Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 24
361
Kaino toive/pyyntö olisi että avaimenhaltijoilla olisi intoa pitää paikkaa auki myös sovittuina päivinä/aikoina.

Milloin paikka ei ole ollut auki virallisena aukioloaikana?

Tänäänhän kukaan ei ole sanonut avaavansa klo 12, vaikkakin joku on ilmeisesti vahingossa päivää lisätessään laittanut ajaksi 12.00 eikä 00.00 kuten ollaan yleensä käytetty.

362
ILMOITTAUTUNEET

M4-10 (42)
Tony Liusvaara
Niklas Holmberg
Markku Honkanen
Harri Valli
Ari Reiman
Aleksi Reiman
Janne Aspinen
Petri Ström
Joni Viljanen
Niko Bäckman
Sami Salmela
Karri Salmela
Matti Peltoniemi
Miro Simonen
Marko Mikama
Niko Vuorenmaa
Valtteri Eklund
Ari Heinonen
Sami Huhta
Mika Kettunen
Matti Eskelinen
Matti Niinistö
Tomi Jermalainen
Marko Eklund
Tommi Turku
Sakari Penttinen
Joseph Quagraine
Lasse Ilvessalo
Reijo Mattila
Arto Heinonen
Martti Honkasalo
Miikka Kauttu
Jarno Siltanen
Tuomo Otsavaara
Jani Mäkinen
Heikki Suontausta
Miikka Rahikainen
Harri Kervola
Aki Björksten
Juho Viitamäki
Heikki Valtonen
Henri Valtonen

M2-10
(24)
Jari Itävuori
Petri Ström
Tuomas Thusberg
Heikki Sorri
Jarno Halonen
Matti Peltoniemi
Marko Mikama
Niko Vuorenmaa
Max Mört
Jyri Jokinen
Jani Latvala
Ari Heinonen
Matti Eskelinen
Matti Niinistö
Juho Hattunen
Oskari Mäki
Tommi Sampo
Janne Kiiski
Tommi Haapasalo
Joseph Quagraine
Martti Honkasalo
Joona Haatanen
Janne Löfgren
Harri Nyman
Jani Hovi
Juho Viitamäki

SC-10 (9)
Tom Thusberg
Tommi Suuripää
Rex Mört
Mika Ala-Villilä
Tuomas Thusberg
Jari Itävuori
Miro Simonen
Kari Joukainen
Juho Hattunen
Priit Laur
Alex Laakkonen
Jouni Saurila

M8-E (6)
Tony Liusvaara
Arto Liusvaara
Tuomas Thusberg
Tomi Hyytiäinen
Sampo Sailo
Aleksi Hautojärvi

363
Kiitoksia tän päivän talkoolaisille!

Meita ei montaa ollu, mutta saatiin sentään aika paljon näkyvää aikaiseksi.
Profiili muuttu parempaan suuntaan ja saatiin 150kg lisää täytettyä letkua radalle.

Tehtävää ennen wj:tä löytyy tosin vielä:
.Täyttää pari letkua lisää, saako kukaan neonkeltaista paloletkua järkättyä? Myös muut hyvin näkyvät värit kelpaa.
-Kiinnittää letkut maahan sikaflexillä
-Rakentaa pari hyppyriä
-Tehdä pari mollaa lisää, sopivaa ilta-askartelua viikolle
-Mahdollisesti laittaa harmaata mattoa välialueille, myös sopivaa askartelua viikolle
-Siirtää ajanotto pitkän pöydän toiseen päähän

Seuraava iso rutistus ensi lauantaina, eli seuraavat talkoot lauantaina 13.11!

Eikö kenelläkään tosiaan ole pistosahaa?



364


KILPAILUKUTSU

Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry kutsuu kilpailijoita Winterjumps sarjan toiseen osakilpailuun Isomyyrin RC-keskukseen Vantaalle lauanntaina 27.11.2010.

OSOITE

-Liesitori 1, 01600 Vantaa
-Kulku lastauslaiturin kautta

TOIMITSIJAT

- Kilpailun johtaja: Sami Leppälä, Niklas Holmberg
- Ajanotto: Matti Korvenmaa
- Tuomarit: Sami Leppälä
- Katsastus: Axel Toivonen

AJETTAVAT LUOKAT:

- M4-10
- M2-10
- SC4-10
- SC2-10
- M8-E

Lisäluokkiin vaaditaan minimi 6 osallistujaa, ja jätetään ajamatta mikäli aikataulu ei anna periksi. SC2-10 ja SC4-10 yhdistetään tarvittaessa.

SÄÄNNÖT JA KILPAILUFORMAATTI:

- Winter jumps säännöt (http://www.medasec.com/do?action=files) sekä SC-sarjasäännöt http://rc10.fi/index.php?topic=44845.0
- Pitoaine kielletty


AIKATAULU:

- Ovet auki 07.30.
- Varmistetaan myöhemmin.


ILMOITTAUTUMINEN:


winterjumps2@gmail.com - osoitteeseen keskiviikkoon 24.11.2010 mennessä. Osallistumismaksu 20€ ajettua luokkaa kohti. Rajallinen määrä vuokratranspondereita tarjolla hintaan 5€.

-nimi
-luokka/luokat
-ponderinumero / (vuokra)
-kide


Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan. Kilpailupaikalla ei ole buffettia, mutta samasta rakennuksesta löytyy ruokakauppa, ja muutama ravintola.

TERVETULOA!








- Rata tulee vielä kokemaan pieniä muutoksia ennen kilpailua, kuvia päivitellään sen mukaan. 

365
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 06.11.10 - klo: 20.16 »
pallo hiukan päälle 4mm ja linkkipäät on 27mm pitkiä.

Hiukan päälle 4mm, 4.3mm?

366
Pientä talkoilua kuitenkin luvassa huomenna.

Pari tärkeintä mollaa tehtiin jo eilen, ja huomenna pitäisi askarrella pari hyppyriä.
Aloitellaan 15 aikoihin niin porukka ehtii vähän ajamaankin ennen talkoilua.

Jos joltain löytyy pistosaha, niin ota mukaan!

367
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 03.11.10 - klo: 10.01 »
Laita vaan, samaa shaibaahan tuo Durango on, kuin Durgakin, joten menee jo melkein kirjoitusvirheen piikkiin...

Eikö kannattaisi ensin hankkia edes vähän kokemusta autosta ajamalla ja vasta sitten haukkua?

Autothan on niin erilaiset kun vaan voi olla, materiaalit, vetotapa, diffit jne. Myös kestävyydeltään.

368
Talkoiden kanssa kävi kuten vähän oletinkin, eli niitä ei ollut.

Mutta, otetaan uusinta huomenna, niin saadaan mollat kuivumaan maanantain ajaksi. Mikäli porukkaa ja aikaa on niin askarrellaan vielä vähän hyndiäkin.

Eli talkoot huomenna klo 15.00 eteenpäin!


369
Pientä talkoilua luvassa krossiradalla lauantaina!

Kokeillaan talkoilemista kilpailuiden ohella, ohjelmassa ainakin:

-Pientä profiilin muokkaamista
-Mattojen kiinnittämistä, ottakaa sopivia välineitä mukaan!
-Mollien valamista
-Takatilojen siivoamista, etenkin sahanpurujen imurointi käytävästä ja työkalujen järjestäminen omille paikoilleen.
-Mahdollisesti hyppyreiden parantamista ja yhden uuden rakentamista, riippuen vähän
aikataulusta, koska ei voida metelöidä niin että se häiritsee kilpailijoita.

Aloitellaan 11 maissa.

370
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 26.10.10 - klo: 12.54 »
Eihän viime kaudella ollut kiinteitä numeroita?

Ja sitä paitsi viime kauden wj:ssä on ajanut enemmän porukkaa kun maastosarjassa. Ei noilla numeroilla nyt sinänsä omalta osalta ole mitään merkitystä, mutta noinhan kiinteistä numeroista häviää koko idea. Hallitseva mestari tuupissa kurvailisi tässä tapauksessa numerolla 11 jne. Ja a-finaalissa sitten taas on vaikka kuinka paljon 4 ja 5 alkuisia numeroita, koska ne ei aja maastosarjaa.

Miksi todella helposta asiasta pitää väkisin tehdä noin vaikea  :p

371
Mistäs kannaittais tuommoinen ponderi ostaa?

Mrt:n versio vaikka täältä tai täältä.

Amb taas täältä.

Toki löytyy myös ulkomaalaisia kauppoja, löytyy googlettamalla.

372
Unohtu mainita että krossibaanan dekooderi on samassa piilossa turistibaanan ajanoton kanssa, ja valvoja voi hakea sen sieltä.

Hienoa, saa vähän vertailupohjaa muiden kuskien aikoihin, mulla varmaan 20sek/kierros ja 25-30sek toistettavat läpit on saavutus  :embarrassed:

Ei pitäis olla vaikea alittaa, en ajanu kovinkaan montaa läppiä ponderin kanssa enkä myöskään ajanu niillä pitävimmillä renkailla. Minipinni pitoaineella tai 3racingi alle niin varmasti alittuu. Kunhan laitoin ton ajan antamaan jotain osviittaa kierrosajoista.

373
Nyt on krossiradallakin ajanotto käytössä, toimii samalla tavalla kuin ulappatorilla. Eli piuhat kiinni dekooderiin ja kone pããlle, tunnistaa automaattisesti ponderit.

Paras oma aika nelkulla 17.563, toistettavat lãpit jossain ton ja 18.000 välillä. :wink:

374
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 19.10.10 - klo: 23.01 »
Samaa mieltä Hoken ja Olben kanssa. Pidetään nyt kuitenkin maastosarja ja wj erillään numeroiden suhteen, kun löytyy suht paljon kuskeja ketkä ajavat vain jompaakumpaa.

Mistä tämä idea muuten on edes tullut? Kuitenkin eri sarjat kyseessä, eihän maastosarjaankaan oteta numeroita wj:n perusteella.

375
Ajovuorot krossiradalla voi kyllä olla ihan tarpeen etenkin viikonloppuisin kun radalla on enemmän väkeä, mutta miten ne toteuttaa fiksusti?

-Nopeammat 1/10 tai pienemmät
-Hitaammat 1/10 tai pienemmät
-1/8 autot

Näin karkeasti kymppikrossarit nopeampaan luokkaan, corrit ja pienemmät autot hitaampaan. Mutta ihan suoraan noin niitä ei voi jakaa, koska löytyy kuitenkin nopeita corrikuskeja ja aloittelevia krossikuskeja.

Ja oman nopeuden voi varmaan jokainen arvioida itse.

Mutta ehkä toistaiseksi seuraillaan tilannetta ja katsotaan onko todellista tarvetta. Tähän saakka pelisilmällä on pärjänny aika hyvin, menee radalle kun näyttää sopivan hiljaiselta ja tulee pois kun rupee olemaan liikaa romua tiellä  :p

376
Päivä ajettu krossia ja rata paranee ajon myötä eli eilinen urakka oli kannatti tehdä, paanalla oli autoja laidasta laitaan ja nyt ei ilmennyt mitään pidon heikkenemistä päivän aikana. Eli rata tuli taas askeleen paremmaksi kaikille autoille, kokoluokkaan katsomatta, joten uurastus pintakokeilujen kanssa on kannattanut.

Kumma juttu, kun pitoa saatiin niin neloset ja iso pöytäkään ei tunnu niin toivottomalta vaan onnistumisprosentti kasvoi selkeästi kun oli helpompi pitää ajorytmiä päällä pidon takia. Tuupin kanssa oli suorastaan hauska ajaa kun saatiin auton setupit alueelle, nelosetkin oli helpompi ajaa tuupilla mutta iso hyppy on vähän pitkä, ja tottakai, se pitää aina loikata vikaan alastuloon :wink:

Tämä on erittäin mukava kuulla, pitääkin tulla huomenna itse kokeilemaan. Huomaskohan kukaan että nelosia muutettiin, vai luuleekohan porukka että ne toimii paremmin pidon lisääntymisen takia  :p

Btw, ei kenelläkään olisi tamiya mini/tt-01 pinjonia? Tai muuta kyseisellä jaolla (0.6mod) varustettua, kaveri tarvis että pääsis kokeilemaan lrp blastia.

377
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 09.10.10 - klo: 02.45 »
Mikähän se suunta on? Näyttää kovin pitkälle B44 / D4 symbioosilta, jopa antenniputken saa samaan kohtaan, kuin B44:ssä.  :cheesy:

En niinkään meinannu "kopiointia", vaan tosiaan alumiinin määrää ja esimerkiksi tukivarsien jämäkkyyttä. Todellisesta kestävyydestä ei tietenkään voi sanoa mitään, mutta ovat kestävän näkösiä.

On hyvä että valmistajat ovat tajunneet että nykyisillä sähköillä sen auton ei tarvii olla kevyt, kun tehoa ja ajoaikaa kuitenkin on riittävästi. Näin ollen voidaan käyttää enemmän kestävämpiä materiaaleja, ja sitä kautta parantaa auton kestävyyttä. Mikäli ihan suunnittelusta puhutaan, niin durango lienee parempi esimerkki oikeasta suunnasta  :p

378
Jeps, erittäin suuri kiitos Koheltajalle apureineen homman hoitamisesta!

Nyt näyttää vihdoin siltä että saadaan jotain järkeä tähän touhuun, kun huomas miten paljon lisää pitoa kaks pidotettua autoa toi yhden akullisen aikana.

Rata on tosiaan ajokunnossa, eli huomenna vaan mahdollisimman monta autoa radalle pidotetuilla renkailla, niin rupee ajaminen vähitellen olemaan hauskaa vajaavetosillakin  :p

Ja kuten Hoke sanoi, mikäli ajatte letkuun niin että se siirtyy, niin siirtäkää se heti takaisin! Tämä on erityisen tärkeää nyt kun yritetään saada pitoa rataan, niin että siitä tulee mahdollisimman tasainen. Voi tuntua vähän turhauttavalta olla jatkuvasti potkimassa letkuja, mutta onneksi päästään pian eroon ongelmasta.
 

379
Ovet on auki 10min kuluttua.

Nyt ennen kun meillä on kiinteät aukiolot niin ovet ovat kiinni ellei joku ilmoita avaavansa, eikä tietenkään toisinpäin. Porukka on duunissa/koulussa, eikä ketään ole palkattu pitämään ovia auki.

380
Jeps, eli mikäli löytyy sopivaa kuljetuskalustoa täyspitkälle puutavaralle, niin ilmoittele!
Haku sopivasta puukeskuksesta (suutarila/herttoniemi/espoonlahti).

Ja vielä muistutuksena..

381
Nicke saa hoidettua puutavaran hankinnan, mutta tarvitsee kuljetusapua huomiselle tai mahdollisesti jopa tänään, ilmoittaudu Nickelle, mikäli omaat sopivan kuljettimen pitkille lankuille.

Jeps, eli mikäli löytyy sopivaa kuljetuskalustoa täyspitkälle puutavaralle, niin ilmoittele!
Haku sopivasta puukeskuksesta (suutarila/herttoniemi/espoonlahti).

382
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 28.09.10 - klo: 15.10 »
Saakos udella, että mikä auto tuo oikein on?

Tämä.

383
Hyvä juttu mutta... kunhan valvoja ilmoittaa paikan avaamisesta kaikkiin kolmeen topicciin, tai omaan "aukiolo" topicciin että homma pysyy selkeänä.

Ajatus on pitää erikseen yleisellä puolella topicci minkä ensimmäisestä viestistä selviää kaikki oleellinen, ja minne sitten ilmoitetaan aukioloista.

384
Kannattaakos avata uudet topicit joka radalle erikseen.
Siellä on 3 rataa ja kaikki ovat erilaisia ja jokaisella radalla on omat käyttäjät.
Jerzi

Oma osio PKSRCA:lle on tulossa kunhan ylläpito saa sen tehtyä. Sinne tulee sitten eri topicit.

385
Hommahan tulee menemään jatkossa niin että meillä on tietyt päivät auki, ja jokaiselle päivälle sitoutunut yksi valvoja ja yksi varamies. Viikon muina päivinä joku valvoja ilmoittaa tänne mikäli pääsee avaamaan, ja "onko auki" tyyliset viestit voi sitten jättää kokonaan pois.

Kunnes saadaan virallisesti avattua, niin olisi erittäin suotavaa ilmoittaa aina jos menee talkoilemaan/ajamaan, niin että muutkin tietää aukiolosta. Hyvänä esimerkkinä tiedän että Hoke hetki sitten kiirehti availemaan ovia tavaroiden tuomista varten, mutta siellä oli yllättäen porukkaa ajamassa ilmoittamatta mitään tänne. Ei näin.


386
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 27.09.10 - klo: 20.39 »
Tietysti AA-kennoilla latausvirta voisi olla puolet akun kapasiteetista, itse olen ainakin näin lataillut.

No, aika moni kenno kestää nykyään suurempaakin virtaa, ei ole iso vaiva tarkistaa kun se tosiaan yleensä lukee niissä. Lähinnä tota latauksen katkaisua meinasin, se kun ei ole tiettyyn jännitteeseen perustuva, selviää edelleen tuolta linkistä.

387
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 27.09.10 - klo: 20.22 »
No ei kyllä aivan noinkaan kun kyse on nimheistä. Täältä löytyy lisää tietoa.

Sopiva latausvirta selviää yleensä AA kennon kyljestä lukemalla.

388
Suuri kiitos tän päivän ahkerille talkoolaisille, saatiin paljon aikaiseksi  :wink:

Tekemistä tosin vielä riittää, voitais pitää seuraavat isommat talkoot krossiradalla keskiviikkona, pistän vielä huomenna tarkempaa infoa.

389
Jatketaan talkoilua 14.30 lähtien, itse olen paikalla noin 19.00 saakka. Jos joltain löytyy pistosaha, niin ota mukaan!

390
Vapaa keskustelu / Vs: Jyrsin
« : 25.09.10 - klo: 11.52 »
Meinasin joskus pari vuotta sitten ostaa tollasen setin, mutta suomen maahantuoja ei halunnu myydä sitä heikon laadun takia  :p

Vaikuttaahan toi kuvissakin kaikin puolin aika lelulta proxxoniin verrattuna.

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 24