Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuge

Sivuja: [1] 2
1
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 31.05.12 - klo: 10.26 »
Blaze, siinä on sulle ne kuvat kun tuntuu niin vaikealta ne löytää:




2
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 21.05.12 - klo: 19.01 »
Osta suosiolla kokonaan uudet radiolaitteet. Se kyoshon oma radio on oikeasti huono. Muutamalla kympillä saat gigahertsitaajuuksilla toimivat laitteet ja kiteet voi unohtaa sitten.

http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=4033&nav=6002009
onko tämä nyt sitten pätevä setti kyseiseen autoon?

Ihan hyvältä näyttää verrattuna kyoshon radiolaitteisiin verrattuna ja varmasti toimii luotettavammin.

3
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 14.04.12 - klo: 20.33 »
Osta suosiolla kokonaan uudet radiolaitteet. Se kyoshon oma radio on oikeasti huono. Muutamalla kympillä saat gigahertsitaajuuksilla toimivat laitteet ja kiteet voi unohtaa sitten.

4
Onko kyseessä mahdollisesti moottorisahan moottori?

5
Jos luottokortti on käytettävissä niin tuolta cen racingilta on tosi helppo tilata.

6
Polttisautot / Touring autoon renkaat
« : 06.07.11 - klo: 11.09 »
Auto on Serpent 710 1/10 ja pitäisi löytää renkaat jotka kestää asfaltilla ajamista.
Siinä on nyt jotkin foam renkaat jotka kului loppuun hetkessä.

Ei ole tietoa tai kokemusta touring vehkeistä niin ei tiedä saako tuohon edes semmoisia jotka olisi kunnon kumia eikä foamia. Koitin etsiä mutta kaikki tuntuvat olevat drifting renkaita tai sitten foamia.

7
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 15.05.11 - klo: 16.50 »
Tietääkö kukaan passaako jonkun muun auton etupään alatukivarret  arenaan? Sattu pikku vahinko ja hajosi toinen.
Pertsaajan listalla ei näy olevan niitä ja ei vihtisi ulkomailta taas tilata jos sattuis suomesta löytyyn sopivat.

8
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 27.04.11 - klo: 11.21 »
Tuoltakin löytyy Cenin osia http://www.boyztoys.ie/

Ainakin pari vuotta sitten osat tulivat viikon sisällä tilauksesta.

Olen tuolta tilannut viime kesänä mutta kauppa ei nykyään ole toiminnassa. Sivuja voi selata mutta mitään ei voi ostaa.

9
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 23.04.11 - klo: 11.22 »
Mitäs osaa olet vailla?



Keskidiffin kotelon tarvisin, ja kardaanien kupit keskidiffiin. Kuppeja sai ennen jp nitrosta mutta ei näy se kauppa olevan toiminnassa.
MX036 ja GS094 on ne osanumerot.

10
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 23.04.11 - klo: 11.10 »
Mistä saa nykyään varaosia näihin autoihin? Amerikasta ei viitsi tilata kun tulliin jäävät ja lisähintaakin tulee.

11
Kyosho / Vs: moottori
« : 12.09.10 - klo: 19.51 »
mist sais uuden männän vai pitääkö koko moottori uusia  :embarrassed:

Katsot ohjekirjasta varaosanumeron sylinteriputkelle ja männälle ja tilaat vaikka atala rc:ltä. Pelkkää mäntää ei saa koska putki pitää uusia samalla.

12
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 25.08.10 - klo: 13.40 »
tuge?
miksi et vastaa tänne niin muutkin saisi tietää?


Pistin yv:tä asiasta joka ei liittynyt moottorien sopivuuteen.

13
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 10.08.10 - klo: 12.22 »
Niin siis mikä kone käy suoraan pukkiin?

Saku123, laitoin sulle YV:tä.

14
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.07.10 - klo: 10.03 »
Antakaapa vinkki mieten tuon pakoputken käyrän saa laitettua helpoiten paikalleen niin että tiivisterengas ei painu mutkalle? Tuntuu että se ei mahdu millään siihen. Tiiviste on kyseiseen koneeseen tarkoitettu ja käyrä myös. Kone on .12 sirio evo2.

15
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 10.07.10 - klo: 15.32 »
Voi sitä sinne laittaa mutta todennäköisesti alkaa vaahtoaan niin ettei iskarit sitten toimi ollenkaan.
Ei ne oikeat öljyt niin paljoa maksa että kannattaisi alkaa pelleileen jollaki 2T öljyllä.

16
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 03.07.10 - klo: 22.38 »
Edelleen olisi läjä dst:n osia myytävänä. Hinnat ei päätä huimaa  :lol:
Kysy yv:llä mitä tarvit niin katsotaan löytyykö ja sovitaan hinnat.

17
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 23.06.10 - klo: 21.59 »
Moottorisi on väljä, siksi moottorisi ei käynnisty kuumana.

Olisiko liian kuuma kun ei käynnisty enää. Hetkelliset lämmöt ei vielä väljennä konetta mutta pitemmän päälle kone hajoaa.

mikä siinä dstssä on kun sillä ajaa sen 10-20min ja sit se sammuu sit kun sen käynnistää uudelleen niin ei meinaa pysyä käynnissä jos ei kaasuta koko aikaa ja sit kun ei kaasuta niin se sammuu. Sit ootan sen että motti jäähtyy niin sit se on taas normaali niin kysymys kuuluukin että onko se liian korkea lämpötila motissa???

Oletko mitannut lämpötilaa koneesta? Liika lämpö aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia.

18
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 11.06.10 - klo: 01.15 »
http://www.youtube.com/watch?v=o-oz6S_87rg

Cenin katolle laitettiin avaimenperäkamera. Videon lopussa kamera lähtee irti autosta.

19
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 02.06.10 - klo: 20.00 »
Oon aika alottelia näitten kanssa mut mul on toi ja pakomutken tiiviste vuotaa jotain öljyn tapasta. Voisitteko kertoo hyvät säädöt ja miten säädän ne? Kannattaako tohon ostaa tollasta orionin tehopillii? Sitte aina ku polttoaine loppuu ni huippunopeus nousee huimasti. Miten sen vauhdin sais pysyy?
Nopeus nousee kun menee laihemmalle.
noh... Mikä siinä sitten siis vähenee kun kone on laihemmalla? Bensaa vai ilmaa menee vähemmän.

Polttoaine vähänä -> kone saa vähemmän ainetta eli käy laihalla seoksella. Kulku paranee silloin huomattavasti varsinkin jos säädöt on rikkaalla.

20
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 15.05.10 - klo: 14.13 »
Mulla löytyis iso kasa DST:n osia. Melkein kaikkea löytyy, käytettyä ja uutta osaa.
Diffit, diffin hammasrattaita (uusia) tukivarsia (uusia), iskareita, pitempi pohjalevy ja pitempi kardaani (tarvii jos pistää takaa puhaltavan moottorin).

Moottori johon on vaihdettu kaikki osat paitsi kaasari ja kampiakseli. Luultavasti toimii kun puhdistaa ja säätää.

Alkuperäisiä renkaita vanteineen, ajokuntoisia. Yksi uusi vanne.

Kyoshon vastareita 2 kpl, yks radio. Kantomatka kohtuulliset 50 metriä.

 Pistäkää yv:tä jos kiinnostaa edulliset osat.

21
Polttisautot / Cen Racing factory race edition paketti
« : 08.05.10 - klo: 16.34 »
Morjens,

Osaisiko joku kertoa tuosta Cen racing matrix tr arenan FRE paketista tarkempia tietoja?

Näkyy olevan kyseinen paketti jr-hobbyllä tarjouksessa mutta ei tuolta sivulta oikein selviä että mitä osia tuossa tulee ja onko jotain alumiinipalikkaa yms muovisten tilalle?

Omaan autooni pitäisi tehdä isompi remontti (keskidiffi, kardaanit yms osaa vaihtoon) niin kannattaisiko ostaa tuo paketti kun aika kalliiksi tulee kuitenkin erikseen ostella ne osat?


22
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 24.04.10 - klo: 23.26 »
Äpärä, eikait sillä ole väliä, kunhan on vain hauskaa! :D

Sitä hauskuutta ei varmasti kestä kuin korkeintaan 5 tankillista. Kokemusta on isommasta koneesta dst:ssä.

23
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 03.04.10 - klo: 22.04 »
DBX kulkee 75km/h

terv tibulin7
 

Tuota ei kyllä usko kukaan. Millä mitattu tuo nopeus?

24
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 19.12.09 - klo: 12.57 »
Itse olen käyttänyt joskus ilmapalloja. Tunkee vaan vastarin ilmapallon sisään ja nippusiteellä tiivistää niin pitää ainakin jonkun verran kosteutta ulkona. Kannattaa kuitenkin purkaa pois ajon jälkeen koska mahdollinen kosteus ei pääse pallon sisältä pois.

25
Polttisautot / Vs: SPM kytkin kokemukset!
« : 10.09.09 - klo: 19.22 »
Medium jousi oli ainakin matrix tr arenaan ihan liian jäykkä, kone huusi täysillä ja auto justiinsa liikkui. Pitänee kokeilla löysimmällä jousella ja säädöllä.

Kummat palat tuohon olisi paremmat? Mustilla paloilla kokeilin ja valkoisetkin löytyy.

26
Polttisautot / Cen Racing seosruuvien o-renkaat
« : 05.09.09 - klo: 02.32 »
Mistä saisi sopivia o-renkaita cenin seosruuveihin? Olen kaikki paikalliset tarvikeliikkeet kysellyt läpi ja ei missään ole edes listoilla sen kokoisia o-renkaita.

Cenin omilla varaosanumeroilla ei löydy kuin koko "needle set" jossa on uudet ruuvit yms.

Mistä saa pelkät o-renkaat niihin ruuveihin?

Tuntuu olevan aika kulutustavaraa ne o-renkaat, 1 gallona ajettiin ja alkoi pyöriin ruuvit omia aikojaan, tein itse isommista sopivat ja ne kesti jotain 2 gallonaa ajaa ja taas pyörii ruuvit itsestään.

Kone on Corsa .28 ja auto on Matrix tr arena

27
Polttisautot / Vs: Kyosho DST renkaat
« : 25.08.09 - klo: 10.28 »


sopii siihen vaikka tuommoset renkaat kun hommaat 17mm heksat. On niin paljon tilaa vanteiden sisällä että ei kivet enää kiilaudu väliin.

28
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 18.08.09 - klo: 19.44 »


Tuli hiukan rakenneltua DST:tä. 5cm pitempi pohjalevy, rossi .21 kone, ansmann pakoputki ja buggy renkaat. Pitempi takakardaani pitäisi vielä tehdä niin auto olisi ajokunnossa.

29
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 08.08.09 - klo: 14.29 »
On se ihme vempele tuo dst. Koneessa on uusi putki ja mäntä, kiertokanki ja laakerit, mutta silti se ei toimi. Kylmänä lähtee helposti käyntiin ja toimiikin vähän aikaa ok. Kun kone lämpenee niin vedot katoaa kokonaan ja käyntiinlähtö menee huonoksi ja pitää olla kaasu pohjassa että lähtee.
 
Tulppia on kokeiltu laidasta laitaan erilaisia, polttoaineletkut on uusittu, tankin korkki tiivistetty, seosruuvien o-renkaat uusittu, kaasari putsattu ja pakoputken tiivisteet uusittu.

Lämmöt nousee hetkessä 200 asteen tietämille ja kone kuulostaa siltä että kävisi rikkaalla. Jos säätää rikkaammalle, se ei käy enää ollenkaan, eikä säädöt muutenkaan vastaa niinkuin toimivassa koneessa. Jos sen palauttaa oletussäädöille (2.5 kierrosta kumpikin ruuvi) niin toimii siihen asti että lämpenee.

Säätötaidoista ei ole kiinni koska toinen auto (cen racing) toimii oikein eikä temppuile mitenkään.

Polttoaine on sidewinder 25% ja kannen alle on laitettu 0.1mm korotus shimmi lisäksi.

Mikä tässä nyt mättää?

30
Polttisautot / Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« : 01.08.09 - klo: 23.33 »
Auto: Cen Racing matrix tr arena, corsa merkkisellä koneella.

Kysymys: Voiko konetta käyttää ilman tuota vetokäynnistimen akselia jos tukkii sen akselin reiän? Akselille ei ole käyttöä kun on boksi ja akseli on kulunut niin väljäksi että heiluu ja vuotaa. Se akselihan vastaa kampiakseliin mutta tukeeko se myös kiertokankea?

Ei se tue kiertokankea. Mä oon joistaki koneista poistanu vetokäynnistimen. Pelkkä reiän tukkiminen ei riitä. Polttoaine seosten kulku kampikammiossa saattaa häiriintyä pahastikin. Ensimmäisessä koneessa pelkästään poistin sen vetokäynnistimen akselin ja tukin reiän. Eka ajo oli aika hauskaa: autolla pystyi ajaan autokatoksesta ulos ja peruuttaan takaisin kun koneen käyntisuunta vaihtui 10sekunnin välein :grin:
Sen vetokäynntistimen tilalle ostaa valmiin kiinteän päädyn tai niinku minä, sorvaa siihen sopivan jos markkinoilta ei kyseiseen koneeseen löydy valmista umpipäätyä.
Kampuran päässä oleva tappi pitää hioa pois, se ottaa muuten kiinni päätylevyyn.
(hiomisen aikana kampiakseli ei saa lämmetä, jotta karkaisut ei mene pilalle)


Jos laitan siihen päätylevyyn uuden sen messinki holkin niin että se akseli ei ole väljä enää, niin eikö sen akselin voi katkaista siitä ulos tulon kohdalta? Siihen sitten päälle alumiini lätkä joka tulee vetostartin ruuveilla kiinni, ja tiivistepaperia väliin liiman kanssa.

Sivuja: [1] 2