Taas on syksy ja aika summailla edellistä kautta. Ajattelin herätellä vähän keskustelua tulevasta kaudesta ja sääntöjen yms kehittämisestä.
Kesän aikana ainakin TSP-10 luokassa on ollut enemmän tai vähemmän spekulointia / kitinää koneiden laillisuudesta. Suurin puheenaihe lienee ollut laittomat (paksummat) roottorit. Olisiko ensi kaudeksi mahdollista vapauttaa pro-stock luokan koneissa roottorit? Tällöin ei varmaan kellekään jäisi arvailun varaan, ajaako joku laittomalla roottorilla, koska sellaita ei ole...
Jos tätä ei ole mahdollista tehdä, niin olisiko mahdollista sinetöidä TSP-koneet kisan alussa? Tällöin ei roottoria pystyisi salaa vaihtamaan heti katsastuksen jälkeen, ennenkuin protestia ehditään tekemään? Jos kone / roottori pitää vaihtaa, niin tämä tehtäisiin katsastuksen valvovan silmän alla ja uusi sekä vanha roottori / moottori katsastettaisiin aina vaihdon yhteydessä, ennenkuin kone sinetöidään uudestaan? Tämä myös mahdollistaisi sen, että roottorit olisi helppo viimeisen finaalin jälkeen katsastaa, kun ensin on todettu, että sinetti on kunnossa.
Samaan hengenvetoon voisin kysäistä, mikä mahtaa nykyään olla protestimaksu FTT kisoissa? Ja miten protestikäytäntö kisoissa teoriassa pitäisi toimia?