31
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.12.08 - klo: 14.44 »
Itse ainakin siirrän piuhojen paikkoja silleen että sopivat laturiin.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Skudaa,Enpä uskoisi että isojen vehkeiden suunnittelussa oltaisiin oltu niin tyhmiä että äijät ajatellu "hitto laitetaan nää toimimaan 27Mhz taajuudella ni voin ohjata tätä vehjettä pikku villeni radio ohjaimella.
Osa noissa nostureissa käytettävistä radio-ohjaimista toimii taajudella 27 MHz. Esim Hetronicilta löytyy tuollaisia. Ainakin alalla jolla itse toimin käytetään ko. taajuutta (kohdemaasta tietysti riippuen) sekundäärisiin toimintoihin.
Taitaapi olla parempi jättää tuolla ajelut väliin tai kohta saadaan ihan lehdestä lukea kuinka lukki karkasi mereen :mrgreen:
-t-janne-t-
Tervehdys.Sharkin vakiokuula diffi kestäny itellä nyt 1,5v ilman ongelmii eli joku 100 akullista ainakin.
Kyllä olisi pitänyt kuunnella isojapoikia. :mrgreen:
Atomicin teräsDiffistä ulostulo poikki noin 5:llä akullisella.
Sharkin saaminen kestämään on yhtä painajaista, kun sähköpuolen sai sopivaksi, ei järjetöntä potkua, ja ajo alkoi olla pehmeää, paukkaa sitten nuodiffin lähdöt.
Tehot on loggerin mukaan jossakin 110W tienoilla, edellisellä kaiken polttavalla systeemillä oli max teho hetkellisesti ollut jossakin 450W tienoilla. tällä systeemillä muovi palikat vain ropisivat poikki.
JOTEN NYT JOKU TIETÄJÄ APUUN:
MIKÄ ON KESTÄVIN / KÄYTETYIN DIFFI SYSTEEMI SHARKKIIN? JA JOS VIELLÄ SAISI IHAN TILAUS KOODIT. Olisin kyllä ikikiitollinen avusta.
TOH
en suosittele ajelua vuosaaren telakan läheisyydessä olevilla isoilla aukioilla jossa sopivasti viellä uusi päällyste,silla satamasta tulee jotain häirilö sigaalia ja auto lyö kaasunpohjaan ja ei enää käänny mihinkää.Mitkäs oli taajuudet.
2 autoa rikki (säpäleiks). ensin kaverin auto osui suoraan kaivinkoneen pyörää täyttä vautia ja meni bensatankkia myöten palasiksi. mulla taas 5min ajon jälkeen osui johonkin rauta häkkin täyttähäkää mutta ei onneksi hajonnutkuin etujoisen ,kiinike ja korinkiinnnikkeet. kone vauriosta ei viellä tietoakaan.
ja ei ollut patterit lopussa sillä vaihdoin heti uudet patterit oohjaimeen ja servo systeemin kun näin mitä kaverille kävi.
siis kannattaa välttää hyviä asvaltti alueita uuden sataman läheisyydessä jos ei omista laadukkaita radioita!!!
jahas, sharkkiin saa hiilaripohjan tulevaisuudessaIhan pakko ostaa tällänen kuhan tulee myyntiin.
http://www.redrc.net/2008/11/lrp-shark-18-carbon-chassis-conversion/
Feigao XL kesti itellä ehkä 10 akullista, nyt on neu:n 1512 2F ja en voi muutakuin kehua, lämmöt pysyy kurissa ja tehoa piisaa. Osta kerralla kunnon motti ni ei rupee harrastaminen v******a.Noniin, kaks kiinamottia hajonnu ny viikon sisään.
Päivitetään kolmeen kahden viikon sisään. :) Eli sai olla vika hobbycityn kiinamotti tähän autoon.
Sanokaas onko noista BK Wanderereista mihkään? Mistä saa muualta kun Medasecista tai RC-monsterista? Valmistajankaan sivuilla ei ole tilattavaissa xl-malleja, rc-monsterissa ei ole tuota 2500kv mallia ja medasec nyt on yli tuplasti kalliimpi.
Tai jotain Feigaon XL:ää, tai jotain vastaavia? Ei kuitenkaan Neu/Lehner/Plettenberg-hintatasoo mielellään. 60-75mm pituuksiltaan olevia ja 2200-2700kv tms.
No, koska tämä on myös mönkkärikeskustelu, niin laitetaan tämäkin. Tuli tänään tehtyä kaupat mönkijästäkin, tuollainen on tulossa parin viikon päästä leikkikaluksi noiden muiden härveleiden lisäksi:Itelle tuli tuosta toi X malli maanantaina tieliikenne mallina. Ostitko uutena, vai onko nikon vanha peli ku tollasii osii vaihdettu?
Tietty valmiiksi "pienillä" parannuksilla, FMF-kokoputkisto ja ruiskun säätöboksi, jalkasuojat/verkot, Can-Am Race deparmentin erikoisvalmistetta oleva takanapa, vähän lisäsuojia yms.
ostin sharkin mut se ei kulkenut vakiona sit kävin medasecistä kattoo akkui löysin sielt 1400 mah akun huomas helposti eron kun ajoin mut halusin et kulkee viel lujempaa niin ostin hobby linnasta viri moottorin niin jäähdytys siilestä ei oo kohta enään mitää jäljelOpetteleppa isojen kirjainten, pilkkujen ja pisteiden käyttö. Huomattavasti mukavampi lukea.
nyt olis eka hahmotelma akkukotelosta valmis, painoa pitää siitä pudottaa, vaikkei ole tehty kuin 1,75mm alu levystä, jotenkin vaan tuntuu käteen painavalta.Kumpaankin 2kpl tarra strappei ympärille ja sit päälle joku pehmeä mutta jämäkkä foam pala.
noh kuitenkin, tässä olis pari kuvaa... pohjaan tulee pehmuste ja päätyihin, mutta ei sivuille.
vielä en tiedä että millä estäisi akun nousemisen tuolta...
tossa vielä kuva siitä t-liittimestä akuille, päädyin kuitenkin hopea-tinalla juottamiseen, akuilta tulevat liittimet on aavistuksen pienemmät kuin noparille lähtevä.
Sithän hexit on väärällä puolen??Kuinka olet tehnyt tuon huulen noihin kiekkoihin, sairaan siistitkääntää toistepäin vanteet..
FineDesignRC:llä ja Kershawilla näyttäisi olevan Maxia ja Monsteria varastossa...uskaltaakohan tuolta finedesignista tilailla?
En suosittele mitään muuta kuin vakiokonetta tai Mongoosea, ne on tällä hetkellä kaksi ässää jotka on valovuoden edellä sensorittomia harjattomia.Ootkos testannu 380 kokoluokan harjatonta sharkiin? Meinaan on huomattavasti parempi kuin vakio tai sit mitä mongoosesta kuullu että kärähtäny nopari aika monella. Itellä tämä moottori http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLWY2&P=7 voimaa ja nopeutta piisaa, ilman mitään kökimistä, tätä ohjaamassa mamba 25 säädin. Itse olen testannu varmaan 5 erilaista harjatonta sharkkiin ja tämä on ainut mikä toimii ja hyvin, muut juuri kökii.
Vakiokone hyvällä noparilla tai sitten Goose. Vakiolla ajaa loistavasti ja koneet on halpoja, myös ajettavuus on selkeästi parempi kuin sensorittomalla harjattomalla. Näin ainakin radalla, pihapommittelu ja jalkakäytävällä mummojen pelottelu on asia erikseen ja siihen käy melkein mikä tahansa DY:n kone. Älä kuitenkaan ota sitä halpaa comboa koska nopari on aivan vessa, tarkoitettu ilmailukäyttöön ja kaasukäyrä sen mukainen.
Nyt olis testattu 2 akullisen verran eikä ongelmia. Setuppina siis MMM, Feigao 2084kv XL kone ja 4S lipo. Oma noparin bec käytössä ja kaikki tehot "täysillä".Mitäs tököttii sulla on keskidiffissä?
Kaasu pohjassa ajoa +20 min jä välillä tuuletin toimii automaattisesti.
Voishan tuon ubecin laittaa ihan varmuuden vuoksi.
Tais vaan Hyperin voimansiirto antautua. Enpä ole ennen nähnyt kun 1/8 crossi keulii asvaltilla :lol:
Ihan kunnon kolvi on ja työkseni joudun harvasen päivä piirikortteja juottelee, et ei se kolvaajasta oo kiinni. Tinat sulaa pois maxampsinkin juottamista liitoksista.Kertokaa viisaammat millä liittimillä saan liitokset pysymään kasassa? Oon pistäny parempaa tinaa, kolvi on kunnollinen, kaikki liittimet läpikäyty. Tällä hetkellä liittimet deansit.
Oletko levittänyt tinaa molemmille puolille? Mitäs tinaa käytät, mikäs kolvi? Tehottomalla kolvilla ei saa aikaan kuin pahaa mieltä.
Nim. Bilteman kynäkolvi ja saman puljun tina ei toimi.
Vika voi olla tinassa, mutta todennäköisemmin joko johto on liian ohutta tai juotoksessa on vikaa eli kosketus ei ole kunnollinen. Tämä voi johtua tinasta, liian kylmästä juottimen kärjestä tai kokemuksen ja taidon puutteesta. Itse aikanaan taistelin liian halvan juottimen kanssa jollain tusinatinalla, kunnes lopulta investoin juotosasemaan, jolla voin itse asettaa halutun lämpötilan ja jonka teho on riittävä. Jos juotin on liian kylmä, niin juotoksesta tulee huono, eikä pysty johtamaan suuria virtoja lämpenemättä niin paljon, että tina sulaa.Siis ekana rupes maxampsin omat juotokset sulamaan, jonka jälkeen korjasin liitokset ja huomattavasti paremmin pysyny, pientä sulamista huomannu sen jälkeen vaan.