nyt on kärry tilattu. Saakeli että meinas tulla hulluks tämänkin asian kanssa, on tää harrastaminen toisinaan kamalaa.. :D
BTW, käsittääkseni ensimmäinen mustakattoinen versio tulossa sitten itelle. :wink:
2kk ajettu mustakattoisella :cheesy: oikean valinnan teit.
Nyt on kärry tilattu. Saakeli että meinas tulla hulluks tämänkin asian kanssa, on tää harrastaminen toisinaan kamalaa.. :D
BTW, käsittääkseni ensimmäinen mustakattoinen versio tulossa sitten itelle. :wink:
2kk ajettu mustakattoisella :cheesy: oikean valinnan teit.
Nyt on kärry tilattu. Saakeli että meinas tulla hulluks tämänkin asian kanssa, on tää harrastaminen toisinaan kamalaa.. :D
BTW, käsittääkseni ensimmäinen mustakattoinen versio tulossa sitten itelle. :wink:
2kk ajettu mustakattoisella :cheesy: oikean valinnan teit.
Jaa en ollukaan eka.. :grin:
Ja olihan täällä jo muitakin kuin -rcmh-, RangerWalker ja Mordex joilta auto löytyy.. :wink:
Jooh, ensi viikolla toivon mukaan oma mustakattoinen saapuu.
Ensi kesäksi Losien kokoontumisajot.. :laugh:
Oikee meininki :cheesy:.Nyt on kärry tilattu. Saakeli että meinas tulla hulluks tämänkin asian kanssa, on tää harrastaminen toisinaan kamalaa.. :D
BTW, käsittääkseni ensimmäinen mustakattoinen versio tulossa sitten itelle. :wink:
2kk ajettu mustakattoisella :cheesy: oikean valinnan teit.
ja kolmas mustakattonen tulossa mulle n. parin kk kuluttua :tongue:
ja kolmas mustakattonen tulossa mulle n. parin kk kuluttua :tongue:
elä nyt missään nimessä myy sitä MCD autoa sillä tulet katumaan ja PALJON :angel:
Huuu.. siellä se Unnassa, Saksassa pötköttelee seurannan mukaan.. Jospa jo ylihuomenna näpeissä. :azn:
En ihan rehellisesti muista olenko koskaan mitään autoa odottanu näin paljon kun tätä.. :tongue:
Huuu.. siellä se Unnassa, Saksassa pötköttelee seurannan mukaan.. Jospa jo ylihuomenna näpeissä. :azn:
En ihan rehellisesti muista olenko koskaan mitään autoa odottanu näin paljon kun tätä.. :tongue:
First Run Suggestions (http://losi5iveforum.com/showthread.php?t=375)
Tuo kannattaa sitten lukaista läpi ennen ekaa käyttökertaa, jos et ole jo niin tehnyt.
Nyt alkoi tuo losikin hivenen kiinnostamaan. http://mgm-compro.com/index.php?cat=rc-madness-bl5-electric-conversion-kit-for-losi-5ive-t (http://mgm-compro.com/index.php?cat=rc-madness-bl5-electric-conversion-kit-for-losi-5ive-t)Huomasithan, että tuo setti ei sisällä moottoria, säädintä eikä akkuja. Niistä tulee jokunen euro lisää...
Heh, muistan kans kun availin losin pakettia ensimmäisen kerran.. on meinaan kokoa ja painoa.
Hyi miten puhdas, äkkiä kuraa ja pölyä pintaan! :grin:
Jos sulla on esim 5-litraa valmista 2% pienkone bensaa, niin desi öljyä sekaan ja eiku hanaa.
Se on sit 4% mikä on suositus noissa.
Onko mitää väliä vaikka lisään tuon mukana tulleen 2-t öljyn valmiin pienkonebensan sekaan?
Eli haittaako vaikka sekoitteessa on kahta erilaista öljyä?
"Jos kerran noin kallista bensaa ostat niin ota edes S-Bonukset". :tongue:
Kuului eilen tässä taloudessa joten Agrimarketista hain sitten Aspenia kanisterillisen. Mukaan tarttui myös Jonseredin 2-t öljyä.
Kaippa noilla alkuun pääsee..
Tänään jos keksis tuolle pöntölle vielä jatkoa ettei räi sisälle niin pääsee ajelemaan sisäänajon.
Niissähän kuuluisi käyttää vain premix öljyä :grin: ite laitan motulin go kart se on $$$ :grin:
Paitsi että eikös sisäänajon kannalta karkea öljy olis parempi?
Mistä olette Loseja tilailleet, ilmeisesti auton lisäksi tarvitaan Spectrumin radio ja vastariin laturi. Ja tietysti killswitch. Eli ei siitä tonnilla taida selvitä....
Näin talven tullessa ei varmaan nää panelit ois pahitteeksi losiin.
Joo, näissä hommissa on parempi pyöristää hinnat lähinpään tasatuhanteen! Bajan kanssa ainakin rahaa,paloi ihan mukavasti. Olisiko DX3S-radio käypänen valinta pakettiin?Mistä olette Loseja tilailleet, ilmeisesti auton lisäksi tarvitaan Spectrumin radio ja vastariin laturi. Ja tietysti killswitch. Eli ei siitä tonnilla taida selvitä....
Autoni tilasin Brittien Modelsportsista, Spektrumin kanssa combona. Super Bee killswitch taisi tulla TGN:lltä. Bensat k-raudasta ja öljyt (Motul 800) motonetistä. Kyllähän tuohon meni lähemmäs puoltoista tonnia kuin tonni.
"Olisiko DX3S-radio käypänen valinta pakettiin"
En suosittele Spektrumeja, varsin hyvä radio käteen yms, mutta kantama ei ole kummoinen, oliskos 100m?
Osta joku halpis hobbykingiltä tai jokin muu
Ja HMS, kerro nyt sitten fiiliksiä miltä bensamörkö tuntuu joskus
Onko videoo tulossa??
"Olisiko DX3S-radio käypänen valinta pakettiin"OK..kantama on kyllä tärkeä juttu kun talvisin tykkään jäällä ajella. Bajassa mulla oli Spectrum dx 3.0 ja se pelitti hyvin. Eikös Losiin ole valmiiksi asennettu Spectrumin vastari, eli se pitäis sitten vaihtaa samalla?
En suosittele Spektrumeja, varsin hyvä radio käteen yms, mutta kantama ei ole kummoinen, oliskos 100m?
Osta joku halpis hobbykingiltä tai jokin muu
Pankaas kokeneemmat vinkkiä mihin suuntaan ja kuin paljon ruuvailla noita ruuveja sisäänajon jälkeen?
Toista tankillista ajelemassa ja nyt alkaa olemaan sisäänajo suoritettu.
Tuollanen tuli HYVIN nopeasti kyhättyä..
Losi 5ive-T teaser run (http://www.youtube.com/watch?v=H5PQVAJaPRE#ws)
Suuret kiitokset neuvoista! Jospa tänään pääsis vähän säätämään.. Ajohimot on kyllä valtavat. :laugh:
Jaa, takakardaaniksi on sitten livahtanu itelle maanantaikappale..
Yhtäkkiä vaan katos veto ja kun katoin et mikäs ny, niin ristitappi pötkötti auton lattialla, suojakumi rispaantuneena melkein keskidiffissä asti ja se lukkorengas joka pitää ristitappia paikallaan jojolla.
Saa luvan mennä takuuseen.. :angry:
(http://henkkas.kuvat.fi/kuvat/Losi+5ive-T/DSC_1089.jpg/_img1280.jpg)
Voi olla, mutta ite olen kyllä vahvasti sitä mieltä että tuo rengas on ollu väljä jo tehtaalta. En tiedä minkälainen skenaario pitäs olla että kivi tuon rikkois, on nimittäin sen verran jäykkä rengas eikä mulla ole aavistustakaan miten laitan uuden kiinni joka on varmasti vielä tiukempi kuin tuo kulahtanut..Värkkää siihen vaikka joku suoja nii estäis si ainakin jotain. Onnistuis semmosen tekeminen varmaan bensa kanisterista ja siihenkin saa muotoo lämmittämällä.
Tarttis jonkun suunnitella jonkunlainen suoja sitten tuolle, eihän voi olla että joka kerta kun ajaa soralla/hiekalla niin pitää pelätä kestääkö vetari tämän hinta- ja kokoluokan autossa.. :angry:
Heikommillakin vehkeillä ajeltu pitkin sorateitä ilman moisia ongelmia.
Hinnalla pilattu :/
Jaa, takakardaaniksi on sitten livahtanu itelle maanantaikappale..Mulla myös suojakumi menny rikki mut muuten toimii vielä. Saa nähdä kuin kauan :laugh:
Yhtäkkiä vaan katos veto ja kun katoin et mikäs ny, niin ristitappi pötkötti auton lattialla, suojakumi rispaantuneena melkein keskidiffissä asti ja se lukkorengas joka pitää ristitappia paikallaan jojolla.
Saa luvan mennä takuuseen.. :angry:
(http://henkkas.kuvat.fi/kuvat/Losi+5ive-T/DSC_1089.jpg/_img1280.jpg)
Ohjausservo menettää tehoja hetken ajon jälkeen mut kääntyy silti kyllä kun auto liikkuu.
No eikö tuo kannata vaihtaa parempaan, ennenkuin tulee ongelmia, (esim; ajaa naapurin 3V tytöltä jalat palasiksi)?
Sama juttu. En ite kans ajele ihan "naapurustossa" ja löytyy myöskin tappokytkin asennettuna autossa et ei pääse auto karkaamaan.No eikö tuo kannata vaihtaa parempaan, ennenkuin tulee ongelmia, (esim; ajaa naapurin 3V tytöltä jalat palasiksi)?
Ei nyt tuollasta pelkoa onneks ole, ite kun ajelen aina niin korvessa ettei siellä ole muita kun minä.
Mutta kyllähän tuo vaihtoon saattaa mennä piakkoin, ei tuollasta servoa kehtaa kuitenkaan polttaa kokonaan, onpahan edes jonkunlainen varaservo sitten olemassa jos tarvii joskus.
O-ou, ei hyvältä kuulosta. Kai annoit koneen lämmetä rauhassa ensin?
Jaha, no se ei ainakaan viittaa siihen, että olis liian laihalla ollut. Otappa pönttö irti ja kurkkaa pakoaukon kautta onko männässä naarmuja tms.
Onko vetonarussa samanverran ja samalla tavalla vastusta?
Onko vetonarussa samanverran ja samalla tavalla vastusta?
Ei. Eikä se enää edes vedä mihkään kun taitaa olla jumissa koko motti.
Onko jo selvinnyt mikä hajosi?
HELL O!!!
RangerWalkerin Losi 5ive löytyy nykyään multa ja laite on melko mykistävä:D ensi savut on vielä ottamatta mutta kaikki aikanaan...
Löytyykös Lahden suunnalta muilta tämmösiä? jos ens kesänä sais jonkin asteista pikku kisailua aikaseks.?
HELL O!!!
RangerWalkerin Losi 5ive löytyy nykyään multa ja laite on melko mykistävä:D ensi savut on vielä ottamatta mutta kaikki aikanaan...
Löytyykös Lahden suunnalta muilta tämmösiä? jos ens kesänä sais jonkin asteista pikku kisailua aikaseks.?
Mikkelistä löytyy yksi, joten ensi kesänä voisi joskus ajella vaikka kimpassa jollain radalla tjsp.
Sitä Losien kokoontumisajoa odotellessa.. :D
Jep, Kouvolaan on suunnitteilla rata 1/10/8/5 autoille mutta sen voi vielä kaupunki torpata kait ja jos menee läpitte ni ei se varmaa viel ens kesänä valmis ole.
Löytyykös Lahden suunnalta muilta tämmösiä? jos ens kesänä sais jonkin asteista pikku kisailua aikaseks.?
Löytyykös Lahden suunnalta muilta tämmösiä? jos ens kesänä sais jonkin asteista pikku kisailua aikaseks.?
Itse majailen Lahdessa Losini kanssa. Vesivehmaalla olen jonkun verran ajellut, mutta rata on vähän turhan pieni ja syö renkaita turhan nopeasti, joten tästä lähin käyn Vantaalla jos ei lähemmäs tule rataa.
Ei Vantaakaan liian kaukana viel ole ja itse liikuskelen pakettiautolla ni kyytiin mahtuu tavaraa reilummin ja sais matkakuluja pienennettyä jos kimpas mentäs.? mutta kesään on vielä tuskallisen pitkämatka:(
Mitä talvirenkaisiin tulee, niin itse ajattelin tilata Hostilen MX renkaat ja kokeilla ihan ilman nastoja miten ajo sujuu lumella. Neliveto ja iso massa auttanee kuitenkin jonkinverran ja pieni liukkaus on vain plussaa :grin:
Innoistuin vähän shoppailemaan rapakon takaa, vielä kun ennen vuodenvaihdetta ehtii :laugh:...Laskeskelin, että 10kpl 30-50$ paketteja matkalla, pää-osin Losiin liittyvää tavaraa ja muutamia työkaluja. Mm:No nyt karkas mopo mettään:)
- DT1 Dome Triple Stage Filter for Losi 5ive
- DDM Tall RC / CY Velocity Stack (1" height)
- DDM Premium 9500 High-RPM Clutch Spring for Zenoah / CY Engines
- FullForce RC Losi 5IVE-T Aluminum Skid Plate - Rear ja Front
- Full Kill RC Throttle Linkage for Losi 5ive
- Full-Force RC v2 High Flow Fuel Line Kit
- DarkSoul Fuel Quick Connectors
- Modified-RC Losi 5ive Filter Cap - Silver
- Vertigo Quick Release Gas Tank Posts for Losi 5ive
- Losi Wheel Set (2) x 2
- Pro-Line Trencher Off-Road Front Tires (Baja 5T) (2) x 2
...
Ja veronpalautukset on vasta tulossa :grin:
Vaikka en o vielä metriäkä Losilla ajanu ni orkkis ohjaus servosta huomaa että se ei kyl tuu toimimaan niinku toivois josta tulikin mieleen kysellä teiltä että minkälaisia servoja te käyttlette ohjauksessa ja onko kellään vielä tupla servoja ohjauksessa.?
Vaikka en o vielä metriäkä Losilla ajanu ni orkkis ohjaus servosta huomaa että se ei kyl tuu toimimaan niinku toivois josta tulikin mieleen kysellä teiltä että minkälaisia servoja te käyttlette ohjauksessa ja onko kellään vielä tupla servoja ohjauksessa.?
Mulla on tossa fg:n minissä savöxin sa-1283 kiinni ja se on siinä ainakin ihan pirun hyvä, tekeekö kukaan Losiin ns. standard kokosille servoille ohjaukseen kilkkeitä.?
Servot taitaa olla RC puolella vähän samalla tavalla liioittelun kohteena kuin tietokone puolella powerit. Perus koneelle tahdotaan aina tuplasti liian iso poweri.
Siitä halpa Losi jollekkin:Olis hienoa, kun ei tarvitsisi miettiä mitä autoon laittaa. Laittaa parasta mitä saatavilla on. Mä yritän juuri raapia rahoja kasaan, että saisi bajaan piikkipyörät tilattua... :undecided:
http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html (http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html)
:laugh:
Siitä halpa Losi jollekkin:Ja tosta het uutta konetta tilaamaan!!!! HUHUHHU:D
http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html (http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html)
:laugh:
Siitä halpa Losi jollekkin:
http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html (http://www.rclargescale.com/forum/sale/9340-super-losi-5ive-t-bzm-50cc-super.html)
:laugh:
Tosin tuossakin on osia, jotka eivät kyllä minusta kuulu "best hopup" kategoriaan. Esim. Nuo Team Chasen muoviset skid platet on käyttäjäkokemusten mukaan turhia muutaman ajokerran jälkeen, eivätkä istu kunnolla paikoilleen.
Mutta hauskinta on, että autoon laitetulla summalla on mutuna saatu korkeintaan minimaalisia etuja rata-ajoa ajatellen, jossa edelleen kuskit pärjäävät hyvin ihan vakio-osillakin. Huviajelussa toki tehot saa hyötykäyttöön ja sikaa tuo toki kestää hieman enemmän, mutta ei se vakionakaan nyt todistetusti kovin heikkoa tekoa ole.
Joten tuntuu, että moni valmistaja tekee Losiin überblingbling ylihintaisi palikoita ja porukka jenkkilässä huutaa "Shut up and take my money!", vaikka ko. osalle ei oikeastaa ole edes todettu tarvetta. Ja monessa kohtaa ylihinta on suorastaan sikamainen, esimerkkinä Team Fast Eddyn "Droop Screw Bump Stops"...Joka on käytännössä 4 ruuvia ja hinta viimeksi tarkistaessa ~27$. Itse maksoin tuosta hop-upista noin 2$, että kyllä on katteet kohdillaan. :huh:
Mitä muuten on hintaa tuolla kuvassa näkyvällä korilla? Jos ostais suojakoriksi Losille talven riemuja varten..
Buggy B4.2 korilla on hintaa 89Euroa
On toi buggy kyllä vaan niin hemmetin hieno :tongue:
Keposeen parhaimman näkönen kisapirssi tässä kokoluokassa.
(http://w4dracing.files.wordpress.com/2012/11/chassis-apr1.jpg?w=788)
(http://w4dracing.files.wordpress.com/2012/11/20121103_150949.jpg?w=1000&h=)
(http://w4dracing.files.wordpress.com/2012/11/20121103_150744.jpg?w=1000&h=)
(http://w4dracing.files.wordpress.com/2012/11/20121103_152007.jpg?w=1000&h=)
Onneksi itseäni ei buggyt kiehdo pätkääkän, säästyy pitkä penni :grin:
Tännekin tiedoksi, että kauttani alkaa saamaan Losi 5ive:n osia. Tiedustelkaa tarvitsemianne osia mailitse näin alkuun info@nutechracing.fi
-Hanno
No niin, nyt on paketti renkaita ja moottoria vaille valmis illan ajoihin.Laita vielä katollekin valot niin on paljon helpompi nähdä missä kulmassa auto tulee kohti.
Teretulemast muuten tänne isojen autojen h.....n :grin:Kiitos!
Ommuuten melkonen lapsus tullu tuohon ohjekirjaan, kun samalla tuotekoodilla on monen pituista ruuvia. Yritä siinä sitten arpoa jotta mikä menee minnekin, kuvistahan ei paljastu oikeastaan mitään. :undecided:
Itellä vielä jokunen paketti matkassa jo kolmatta viikkoa, mm. Turtlen "grabber" kytkinkello ja Hostilen avoin kytkinkellonkannatin.Pitä Trenchereihin 16mm wronikit niin on ainakin itellä olleet parhaat renkaat lumelle pitoa niin paljon et meinaa välillä kippaa nurin toi MCD... Ruuveja per rengans n.90kpl ehkä vähän liioiteltu mut ainakin lumella pitää toisin kuin jäällä!
No muutto isompaan asuntoon ja oman mancaven saaminen helpottaa ahdistukseen, sielä kelpaa sitten ruuvailla uutta palikkaa kiinni.
Sen jälkeen voikin lähteä ulkoiluttamaan autoa pitkästä aikaa. Saas nähdä miten nuo Trencherit pitää lumella, ainakin kuviosyvyys on aika reippaanlainen. Nähtäväksi jää myös miten koneen saa käyntiin tuolla ryypyttömällä 990 kaasarilla kylmässä, syksyllä lähti vielä suht vaivattomasti... Onneksi pakista löytyy myös tuo pomminvarma 668.
Yleensä emme kirjoita kuluttajien topiceihin mutta tässä tapauksessa varmaan helpointa hakea hiukan apua teiltä.
Olemme ottamassa Losin osia varastoon ja tarvitsemme hiukan apua siinä että mitä osia haluisitte ostaa meiltä. Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen info@eurorc.com niin huomioimme asian kun teemme ensimmäistä tilausta. Mitä paremmin saamme tietoa sen paremmin pystymme palvelemaan teitä Suomesta.
t. Axel
Voi v...ttu ku on per....tä toi vakio ohjausservo joka tän virtahevon mukana tulee!!! Tossa taannoin kirjoittelin et hyytyy hetken ajon jälkeen ja lähetin tämän modelsportiin ja sain takuuna uuden. No, tämän asensin kaasulle/jarrulle ja ohjaukseen laitoin savox 40kg/7,4v. 1/2 tankillisen jälkeen vakio sanoi itsensä irti, liikkuu edes takas hullun lailla tärinästä. En tiedä sit kestääkö vakio 7,4v ja onko sama servo minkä ohjaukseen jo laitoin ku heti hajos.
Ja per...ele just sain valot asennettua ja johdot nätisti nippuun ja piiloon ja eiku uudestaan purkamaan.
Onko muille losin omistajille käynyt samoin vai sainko takuusta jo kertaalleen käytetyn?
Ei taida tuo vakio ohjausservo kuumeta samaan malliin kaasuservona?
Asiasta kolmanteen olisko tässä hankkimisen arvoinen kone Losiin?
On meinaa harkinnan alla tämä mylly tilata..
http://bzm-micro.com/engines/bzm-micro-28-5cc/ (http://bzm-micro.com/engines/bzm-micro-28-5cc/)
Jos sitä v-loppuna alkais konetta sovittelee paikalleen:D
Jep, juurikin tuolta Losi 5ive foorumilta lueskelinkin että kytkin ongelmia ollu monella ja voisin itte lähtee liikkeelle tolla 18t pinjonilla jahka koneen saan kasaan, vielä on outwearsit ostamatta ja avoin kytkinkehto yms.Jos sitä v-loppuna alkais konetta sovittelee paikalleen:D
suosittelen sitten useasti ekanajon aikana ja heti 5min jälkeen katsoa miten kytkin tykkää välityksistä. kytkimen saa poltettuu pilalle tosi nopeasti liian pitkillä välityksillä jopa alle 10:ssä minuutissa. itse käytän sen takia jopa vähän liiankin lyhyitä välityksiä. en tiedä mikä on se oikea tapa miten se katotaan onko kytkin liian kovilla mutta itse seuraan sitä että heti ku alkaa vähänki tulemaan valkosta pölyä niin välitys on liian pitkä.
Muutama kysymys on tässä mieleen tullut.
Onko olemassa jotain semmosta varaosaa, joka kannattaisi ostaa jo etukäteen? Ettei mene ajo hommat heti reisille sen takia, kun odottelee postipakettia kotia jne.
Tarkoituksena ei ole heti päivittää kaikkia osia parempiin, vaan sitä mukaan, kun sattuvat pettämään.
Foorumia yrittänyt kahlata läpi, mutta ei ole silmään osunut mitään muuta, kun mahdollinen servon lämpö ongelma.
Tämmöisen paketin tilasin jo eilen:
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html)
Ilmeisesti riittävä suojaamaan moottoria?
Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.
:undecided:
Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.
:undecided:
Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.
Oliko vakio vai vakio ohjausservo kaasulla/jarrulla? Mulla rupes kans sätkimään kaasuservo kun lumella ajelin
Voiko tuota Samba 4800 putkea muuten pitää mitenkään ääneltään "piha ystävällisenä"?
Lähinnä naapureita ajatellen jne.
Voiko tuota Samba 4800 putkea muuten pitää mitenkään ääneltään "piha ystävällisenä"?
Lähinnä naapureita ajatellen jne.
Vaikka se suht hiljanen onkin verratuna joihinkin putkiin, niin en mä silti kehtaisi asutuksen lähistöllä päristellä.
4% löpöä
No millänkähän seoksella se mikkelin mies sitten ajaa :shocked:
1/25 tai 4% on mm zenoahinkin suositus polttoaineen öljyseoksesta..
Asiaa tähän väliin..
Kosteusvaurio vahvistettu tuon kaasuservon kuolinsyyksi. Lopullisen niitin veti servo ite, kun irrotin sen ja testasin eri vastarilla niin väppäs niin rajusti että repi iteltään hampaat rikki.. :D
Nyt tässä pohdin että mitäs tekis.. Siirtääkö ohjausservo kaasulle ja ohjaukseen jotain muuta tilalle?
Savöxiähän nuo on työntäny tuonne joten mites tämä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301)
Ei olis pöllömmän hintanenkaan..
EDIT: Muistelinkin että tuo oli juuri se malli minkä Mordex osti, pitääpä pistää harkintamyssyyn..
Voiko tuota Samba 4800 putkea muuten pitää mitenkään ääneltään "piha ystävällisenä"?
Lähinnä naapureita ajatellen jne.
Vaikka se suht hiljanen onkin verratuna joihinkin putkiin, niin en mä silti kehtaisi asutuksen lähistöllä päristellä.
Taka iskarit valuivat pikkuhiljaa alas ja perä jäi ala-asentoon kokonaan. Lunta kertyi kyllä ympäri autoa siinä ajellessa, mutta tuskin tästä johtui kuitenkaan ko. asia.
Mitähän muuta sitä kannattaisi tilata jousin kanssa samaan postimaksuun?
No niin ensimmäiset savut otettu Losista.
Taka iskarit valuivat pikkuhiljaa alas ja perä jäi ala-asentoon kokonaan. Lunta kertyi kyllä ympäri autoa siinä ajellessa, mutta tuskin tästä johtui kuitenkaan ko. asia.
Semmonen ajelusessio tänään, matkaa taittui ehkä 20 metriä...Tuoreen koneen purkistukset + 14 asteen pakkanen = 2 vetokäynnistintä riks raks ja poks 15 minuutin sisään (vaihtoaika mukaan laskettuna). Täytyy jatkossa jättää suosiolla pakkasajelut väliin. Vahingosta viisastuneena tilasin pussillisen käynnistinholkkeja pakkiin.
Semmonen ajelusessio tänään, matkaa taittui ehkä 20 metriä...Tuoreen koneen purkistukset + 14 asteen pakkanen = 2 vetokäynnistintä riks raks ja poks 15 minuutin sisään (vaihtoaika mukaan laskettuna). Täytyy jatkossa jättää suosiolla pakkasajelut väliin. Vahingosta viisastuneena tilasin pussillisen käynnistinholkkeja pakkiin.
Osta alumiininen niin kestää...
nimimerkki diy-man saat valmiiksi hiotun ja viilatun mallin, ei takeltele jos vertaa sellaseen mitä puljut myy suoraan ulos.
Ei ole kyllä hinnalla pilattu tosiaan. Toisaalta vähän arvelluttaa miten normaalikokoisten servojen rattaat kestää Losin kokoisessa autossa. Kyllähän se servosaveri sielä tietty tekee työtään, mutta riittääkö se...
Noh, itse olen ainakin toistaiseksi ihan tyytyväinen yhteen isoon servoon, kun ei hampaat irvessä tule kisaa ajettua, niin sekin on riittänyt ihan hyvin, tarvii vaan antaa huilata tankkien välissä.
Täytyy ensi kesänä sitten katsella vaihtoehtoja jos siltä tuntuu.
Kyllähän noita on mukava katsoa muttei tuossa kyllä ole enää mitään järkeä.Pakko olla ihan vähän erimieltä tästä. Kun tuntuu, että te (bensakuskit) viritätte muutenkin mosianne jatkuvalla syötöllä :wink: Otetaan nyt esimerkkinä Beast:n helmi :evil:. Onko siinäkään mitään järkeä mutta käsittämätön sekä käsittämättömän hieno vehje :cool: Joten hienosti kulkee tuokin :smiley: Elkää siis hyvät hyssykät nyt alkako puhumaan, että jossain on liikaa tehoa kun kaikki on suhteellista, sittenhän vaan pitää saada tehtyä jotain, että toi pysyy maassa :wink: Oli miten oli.. ei sähköukosta kannata paljoa välittää :grin:
Asentaisivat nyt edes touring autoon noita kittejään. Korkeampi auto haukkaa jo tuossa vauhdissa sen verran ilmaa alleen että on oikeastin lähteä lentoon.
Maukkalle suosittelen 5% polttoainetta losiin kun kerta on rcmk:n kone on, varsinkin jos on viritetty..Juu oon seuraillu tota sun kampailua ton koneen kanssa ja 5% mennää sitte kun aikanaa saan rakkineen kasaan, nyt tuntuu viel kaukaiselta edes käynnistäminen kun on 4 muutakin autoo mitä pitää rassata ja rakentaa siihen lisäks vielä 1:1 sierra 4x4 jota pitää laittaa :evil:
Ei männät pauku.. :azn:
Ite nyt ajanut tolla omalla pro modilla rempan jälkeen 5% fuililla ja toimii paremmin kuin 4% seoksella, lämmöt ei nouse ja kone pelittää paremmin.
Maukkalle suosittelen 5% polttoainetta losiin kun kerta on rcmk:n kone on, varsinkin jos on viritetty..Juu oon seuraillu tota sun kampailua ton koneen kanssa ja 5% mennää sitte kun aikanaa saan rakkineen kasaan, nyt tuntuu viel kaukaiselta edes käynnistäminen kun on 4 muutakin autoo mitä pitää rassata ja rakentaa siihen lisäks vielä 1:1 sierra 4x4 jota pitää laittaa :evil:
Ei männät pauku.. :azn:
Ite nyt ajanut tolla omalla pro modilla rempan jälkeen 5% fuililla ja toimii paremmin kuin 4% seoksella, lämmöt ei nouse ja kone pelittää paremmin.
Kyllä näin perjantaina olis cossu maistunu Riesana tai Eskona!:grin:RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RALLATI RAI!!!!
Uuuuh ihana Losi!!! Piru kun olis mukava lähtää kattelee Hyvinkään meiningit.
Minkälaisella iskari/jousi setupilla meinasit lähtee löysä, kompromissi vai jäykkä?
Eihän Mikkelistä Korpilahdellekaan pitkälti ole
Sullahan taisi olla vakiopannu vielä kiinni? Ettei olisi taas ne surullisen kuuluisat sylinterin pultit löystyneet hieman?
Ehkä vois vaik verkkoa tai lisä paneelia johonkin lisäksi laittaa nii pitäis suurimmat rojut ulkona hytistä!
Pitää varmaan nyppästä tuo koko telemetria-hässäkkä irti autosta, nopeus näyttää mitä sattuu eikä nuo lämmötkään taita näyttää oikein.
Äsken kävin ajelemassa ja lämmöt näytti parhaimmillaan yli 200 astetta.. Liekö tuo nyt kuitenkaan ihan noin kuumana käy..
Ärsyttävää kun ohjain huutaa koko ajan ylikuumentumisvarotusta ilmeisesti täysin turhan takia.
Onko sulla ihan vakio Losi vai onko piristetty? Laahaako sulla muuten jarru päällä vai oletko säätänyt sen "ominaisuuden" pois?
Nuo trencherit olisi juuri nyt DDM:llä deal of the day- tarjouksena.
Nyt on Losilla 10 litraa eli noin 11 tankillista ajoa takana ja pakko kyllä ihastella auton kestävyyttä poislukien se syksyinen moottorinvaihto.
Ajamalla en ole saanu rikki kuin vakiokaasuservon ja korin, joka on ottanu kyllä osumaa, mutta kehikon ansiosta pysyny muodossaan muutamista halkeamista huolimatta.
Esim. vetarien kuntoa on ihmeteltävä, ite annan kyllä ihan huolella runtua tuolle ja ainoa vetari jossa näkyy kulumaa on keskidiffiltä etuperään lähtevässä vetarissa joka on alkanu kulumaan melko rajusti ja syövyttäny keskidiffin ulostuloonkin mukavat railot.
Myös renkaat alkaa olla melko finaalissa johtuen asfaltilla kaahailusta.
Paljon on autoa kaadeltu ja välillä pahankin näkösiä kaatoja ja ottaen huomioon auton painon ja parhaimmillaan kovan vauhdin ennen kaatoa niin hemmetin kestävä pirssi tämä kyllä on.
Diffien kuntoa en meinannu tutkia vasta kun syksyllä, jos sinne asti kestävät.
Diffit tutkin viimeksi viime syksynä kun autolla oli ajettu 5 tankillista ja odottelin uutta mottia, eikä niissäkään kyllä näkyny sillon minkäänlaista kulumaa.
Kokonaisuutena on pakko olla tyytyväinen Losin kestävyyteen, toki tähän hintaan sietää kyllä kestääkin.. :grin:
Onneksi olkoon!
Mitähän käyttöä moisilla rattailla on :huh: Itse kun en ole lukenut yhdestäkään Losista, josta olisi rattaat menneet risaksi.
Ei ne modulipalikat kalliita ole..
http://www.tgndistributing.com/?subcats=Y&status=A&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&cid=0&q=Engine+Mount+Inserts+&x=9&y=7&dispatch=products.search (http://www.tgndistributing.com/?subcats=Y&status=A&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&cid=0&q=Engine+Mount+Inserts+&x=9&y=7&dispatch=products.search)
Toki joutuu muutaman taalan sijoittamaan noihin, jos ei tehtaalta tule..
Saatko muuten ilmaiseksi noi rattaat, vai pitikö siun maksaa joku rosentti ovh hinnoista?
Hyvältä näyttää..
Mikä pata+putki sulla on tossa?
Tulppa irti, auto kalleen ja narusta nykimistä, josko koneeseen on päässyt liikaa bensaa. Itsellä kävi kerran niin. Tai sitten low neulaa hieman laihemalle ja tyhjäkäyntiä isommalle. Ruiskaus WD40 tulpanreijästä sisään. Noita voisi vielä kokeilla.
Losi näköjään julkaisee rollerin http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0024 (http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0024)
Tänää oli aikaa ihmetellä Losia ja toiveekkaana ryntäsin paikallisten BMX radalle losia testailee, no enpä saanu sitä RMCK:n konetta käymään vaikka mitä yritti se vaan jostain syystä hukuttaa sen koneen bensaan ja sitä valuu putkesta ihan reilusti pihalle kun kääntää auton kyljelleen että tyhjää sylinterin:angry:.
No tunninkaks sen kanssa tuskailtuani ajattelin että ja minähän haluan ajaa tällä tänää ja kaivoin orkkis CY:n koneen pakista ja rupesi vaihtaa hiluja kiinne siihen vaikka en tätä konetta saannu koko talven aikana käyntiin mutta suureksi ihmeekseni kone pärähti heti ekalla käyntiin kun sen sain kasaan :cheesy: ja yritin vähän tästä riemukkaasta tapahtumasta kuvata videota, joka oli taas aika haastavaa kun yrittää ohjastaa ja kuvata samaan aikaan ja siksipä ne nakkisormet siinä kuvassa viuhuukin tasaseen tahtiin.
Linkki videoon http://youtu.be/NVhPV5CGilc (http://youtu.be/NVhPV5CGilc)
Sama homma.Sain vihdoin joulukuussa ostetun RCMK ´koneen kiinni autoon. Eipä käynnistynyt tuolla samalla kaasarilla ei sitten millään. Vaihdoin kaasarin 990 ja käynnisty ekalla. Tolla 1052 kaasarilla ei käynnistynyt mun vanhakaan kone joka on ollu todella varma käynnistymään aikaisemmin. Tiedä sitten mikä on vikana kun kaikkia mahdollisia säätöjä kokeilin. Tänään kävin kokeilemassa uudestaan, niin eipä auto taaskaan käynnistynyt muuta kuin IRIDIUM tulpalla?! Mites ton Iridium tulpan kanssa, mulla oli siinä nyt Iridium 8 tulppa. Pitäisikö hommata 7 tulppa vai kelpaako toi?!
Moi jos sulta löytyy esim kaasukolvi tai kaasusytkäri tai oikeesti tehokas kuumailmapuhallin niin joku noista on avain sun ongelmaan ,,,,,joskus ollut saman ongelman kourissa mutta noista itse käytin puhallinta ja lähtee oikeesti helposti. Ilman et kulmat pyöristyy,,,,,,
Jaahas, postisetä toi tämmöisen paketin.
(http://i3.aijaa.com/t/00665/12256357.t.jpg) (http://aijaa.com/qeTp8L)
Jos 1/5 on parempi sähkönä niin miksi kukaan ei aja 1:1 sähköautoa :roll: :trollolol:Koska köyhillä ei ole varaa... :shocked:
Tilaa suoraan tehtaalta, saat hiukan edullisemmin :wink:
Siinä meni viides ja viimeinen tavallinen vetostartti, ei nuo Killer RC:n myymät mallit kestä mitään. Kaipa se on tuo TR:n V2 härpäke laitettava tilaukseen, josko se säästäisi näiltä päänvaivoilta. Näyttäisi vaan olevan loppu jokapuolelta, prkl.
Tulipa tilattua AJAProd steering servos platinum Losiin, Savöxin servot seuraavaks tilaukseen.Eikös tuo syö normi kokoisia servoja, mitkä servot meinasit laittaa?
Itseasiassa on tullut jo: http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&category_id=14&flypage=flypage_images.tpl&product_id=3371&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=56 (http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&category_id=14&flypage=flypage_images.tpl&product_id=3371&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=56) :wink:
Löytypäs taas jotain uutta losiin
http://www.fidracing.com/products/losi-5ive-t/601.html (http://www.fidracing.com/products/losi-5ive-t/601.html)
Ja sit kun hommaat tuon servon niin menee ohjauksesta jotain muuta basaksi kun ei servo ole enään se sulake,,, toi on kyllä varmasti hyvä hankinta :azn:
Paino tankkitäynnä tasan 14kg, eli edelleen aika norsu. Tankkihan tässä on 800ml. Puntarilla paikallaan 3 pikkuservoa, 6,6V life akku ja 185mm tourex renkaat.
Pohjalevy painaa yli puolikiloa enemmän kuin mcd:ssä. Täytyy alkaa keventää pohjalevyä vähän reilummalla kädellä. =)saisko tai saahan sitä ylempääki painoa pois.
Ei muuta kuin lisää tehoa vaan sillä se paino kompensoidaan :tongue:se on vähän oikotie onneen... Ja kisoissa taas lisä ongelma, jarilla on sielä koneessa ihan riittävästi jerkkua..mulle vähän liikaaki.
Mitenköhän jaksaa pyörittää tarpeeksi lujaa kun on oikeesti tehokas kone kiinni? Vakio varmaan pyörii hyvin....kukahan ostaisi ja testaisi ensimmäisenä?Veikkaan että Mördex on eka, sillä on ollu kovaa onnea noitten vetomallien kanssa.
Noh, en ainakaan ihan heti ole tuota hommaamassa. Kun en osta noin paljon kysymyksiä herättäviä ja kalliita sikoja säkeissä, niin tarvitsen jonkin sortin käyttäjäkokemuksia ennen hankintaa. Ja jos tämä Turtlen tekele osoittautuu luotettavaksi, niin tuo saa roikkua ostoslistan hännillä.Oma turtle on ainakin parasta maanpäällä!
Juu tuolla samalla rahalla saa servoja muovi pussillisen...Kyllä.
Anteeksi mut on pakko.. Eiköhän Englanti kuulu eu:hun :wink:
moro tänne losi foorumille.
Tuli hommattua 5ive-t 6kk sittten modelsportilta. olen ajanut sillä 17 tuntia (tuntimittari)
remonttia on tehty paljon tuona aikana. kolme kytkintä, kaikki laakerit (kytkimessä menossa jo kolmannet), kaikki nivelet, vetoakseli, kaikkien diffien akselitumpit, koneen petilaakerit ja stefat, tulppa, ohjausservon nivelet, käynnistimen jousi +hop up partseja aikalalla joutunut laittamaan (ei mitään turhaa), normaali huollot ja muuta mitä ei mieleen tule.
Joten, kuulostaako tuo tutulta teistä muista 5ive-t:n omistajista?
Eli tankillinen, viikko odottelua että osat tulee, remontti, ja taas saa tankin ajaa... sitä se on ollut.
ajo on ollut kohtuu asiallista bäshäilyä montuilla ja crossiradoilla. ei törmätty eikä hypitty 10 metristä tasaiselle alas.
Kori, runko, tukivarret, iskarit ja diffit on pysynyt kasassa kaikki muu on pitänyt laittaa uusiksi vähintään kerran.
Mitä moottoria suosittelette tähän. alkaa olla aika pehmyt tuo vakio pata.
helvetin mukava laite silloin kun se pelaa!
Losin ilmansuodattimen adapterista tuli toinenkin versio markkinoille. FID racing noita tekee. Näyttää ainakin paremmalta kuin tuo edellisessä postauksessa ollut.
http://www.fidracing.com/products/losi-5ive-t/908.html (http://www.fidracing.com/products/losi-5ive-t/908.html)
Hannolta saa suoraan tilattua tuon firman tekeleitä jos ne alkavat kiinnostaa.
No nyt!!!!!!
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05000 (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05000)
No on kyllä herkkuva jos vaan toimii asianmukaisesti :afro: taitaa olla pakkohankinta, vielä kun sais rullaavana...No on se kaventunut sen verran että ei korin vaihto riitä.
Löytykös vielä mitään speksejä siitä että onko tukivarret/vetarit kapeemmat kun 5ive:ssä? Jos oliski tehny "konversion".
No mutta! Vielä kun saisi polon korilla
Nythän on tulossa sellainen rallilaite jota voisi ihan oikeasti harkitakkin. Koskahan saadaan suomeen myyntiin ensimmäiset kappaleet.
Näköjään RTR malli tulee 5300mAh 2S 15C LiPolla ja sähkökäynnistimellä varustettuna. Nice
Saako Losi 5t mistään kittinä(euroopasta) taikka sitten ihan että ostaa alustan ja siihen alkaa itse kasaamaan mitä osia haluaa?
Onko toi losi5 mukana tuleva koppa kestävä vai olisiko järkevää ostaa sellanen rullaava versio jossa ei tule koria eikä renkaita mukana? Ostaa kaiken sitten erikseen
Losiin uponnut jo noin 1000€ Eli Melkein uuden losin verran. Ja nyt vielä moottoria kattelen.
Tähän mennessä ajettu 14 tuntia! Minulta sekoaa pää hyvät ystävät!
Mitäs olette mieltä jos tilaan tuollaisen moottorin Losiin? Mitäs olette muuten mieltä kyseisestä Firmasta?
Mikäs olisi edullisempi tai järkevämpi vaihtoehto?
http://www.davesmotors.com/Zenoah-G320RC-Engine-Complete.html (http://www.davesmotors.com/Zenoah-G320RC-Engine-Complete.html)
Täällä myös tilattu tuo uus isolohko zenoah, DDM:ltä
Kratos kyseli ohjausservosta. vakio on vieläkin paikallaan, eli sama tilanne.
Mitäs Suosittelette. Muitakin kuin kalliimman luokan?
Losissa Diffien kupit ja jarrulevyjen kiinnitykset iha sökönä.
http://aijaa.com/90JR0Y (http://aijaa.com/90JR0Y)
Kokeilin tuommosta.
http://aijaa.com/5UTMg1 (http://aijaa.com/5UTMg1)
Saa nähä miten pelaa.
http://aijaa.com/BM0BSm (http://aijaa.com/BM0BSm)
Hitsasin kaikkien diffien kupit ja levyjen kiinnityksen.
Nyt sit alko odottelu :shocked:
Onneks tämän kaltaisia odotteluja ollu ennenkin.
Emäntä oletti minun sekoavan, mut toistaiseksi ei tarvii valkotakkisia. Vielä...
Eli losi tulossa kotiin :grin:
Nyt sit alko odottelu :shocked:
Onneks tämän kaltaisia odotteluja ollu ennenkin.
Emäntä oletti minun sekoavan, mut toistaiseksi ei tarvii valkotakkisia. Vielä...
Eli losi tulossa kotiin :grin:
:wink:
Harmi luopua lehmästä mutta kun ei ole tilaa niin ei ole tilaa.. :undecided:
Nyt sit alko odottelu :shocked:
Onneks tämän kaltaisia odotteluja ollu ennenkin.
Emäntä oletti minun sekoavan, mut toistaiseksi ei tarvii valkotakkisia. Vielä...
Eli losi tulossa kotiin :grin:
:wink:
Harmi luopua lehmästä mutta kun ei ole tilaa niin ei ole tilaa.. :undecided:
Odottelu päättynyt :azn: huomenna alkaa armoton auton tutkiminen ja mahdolli en koeajo.
Rahalle tuli aika paljon vastinetta, ainakin kokonsa puolesta :shocked:
Hyvään kotiin se on tulossa.
Jos nyt sit joskus tulossa meillekkin muumi tapetit, niin poistot aloitetaan emännästä.
:police:
Joku aika sitten tuli omaan Losiinkin hankittua tuo Zenon 32cc kone. Pientä värkkäilyä tosiaan vaati, että sen sai kunnolla autoon istumaan, mutta muuten ihan loistava moottori vähän kookkaampaa autoa kuljettamaan. Alla hieman videota Losin ja uuden koneen yhteispelistä, loppu ne turhat booailut pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä! :cool:kokeileppa seuraavaksi tätä servoa http://www.racersrcshop.com/highest-dt2100-p-1847.html (http://www.racersrcshop.com/highest-dt2100-p-1847.html)
https://www.youtube.com/watch?v=aQQKw_tfYrw (https://www.youtube.com/watch?v=aQQKw_tfYrw)
Meneekö muilla muuten ohjausservoja vähän väliä? Itse kokeillut muutamat Savöx SV-0235MG ja Rhino digi 4 pro:n kaikki kuumentaneet itsensä piloille viim. muutaman tankillisen jälkeen (suoraan 2S lipolla olen noihin virtaa antanut).
Juu, vääntöä hain ja sitä sain :)Highest servojen vääntö on mitattu erilailla kuin monen muun merkin vääntö, eli ei ole se arvo missä servo pysähtyy se on noin 1.5x isompi kuin tuo ilmoitettu arvo. Ilmoitettu arvo kuvastaa kait paremmin mimmoisella väännöllä servo vielä toimii järkevästi.
Onkos tuo maukkamandogin linkin servo näihin isoihin autoihin tarkoitettu? Servon koko näytti ainakin melko pieneltä ja vääntöspeksitkin pikkasen alakanttiin:
TORQUE : 17.30kg.cm at 6.0V, 21.20kg.cm at 7.4V
SIZE : 39.5mm X 20.0mm X 38.7mm
Your estimated delivery date is Tuesday 01 July 2014
Date & Time Location Description
30 Jun 2014 06:57 Vantaa Your parcel has arrived at the local delivery depot
Onko sulla Losin vakio 2 pulttinen CY:n kone? Jos on, niin en suosittele kauhiasti ajelemaan ilman läpikäyntiä. Välillä koneet on kasattu sinne päin.
Losin vakiojarrut toimii sitten hetken aikaa, mutta ainakin rata-ajossa ollaan huomattu että pitkään niillä ei ajella. Levyt kuluu todella nopeasti. Lisäksi hypyissä saattaa jarru mennä päälle vaikka jarrua ei painaisikaan.
Niinkun ihan kokokokonaan vai sen verran mihin ruuveihin pääsee kiinni irrottamalla koneen autosta + mitä nyt saa kytkincoveria yms irti?
Osa käyttää veneisiin tarkoitettavaa 2-tahtiöljyä ilmeisesti sillä ajatuksella että se palaa puhtaammin(?).
Osa käyttää veneisiin tarkoitettavaa 2-tahtiöljyä ilmeisesti sillä ajatuksella että se palaa puhtaammin(?).
Tähän esittäisin eriävän mielipiteen.. Minulle on kautta aikain varoitettu käyttämästä vene 2T-öljyä muissa kuin veneissä, koska se ei kestäisi lämpöä yhtä hyvin kuin ilmajäähdytteisiin moottoreihin tarkoitetut öljyt.
100% faktaksi en tätä väitä mutta sen mukaan olen aina elänyt.
juu, eli kyseessä sama peli mikä on buggynä.
se, mistä tykkää losissa on se että voin sen pohjalevyä, takakardaania,koria ja puskureita vaihtamalla muuttaa muotoaan buggystä corriksi.
esimerkki mipin osista mitä on tulossa.
losissahan on isot iskarit mutta näiltä on tulossa losiin big boret :azn:
Hei Short Course kuskit korpilahdella olis mahdollisuus kisailaa rata pitäisi olla ihan sopivaa
en ole ikinä kuullut että olis ollu joku short course kisa suomessa ja en ole ikinä nähnyt yhtäkään short cours autoa livenä ajamassa.
Elikä autot kasaan ja radalle :smiley:
Ja tuo buggy mallin putki ei käy muihin byggeihin kuin grafilin korin alle.
Ja tuolla grafilin koppasella buggyllä ei pääse Euroopan eikä suomen buggy kisoihin mukaan koska auto on aivan liian pitkä... Eli ainot markkinoilla oleva putki löytyy sambalta mikä istuu suomen ja Euroopan sääntöihin buggy losii.
No jos SKF kelpaa niin yksi laakerivaihtoehto voisi olla 6001-2RSH/C3.
Stefana toimii saman firman tekeleet kokoa 12x28x7 ja 12x22x7. Toivottavasti tuolla pääset eteenpäin.
Sisälokareita eteen tässä suunnitellu... muutama kalja ja jesaria :laugh:
Uusi 26cc vähän viilattu zeno paikallaan, enää putken muutokset jäljellä.
Kuvia jeesusteipistä.
http://aijaa.com/MtzZT0 (http://aijaa.com/MtzZT0)
http://aijaa.com/M0knc9 (http://aijaa.com/M0knc9)
palkonko on paino eroa alu ja muovi tukivarrella?Paljon lisää itsetuntoa miehelle :grin: :grin:
mont rc auttoo sul tonij jo o?Sinä turhake.. Voit ihan kauniilla suomen kielellä opetella vaikka kalastaa..
mitkä ois pää kohteet kestävyyden suhteen losin kanssa päivittää.
Eli losissa tukivarren tappi tasan 6mm ja hubin 5,45mm
Norsu vitonen eilen tilattu! Nyt kai se sitten alkoi loputon miettiminen ja jatkuva osien etsiskely netistä. Heti pistin tilaukseen mutterilla varustetut iskarin varret. Miksikö? No mietin jo valmiiksi kesän rientoja hienoilla hiekkadyyneillä (lue soramontulla) ja norsu kun on niin alusta on kovilla ja vähän veikkaan näin kylmiltään että iskarit ja sitä myöten koko kroppa pohjailee rajummissa hypyissä. Tarkoitus laittaa iskareihin Elconin Snab-valvet, löyty saksasta. Eli ohut muovishimmi sulkee männän reikiä iskarin saadessa nopean tällin. Näin vaimennuksesta tulee progressiivisempi. Jos vielä tekisi teflonista uudet männät vähän isommilla reijillä, tulisi herkkyyttä normiajossa lisää kuitenkin sallien myös rajumman menon. Toinen asia on vetoakselit. Desert buggy xl:ssä vetarit on suojakumeilla, 5ive:ssä eivät. Talviajossa menettelee, mutta miten vetarit kuluvat jatkuvassa hiekkamylläkässä? Nämä asiat ajattelin laittaa ekaks ja sitten varmaan kytkin puoli.
Juu, kyllä intoo on. Pukinkonttiin tarkotus ku 10v pojalla on mopo kuume nii josko tästä alkais uusi yhteinen harrastus. Mietin jo valmiiks tuota suojausta ettei lunta ois kajuutta täynnä. Muualta voi laittaa tukkoon kunhan etuikkunasta ahmii raitista ilmaa koneelle?? Mistäs sitä Outerwear kangasta voi tilailla? Toimisiko joku muu tiheä verkkotai kangas?
Joko on sisäänajot ajettu? Pistähän uutukaisesta kuvia.
No ei ainakaan minun mielestä ole kuin yksi vaihtoehto ja tottakai se olisi tuo losi.jos 4wd ei ole leikkikalu niin mikä se on :huh:
4wd niin johan se on auto eikä leikkikalu, kuten nuo takapotkuiset pelit ovat.
uudet sivuponttoonit tuli hommattuu kun vanhat oli niin reijitetyt.
gtb:n linkit saapuivat myöskin autoon.
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10858366_10203393218580457_1952640674155347239_n.jpg?oh=6e53a8ec8a96da673cd586b60d103afb&oe=555D9E45&__gda__=1432831912_72c47c1c6a78922b89453f1761ac6a88)
Uusi rtr -versio tulossa: http://www.redrc.net/2015/01/losi-5ive-t-offroad-rtr/ (http://www.redrc.net/2015/01/losi-5ive-t-offroad-rtr/)
Veikkaan ettei ole kovin pitkä ikäinen tuo paketti...
https://www.youtube.com/watch?v=onOvt5Jt38Q (https://www.youtube.com/watch?v=onOvt5Jt38Q)
Ämtee!
Minkä merkkinen toi sun takadiffikuppi on? Itse tilasin N-R-P eteen ja taakse mutta ei ollut kuin yksi jäljellä joten toinen saapuu myöhemmin. Siksi kysyn koska toi on melko suolasen hintanen( 86 e kpl)
Losiin uusi MIP:n kytkin ja iskari sarja kiinni ja meno on tälläistä
https://www.youtube.com/watch?v=fLH130Sg-UI#t=16 (https://www.youtube.com/watch?v=fLH130Sg-UI#t=16)
Mistä sie katala tilasit auton?Muista että baja mies on aina bajamies :grin: :roll: :grin:
Rc-car-onlinessa olis CY:n 46 kone tarjoushintaan 290e, olis varmaa Losissa aika kiva😃
http://rc-car-online.de/shop/en/products/used_cy_42cm-chung-yang-46-cm-engine-compelte-new-exhibition-piece.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/used_cy_42cm-chung-yang-46-cm-engine-compelte-new-exhibition-piece.html)
This engine is not suitable for the models offered by us! Dimensions are shown under the "technical data" tab(http://rc-car-online.de/shop/public/bilder/upload/a/14107887325416ed7c2154b.jpg)
Pari kuvaa myyntipuolella. pitää ottaa parempia. Perus losilta se näyttää.Ota parit ilman koria, näkisi tekniikan paremmin.
Pari kuvaa myyntipuolella. pitää ottaa parempia. Perus losilta se näyttää.Ota parit ilman koria, näkisi tekniikan paremmin.
Jos laakerit vaihtaa ja hitsailee osia ei se nosta hintaa :grin:
Ja jos couplingit on ollu tossa kunnossa kertoo ajopaikasta,ajotavasta,huollon laiminlyönnistä... ei kauheesti vakuuta. Omassa couplingit ovat lähes uuden veroiset ja ajettu on paljon.
Losista hävis kierroslukusignaali kun se kiiltävä palikka poistui omille teilleen diffin kuoresta. Käykö siihen pieni magneetti tilalle?Niitä löytyis omasta takaa, mikäli eivät ole liian paksuja.
No niin tuleeko nämä kaikki mukaan alkuperäisten osien lisäksi?Suurin osa listan osista on paikoillaan autossa. Loput tietty mukaan.
Iltaa.
LOSB 2074 5ive-T Aluminium Front King Pins & Arm Bushings
LOSB 2856 5ive-T Shock Rebuild/Hardware Set (4)
LOSB 3216 5ive-T Front and Rear Driveshaft & CV Coupler (1) x 2
LOSB 3222 5ive-T Center Coupler Boots & Clips
LOSB 5904 5ive-T Camber & Steering Pivot Ball Set (12)
LOSB 3234 5ive-T Brake Disks, Aluminum (2)
LOSB 5045 5ive-T 20T Pinion Gear, 1.5M & Hardware
LOSB 5802 5ive-T Engine Mount Inserts & Screws, 20T (4)
2 Bolt CY/RC Crankcase w/Bearings
LOSB 5900 5ive-T Steering Linkage Set
CY Lightened Clutch Shoe & Red Spring Set
DDM Premium 9500 High-RPM Clutch Spring for Zenoah / CY Engines
Genuine Zenoah Pull Start Recoil Spring x 2
LOSB 5903 5ive-T Rod End Set (12)
NGK CMR7H Spark Plug
DDM HD Shock Springs for Losi 5ive (Front and Rear) - 3 Tension Options!
LOSB 3216 5ive-T Front and Rear Driveshaft & CV Coupler (1) x 2
Losi Silicone Diff Fluid Part #: LOSA5282
Losi Silicone Diff Fluid Part #: LOSA5281
Losi Silicone Diff Fluid Part #: TLR5280
4823 - Sand Buster-T Rib Tire (190x60mm/2pcs) for HPI Baja 5T/5SC & Losi 5ive x 2
Etronix 22AWG JR Twisted Servo Extension Wire
SPMSR 3300T Spektrum SR3300T DSM2 3 Channel Telemetry - Receiver
CY Lightened Clutch Shoe & Red Spring Set
Outerwears Crankcase/Flywheel Cover
Team FastEddy Losi 5ive-T Full Replacement Bearing Set
DDM "Black Magic" 6v 4600mAH Flat Receiver Battery Back for Large Scale Vehicles
DDM Tall RC / CY Velocity Stack (1" height)
Killer RC "Super Bee" Failsafe / Soldered Kill Switch Combo
LOSB 3222 5ive-T Center Coupler Boots & Clips
LOSB 5027 Losi Pull-Start Pre-Filter: 23-30CC Gas Engines
Losi 5IVE-T DT-1 Low Profile Filter x 2
NGK CMR7H Spark Plug
Outerwears Pre-Filter for Losi 5ive Stock Filter
Team Chase - Rear Chassis Skid Plate for Losi 5ive-T
Team Chase Front Skid Plate for Losi 5ive-T
Zenoah/CY Exhaust Gasket G230/240/260/270 x 2
Losi Tuned Exhaust Pipe 23-30cc Gas Engines
bb125x - Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine - Complete with Modified clutch
Savöx servo SV-0236MG/DC motor 200g
Tuossa lista osista. Postikuluineen kaikkineen 1592€ jolloin itse osiin mennyt tietenkin vähemmän.
Raha ei autossa näy, koska en ole tuhlannut rahojani alumiinisiin, kiiltäviin ja ylihintaisiin bling bling hop uppeihin.
Minulla ei ole tarvetta elvistellä sillä, että mitä viripalikkaa autossani on.
Minä en ole kusettaja. olen itse tullut kusetetuksi, enkä sellaista salli.
Jos joku on oikeasti autosta kiinnostunut, niin esim. soittaa. eikä jauha täällä p****a. kiinnostunut saa kuitit vaikka sähköpostiin.
Onko tämä tätä varten?
Losin varaosanro. LOSB5975. MITAT 15X24X5 ja tämä laakeri on ns hartiallinen. Tarve olisi pari kpl.
T. Aatu
No itse olen rata-ajossa käyttänyt 7000 - 10.000 öljyjä.
10.000 öljyllä ei vielä ole liian jäykkä ainakaan mun makuun. Varmaankin järkevä säätöalue on 5000 - 50.000, mutta itsellä on kokemusta vain noista kahdesta öljystä.
Mitä makso?
Jos varmanpäälle haluaa, niin setuppi voisi olla 60/100/10 (etu/keski/taka). Tuolla tulee ainakin takaveto painotteisempi, mutta voi olla liikaakin. Riippuu ihan omista mieltymyksistä. Jos et liiaksi halua takapotkua, niin voit kokeilla tuota aiemmin mainittua 60/100/30 alkuun, jos ei ole mieleinen niin vaihtaa sitten taakse 10k öljyt.
CVD tapppien irrotukseen hyviä vinkkejä? Tosin samaa vikaa myös hexeissäIrrota lukitus ruuvit ja laita jotain hyvin tunkeutuvaa irrotus öljyä niihin tappeihin. Anna hetken vaikuttaa ja sen jälkeen nätisti lyömällä irti.
Tapit on aivan jumissa vasara&ruuvimeisseli ei toimi, tappi lähtee pullistumaan
Ostin kaksi uutta savoxin servoa, ja molemmat jumittelevat ja tuntuvat viallisilta,Moi, mulla oli sama ongelma savöxin kanssa. Eurorc:llä yksi vaihto ja sitten toinen vaihto RacingFactoryssä, joka maahantuoja. Sain tilalle uudempaa sarjaa olevan servon. Kannattaa sinne olla yhteydessä. Myin sitten pois ja nyt käytössä Hitec D-845WP ohjauksessa joka toimii moitteetta ja on 50kg/.17. On viel 32bit eli todella tarkka. Hintakin noin 80€ eli ei kovin kallis. Suosittelen
https://drive.google.com/file/d/0B-Cv515vrBY-MVhtb3liRjN2TG8/view
valmistenumero on sama
akkuna Life 5000mah 6.6V 5c
kokeilin sanvan mx-v radiolla ja sitten flysky:n radiolla mitä mulla on
ongelma on siinä että Hobbylinna, mistä servot ostin, ei halua ottaa takuuseen servoja,
väittävät että virta ei riitä, itse en oikein usko siihen, bajassa mulla on ohjauksessa samanlainen eri valmistepäivällä eikä mitään ongelmaa
he kirjoittivat ja inttävät mm
Moi,
Akun virranantokyky riittää, mutta antaako vastaanotin sitä eteenpäin riittävästi. Ja jos vastaanottimen kautta menee isoja virtoja niin voi aiheuttaa häiriötä. Sen takia saatetaan tarvita erillinen BEC.
T : Hobbylinna
.. eipä löytynyt tuolla nimellä
Baja toimi tosi hyvin viikonlopun jää rälläykset mutta Losista hajos ekan tankin lopulla etudiffi, todennäkösesti suli samalla tavalla kun takaa, johon olenkin jo asentanut alumiinisen laatikon.
Kyllä toi kulkee melko ilosesti 46 koneella!
Alle 30cc koneet on lapsille ja vaimoille :laugh: rcmax46/70cc kone pitäisi kyllä livenä nähdäNo niin tosimiäs ei muutakuin vehkeet tanaan ja viivalle kyllä se hame sullekkin saadaan😂😂😂😂
Alle 30cc koneet on lapsille ja vaimoille :laugh: rcmax46/70cc kone pitäisi kyllä livenä nähdäNo niin tosimiäs ei muutakuin vehkeet tanaan ja viivalle kyllä se hame sullekkin saadaan😂😂😂😂
Mistä saa ja oliko kallis? ..vai rc-caronline.de
! (http://www.youtube.com/watch?v=0H21PrExgwA#)
Kertokaas, millä moottorilla tämä 5ive kannattaisi tilata, olen ymmärtänyt, että tämä 26 moottori olisi melko tussu ?
Ei ole paljoa kokemusta noista bensahimmeleistä.
RC Car Online tarjoaa monta eri vaihtoehtoa, auto tulisi pelkästään piharälläykseen, niin ei kait siihen nyt kuitenkaan huippuviritettyä tarvita ?
Toisaalta, kun on tottunut noihin 8 S brushless tekniikkaan, voi tälläinen bensakone "pitkästyttää" jos ei liiku mihinkään?