RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Erkhart - 21.03.04 - klo: 17.59
-
Päätin tehdä microille oman topicin, kun sellaista ei ollut.
Itse hommasin microni vasta äskettäin ja kysyisin, että voiko ladattavilla nimh aa paristoilla käyttää hpi:n virikonetta?
Kuinka monella on microa?
-
mikä micro sulla on?
-
No meille on tulossa tommonen Hpi:n Micro, tuntui ihan kivalta "sisäautolta".....
Onko jotain erikoista huomioitavaa rakennusvaiheessa, esim. jotain viritysosia, mitä kannattaisi laittaa heti rakennusvaiheessa...
Eipä tuo nyt kovin monimutkaiselta näyttänyt, vaikka sen uudesta kappaleiksi laittaisi.
Hobbylinnan palvelusta täysi 10 !!
-
Itelläni on hpi:n micro. Sille etudiffille vois tehdä jotain parrannuksia kun sen toiminta ei ole ihan täydellistä, itse en tosin sille mitään tehnyt kun jossain luki, että sen pitäisi tulla "sisäänajetuksi" muutaman akullisen/patterillisen jälkeen.
Mika on sille vissiin jotain tehnyt.
-
Erkhart, Etudiffin säätämisestä löytyy -> http://www.yourmicro.com/better_diff.html . Kätevästi juuri eilen satuin selailemaan sivua ja nyt sitten kyselit niin muistin samantien että yourmicro.com:issa oli juttua asiasta. 8)
Onko muuten kellään Xray:n microa ja tietoa siitä että soveltuuko se paremmin parkkipaikka-vempeleeksi kuin Hpi:n micro? Kun lähinnä ajattelin sitä, että HPi:ssä on hihna ja Xray:ssä akseli vai mikä onkaan virallinen nimi, kaikki kumminkin ymmärtänevät mitä tarkoitan.. :wink:
-
Tuhannet kiitokset! :mrgreen:
-
Onko muuten kellään Xray:n microa ja tietoa siitä että soveltuuko se paremmin parkkipaikka-vempeleeksi kuin Hpi:n micro? Kun lähinnä ajattelin sitä, että HPi:ssä on hihna ja Xray:ssä akseli vai mikä onkaan virallinen nimi, kaikki kumminkin ymmärtänevät mitä tarkoitan.. :wink:
Onhan se selvä, että kardaani vetoinen auto ei ole pikkukiville ym. niin herkkä.
Tässä pikkupikkuautossa en tosiaan tiedä kuinka herkkä se on, mutta varmasti parempi kuin hihnavetoinen???
-
voiko noita ladattavia nimh paristoja kolvata yhteen niin, että niistä tulisi akkupaketti? Millä niitä voisi ladata?
-
Erkhart, Tietääkseni aivan tavallisia AA-kokoisia ladattavia ei kovin helposti saa juotettua yhteen, mutta katsoppas Partco.fi:stä (http://www.partco.fi) , nääs siellä on semmoisia AA-kennoja joissa on juotoslehdet ja niistä varmaankin saa aika kätevästi paketin.. Ja ladata niitä varmaan voi samanlaisella laturilla kuin muitakin akkuja, kunhan laturi pystyy lataamaan 4:jää kennoa. Itse olen omalla laturillani ( UltraMat 5 ) ladannut 4 AA kokoista kennoa
ja hyvin kennot täyttyivät. Ja latausvirtaakaan ei kovin isona kannata pitää, muistan nimittäin geekjoan.com:issa oleen juttua kun kaveri oli ladannut 4 AA kokoista kennoa 7 amppeerilla.. :wink:
-
Erkhart, Tietääkseni aivan tavallisia AA-kokoisia ladattavia ei kovin helposti saa juotettua yhteen, mutta katsoppas Partco.fi:stä (http://www.partco.fi) , nääs siellä on semmoisia AA-kennoja joissa on juotoslehdet ja niistä varmaankin saa aika kätevästi paketin
Juotoskorvakkeet ovat todella syvältä, jos virrat ovat hiemankin suuremmat. Lisäksi ihan yhtälailla noissa juotoskorvakkeellisissa joutuu juotoshommiin. AA-kokoisista kennoista akkupaketin kokoaminen on yhtä vaikeata/helppoa kuin tavallisen RC-akun kokoaminen. Oieastaan ainoa huomioitava asia on se, että AA-kokoinen kenno kumenee juotettaessa nopeammin kuin SC-kokoinen. Eli kannattaa olla varovainen.
Suurempi merkitys kennojen hankinnassa on se, että ne ovat tarkoitettu nopeasti purettaviksi. Kaikki kennot eivät siis tykkää siitä, että niitä puretaan kovinkaan nopeasti. Sama luonnollisestikin pätee lataamiseen.
Sopiva latausvirta riippuu täysin kennon tyypistä. Joitakin pitää ladata hyvinkin pienillä virroilla ja jotkut tykkäävät melkkoisen suuristakin virroista. Nyrkki sääntönä sopiville kennoille voisi pitää sitä, että latausvirta on yhtä suuri kuin on kennon kapasiteetti amppeeritunteina.
-
ajattelin tehdä viiden kennon akkupaketin tommosista vartan 1700mah kennoista. Milä voi olla kun kesken ajon yhtäkkiä pakki ei enää pelannut kunnolla. ELi pakitti tosi hitaasti. Noparina gm v3r ja moottorina hpi:n vakio micro moottori.
-
Kokosin joulun alla Bilteman 8 kpl 1200mah AA-kokoisista akuista akkupaketin Graupnerin ohjaimeen alkuperäisen surkeasti virtaa pitäneen akkupaketin tilalle. Hyvin on toiminut viikottaisessa käytössä.
Kun näissä akuissa ei ollut juotoskorvakkeita käytin liittämiseen johtoa ja sitten suojasin koko paketin kutistemuovisukalla.
Lataamisessa on Vesa Koskivuolta saamani oheinen ohje toiminut hyvin:
"Siinä missä pikaladattavat akut, kuten rc-autojen ajoakut voidaan ladata jopa 2xC -virralla, (C tarkoittaa kapasiteettia, esim. 3000mAh, jolloin latausvirta voi olla jopa 6000mA eli 6A), niin pikkuakut, kuten ne Bilteman akut, eivät sitä kestä. Niille suositellaan sellaista 150-180mAh -virtaa. Tästä voidaan sitten laskea latausaika, kun tyhjä akku ladataan täyteen: Jos akun varauskyky on 1200mAh ja se ladataan 150mA -virralla, niin nimellisesti aikaa kuluu 1200mAh/150mA = 8 tuntia. Tähän lisätään vielä 20-25%, koska kaikki virta ei mene akkuun, vaan muuttuu häviöinä lämmöksi.
Tässä tapauksessa käyttäisin 10 tunnin latausaikaa."
-
"Siinä missä pikaladattavat akut, kuten rc-autojen ajoakut voidaan ladata jopa 2xC -virralla, niin pikkuakut, kuten ne Bilteman akut, eivät sitä kestä.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että on olemassa myös AA- ja AAA-kokoisia akkuja, jotka ovat pikaladattavissa. Näitä ei tietenkään voi ladata ihan yhtä suurilla virroilla kuin SC-kokoisia kennoja, mutta kuitenkin muutamalla ampeerilla. Esim. melkeinpä kaikkia Sanyon AA-kokoisia NiMH akkuja voi suositusten mukaan ladata yhden C:n virralla.
-
Pikaisesti vilkaistuani ajattelin ehdottaa seuraavaa: Kannattaa tsekata KAN 1050 kennot. NiMH, luovuttavat isoja virtoja, sopivan kokoisia. Painavat 21g kappale. Kestävät isompiakin latausvirtoja siis. Ainakin Kärkkäinen myy Suomessa, hinta ihan kohtuullinen, 2,50e kenno.
Eli http://www.karkkainen.com/lelu
-
Tuli ostettua tuo pikku X-18. Olemme talven aikana muuttaneet mini-Z rataa paremmaksi ja isommkasi. Nyt on kokolaittia täynnä mattoa 12 m x 6 m eli noin 70 neliötä. Radan leveys on 100 cm plus reunanauha 5cm x 2 ja oikasuesteet on 20mm sähköputkea. Nyt on ajettu ensimmäiset ajot zetalla ja X-ray:lla radalla. Voin heti sanoa sen että, zetat unohtuvat ja 1:18 X-ray nelivedolla ja kunnon radiolla on kun ajaisi rata 10- autoa pienenä. Pitokin kumirenkailla on hyvä kun käyttää noita 10-auton pitoaineita. Pitää kuitenkin kokeilla solukumeilla kun saa sellaiset rakennettua.
Nyt vaan pitää saada 1:18 autoille kokeilu kilpailuja.
-
Millaisia nopeudensäätimiä ootte käyttäny tuossa Hpi Microssa? Elektroninen ja pakilla saisi olla. Voimalähteenä 4x 1,2V 2100mAH AA-kennoja.
itelläni on jo auto mutta nopari puuttuu.
-
Itse tässä juuri kasailen HPI Microa..
Nopeudensäädin on GM V3r, moottori Peak Racingin Chubby Micro RS4 Modified Kit ja akku Graupnerin 7,2 V.
Tiedä minkälainen yhdistelmä lienee..?
-
Micron nopeudensäätimeksi riittää aivan hyvin 10-15 A:n lennokkisäädin,tosin kyseisissä ei ole pakkia.Hintakin aivan toistaluokkaa kuin esim. GM:n säätimillä.
Omassa Microssa on :
-HPI:n pma virikone
-10 A lennokkisäädin(Schulze)
-2 känny litiumia (800mA)=7.2 V
-mini servo ja mikro vastari
-HPI:n viriosia
-paino ajokunnossa 304 grammaa
-
Tuli ostettua tuo pikku X-18. Olemme talven aikana muuttaneet mini-Z rataa paremmaksi ja isommkasi. Nyt on kokolaittia täynnä mattoa 12 m x 6 m eli noin 70 neliötä. Radan leveys on 100 cm plus reunanauha 5cm x 2 ja oikasuesteet on 20mm sähköputkea. Nyt on ajettu ensimmäiset ajot zetalla ja X-ray:lla radalla. Voin heti sanoa sen että, zetat unohtuvat ja 1:18 X-ray nelivedolla ja kunnon radiolla on kun ajaisi rata 10- autoa pienenä. Pitokin kumirenkailla on hyvä kun käyttää noita 10-auton pitoaineita. Pitää kuitenkin kokeilla solukumeilla kun saa sellaiset rakennettua.
Nyt vaan pitää saada 1:18 autoille kokeilu kilpailuja.
Anteeksi pieni OT, mutta mistä ostit autosi? Ja meneekö noihin "pikkuautoihin" ihan tavallinen sähkömotti, joka menee noihin 1/10 autoihin?
-
Millaisia nopeudensäätimiä ootte käyttäny tuossa Hpi Microssa? Elektroninen ja pakilla saisi olla. Voimalähteenä 4x 1,2V 2100mAH AA-kennoja.
itelläni on jo auto mutta nopari puuttuu.
niin millaista noparia mulle suosittelette. vakiokoneella ajelen. mistä on saatavilla?
-
Gm:än V3R on ainakin hyvä, itrllä on sellanen.
-
Onko kukaan laittanut speed 300:ta kiinni microon? Mitä tarvitsisi vahvistaa/uusia?
-
Speed 300 + 6 kennoa:
1. Tarvitset moottoripukin tuolle moottorille. Speed 300 ei mahdu vakiopukkiin.
2. Tarpeeksi ison pinjonin, jotta isorattaan ja pinjonin välin saa säädettyä oikeaksi. Pienellä pinjonilla moottori ottaa kiinni taka-akselistoon, eikä rattaiden väliä saa oikeaksi. Toinen vaihtoehto on poistaa materiaalia taka-akselistosta. Pinjonin pitää olla joko terästä tai delriniä (vahvempaa kuin vakiopinjonit).
3. Etudiffi (vakio) hajoaa heti, kun käskee kovempaa. Ei auta kunnon rasvat, eikä välysten tasaaminen. Hanki Oneway tai kuuladiffi.
4. Takadiffi syytä vaihtaa kuuladiffiin.
5. Eteen kunnon vetarit muovisten sijaan.
Noilla pääsee jo alkuun. Ja kulkee muuten aika kovaa...
-
OT -> Poistettu, T: Ylläpito
-
Tässä pari kuvaa kahdesta Micro RS4:sta jotka aikanaan omistin.. molemmat tuli tuossa hiljan myytyä..
Hienoja pelejä nämä Microt, täytyy katsoa, jos vaikka tuollaisen X-rayn hankkisi.. tai sitten täytyy ostaa E-Maxxille kaveriksi Venom MiniGiant (Bison).. :D
(http://koti.welho.com/jhenriks/kuvat/turtle224.jpg)
(http://koti.welho.com/jhenriks/kuvat/turtle222.jpg)
(http://koti.welho.com/jhenriks/kuvat/micro3.JPG)
(http://koti.welho.com/jhenriks/kuvat/turtle_micro62.jpg)
(http://koti.welho.com/jhenriks/kuvat/turtle_micro.jpg)
-
Kohtuu hienoja! :shock:
-
Mistä aineesta kannattais tollanen pan-chassis leikata?
-
minkäslainen moottori, nopari, akku kombinaatio kannataa hommata :??..HPIin micro on ja siinä edessä one way, ja tollaset ristiin menevät jouset, hiilikuitu runko.
käykö Aircontrol 118 18A nopariksi?
-
Voipiko seuraavanlaisella akulla ajaa Micro RS4:llä, vakiomoottori on autossa.
(http://koti.welho.com/jhenriks/akut4sale.jpg)
-
Kyllähän se vakiokonekin 7,2 V kestää....jotenkin, olen ajellut ...mutta parempi hankkia viritysmoottori....
Mutta, mites ajattelit tommoset kennot saada mahtumaan vakioalustalle, voipi olla ahdasta.....!
-
Vetokoukku, peräkärry ja pidemmät johdot! 8)
Tai kennot kolme peräkkäin kummallekin puolelle!
-
Niin, eipä kyllä mahdu vakioalustalle sivuille ....noissa kuvissa aikaisemmin ei ole vakioalustoja!
-
Tässä hieman micro-kisailua Ameriikan malliin:
http://www.one18th.com/gallery/albums/album01/hrq.wmv
mike_87: Ei Microon kannata/pysty sub-c kokoisia akkukennoja laittamaan.. ..2/3 A kokoiset kennot lienevät yleisimpiä Microissa.
Tässä muutama Micro-aiheinen linkki, joissa kannattaa käydä hankkimassa tietoa:
http://www.yourmicro.com
http://www.one18th.com
http://microrcshop.com/Merchant2/merchant.mv?page=M/CTGY/A11
-
Minkä merkkinen/kautta mallinen moottori kannattaa vaihtaa alkuperäisen tilalle? Vai onko se miten hyvä moottori 4,8 voltilla(AA 2100mAh)
Tuoko paljon tehoa ja lisää ajoaikaa jos laittaa 1100mAh 6V ajoakun tuohon? Vai väheneekö ajoaika?
Saako jostakin vaikka väh. 2000mAh 6V akkuja? tuo 1100 kai loppuu melko lyhyeen?
-
Minun ehdotukseni olisi seuraava, joskaan omakohtaista kokemusta siitä, että saisiko näitä mahtumaan kuutta kappaletta microon, ei ole. Losin Mini-T:ssä ovat varsin suosittuja, mutta takavedossa sähköjen sijoittelu onkin huomattavasti helpompaa..:
http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1916&tyyppi=19322&aid=415&laj=
Ja Mike, en nyt ole välttämättä ajan tasalla, minkälaisen koneen aiot autoon survoa, mutta olettaisin kuitenkin, että korkeintaan 300-370 -koon moottorin. Siispä, sellanen ei virtaa paljoa syö, joten ajoajat ovat varmasti varsin kohtuulliset jo ~1000mAh kennoilla.
-
Speed 300 + 6 kennoa:
1. Tarvitset moottoripukin tuolle moottorille. Speed 300 ei mahdu vakiopukkiin.
2. Tarpeeksi ison pinjonin, jotta isorattaan ja pinjonin välin saa säädettyä oikeaksi. Pienellä pinjonilla moottori ottaa kiinni taka-akselistoon, eikä rattaiden väliä saa oikeaksi. Toinen vaihtoehto on poistaa materiaalia taka-akselistosta. Pinjonin pitää olla joko terästä tai delriniä (vahvempaa kuin vakiopinjonit).
3. Etudiffi (vakio) hajoaa heti, kun käskee kovempaa. Ei auta kunnon rasvat, eikä välysten tasaaminen. Hanki Oneway tai kuuladiffi.
4. Takadiffi syytä vaihtaa kuuladiffiin.
5. Eteen kunnon vetarit muovisten sijaan.
Noilla pääsee jo alkuun. Ja kulkee muuten aika kovaa...
Kävisikös tähän suoraan Permax 280BB moottori, sekun "pesee" kiinalaiset 400 sarjan Mabuchitkin mennen tulen?
On kuulalaakeroitu ja vaihdettavilla hiilillä, eli laadukas "pikkumosa". :D
Täältä voi lukea lisää ko moottorista http://lennokit.net/viewtopic.php?t=2062&highlight=permax+280bb
-
olen nyt katsellu ja vertaillut autoja. ja päätös nyt tuntuu olevan turhan vaikea.... kumpi on parempi....
aluksi tarkoitus olisi käyttää 1/10 sähköjä... kumpaan sopii helpommin?
onko kokemusta kumpi on osoittautunu kestävemmäksi?
perusvarusteluiltaan autothan ovat melkolailla samanlaiset.. suurin erohan on et hpi on hihna jaxray kardaani.... onko muita merkittäviä eroja..
-
Lähes kaikilla ulkomaalaisilla foorumeilla valinta kääntyy Xrayhin koska siinä on HPI:stä poiketen takana erillisjousitus. Monet ovat pitäneet HPI:n pahimpana ongelmana takapään rakennetta, jonka takia siinä takapito on paljon huonompi kuin Xrayssä. Ei tuo Xraykään mikään kovin hyvä auto ole ajaa täysimittaisella 1:10 sisäradalla mutta pienemmällä (1 m leveä) radalla varmasti hyvä auto.
-
Juu kyllä mä taidan kesään asti ajella ihan vakioautolla?
Voisko joku tietäväinen sanoa näihin vastaukset:
1100mAH 6,0V akku ja vakiomoottori, ajoaika ja huippunopeus?
2100mAh 4,8V AA sormiakku vakiomoottori, ajoaika ja huippunopeus?
-
1100 6v en tiedä, mutta noilla sormiakuilla menee mulle ainakin ihan tarpeeksi sisällä ajoon. (meillä ei ole kovin suuri talo, ja on liukkaat lattiat). Ajoaika on noin. tunnin.
-
Itse tässä juuri kasailen HPI Microa..
Nopeudensäädin on GM V3r, moottori Peak Racingin Chubby Micro RS4 Modified Kit ja akku Graupnerin 7,2 V.
Tiedä minkälainen yhdistelmä lienee..?
En tiedä nopeudesta, mutta liikkuu tarpeeksi ulkoradallakin!!!
-
Mitä tohon kittiin sisältyy?
-
En nyt ole asiantuntija moottorien kokojen mukaan....mutta huomattavasti suurempi moottori (kooltaan) kuin alkuperäinen, ja "kiinnityslevy" mihin moottori kiinnitetään.
Ostettu Hobbylinnasta, sieltä saa varmasti tarkempia tietoja.
-
Minkälainen tuo 7,2 V akku on ja mistä hommasit?
-
Luulisin, että noita "lennokkipuolen" akkuja: Graupner 6-NIMH 1000 B 7,2 V
Hobbylinnasta sekin, mahtuu hyvin vakioalustalle.
Toisessa HPI Microssa Orionin Code Micro RS 4 Modifed Motor samalla akulla, iloisesti liikkuu sekin...., ja sopii vakiokiinnityksiin.
-
Kestääkö kaikki vetarit sun muut ton koneen rasitusta, vai oletko vaihtanut paljon osaa?
-
HPI:ssa on kummassakin autossa vakio-osat, en nyt tahallani ole niitä yrittänyt rikkoa, ainakin vielä on kestänyt "normaalia" rata-ajoa asfaltilla.
Pitkäikäisyydestä en nyt vielä uskalla sanoa mitään, mutta seurataan mitä tapahtuu.
Sen huomion vain tein, että etudiffi on alkanut nyt toimia, aluksi oli vähän "jäykkää"....
-
Mulla oli kans alussa aika takkuinen. Tein sitten semmosen modaus jutun jonka katsoin jostain sivulta vissin yourmicrosta ja sitten pari akullista ja Kas siinähän on toimiva etudiffi.
-
Mistä noita 2/3 kennoja kannattais hommata?
-
Hei viittiskö joku helpata vähän että mitä tuo yourmicrossa neuvottu diffin modaus vaikuttaa...
Ja etenkin mitä siinä pitää tehdä? Mulla ei ole lainkaan englanti hallussa ja kuvien perusteilla tuosta ei oikeen tahdo ottaa selvää.
-
Mistä noita 2/3 kennoja kannattais hommata?
Hellgren laittoi tuossa pari viestiä "ylöspäin" oheisen linkin, eli nämä ovat käsittääkseni 2/3A kokoisia kennoja, hintakaan ei ole paha:
http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1916&tyyppi=19322&aid=416&laj=
-
KANeista löytyy mitatkin, kun googlaa. Virtaa ainakin kestävät sellaset määrät, että varmastikin jaksaa kaikki Microssa mahdollisesti käytettävät moottorit.. Ja irtokennoista voit kasata sellaisen akkuratkaisun, kun itselle parhaiten sopii.
-
OT: Riittäiskö tommoset vastariakku käyttöön?
-
Etudiffin säätämisestä löytyy -> http://www.yourmicro.com/better_diff.html
Niin mitä tuossa säätöohjeessa neuvotaan diffille tekemään. Itse en ainakaan ota tuosta selvää että mitä pitäisi tehdä.
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta jäi hieman muiden kysymysten alle joten joskohan nyt saisi joltakin valistusta.
-
Eli ota kaikki mahdollinen ylimääräinen aines (se jolla ne rattaat on kiinni siinä osapuussa) pois, ei haittaa vaikka tulisi pieni tasainen kohta. Sitten venytä jousta jonkun verran niinkuin kuvassa näkyy.
Sitten laita rattaat takaisin ja molemmille puolille nokare rasvaa. Diffin voi myös sisään ajaa pyörittämällä akkuporakonella, ei verkkovirtaporalla diffiä ensin toiseen ja sitten toiseen suuntaan. Sisäänajo ei ole välttämätönta, sillä diffi tulee ajossakin sisäänajetuksi.
-
Onkos kenelläkään kokemusta molemmista microista (HPI ja Xray)?
Eli lähinnä ajo-ominaisuudet, kun tuntuu, että Hpi:n perä lähtee "lapikkaasta" näillä virimoottoreilla ja 7,2 V akuilla turhan helposti.
Olen viritellyt Integyn Overlandiin tarkoitetusta öljyiskarista oman version tähän HPI:n perään, auttoi jonkinverran.
-
En ole vielä päässyt ajamaan x-ray:llä kuin vakiopaketilla ja siitä voin kertoa jotain. Meillä on n. 40 m pitkä ja 1m leveä kiinteärata kotona, pintamateriaali on neulehuopamatto. Ollaan ajettu yhdellä autolla yksi vakiokone hiljaseksi (hiilet loppu). Sitten niistä ajo-ominaisuuksista. Ajettu on vain paketin mukana tulleilla kumirenkailla. Ajaminen ilman pitoainetta: Auto käyttäytyy hyvin. Ei mikään optimi pito mutta menee sinne minne käskee ja kurveissa pikkasen perä irtoaa. On kuin ajaisi 10 rata-autoa keskipidolla. Pitoaineen kanssa: On kuin ajaisi 10 autoa hyvällä pidolla. Ainoa pieni haitta on se että, auto ei lähde kurvista ulos sähäkasti. Johtuu kai koneesta ja nopeuden säätimestä. Muuten rata ennätys on 8,83 s/kierros. Näyttää siltä (vaikka en oo ajanut HPI:llä) niin X-ray:n ominaisuudet on hyvät jo peruspaketissa. Saati millaiset ne on kun eteen laitetaan one Way ja kuuladiffi taakse. No kerrotaan sitten lisää kun saadaan viritetty kone ja laitetaan 7,2 v ja kunnon nopeudensäädin.
-
Kettu kun ei tuo ohjaus-servo pysy paikoillaan. Kahdesti on jo irronnut tuo teippi alustasta, ja aina on uusi vaihdettava.
Onko muilla pysynyt? pitääköhän tuo servo suosiolla liimata tuohon?
-
Kettu kun ei tuo ohjaus-servo pysy paikoillaan. Kahdesti on jo irronnut tuo teippi alustasta, ja aina on uusi vaihdettava.
Onko muilla pysynyt? pitääköhän tuo servo suosiolla liimata tuohon?
Hyvin on pysynyt, olethan säätänyt ohjaimesta servon liikkeen siten, ettei se käännä liikaa, silloin irtoaa...
-
Tee sillain, että pistät servon molemmin puolin teipin ni johan pysyy.
-
Kellään muulla kuin IIVOSElla Xray M18:sta? Kokemuksia autosta? Dantom Oy ainoa kuka myy Suomessa Xraytä? Vara/viri-osien saanti Suomesta/euroopasta?
-
Onkos kenelläkään kokemusta harjattoman koneen laittamisesta tälläiseen HPI:n microon....
Ei taida Suomen niemeltä löytyä kyseiseen autoon sopivaa harjatonta moottoria ja säädintä ?'
On kuulemma suuria eroja näissä harjattomissa..., olen katsellut ulkomaisten kauppojen valikoimaa, tuottaa vaan ongelmaa, kun en ole "perillä" oikein näistä tuotteista...!
-
ylikar-h: Kurkkaappa www.one18th.com . Sieltä löydät varmasti informaatiota. Saksasta saat harjattoman ja säätimen, jos ei Suomesta sopivaa löydy. Moottorin valinnassa varmasti ratkaisee sopiva kennomäärä (6?), kierrokset ja teho. Säätimen löytäminen Suomesta saattaa ainakin olla mahdotonta.
-
Minkäslainen tollanen HPI micro on?? Kun ei oikee nyt tee mieli mitään polttista ja olis kiva ostaa joku halvahko HPIn auto.
Onko jotain viriosia jota kannattaa ostaa heti??
-
No nyt on tilattu HPI Microon Mamban brushless set Mini-T-Shopista, voipi joutua "vetarit" koville....
-
Tuli tuossa ostettua tuommoinen x-ray power packin kera Dantomista!
Jonkunverran on tullu ajettua tuolla ja nyt toivois enemmän vautia!
Pover packin vauhti riittää hyvin sisällä ajoon mutta ulkona esim parkkiksella vauhti loppuu kesken.
ylikar-h joko oot päässy kokeilemaan sitä mambaa?
-
No niin! Nyt tarvisin hieman asiantuntijoiden apua koskien HPI Micro RS4-mallia. Ostin tuollaisen pelin Ruotsista vuosi sitten ja kovalla hingulla kasasin sen parissa tunnissa :D
Huomasin kuitenkin pian, ettei auto kulje kovinkaan mairittelevasti ja syö paristoja NOPEASTI. Nyt huomasin Hobbylinnassa myytävän kaikennäköistä osaa tähän autoon ja tuli mieleen hieman parantaa autoa.
Ajattelin ostaa kunnon akun, uuden moottorin ja Front One-Way Diffi setin. Hobbylinnasta saa kahta eri akkua ja kahta eri konetta. Onko kalliimmat vaihtoehdot hintansa arvoisia? Ostanko suoraan ne?
Miten tuo diffi vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?
-
Onko kukaan viellä rakennellut x-ray m18:sta harjatonta versiota? Mistä päin tuohon kokoluokkaan kannattais harkita kyseistä moottoria? Tekisi mieli laitella tuohon miniin pikkusen liikettä ja hilpettä, mutta mutta... Mistä päin tosiaan sais pienikokoisia hiiliharjattomia motteja ja nopareita?
-
Mamba merkkistä noparia ja moottoria löytyy. Muistaakseni Sabella on maahantuonti ko. firmasta. Me ollaan viritelty seuraavasti x-ray:tä:
1. Homattu on wws-racing vanteet ja vanneadapterit ja saman tekijän foam-rekaita. Huom! Auto kaatuu mattoradalla ilman pitoainettakin.
2. kolmea kovuutta jousia. Sekä kokeeksi WWS-racingin nesteiskarit joita ei ole vielä rakennettu autoon.
3. Sitten on hommattu Penguin rc hiilikuitu alusta. Sekä Motek racingin koko hiilikuitu alusta ja alumiinpalat.
4. Homattu aluvetoakselit eteen kun muut ei kestä kovempia koneita. Sekä alumiiniset ohjauspalat eteen.
5. Ja edessä on oneway.
6. Sitten on GP 1100 mAh akkuja, Näillä akuilla auto lähtee kun hauki rannasta. Näitä akkuja voi ladata 2,5 A virralla!
Kaiken lopuksi meillä on hyvää mattoa 120 neljöä jolle rata on tehty.
Jos joku on kiinnostunut noista asioista niin soittele Puh 0400-943182.
-
Aikamoinen muutoslista! On vissiin pikkusen erilainen ajella noilla muutoksilla, kun vakiona. Pitää kysellä tuota mambaa, tiedätkö muuten minkä kokoinen se moottori fyysisesti on? Eli onko se kokoluokkaa 300 tai pienempi? Pitää vissiin ostaa se virimotti muutos-setti, että saa sen pohjalevyn, moottoripukin, ja sitten jotain muuta hilppeitä. Mä kyselen tuota mamban säädintä ja konetta, niin oon sitten taas hivenen viisaampi. Kiitokset tiedosta Iivonen!
-
Tuolta löytää kaikenlaista M-18 kuvia www.one18th.com. Niissä on ainakin joitain mihin on laitettu Mamban laitteet. Ei juurikaan 300 konetta suurempi. Muita mielenkiintoisia sivuja, josta löytyy mun virityspalikoita. www.rc-tiger.com, www.motekracing.com ja www.penguinrc.com.
-
Sanokaas mistä saan Microoni uuden korin vanhan Viperin kopan tilalle?
-
Sanokaas mistä saan Microoni uuden korin vanhan Viperin kopan tilalle?
Hobbylinnasta. nettisivuilla ei varmaan näy, mutta soita linnaan...
-
Sanokaas mistä saan Microoni uuden korin vanhan Viperin kopan tilalle?
Hobbylinnasta. nettisivuilla ei varmaan näy, mutta soita linnaan...
Mitähän noi maksaa ja mitä malleja saatavilla?
-
Sanokaas mistä saan Microoni uuden korin vanhan Viperin kopan tilalle?
Hobbylinnasta. nettisivuilla ei varmaan näy, mutta soita linnaan...
Mitähän noi maksaa ja mitä malleja saatavilla?
Lainaus linnan sivuilta
"
Auton saa valita eri korimalleilla. Kysy eri vaihtoehdot osoitteesta: info(at)hobbylinna.fi"
-
Lähetin postia. Katsotaan mitän niiltä löytyy.
Silloin kun ostin tuon auton, nin sitä sai kahdella kopalla, viperin ja m3:n. Toi bemunkin koppa ois ihan kiva?
-
Maksaa kuulemma n. 20e + postit.
Sanokaas vielä mistä tiedän onko autoni 140 vai 150mm?
-
...140 vai 150mm?
Näkeepi vaikka takapään kiinnityskohdasta eli onko ruuvit etummaisissa vai takimmaisissa reiissä.
-
...140 vai 150mm?
Näkeepi vaikka takapään kiinnityskohdasta eli onko ruuvit etummaisissa vai takimmaisissa reiissä.
Niin vähän muistelinkin. Kiitos kuitenkin :)
-
Koreja saa kuulemma:
Honda NSX
Toyota Supra
VW Beetle Cup Racer
Honda Civic
Ford Mustang
Mitä suosittelette? Muuten on ihan sama mulle, mutta sisäpuolelta "tilava" koppa olis mukava, koska uusi akku on melko kookas ja se ois helpompi saada mahtuun jne.
-
Osaisiko joku konkari kertoa voinko ladata microni akkua laturillani ja kauanko pitää ladata?
Akku: Team Orion 1200 Ni-MH Supercharger 7.2 volt. Charge 120mAh 14 hrs. Rapid 1.2 amps/1 hour.
Laturi: 3 porttia, joista 1. 1.8 VDC 200 mA
2. 4.8 VDC 60mA
3. 8.2 VDC 60mA
Tekisi mieli ajella autolla, mutta en tiedä miten tota uskaltaa ladata :|
-
Onko tuo hpi rs 4 hyvä auto talveksi sisälle ja sitten kesäksi ulos vai valitsenko tamiyan QD:N
-
HPI rokkaa!!!
-
HPI rokkaa!!!
Mitä sitten? miten liittyy topicciin?
aika turha postaus... Rokkaaha Hobaoki... :wink:
-
HPI rokkaa!!!
Mitä sitten? miten liittyy topicciin?
aika turha postaus... Rokkaaha Hobaoki... :wink:
Kysyin että kumpi on kannattavampi ostos
-
HPI rokkaa!!!
Mitä sitten? miten liittyy topicciin?
aika turha postaus... Rokkaaha Hobaoki... :wink:
Kysyin että kumpi on kannattavampi ostos
ai, sori.. :oops: :wink:
-
Mineekö microon Aa patterit?
-
Ostin sitten micron :cry: Kyllä kaduttaa :cry:
-
Mikä siinä niin huonoa on? :|
-
No en tiedä kulkeeko se odotusteni mukaan. Vakio kone. Nosran reverse nopari ja kennoja omasta takaa. 1100 milliampperii
-
Kuljettaisikohan lennokin harjaton tuota autoa. Vai loppuuko vääntö
-
Ihan kysäisisin että kulkooko se micro jos laitan siihen ihan vaikka graupnerin speed 400 moottorin? Ja sattuuko sellainen siihen ilman mitään muutoksia
-
Saako menemään microon? Omien laskujen mukaan tämä kyllä on noin millin suurempi kuin micron vakio moottori. Akseli on 2mm http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22694&grpid=4306
-
http://www.danmarx.org/micro/hopups.html
tuolla juttua moottoreiden asentamisesta microon, speed300 menee lähes heittämällä 150mm akseliväliseen, tuo speed 280 lienee ulkomitoiltaan lähes sama
-
Joo. Yritän laittaa tuota 280 speediä tohon microon. Niin käykäs se pinjoni siihen sitten ilman modausta, kun tuo akseli on 2mm
-
Niin ja pitääkö siihen heittää jotain satiaisia kiinni siihen mooottoriin vai voiko pistää suoraan ajoon?