Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Welho

Sivuja: [1] 2 3 4
1
FPV kamoilla on olematon viive. Jos katot yuotubesta fpv videoita missä lennetään quadeilla lujaa millon missäkin niin viivettä ei voi olla.
Tarvit kameran joka soveltuu fpv käyttöön, video lähettimen, fpv lasit tai näytön ja jos ei oo laseissa tai näytössä vastaanotinta niin sit sellanen. Lähettimen ja vastarin mukana yleensä tulee antennit mut niillä ei tee oikeen mitään eli ne myös pitää hommata. Multikopterit.net foorumilta löytyy hyvin tietoo näistä fpv kamoista.

2
Sit epäilen et ruuvilukitetta menny sinne tappiin niin lämmitä jollain nätisti sitä ja sit lyö irti

3
CVD tapppien irrotukseen hyviä vinkkejä? Tosin samaa vikaa myös hexeissä
Tapit on aivan jumissa vasara&ruuvimeisseli ei toimi, tappi lähtee pullistumaan
Irrota lukitus ruuvit ja laita jotain hyvin tunkeutuvaa irrotus öljyä niihin tappeihin. Anna hetken vaikuttaa ja sen jälkeen nätisti lyömällä irti.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.03.16 - klo: 20.13 »
Joo kyllä tuo hullulta tuntuu. Saapa nähä miten tämä vaikuttaa akkujen saatavuuteen ja toimitus aikaan.

Onneksi ilmeisesti koskee vain matkustajakoneita tai ainakin tuosta tekstistä niin ymmärtää eli rahtikoneissa saisi edelleen kuljettaa.

Eiköhän joku keksi tästä markkinaraon ja kehitä jonku systeemin millä pystyy turvallisesti näitä kuljettaan matkustajakoneessa.

5
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.03.16 - klo: 18.37 »
Onko teillä ideoita miten nuo pakoputken ruuvit saa pysymään kiinni tuossa koneessa? kun pakoputki irtosi jo toistamiseen ja tiivisteet hävisivät jonnekkin.

Pysyykö kierre-lukite tuossa moottorissa kiinni vai sulaakohan se pois?
Mulla on liimalla ja on kohtuu hyvin pysynyt. Liima mitä käytän on kuiten helposti aukastavissa.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.03.16 - klo: 18.33 »
Kansainvälinen siviili-ilmailujärjestö ICAO on odotetusti kieltänyt litiumioniakkujen lentorahdin matkustajakoneissa. Päätös tulee voimaan huhtikuun alussa.

ICAO:n päätös on odotettu. YK:n paneeli päätyi helmikuun alussa suosittamaan akkujen lentokuljetusten kieltämistä. Aiemmin YK oli ollut asiassa erimielinen.

Kyse on pitkään jatkuneesta kiistasta. Jo viime maaliskuussa suuria lentokonevalmistajia edustava järjestö ilmoitti, että litiumioniakkujen kuljetukset muodostavat riskin, jota ei ilmailussa voi hyväksyä. Valmistajien mukaan yksi syttyvä akku voi sytyttää koko rahdin tuleen, mikä tietenkin johtaisi suureen katastrofiin.

Vuonna 2014 maailmassa valmistettiin 5,4 miljardia litiumioniakkua. ICAO:n mukaan noin 30 prosenttia näistä kuljetettiin lentoteitse.

ICAO:n mukaan reilun kuukauden päästä voimaan tuleva akkujen rahtikielto voidaan tulevaisuudessa purkaa, mikäli akuille kehitetään uusi turvallinen kotelointi.

7
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 20.02.16 - klo: 21.15 »
Nyt tankin niillä ajanu ja aivan törkee pito. Ei suttaa ei mee sladissa ja 180° pyöräyttäminen onnistuu ainoastaan jarrulla ku perä nousee ilmaan :grin: Aivan liian kova pito mun makuun kun tykkään ja haluan autolta  et saa luisuun ja pystyy pyöritteleen vaikka donitsia. En oo kokeillu puhtaalla jäällä miten käyttäytyis vaan ainoastaan autotiellä. Tarkotus on lyhentää aika reilusti noita ehkä jätän näkyviin noin 2mm josko sit ois hyvä.
Ainut hyvä puoli noissa on et pystyy ajaan täysillä ja tottelee ohjausta just eikä melkein eikä lähe puskemaan.

8
Radiolaitteet / Vs: Flysky iT-4 ja Absima CR4T+
« : 16.02.16 - klo: 14.27 »
Pystyykö absiman radiossa käyttään flyskyn vastaria ja toisinpäin?

9
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 13.02.16 - klo: 22.22 »
Vielä pari kuvaa.

10
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 13.02.16 - klo: 22.22 »
Tulipa tällanen joku vanhempi FG rata auto laitettua. Auto tuli ilman sähköjä ja mottia. Eilen purin atomeiks ja pesin kaikki osat ja tänään sit kasannu.
Ajatus oli et kun ei tarvi ku servot vastari ja pakoputki hommata et pääsee halvalla kesällä parkkipaikalle leikkimään mut kyl sitä hintaa tulee kun selannu rc car onlinea ja kaikkee hipo palikkaa pitäis laittaa.
"Iskarit" ei oo Iskarit vaan jousen pitimet eli uudet Iskarit pitää laittaa sit tietenki tällasessa pitää olla levyjarrut joka nurkassa niin ne pitää hommata ja tietenki hydrauliset ja jotain alu palikkaa varmaan tulee laitettua.
Mottina toimii Maverickin alkuperäinen 30cc mutta ELS Tuning tai sit otan Maverickista Zenoah 30.5cc motin ja seki on ELS Tuning.
No kesään on vielä aikaa eli ei mitään kiirettä tän kans ja saa rauhassa suunnitella. (Viimetippaan menee eka asfalteille)

Jos jollain on ylimääräsenä tällaseen jotain osaa niin saa tarjoilla yv:llä

11
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.02.16 - klo: 14.03 »

12
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 08.02.16 - klo: 21.41 »
Pitkästä aikaa taas auto hommat kiinnostaa ja viikonloppuna laitoin auton nippuun ja vajaan tankillisen ajoin. Pito oli vaan aika heikko noilla MT:n omilla renkailla ja hanki ei kantanut vielä niin ei päässy lapa renkailla pöllyttään lunta.

Luin eilen sit rengas keskustelun läpi ja päätin tekasta ite piikit. Kasa ruuveja kaupasta ja ruuvaamaan kiinni. 96kpl ruuvia per rengas Saapa nähä miten kestää  :cool: Huomenna testaan jos vaan löytyy vielä jäässä oleva tie

13
Joo sama ostaa jo oikee kartting auto niin voi itekki ajaa ja halutessaan saa siihenki servot ja muut romut kiinni niin voi leikkiä rc kartting autolla  :grin:

14
Tohon kuvaus hommaan voin suositella Runcam HD autoon kiinni ja sit toisena kameran Xiaomi Yi. Runcam noin 55€ ja Yi riippuu mistä ostaa ja onko tarjouksessa mut alle 100€ sekin. Yi on suunnilleen vastaava ku gopro 3 mutta paljon halvempi. Mulla molempia koptereissa kiinni ja hyvin on pelannu.

15
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 30.12.15 - klo: 08.08 »
Kaverin maverikista häipyi kytkinkengistä pinnat johonkin. Sopiiko tämä nokian venehuollon kytkinpaketti maverikin vakio moottoriin? Tulisi nopeammin (viikonlopuksi) perille kotimaasta kuin €baysta.

http://www.nokianvenehuolto.com/kytkinpaketti-6000rpm-jousella-p-836.html
Sopii

16
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 10.11.15 - klo: 14.03 »
Korkissa on yksisuuntaventtiili. Irrotat sieltä sisältä sen läpän joka estää ulos virtauksen niin saa ilmaa sen jälkeen mut päästää myös bensaa ulos.

17
Pihtipudas pohjoisessa? Kyllä mun mielestä on etelässä tai keskisuomessa. No eipä sillä väliä en mä kilpaa oo alkamassa ajamaan kun ei kiinnosta joka kisa paikkaan ajaa 500-800km

18
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 05.11.15 - klo: 13.12 »
Joo nurmikko on hyvä alusta ajaa mut ylikasvanut (30cm pitkä) ei enää ole kovin hyvä. Harmi kun en kuvaa ottanu ajon jälkeen siittä heinän määrästä. Vetarit oli niin tukossa ettei enää meinannu pyöriä kunnolla.

Täytys purkaa tuo MT:n takakardaani irti ja kokeilla josko siihen tapiksi saisi viriteltyä jonkin kestävämmän, näyttäs olevan vaihdettava. Uudet kardaanit ei maksa kummoisia, mutta tuskimpa se tappi sen paremmin kestää uudessakaan.
Onhan se tietty sulake, tappi kun kestää, niin seuraavaksi hajoaa diffi tai jotain muuta :roll:
Joo ne tapit on irrotettavat. Mä oon niitä tehny koboltti poranteristä ja on paremmin kestäny ku alkuperäiset. Muistaakseni se tappi on 4mm paksu. Yhdestä terästä saa yhden tapin eli ei halvin ratkaisu mut toimiva eikä tarvi tilata mistään ja oottaa paria viikkoa kun löytyy lähes joka kaupasta.
Kerran tuli testattua HST pultista sorvaamalla tehdä tappi ja onnistuhan se mut se taas ei kestäny mitään.

Toinen mikä on, niin nämä "lumilapion päälle kasatut" (pohjalevy) - tyyppiset autot kerää aina reilut puoli sorakuoppaa mukaan...jos olisi oikea runko kuten Nutech XT5, niin siinä ei tule kun max. 1/4 kuoppaa mukana  :grin:
Joo toi pohjalevy kerää kyl ihan kaiken matkalta kyytiin ja sit tukkii joka paikan. Oon miettiny et jos ite tekis uuden rungon tuohon joka ei keräsi tota moskaa kyytiin ja ois helpompi huollettava mut ei oo jyrsintä lähipiirissä niin joutuis käsi vehkeillä kairaan kaikki reiät ja kolot niin en oo jaksanu alkaa tekeen. Nyt taas ton heinän poiston takia aloin miettiin josko alkais suunnitteleen uutta runkoa.

19
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 05.11.15 - klo: 11.19 »
Tulipa eilen otettua savut pitkästä aikaa autosta ulos. Uus vastari kiinni ja kaikki toimi taas. Puoli kesää leikkaamattomalla nurmikolla noin 15 min leikin jonka jälkeen puoli kauppakassillista heinää multaa nurmikkoa sai kaivaa autosta pois. Lapa renkaat on niin kivat kun repii kaiken maasta irti :cool:

20
Joo kyllä varmaan jotkut on valmiita matkustaan sen matkan mutta saisko kuitenkaan niin paljoa kisaajia tulemaan että ois kannattavaa järjestää.
Ite keväällä yritin saada Merilapin alueelta porukkaa tekemään kunnon rataa johonkin mutta kiinnostusta ei ollut kun ois pitänyt sijoittaa rahaa ja joutunut tekemään radan eteen töitä ja kun sellanen paikka mihin olisi saanut pysyvän radan rakentaa olisi ollut muiden mielestä liian kaukana keskustasta (10-20km).
Porukka päätti ottaa myytävän tontin keskustan läheisyydestä kaupungilta lainaan ja jotain tehdä sille ja siinä rällätä. Sekin vissiin loppu lyhyeen kun ei ole kuulunut mitään koko kesänä.

21
Siis mikä estää welhon järjestää ne kisat pohjoiseen..? Eihän siinä vaadita kuin kunnon rata ja järjestäjät. :afro:
Sinäpä ne syyt jo sanoit ja lisäksi täälläpäin ei juuri harrastajia ole ja tuskinpa etelästä porukka lähtee ajaan 500-800km kisoihin

22
Eihän pohjois-suomessa järjestetä mitään kisoja näille vehkeille eikä täällä päin ole edes alan harrastajia.

23
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 12.10.15 - klo: 13.35 »
Pitäisköhän se alkaa maverickia herätteleen taas henkiin. Ei oo varmaan 4 kuukauteen tullu koskettua koko autoon kun multikopterit ja fpv homma vieny ajan ja mielenkiinnon.
Pitäis radion vastari ainakin tilata ja voi joutua jotain muutakin tilaileen ennenkuin ajaan pääsee kun ei mitään muistikuvaa mitä on ja mitä ei oo ja oliko jotain muutakin rikki ku vastari. Tahtoo vaan aina ajot päättyä kaluston hajoamiseen ja lompakon tyhjenemiseen kun aina pitää mennä täysillä ja kestävyydestä välittämättä.
Tarkotus ois testata jossain vaiheessa heittää fpv romut auton kyytiin et miltä se tällanen auto tuntuu ajaa fpv:nä. No siinä taas lisää romua rikottavaksi autoon.

24
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 27.09.15 - klo: 13.08 »
Kone kasattu ja pari tankillista ajettu. Huomattavasti paremmin liikahtaa tällä pytty yhdistelmällä kun vakiolla vaikka vielä nätisti ajellukkin. Joko tämä pari tankillista riittää vai vieläkö pitää ajella kolmas?
Kyllä riittää. Nyt vaan kovaa ajoa.

25
Mulla ois ylimääräsenä FatShark Predator V2 lasit. Pistää yvtä jos kiinnostusta.

26
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 14.07.15 - klo: 23.12 »
Eihän tämä tänne kuulu mut saman oon tuolla radio puolella kysyny enkä oo mitään vastausta saanu niin kokeillaan sit täällä. Mikä vikana kun ohjain ei saa yhteyttä vastarin?  Vastarissa vilkkuu valo mut yhteyttä ei saa.
Teki kahdella eri ajo reissulla et ohjain näyttää ettei yhteyttä vastariin ole mut kuiten jotenkuten toimi. Kaasu/jarru servo normaalisti mut ohjaus servot liikku miten sattuu.
Eka kerran ku teki niin en heti alkanu tutkiin vaan 1-3 päivän päästä laitoin virrat päälle ja alko pelaan oikein.
Toisella ajo kerralla alko taas sama temppuilu lopetin ajamisen sammutin ohjaimen ja vastarin niin sen jälkeen ei oo enää toiminu ollenkaan.
Joskus keväällä on ollut hieman kosteutta vastari/akku boksissa mut sekin 1-2kk ennen kuin alko temppuilu. Koskaan ei oo ollu vettä kotelon pohjalla vaan seinämillä pinta kosteutta.
Käytin vastarin auki eikä päällisin puolin näkyny mitään.
Niin ja ohjain on absima cr4t
Ite epäilen että on entinen mut ihmetyttää miten ittekseen menee rikki.

27
Radiolaitteet / Vs: Flysky iT-4 ja Absima CR4T+
« : 30.06.15 - klo: 17.38 »
Mikä vikana kun ohjain ei saa yhteyttä vastarin?  Vastarissa vilkkuu valo mut yhteyttä ei saa. Teki muutaman kerran ajossa et ohjain näyttää ettei yhteyttä vastariin ole mut kuiten jotenkuten toimi. Sit lopetin ajamisen sammutin ohjaimen ja vastarin niin sen jälkeen ei oo enää toiminu.

28
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.06.15 - klo: 16.15 »
Kyllä sen pitäis sillä alkuperäisellä tiivisteellä pelata. Käytä mäntä pois ja pyyhkäse jarrunestettä o - renkaaseen ja mäntään niin pitäisi liikkua nätisti. Ohuemmalla tiivisteellä alkaa helpommin vuotaa.

29
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 10.06.15 - klo: 19.08 »
Minkä mittainen LOSISSA tai kopioissa on toi vetari? DBXL 5ive? Voisko LOSI miehet mitata vetarin tappien välin?
Kyseessä siis CVD-vetoakseli.

Pitäis alkaa tilaan uudet mut jos jostain vaan löytys erin valmistajan saman mittaset vetarit nii vois testata oisko ne kestävämmät.

Losi 5ive vetarin pituus noin 153mm keskeltä keskelle, joten ei ole käypäinen tuohon. DBXL:llää en itse omista mutta netistä löytyi mitta 5,625" eli 142,87mm, joten tuokin vähän liian pitkä.

Eikös toi ole ihan koiranluu akseli. Löytyy kotoa varastosta kisaversiota, minkä pituus tapista tappiin n. 135mm
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=408&search=evo3&page=5

Tuon linkin vetarit ei sovi jos ei halkaise renkaan puoleista kuppia kun tossa on se kiinteä nivel. Mut nyt on jenkeistä tulossa uudet Redcatin vetarit jos ei kestä niin sit tilaan noi MCD:n vetarit.

Lapa renkaat tuli ja pitihän niitä käyä heti testaan ja koska auto takavetonen nyt nii lisä painoa piti perään laittaa eikä siltikään tahtonu pitoa löytyä.

30
Mä tein bensa autoon putki rungon.
Putken taivuttimella saa helposti ja tarkasti taivutettua kaikki mutkat. Vaatii kuiten vähän harjottelua et onnistuu saamaan taivutukset kohilleen. Itellä oli helppo homma ku putki hommia 8v tehny  :afro:

Kiinnitykset tein alkuperäisen etu ja taka puskurin kiinnitys paikkoihin pohjaan ja pohjan sivuihin tein reiät ja 6mm pulteilla kiinni. Eli koko koppa on yhteensä 8 ruuvilla/pultilla kiinni.
On helppo purkaa ja pystyy jotain tekemäänki autolle vaikka koppa päällä.

Sivuja: [1] 2 3 4