Jep, hypyt taitaa olla liian vaikeat kun niistä ei kukaan aja. Ja jostain syystä ei edes yritetä reenata niitä.
Tuo minun ehdotus onkin sitten pelkkää läpi ajelua ilman haasteita..
No kyllä niitä ainakin meikäläinen ajelee sekä SC:llä että isommalla autolla. Omasta mielestäni nykyisellä radalla paras profiili on se, kun oikean reunan pitkästä mutkasta kääntää jyrkästi vasemmalle, ajaa keskimmäisistä hyppyreistä kakkos-ykkösen, tekee uukkarin oikealle, ajaa takimmaiset hyppyrit ykkös-kakkosena, uukkari vasemmalle ja takasuoraa pitkin, mutkan jälkeen takimmaiset hyppyrit tupla-tuplana, uukkari oikealle ja sitten keskimmäiset hyppyrit tupla-tuplana, lisämutka pomppuineen, ajokorokkeen edustan isot hyppyrit, tiukat shikaanit vasen-oikea-vasen, ja sitten sama homma alusta uudestaan. Toki tuossa tulee vaaratilanteita kun muu porukka kaahaa pelkkää tasamaata, mutta kalustovaurioilta on ainakin vielä vältytty kun on ajellut riittävän rauhallisesti ne paikat missä ajolinjat leikkaavat.
Rata on kyllä teknisesti haastava, se on totta, mutta toisaalta nuo erilaiset oikoreitit antavat kyllä todella paljon valinnan varaa erilaisille autoille ja kuskeille.
Sotkamon reissulta jäi mieleen se takasuoran pitkä hyppyri, joka heitti matalan mutta pitkän hypyn, ja oli todella mukava ajaa kunhan oppi oikean tekniikan. Saisiko siitä ajokorokkeen edessä oikealla olevasta hyppyristä tehtyä saman tyyppisen, siis sellaisen että se heittäisi matalan hypyn vaikka sinne oikean reunan pitkän mutkan alkuun saakka? Nykyinen muoto linkoaa auton todella korkealle, mutta alastulo on hankala kun luiska on niin olemattoman lyhyt.