Kirjoittaja Aihe: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan  (Luettu 430427 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa joska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1260 : 25.01.09 - klo: 22.59 »
jos on vakio diffit eli tasauspyörästöt niin kannattaa vaihtaa kuula diffit tilalle ne on paljon paremmat
ja ne kestää paremmin
tamiya TT01 rockstar subaru imbreza
spektrum dx3.0

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1261 : 25.01.09 - klo: 23.02 »
Joo täytyy pitää mielessä :afro: kun on tulossa uus mottikin.

Poissa joska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1262 : 25.01.09 - klo: 23.04 »
mulla meni vakio koneella vakio diffit rikki
tamiya TT01 rockstar subaru imbreza
spektrum dx3.0

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1263 : 25.01.09 - klo: 23.07 »
Onko tietoo mistä niitä kuula diffejä kannattais lähtee ettimään?

Poissa joska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1264 : 25.01.09 - klo: 23.13 »
hobbylinnas niit myydään mut ne on muistaakseen 32e kpl ja ulkomailta löytyy kanssa
ulkomailla saattaa olla vähän halvemat
tamiya TT01 rockstar subaru imbreza
spektrum dx3.0

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1265 : 26.01.09 - klo: 11.55 »
Onkos jollain antaa buggyyn hyväksi todettuja säätövinkkejä lippulaivan radalle? Parilta saitilta löysin, että muutamat ovat käyttäneet edessä 60wt öljyä, vihreitä jousia ja takana 40wt öljyä, keltaisia jousia. Mulla tällä hetkellä 40wt edessä ja takana, vihreillä jousilla. Toistaiseksi olen renkaina pitänyt 26mm kymppifoameja (pehmeämmästä päästä) edessä ja takana, ajotyyli ei ole soveltunut originaalinappularenkaille kun niissä on niin paljon grippiä ja niillä ei pysty kiipeämään ratareunustojen köyden yli. Kallistuksen vakaajat toistaiseksi vain takana kun edestä pidätinruuvit ovat karanneet.

EDIT: tarkennuksena kaipaisin enemmän stabiiliutta mutkissa, truggyhan on reippaasti leveämpi niin se menee jouhevasti nuo mutkat, itse joutuu hieman hölläämään ettei mennä katon kautta ympäri.
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo: 13.09 kirjoittanut meitsi »

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1266 : 28.01.09 - klo: 23.53 »
Käykö kaikki vandettan varaosat suoraan sharkkiin?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1267 : 29.01.09 - klo: 00.37 »
Käykö kaikki vandettan varaosat suoraan sharkkiin?
Käy, samoja autoja ovat...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1268 : 30.01.09 - klo: 00.49 »
Onko porukka käyttäny diffeissä metallisia geareja? jos on, niin millasilla kokemuksilla? Ajattelin ite päivittää diffit kuulamallisiksi. (ja ehkä metalliset gearit)  :azn:

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1269 : 30.01.09 - klo: 01.13 »
Kuuladiffissähän on metalliset "gearit"
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐


Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1271 : 30.01.09 - klo: 09.52 »
Jep. Ainakin mun näkemissä kuuladiffeissä on muovirattaat.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1272 : 30.01.09 - klo: 10.29 »
Ihmetlen kyllä miksi päivittää teräsrattaat ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1273 : 30.01.09 - klo: 12.33 »
Ei välttämättä niitä teräsrattaita, mutta ainakin ne kuuladiffit.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1274 : 30.01.09 - klo: 12.53 »
Juu, kuuladiffit ehottomasti, sopivia shimmejä et saat diffin shimmattua sinne koteloonsa sopivan jämptiksi. Jos sattuu sivusuunnassa hölskykän.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1275 : 30.01.09 - klo: 14.33 »
No nyt tuli taas ihan uus termi. "shimmeja"?

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1276 : 30.01.09 - klo: 14.36 »
No nyt tuli taas ihan uus termi. "shimmeja"?
Sama kuin prikka, yleensä vain huomattavasti ohuempi.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1277 : 30.01.09 - klo: 15.16 »
Mihin väliin niitä pitäis sit laittaa, jos tuntuu välystä? tilasin uudet diffit thetoyz:ilta (vandetan)

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1278 : 01.02.09 - klo: 00.03 »
Hiilarisetissä näyttäs olevan perustavaa laatua oleva ongelma! Se elää enemmän kuin normipohjalevy ja sen vuoksi menee kardaaneja poikki. Kaveri oli katkassu kaks ja multa on menny yks.
« Viimeksi muokattu: 07.02.09 - klo: 01.12 kirjoittanut SamiHi »
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1279 : 06.02.09 - klo: 15.57 »
Milläköhän sais klappia pois sharkista. Elikkä renkaat kääntyilee liikaa ilman että servo liikuttaa renkaita. Olisko joku ruuvi yms. löysällä mitä en ole huomannut. klappi ilmenee pienenä puoltona jos ei pidä ratista koko ajan kiinni.

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1280 : 06.02.09 - klo: 16.28 »
Milläköhän sais klappia pois sharkista. Elikkä renkaat kääntyilee liikaa ilman että servo liikuttaa renkaita. Olisko joku ruuvi yms. löysällä mitä en ole huomannut. klappi ilmenee pienenä puoltona jos ei pidä ratista koko ajan kiinni.
Trimmaahan ohjaimesta auto menemään suoraan.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1281 : 06.02.09 - klo: 16.30 »
Ei auta trimmaus. Vika on mekaaninen mut en keksi mikä...
Edit. Unohtu viel sanoo et molemmissa eturenkaissa tuntuu välystä, joten oisko esim. ohjauspalat kulunu?
« Viimeksi muokattu: 06.02.09 - klo: 16.35 kirjoittanut steni83 »

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1282 : 06.02.09 - klo: 16.48 »
Tarkista onko servovarsi suorassa kun laitat virrat päälle, jos ei korjaa asia. Onko vantit saman pituisia, jos ei korjaa. Ja kyllähän se trimmi sen viimeistään pitäs korjata, ei tosin suurta heittoa pelasta.
Ja servo mahd. suoraan pohjaan kiinni. Enempää nyt ei tuu mieleen.

Jaa, jos monsteri malli, pivotti pallojen kiristimet voi joskus mennä liian kireälle, nekin kannattaa tarkistaa.

Itelläkin klappia löytyy, mutta kyllä auto suoraan menee :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1283 : 06.02.09 - klo: 16.52 »
Vantit oli vähän eri pituset. nyt näyttää et vika oli siinä... En tajunnu tarkistaa vaikka kuinka koitin autoa mulkoilla... :grin: Thanks.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1284 : 09.02.09 - klo: 15.22 »
Lähteekö ala- ja ylätukivarret ohjauspaloista ihan vetämällä (siis niistä pallopulteista)

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1285 : 09.02.09 - klo: 15.33 »
Ne "pallopultit"(pivot balls) on pultit eli niissä on kierteet, eli ne pyöritetään irti tukivarsista.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1286 : 11.02.09 - klo: 23.32 »
Kuinkas kireelle noi kuuladiffit pitäis kiristää? kun ekan ajokerran perusteella tuntuu et ois liian löysällä...

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1287 : 12.02.09 - klo: 06.17 »
Takadiffi niin ettei luista ja etudiffi hieman jäykemmäksi kuin taka.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1288 : 12.02.09 - klo: 09.28 »
Kuinkas kireelle noi kuuladiffit pitäis kiristää? kun ekan ajokerran perusteella tuntuu et ois liian löysällä...

Tässä on yleispätevä kuuladiffin kireydensäätö:

(AE-Mod:n tekstiä lainaten)
Oikea kireys saadaan laittamalla kaksi ruuvaria ulostulojen hahloihin ja tämän jälkeen koitetaan pyörittää diffiratasta peukaloilla.
Jos saat juuri ja juuri pyöritettyä ratasta, on kireys sopiva.

Tuosta on hyvä lähteä liikkeelle. Täsmälleen oikeaa kireyttä ei kukaan voi sulle kertoa vaan se pitää itse etsiä ja kokeilla mikä kunkin ajotyylille sopii.


HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1289 : 17.02.09 - klo: 13.47 »
Mitäs servoja olette käyttäneet sharkin monsussa?

Mietin lähinnä kuinka nopea servon täytyy olla kisakäytössä? Miettisin käyttää alustavasti futaba:n s3010(.16s) servoa..
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey