Kirjoittaja Aihe: Aloittelijalle M8- crossari  (Luettu 2468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« : 23.10.04 - klo: 20.29 »
Eli nyt on alkanut hieman kiinnostaa M8-polttiscrossarit ja vaihtoehtoja tuntuis piisaavan ,mut näistä jonkun todennäköisesti ostan.

- Hobao Hyper 7pro
- X-Ray XB8
- Gs-Storm ?

- Kyoshoo en osta ,vaikka kuulemma laadukkaita ovatkin.

Moottoreista ei oo kovin paljon tietoo. Huipputehoja tai kierroksia en moottorilta kaipaa, mut kestävyyttä ja vääntöä sais olla ja säätäminenkään ei sais olla ylivoimaista, mut suositelkaa kokeneemmat/viisaammat jotain auto jotain auto/moottori yhdistelmää. Auto siis tulee ihan omaksi iloksi kokeiltavaksi, ei kilpailuun. Tiedän kyllä että ehkä on tähän tarkoitukseen aika turhaa hommata noinkaan hyvää autoa, lähinnä ajattelin hommata kokemusta hieman polttisautoista.
 
Monsteria en osta sen takia koska ne on sähköversioina parempia omaan makuun ,lue vääntävämpiä ja kevyempiä, varsinkin harjattomalla moottorilla ja Li-Po akuilla , nopeudessakaan tuskin häviävät polttis-sisaruksilleen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #1 : 23.10.04 - klo: 22.39 »
Hobao.

Halpa ja laadukas auto jolla voi osallistua kisaan sellasenaan.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #2 : 23.10.04 - klo: 22.50 »
HoBao, koska on kuulemma laadukas ainakin ja Sanderssonalta ja Iso-Hepalta saa hyvin vara- ja viriosia.
Are you sure?

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #3 : 24.10.04 - klo: 10.52 »
Hobao ainakin kestää ihan uskomattomia ja ihan mukava ajeltava. Hommaa pro malli niin saat koota sen ihan itse ja samalla opit tuntemaan autosi.
Moottoriksi vaikka Hobaon 8 port pro.

Takuulla mukava ja toimiva paketti jolla pääsee loistavasti alkuun ja pärjää pitkään.
Tavarat saa ainakin Hepalta,jos hyllystä löytyy. Auto 400e ja kone 150e.
http://www.iso-hepa.com/do?action=news
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #4 : 24.10.04 - klo: 15.05 »
HoBaO ehdottomasti mä oon ajanu mun hyperil melkein 10l eikä mitää oo hajonnu ja sellasta rääkkäystä että avot :) ....
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #5 : 24.10.04 - klo: 15.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
HoBao, koska on kuulemma laadukas ainakin ja Sanderssonalta ja Iso-Hepalta saa hyvin vara- ja viriosia.


Saa hyvin ja todella nopeasti.
Jos soittaa esim Sanderssonan kavereille päivällä ennenku posti lähtee liikenteeseen (17.00) niin on seuraavana päivänä osat kolahtanu postiluukusta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #6 : 24.10.04 - klo: 21.52 »
Hobao tuntuis olevan suosittu , mites noi muut esim. X-ray ,sen ulkonäkö on ainakin hieman poikkeava.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #7 : 25.10.04 - klo: 15.01 »
Olen käsittänyt näin, että xray xb8:ssa ja Hyper 7 autoissa ei ajettavuudessa ole suurta eroa. Suurin ero lienee xb8:ssa olevat erilaiset säätöpalikat. Kuullut myös, että Hyper 7 kääntyy paremmin. Huom, en ole koskaan ajanut itse Xraylla. Näin olen kuullut parempien kuskien sanovan, joten turha syyttää mua tästä lausunnosta :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #8 : 25.10.04 - klo: 15.06 »
Ääni Hobaolle, kattava ja halpa varaosahinnasto/ viripalikkaa löytyy joka lähtöön, kun jossain vaiheessa kuitenkin kisaaminen alkaa kiinnostamaan.

Täytyy sanoa että yllätyin tuossa äsken kun edelliset kokemukset polttiksista oli Tr-15 Rally joka hajosi jokaisesta hipaisusta.
Tulin hypystä hieman vinoon, ja auto osui melkein täydestä vauhdista sivuluisussa kiveen ja pyöri voltteja 10 metrin matkan ja pysähtyi traktorin käärryn aisaan. Mitään ei hajonnut. Kestävä pirulainen.

 -Hount

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #9 : 25.10.04 - klo: 22.30 »
Taitaa olla tuo  Hobao paras valinta meikäläiselle tai siis itse asiassa minulle on tarjottu jo yhtä yksilöä, jolla on ajettu pari kisaa.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #10 : 05.11.04 - klo: 23.07 »
Aihetta hieman sivuten kysyisin seuraavaa:
Paljonko ovat yhden kisakauden varaosa kustannukset(fuilit erikseen) ?
Olisko mitenkään mahdollista,että kauden rämpisi läpi sellaisella 300€ budjetilla?
Kuinka monta rengassarjaa kuluu yhden kauden aikana?
Entäpä koneen sisuskalut,monestikko ne pitäisi uusia?
Mitkä osat hajoavat kaikkein useimmin kisoissa,ts.mitkä osat joutuu tod.näk.uusimaan kauden aikana?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #11 : 06.11.04 - klo: 01.33 »
Tohon on oikeastaan aika vaikea vastata.
Vaikuttaa tietysti hirveesti että paljonko autoa kippaat yms...

Ite oon saanu seuraavia osia rikki:
Siiven teline ja kaks iskarin vartta.
Iskarin varsissa oli se ongelma että en ollu vääntänyt alapäätä tarpeeksi syvälle niin meni poikki juuri sitä mihin kierteet loppu.
Heti kun uskoin viisaampia ja kiristin alapäät aivan loppuun asti niin loppu katkeilu.
Toi oli vielä hyvin turhauttavaa kun ajoin lavangossa 5 kierrosta ja hyppäsin siitä ekasta isosta hyndästä aivan oikeaoppisesti ja alastulo oli täydellinen, paitsi että näky vaan kun etujousi lensi ja auto nilkutti. No uusi varsi paikoilleen ja kolmas kierros, sama paikka sama juttu, sama iskari... ÄRRR PERRR AAARRRRGGGHHH!!!!!
No siihen totes muistaakseni Sihdon Jussi että kiristä ne alapäät pohjaan asti niinkuin olin aikasemmin neuvonut.
Uskoin ja ei hajonnu enää.

Mitään muuta en Pivottien tuhdimmasta metallista tehtyjen pulttien vaihdon jälkeen ole oikeasti rikki saanut, vaikka on oikein yrittämällä yritetty.

Kestävä pirulainen. :D

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #12 : 06.11.04 - klo: 02.10 »
Mulla ei oo noita iskarinvarsia tänä vuonna mennyt kuin yksi kun ajoin suoraan salaojaputken päähän ihan hitaalla vauhdilla, mutta osui just varteen. Noita varsia on jonkin verran mennyt Hyper kuskeilla. Eiköhän ne vähäisetkin katkeamiset nyt lopu kun HoBao alkoi tekemään 3,5mm iskarinvarsilla olevia pidempiä iskareita. Sopii siis myös Hyper 7 autoon kun vaihtaa etuiskaritornin pidemmille iskareille tarkoitettuun. Uudessa autossa vakiona pitkät 3,5mm iskarit vakiona.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #13 : 06.11.04 - klo: 02.21 »
Tosta kauden osista, niin jos kaikki kisat ajaa ja treenaa todella ahkerasti niin veikkaisin, että 2-3 pyttysarjaa saa ajettua koneessa loppuun. 2 normaaleilla ajomäärillä. Jose taitaa noita pyttyjä vuodessa kuluttaa isompiakin määriä mut se onkin sit asia erikseen kun kaveri taitaa ajaa kesässä enemmän kuin moni parissa kolmessa kesässä.

HoBao Hyper autojen osakulutus on tosi vähäistä ja nekin mitä yleensä menee rikki maksavat vain muutamia euroja siis alle kympin kipale. Esim C-palat siinä 5 eur / pari
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #14 : 06.11.04 - klo: 02.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mulla ei oo noita iskarinvarsia tänä vuonna mennyt kuin yksi kun ajoin suoraan salaojaputken päähän ihan hitaalla vauhdilla, mutta osui just varteen. Noita varsia on jonkin verran mennyt Hyper kuskeilla. Eiköhän ne vähäisetkin katkeamiset nyt lopu kun HoBao alkoi tekemään 3,5mm iskarinvarsilla olevia pidempiä iskareita. Sopii siis myös Hyper 7 autoon kun vaihtaa etuiskaritornin pidemmille iskareille tarkoitettuun. Uudessa autossa vakiona pitkät 3,5mm iskarit vakiona.


Joo, mut kun ne alaosat kiertää loppuun asti niin ei mee poikki kuin just tollasessa tapauksessa että käy vaan järjettömän huono munkki.
Jos jättää edes millin vajaaks niin katkee ihan naurettavan helposti, eli just tolleen nätissä pehmeässä alastulossa.

Minkäs mittaset noi pidemmät iskarit on kun oon ihmetelly että onko mulla vai eikö mulla oo niitä pidempiä mitä netissä mainostatte???

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #15 : 06.11.04 - klo: 02.34 »
Sulla on ne tavalliset iskarit.

HoBao oli tehnyt näköjään 3,5 mm pitkistä iskareista kokonaisia sarjoja. Hinta oli samaa luokkaa kuin nykyiset iskarisarjat. Vain muutaman euron enemmän.

Tulee kattavat hinnastot kun saan noi uudet sivut ja nettikaupan valmiiksi
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #16 : 06.11.04 - klo: 02.41 »
Jahas.
Mutta teillähän oli nettisivuilla maininta että pidemmät iskarin rungot tulee mukana.

Noh mut ihan sama. Hommaan ne uudet iskarit kuitenkin ennen ensikesää.
Nyt on jo ajot tältä "kesältä" ajettu.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Aloittelijalle M8- crossari
« Vastaus #17 : 06.11.04 - klo: 09.50 »
Sivuilla oleva auto on Sanderssona version ja autossa tulee ne kamat mukana joita sivuilla sanotaan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND