Kirjoittaja Aihe: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]  (Luettu 29153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« : 07.11.07 - klo: 14.26 »
     
TEAM MAGIC M1B
Auto jolta odotan paljon, itse en tuosta pirssistä tiedä muuta kun sen että mutta on valmiina kasattuna odottamassa tämänpäivän servon ja motin asennusta. Enemmän lajia harrastaneilta olen kuullut paljon mielenkiintoista infoa autosta ja he saavat halutessaan ite jakaa tietojaan. Kuitenkin itse kasausta vierestä seuranneena voi sanoa että erittäin fiksuja ratkaisuja autossa on. Auto voidaan myös päivittää Turbo malliksi alle 100€ hintaisella paketilla. Alla JP Nitron:n sivuilta kopioitua tekstiä.

Autoa Myy: JP Nitro Racing


Team Magic M1-Buggy

 
Team Magic buggya suunniteltaessa on kyseenalaistettu kaikki buggy-autojen vakiintuneet rakenneratkaisut. Autoon on valittu vain ne rakenteet, jotka todella ovat lunastaneet paikkansa ja ovat tarkoitukseensa parhaita mahdollisia. Kun jokin osa tai rakenneratkaisu on voitu tehdä paremmaksi nykyaikaisilla materiaaleilla, työstömenetelmillä ja suunnitteluvälinellä, on se valittu autoon.
 
Buggyissä yleisesti käytettyjen ratkaisujen hyödyntäminen aina uudestaan ja uudestaan ei takaa parasta mahdollista lopputulosta. Tästä syystä nykyisin markkinoilla olevat muun merkkiset buggyt eivät juurikaan eroa perussuunittelussa toisistaan: ohjausservo makaa tai on pystyssä, kaasuservo pystyssä, moottori sivussa, tankki moottorin eteen, jarrut keskidiffin yläpuolelle ym. Ratkaisuja jotka toimivat, onhan näin buggyt rakennettu jo 1980-luvulta alkaen! Mutta ovatko ne parhaat mahdolliset tämän päivän mahdollisuuksilla mitattuna?
 
Team Magic buggyssä hyödynnetyt nykyaikaiset menetelmät näkyvät ja tuntuvat koko autossa. Omistajan ei tarvitse varata vapaapäivää auton huoltoon, koska esimerkiksi keskidiffin irroittamiseksi tarvitsee avata 4 ruuvia, etu- ja takadiffin irroittamiseen 6 ruuvia! Tankin irroitus, vain sokat irti. Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.
 
Auton painopiste on erittäin matala, se hyppää hyvin, materiaalit ovat korkealuokkaisia, ja mikä parasta, tehdas kantaa vastuunsa!
 
Auton alkuperäisessä etupään vanttiruuvissa oli karkaisuvirhe, se oli niin kova, että katkesi törmäyksessä helposti. Tämän takia tehdas päätti toimittaa kaikkiin autoihin uudet osat. Mutta ei pelkästään vanttiruuvit, vaan myös ylä- ja alatukivarret, uuden tankin, tankin kiinnitysosat, etupään tukivarsien kiinnitysosat jne. Tehtaan ajatus oli, että jos vanttiruuvi katkeaa, saattaa auto karata ohjaamattomana ja rikkoa edellämainitut osat! Ja nämä osat annetaan kaikkiin autoihin, myös niihin, joita ei ole vielä edes myyty!!!
 
Sama tehtaan omaksuma vastuunkanto näkyy myös siinä, että jokaiseen autoon annetaan uudet pinjonit ja lautaspyörät varaosina. Tämä sen vuoksi, että auton alkuperäiset pinjonin laakerit asennettiin muovirenkaisiin. Kun muovirengas liikkui, laakerin kulma ja samalla pinjonin kulma muuttui, jolloin lautaspyörän kuluminen ei enää ollut hyväksyttävää. Tämän vuoksi vielä myymättömiinkin autoihin annetaan mukaan, ei pelkästään uudet laakerit, vaan uudet pinjonit ja lautaspyörät, varaosiksi!
 
Maahantuojana, ja itsekin kilpaa ajavana, pidän yhtenä tärkeimpänä asiana varaosapalvelua. Autot kuluvat ja rikkoontuvat ja Suomen kesä on lyhyt, vaikkakin pitenemään päin. Siksi on tärkeää, että auton varaosat ovat Suomessa ja että täydellinen varaosapalvelu toimii myös kilpailupaikoilla. Tämän me lupaamme ja tästä me kannamme vastuun.

Jos tätä aihetta ei ole (ainakaan en lyhyellä hakupinnallani saanut kaivettua) niin nyt on.
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 15.30 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #1 : 07.11.07 - klo: 15.31 »
Mites jos aloittaisit tuosta tiedon jakamisesta itse?
Kun tietääkseni meillä on kotimaassa vain muutama jamppa jotka tätä on ajanu, joista yks ainakin oli lähes koko kuluneen kauden lennokkimiehiä ja pari muuta on maahantuojan leivissä :)
Ei siinä mitään sopiihan se Jartsan ja kumppaidenkin kirjoittaa, mutta jos sulla olis nyt jotain mistä aloittaa.

Se nyt periaatteessa tiedetään että iskarit on varmaankin hyvät kun rungot on suorat putket jotka suljetaan hatulla molemmista päistä, toisin kuin useimmissa muissa mallaeissa, ja että diffeissä voi rajoittaa kitkalla luistoa ilman öljyihin koskemista. Ja että bensatankki on rata-autosta.

Vähän kyseenalaista mainetta niitti tuo D Crompton muuttamalla kohtuu paljon autoa mieleisekseen eikä ajanut tehdasautona, mutta näyttää sen mielenliikkeet muutenkin olleet aika nopeita (Crono-->TM-->Hobao-->Crono)
Muista kv-kuskeista tai kuvioista en sitten itse oikein tiedäkään. Ja niinhän ne muutkin kisakuskit muuttelee autojaan joten se siitä.

Kerro nyt vaikka sinä alkuun! Varmaan auto kiinnostaa monia. Etenkin Turbo malli.
Siinä näyttää akseliväliä hieman pidennettäneen, nyt sama kuin CENin "S" rungossa.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #2 : 07.11.07 - klo: 16.09 »
Kyseisestä autosta on kyllä aihe http://rc10.fi/index.php?topic=17368.0 , mutta voihan tässäkin jatkaa kun kerran tuosta  Turbostakin tuli puhetta... Itsellä kyseinen auto, mutta valitettavasti en ole vielä päässyt testaamaan kunnolla. Yhden päivän radalla sisäänajelin ja loppupäivästä alkoi jo saada hieman käsitystä autosta vaikka kone vielä suht rikkaalla olikin.

Team Magic M1B(ehkä vakiintuneemmat nimet taikamatto,mäzik) hyppää ainakin mun mielestä tosi pehmeesti ja on-power kääntyvyys huippuluokkaa vakio-setupilla. Harmi kun olen vain kerran päässyt testaamaan, mutta hyvältä vaikuttaa tämä auto... En voi kuitenkaan vertailla sitä mitenkään toisiin krossareihin, koska tämä on mun eka krossari.

Turbo paketin meinasin ostaa tuossa joulun aikoihin... Näyttäisi olevan ihan kiitettävästi tavaraa n.300e eestä... Paketti kuitenkin maksaa vain 90e joten pakko-ostos.

Ja tässä vielä mun Mäzikki treenikorilla.

||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #3 : 07.11.07 - klo: 17.20 »
     
TEAM MAGIC M1B
Auto jolta odotan paljon, itse en tuosta pirssistä tiedä muuta kun sen että mutta on valmiina kasattuna odottamassa tämänpäivän servon ja motin asennusta. Enemmän lajia harrastaneilta olen kuullut paljon mielenkiintoista infoa autosta ja he saavat halutessaan ite jakaa tietojaan. Kuitenkin itse kasausta vierestä seuranneena voi sanoa että erittäin fiksuja ratkaisuja autossa on. Auto voidaan myös päivittää Turbo malliksi alle 100€ hintaisella paketilla. Alla JP Nitron:n sivuilta kopioitua tekstiä.

Autoa Myy: JP Nitro Racing


Team Magic M1-Buggy

 
Team Magic buggya suunniteltaessa on kyseenalaistettu kaikki buggy-autojen vakiintuneet rakenneratkaisut. Autoon on valittu vain ne rakenteet, jotka todella ovat lunastaneet paikkansa ja ovat tarkoitukseensa parhaita mahdollisia. Kun jokin osa tai rakenneratkaisu on voitu tehdä paremmaksi nykyaikaisilla materiaaleilla, työstömenetelmillä ja suunnitteluvälinellä, on se valittu autoon.
 
Buggyissä yleisesti käytettyjen ratkaisujen hyödyntäminen aina uudestaan ja uudestaan ei takaa parasta mahdollista lopputulosta. Tästä syystä nykyisin markkinoilla olevat muun merkkiset buggyt eivät juurikaan eroa perussuunittelussa toisistaan: ohjausservo makaa tai on pystyssä, kaasuservo pystyssä, moottori sivussa, tankki moottorin eteen, jarrut keskidiffin yläpuolelle ym. Ratkaisuja jotka toimivat, onhan näin buggyt rakennettu jo 1980-luvulta alkaen! Mutta ovatko ne parhaat mahdolliset tämän päivän mahdollisuuksilla mitattuna?
 
Team Magic buggyssä hyödynnetyt nykyaikaiset menetelmät näkyvät ja tuntuvat koko autossa. Omistajan ei tarvitse varata vapaapäivää auton huoltoon, koska esimerkiksi keskidiffin irroittamiseksi tarvitsee avata 4 ruuvia, etu- ja takadiffin irroittamiseen 6 ruuvia! Tankin irroitus, vain sokat irti. Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.
 
Auton painopiste on erittäin matala, se hyppää hyvin, materiaalit ovat korkealuokkaisia, ja mikä parasta, tehdas kantaa vastuunsa!
 
Auton alkuperäisessä etupään vanttiruuvissa oli karkaisuvirhe, se oli niin kova, että katkesi törmäyksessä helposti. Tämän takia tehdas päätti toimittaa kaikkiin autoihin uudet osat. Mutta ei pelkästään vanttiruuvit, vaan myös ylä- ja alatukivarret, uuden tankin, tankin kiinnitysosat, etupään tukivarsien kiinnitysosat jne. Tehtaan ajatus oli, että jos vanttiruuvi katkeaa, saattaa auto karata ohjaamattomana ja rikkoa edellämainitut osat! Ja nämä osat annetaan kaikkiin autoihin, myös niihin, joita ei ole vielä edes myyty!!!
 
Sama tehtaan omaksuma vastuunkanto näkyy myös siinä, että jokaiseen autoon annetaan uudet pinjonit ja lautaspyörät varaosina. Tämä sen vuoksi, että auton alkuperäiset pinjonin laakerit asennettiin muovirenkaisiin. Kun muovirengas liikkui, laakerin kulma ja samalla pinjonin kulma muuttui, jolloin lautaspyörän kuluminen ei enää ollut hyväksyttävää. Tämän vuoksi vielä myymättömiinkin autoihin annetaan mukaan, ei pelkästään uudet laakerit, vaan uudet pinjonit ja lautaspyörät, varaosiksi!
 
Maahantuojana, ja itsekin kilpaa ajavana, pidän yhtenä tärkeimpänä asiana varaosapalvelua. Autot kuluvat ja rikkoontuvat ja Suomen kesä on lyhyt, vaikkakin pitenemään päin. Siksi on tärkeää, että auton varaosat ovat Suomessa ja että täydellinen varaosapalvelu toimii myös kilpailupaikoilla. Tämän me lupaamme ja tästä me kannamme vastuun.

Jos tätä aihetta ei ole (ainakaan en lyhyellä hakupinnallani saanut kaivettua) niin nyt on.


 :angel: :angel:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #4 : 07.11.07 - klo: 18.50 »
ainakin oli lähes koko kuluneen kauden lennokkimiehiä ja pari muuta on maahantuojan leivissä :)

Lennokkimiehiä???

Maahantuojan leivissä??? Jos näin on, niin toivottavasti ei verottaja saa tietää :police:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #5 : 07.11.07 - klo: 20.29 »
Elähän nyt Pekka niin kirjaimellisesti ota, tarkoitin tietysti Jartsaa ja eikös tuo "serkkupoikakin" ole autellut ja omistaa Mäzikin - etkä varmaan ottanutkaan.

Onhan näitä varmaan myyty ympäri suomen maan mutta Lavangossa en tiedä kuin nämä herrat Aapron lisäksi.

Lennokkimieshän se Antti on nykyään - ainakin kun kyselen ajamaan niin lennokit mielessä tuolla Hobby peoplessa
kun olen miestä nähnyt :grin:

Toivottavasti ens kaudella tulee ajamaankin!



Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #6 : 07.11.07 - klo: 20.51 »
Elähän nyt Pekka niin kirjaimellisesti ota

Kyllä sinun Mika tulisi minut jo niin hyvin tuntea, että juuri tällaiset jutut otan kirjaimellisesti  :grin:

Toi oli vaan niin hauska tuo "lennokkimies", kun en tunnistanut tyyppiä!

Ja noista "firman miehistä" repesin! Tuo vaan kuulostaa niin hienolta, että ihan Team Managerin korvaa hivelee. Mutta näitä on sitten mukava ensi kesänä muistella erien välissä JP-Nitro Racingin Motor Homen viihtyisissä VIP-tiloissa virvokkeita nauttien :smiley:



www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #7 : 07.11.07 - klo: 20.54 »
No niinhä mä tunnekin. Mut ehkä kaikki ei  :angel:

Jaa niin, varaa paikka varjosta, tuun ottaa hiivat kans  :grin:

Joo, mut nyt takaisin tuohon autoon siis.
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 21.03 kirjoittanut Mika R »

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #8 : 08.11.07 - klo: 10.44 »
Joo kerron toki kokemukset kunhan saan auton täysin kasatuksi ja testaillaan autoa. Pari kaveria pitää pyytää testaamaan jotka ajaa tällä hetkellä Mugenilla että mitä mieltä on, ite oon Hyper 8 RTR autoa ajanut tätä ennen ja siinä suunnilleen mun kokemukset onkin niin en mitään kattavaa raporttia varmaan aikaiseksi saa.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #9 : 08.11.07 - klo: 10.51 »
Jees. Jotain havaintoja voi varmaan kirjoitella kun topikinkin avasit  :wink:

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #10 : 08.11.07 - klo: 16.52 »
Jees. Jotain havaintoja voi varmaan kirjoitella kun topikinkin avasit  :wink:

Joo toki, tarkoitin vain että kokemukseni on niin pientä rc harrastuksen parissa etten osaa sanoa ajon jälkeen että tonniset oilit takadiffissä niin olis ollu parempi koska tuollaisista en ymmärrä mitään.

Tuossa alkupostissa on mainittu muutamia merkittäviä asioita! Esim. 20 vuoden kokemusta omaava frendi kehui tuota että diffit tosiaan on mahtavalla ratkaisulla kunhan toimivat.

Auton oston yhteydessä tuli paketti jossa oli paranneltua/varaosaa kunnon läjä ja sen jälkeen JP:ltä tuli paketti jossa oli taas lisää tavaraa. Tällaisesta minä diggaan, ja missään en parempaa palvelua ole saanut kun JP:llä vaikkei huonoa ole muuallakaan ollut. Tämän ketjun tarkoitus on keskustella autosta josta myös itse haluan lisää tietoa. Jos tänään saadaan auto kuntoon kun 18 aikaa alkaa rc kerho niin kokeneemmat kaverit voivat autoa kokeilla ja kertoa mielipiteensä.

Team Magic buggyssä hyödynnetyt nykyaikaiset menetelmät näkyvät ja tuntuvat koko autossa. Omistajan ei tarvitse varata vapaapäivää auton huoltoon, koska esimerkiksi keskidiffin irroittamiseksi tarvitsee avata 4 ruuvia, etu- ja takadiffin irroittamiseen 6 ruuvia! Tankin irroitus, vain sokat irti. Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.

Autossa on paljon hyviä ratkaisuja ja niiden toimiessa tulemme näkemään M1B:n kärkikahinoissa  :wink:

Jami
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #11 : 18.11.07 - klo: 17.37 »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #12 : 18.11.07 - klo: 17.43 »
http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newsInf&id=20071109115721-65174


Mulla on itsellä sellainen tilanne etten oikein kerkeä harrastuksen parissa paljoa viettää aikaa mutta auto rupee olemaan kasassa. Ajanpuute johtuu löähinnä siitä että meille syntyi päivää ennen isänpäivää poika joka saa rc aikani. Poikien päikkäriaikana yritän keretä säätään M1B:tä edes testikuntoon.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #13 : 18.11.07 - klo: 19.16 »
Lainaus
Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.[/i]


jos radiolevy on kiinni sokilla sen jäykistävä vaikutus on kyseenalaista ja siinä tapauksessa miksi se on hiilikuitua, ei hiilikuitu sinänsä ole mikään autuaaksi tekevä juttu
« Viimeksi muokattu: 18.11.07 - klo: 19.22 kirjoittanut *remppa* »
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #14 : 18.11.07 - klo: 20.31 »

 
jos radiolevy on kiinni sokilla sen jäykistävä vaikutus on kyseenalaista ja siinä tapauksessa miksi se on hiilikuitua, ei hiilikuitu sinänsä ole mikään autuaaksi tekevä juttu

Onko tämä yleinen huomio, vai perustuuko oikein tietoon auton rakenneratkaisuista? Auton alustassa on viisi alumiinitolppaa, joista kolme työnnetään radiolevyssä olevien reikien läpi. Sovitus on tarkka, radiolevy istuu just´eikä melkein. Sen jälkeen sen irtoaminen estetään sokilla.

Radiolevyyn tulee kiinni myös servotelineet ja vastariboxi, jotka jäykistävät myös rakennetta.

Viime joulukusta alkaen meillä on ollut käytössä sama auto samalla radiolevyllä. Sillä on ajettu harjoituksia ja kisoja. Radiolevy istuu edelleen napakasti, ilman pienintäkään väljää. Se on edelleen laitettava tarkasti paikalleen, suorassa ja tasaisesti painaen, vinossa ei paikalleen mene! Ajamme samalla autolla ja radiolevyllä myös kauden 2008, joten ratkaisu lienee riittävän kestävä?

Hiilikuitua radiolevy on siksi, että se on paras materiaali tähän tarkoitukseen tässä autossa!

Jokainen tietenkin käyttää argumentteja, jotka kuuluvat omaan kokemuspiiriin ja tietämykseen, joka laajempaan tai suppeampaan sellaiseen. Kuitenkin, jos asioita kommentoidaan foorumilla, olisi suotavaa edes vähän tietää mistä puhuu!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #15 : 18.11.07 - klo: 20.51 »
Lainaus
Onko tämä yleinen huomio, vai perustuuko oikein tietoon auton rakenneratkaisuista? Auton alustassa on viisi alumiinitolppaa, joista kolme työnnetään radiolevyssä olevien reikien läpi. Sovitus on tarkka, radiolevy istuu just´eikä melkein. Sen jälkeen sen irtoaminen estetään sokilla.

Uskoisin, että perustuu jonkinlaiseen tietoon mekaniikkasuunnittelusta: kyllähän tuon sanoo jo maalaisjärkikin, että ruuviliitos tuossa kohtaa on paljon jäykempi kuin sokkaliitos, se että onko se riittävän jäykkä, voidaan olla montaa mieltä. Itse laittasin tuon kyllä kiinni ruuveille, varsinkin, jos haluaisin rakenteesta mahdollisimman jäykän. Mielestäni hiilikuidun jäykkyys menee vähän hukkaan sokkaliitoksilla tuossa kohtaa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #16 : 18.11.07 - klo: 21.49 »


Uskoisin, että perustuu jonkinlaiseen tietoon mekaniikkasuunnittelusta: kyllähän tuon sanoo jo maalaisjärkikin, että ruuviliitos tuossa kohtaa on paljon jäykempi kuin sokkaliitos, se että onko se riittävän jäykkä, voidaan olla montaa mieltä. Itse laittasin tuon kyllä kiinni ruuveille, varsinkin, jos haluaisin rakenteesta mahdollisimman jäykän. Mielestäni hiilikuidun jäykkyys menee vähän hukkaan sokkaliitoksilla tuossa kohtaa.

Kyllä, olet oikeassa, ruuviliitos on varmasti normaalioloissa jäykempi! Tässä nimenomaisessa kohdassa, tässä autossa, en näe siinä kuitenkaan mitään etua. Edelleen toivoisin, että tutustuisit autoon sen verran, että tietäisit tuon ratkaisun toteutuksen ja tarkoituksen. Nyt ilmeisesti vertaat rakennetta muihin autoihin, joissa ruuvikiinnitys on varmasti järkevä ja tarpeellinen ratkaisu.

Tämä sokilla kiinni oleva radiolevy, yhdessä muun auton rakenteen kanssa, antaa riittävän jäykkyyden auton alustalle. Aivan yhtä riittävän kuin muissakin autoissa. Jäykkyys myös säilyy ja auto on vieläkin, kaikkien kilpailujen ja kaputtien jäljiltä, jäykkä.

Autossa on jäykistyslinja seuraavasti: Keulajäykkäri-diffiboksin kansi-etujäykkäri-keskidiffi-takajäykkäri-diffiboksin kansi. Nämä muodostavat yhtenäisen, jatkuvan linjan. Sen lisäksi auton takadiffiboksista on sivulle menevät jäykistimet. Kun tähän lisätään radiolevy ja moottoripukki, ei ole tarvetta enää kiinnittää radiolevyä ruuveilla. Rakenteesta johtuen siihen kohdistuu vain vaakatasoista voimaa, jonka se pystyy mainiosti käsittelemään (juuri kokeilin radiolevyä heiluttaa, se on niin tiiviisti paikallaan, etten usko ruuvikiinnityksellä saatavan mitään etua, siis tässä autossa).  Rakenne mahdollistaa sen, että tankki (3 sokkaa) ja radiolevy (3 sokkaa) voidaan irroittaa todella nopeasti, huolto ja puhdistaminen on helppoa ja nopeaa.

Korostan vielä, että radiolevy istuu paikalleen todella napakasti ja tarkasti, ja hiiilikuidun jäykkyys ei todellakaan mene hukkaan. Se ei hölsky ja siinä ei ole väljää. Se on nostettava paikaltaan tasaisesti, jokaisesta kolmesta kohdasta saman verran kerrallaan, muuten jämähtää paikalleen.

Mutta ei Sinun tarvitse minua uskoa, tule itse toteamaan ja taivuttelemaan vuoden vanhaa Mätzikkiä. Voit samalla verrata sitä uuteen, ajamattomaan runkoon. Silmiäsi Sinun on kai pakko uskoa. Olen varma, että kokonaisratkaisun nähtyäsi et varmasti alkaisi sitä ruuveilla kiinnittämään :grin: 
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #17 : 18.11.07 - klo: 22.44 »
Lainaus
Kyllä, olet oikeassa, ruuviliitos on varmasti normaalioloissa jäykempi! Tässä nimenomaisessa kohdassa, tässä autossa, en näe siinä kuitenkaan mitään etua. Edelleen toivoisin, että tutustuisit autoon sen verran, että tietäisit tuon ratkaisun toteutuksen ja tarkoituksen. Nyt ilmeisesti vertaat rakennetta muihin autoihin, joissa ruuvikiinnitys on varmasti järkevä ja tarpeellinen ratkaisu.

Tämä sokilla kiinni oleva radiolevy, yhdessä muun auton rakenteen kanssa, antaa riittävän jäykkyyden auton alustalle. Aivan yhtä riittävän kuin muissakin autoissa. Jäykkyys myös säilyy ja auto on vieläkin, kaikkien kilpailujen ja kaputtien jäljiltä, jäykkä.

Autossa on jäykistyslinja seuraavasti: Keulajäykkäri-diffiboksin kansi-etujäykkäri-keskidiffi-takajäykkäri-diffiboksin kansi. Nämä muodostavat yhtenäisen, jatkuvan linjan. Sen lisäksi auton takadiffiboksista on sivulle menevät jäykistimet. Kun tähän lisätään radiolevy ja moottoripukki, ei ole tarvetta enää kiinnittää radiolevyä ruuveilla. Rakenteesta johtuen siihen kohdistuu vain vaakatasoista voimaa, jonka se pystyy mainiosti käsittelemään (juuri kokeilin radiolevyä heiluttaa, se on niin tiiviisti paikallaan, etten usko ruuvikiinnityksellä saatavan mitään etua, siis tässä autossa).  Rakenne mahdollistaa sen, että tankki (3 sokkaa) ja radiolevy (3 sokkaa) voidaan irroittaa todella nopeasti, huolto ja puhdistaminen on helppoa ja nopeaa.

Korostan vielä, että radiolevy istuu paikalleen todella napakasti ja tarkasti, ja hiiilikuidun jäykkyys ei todellakaan mene hukkaan. Se ei hölsky ja siinä ei ole väljää. Se on nostettava paikaltaan tasaisesti, jokaisesta kolmesta kohdasta saman verran kerrallaan, muuten jämähtää paikalleen.

Mutta ei Sinun tarvitse minua uskoa, tule itse toteamaan ja taivuttelemaan vuoden vanhaa Mätzikkiä. Voit samalla verrata sitä uuteen, ajamattomaan runkoon. Silmiäsi Sinun on kai pakko uskoa. Olen varma, että kokonaisratkaisun nähtyäsi et varmasti alkaisi sitä ruuveilla kiinnittämään :grin: 

Okei okei uskotaan!

Saiskohan tuon koeajoon esim. ensi viikonloppuna lavankoon (jos on keliä)?
« Viimeksi muokattu: 18.11.07 - klo: 22.54 kirjoittanut *remppa* »
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #18 : 19.11.07 - klo: 10.07 »
No hyvä :grin:

Jostain syystä kuskit suhtautuu aika tunneperäisesti autoihinsa, joten luulen että helpompaa olisi saada tyttöystävää/vaimoa lainaksi kuin kuskin autoa!

Mutta jos kelit ja aikataulu sallii, niin eiköhän tyypit järjesty, keväällä viimeistään :azn:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #19 : 19.11.07 - klo: 11.37 »
No hyvä :grin:

Jostain syystä kuskit suhtautuu aika tunneperäisesti autoihinsa, joten luulen että helpompaa olisi saada tyttöystävää/vaimoa lainaksi kuin kuskin autoa!

Mutta jos kelit ja aikataulu sallii, niin eiköhän tyypit järjesty, keväällä viimeistään :azn:

ok, palataan asiaan keväällä. :smiley: :smiley:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #20 : 19.11.07 - klo: 12.55 »
Nyt mulle jäi vähän avoimeksi... tyypit autosta vai vaimosta???  :lol: :p

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #21 : 19.11.07 - klo: 13.03 »
Nyt mulle jäi vähän avoimeksi... tyypit autosta vai vaimosta???  :lol: :p

Hoke, sinähän elät vakaassa parisuhteessa, älä tämmöisiä mieti :angel:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #22 : 19.11.07 - klo: 15.13 »
Nyt mulle jäi vähän avoimeksi... tyypit autosta vai vaimosta???  :lol: :p

Hoke, sinähän elät vakaassa parisuhteessa, älä tämmöisiä mieti :angel:
:wink:
Huehue

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #23 : 25.11.07 - klo: 15.13 »
Eilen tuli käytyä ajelemassa kaverin radalla ja huono verrata mihinkään muuhun pro autoon kun en oo ikinä muuta näin hyvää testannu mutta Hyper 8 RTR:ään verraten aivan eri tasoa niin kuin varmaan kaikkiin RTR:iin. O.S VZ-B V-Spec koneena ja O.S:n pilli kiinni. Liikku aivan sairaasti  :wink:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #24 : 25.11.07 - klo: 15.29 »
Hitto olisit tullu lavankoon niin oltais nähty, oli monta autoa radalla. Jopa yks crono ja 2 hobby techiä..

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #25 : 25.11.07 - klo: 15.33 »
Ja tänään yksi Honkkari ja yksi Hobao, sen lisäksi kaksi kohmeessa ja märissään hytisevää ukkoa, ei ollut ihan parhaat ajokelit tänään enää joo. Vastari teki tenän, nyt kuivumassa saunan lauteella..

Ai sori, oltiin väärässä topicissa.. :huh:
Flying Calacucco

Poissa ArskaMBX

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #26 : 26.11.07 - klo: 01.30 »
Juu tulihan se itekkin radalla huomattua että ihan fiksu vehe on painopiste alhanen ja nopea huoltaa. tosin ainoa miinus oli että oliko kasaus vaiheessa tai tehtaalla otettu huomioon että vetoakseleitten niveltapit eivät pysy paikallaan... luultavasti kuitenkin virhe on tapahtunut kasausvaiheessa, mutta muistaakseni ne akselit olivat jo valmiiks kasattuna kun sait sen no pain vai muistanko väärin?
-<< Mugen MBX 5 Prospec >>-   -<< LRP Shark >>-   -<< Team Infinity >>-

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #27 : 26.11.07 - klo: 01.41 »
Olen tutkinut erästä TeamMagic M1B autoa hyvin läheltä ja ajattelin esittää muutmia näkemyksia vehkeestä.
Ensivaikutelma oli hyvää.  Erittäin innovatiivinen paketti. Onko se sitten plussa tai miinus on vaikea sanoa, sen näyttää aika.
Minulle jäi tutkittaessa autoa vaakakuppeihin asioita mitkä ovat hyvin kuskin/harrastajan kohtaiset riippuen siitä mitä arvostaa.

Tässä muutamia asioita jotka nousivat erityisesti esiin:
  • Vastaottimeen sijoitus?
Jos joutuu vaihtama kiden tai kytkemään ponderin (vuokra) nopeasti niin joutuu suorittamaa ylimääräisiä  purkutoimintoja vaikkakin irrotetaan vain sokat, kuten irrottamaan tankin ja radiolevyn (huom. servo huovat irrotettava). Nyt vasta pääse itse vastarin kotelokannen ruuveihin käsiksi.
  • Akku kotelon kannen avautuminen?
Kaasu/jarru vipu rajoittaa kannen avautumista, aukene noin 45°.
  • Keskidiffin ison hammaspyörän alla oleva suojakotelo?
Ajatus hyvää mutta jonkinmoinen riski, mitäs jos koteloon mene kivi?
  • Diffien säätö kitkalevyillä?
Säädetään kiristämällä kuusiokolo ruuveja mitkä puristavat sylinterimäisiä pintoja toisiinsa. Jotenkin tunnoton säädettävä ja miten käy jos kitkalevyt joutuvat ääri olosuhteisiin (erän mestarin keskidiffi finaalin jälkeen 146°C :grin:)
  • Islarin kiinnitys pisteitten ja iskarimännän liikesuunan välinen kulmaero?
Pieni kylläkin mutta synnyttää ylimääräisen turhan vääntömomentin iskarin rakenteisiin.
  • Etu- ja takajarrun välisen tehoeron säädön puuttuminen.

Sanoisin että autosta näkee että suunnittelussa on pyritty painopisteen saamiseks mahdollisemman matalaksi.
Mielestään nerokkaat ratkaisut ovat:
  • Alatukivarsien sisätappien kiinitys/laakerointi
  • Suhteellisen nopea pääsy diffeihin käsiki
  Ei tarvi purkaa tukivarsien rakenteita.
  • Diffikoteloitten tiiveys
  • Etuiskarien  yläosien suojaus
  • yms.

Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Simba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #28 : 26.11.07 - klo: 08.02 »
Kattelin noita fotoja ja pisti silmään että miten mahtaa toi siivenkannatin kestää? 
Xray T2´009 | LRP SXX TC-spec | LRP X12 | Sanwa M11

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #29 : 26.11.07 - klo: 08.10 »
Heittäisin vielä yhden asian yleensä diffikoteloiden tiiveystarpeesta: On aika vaikea saada siitä 100% vesitiivistä, jolloin sisäänpäässyt kosteus ei myöskään pääse ulos tai saati olisi tuuletusta että kuivaisi. Toiseksi en usko, että tiiveydellä on suurta merkitystä hammaspyörien kulumiseen, itse jätin jo ajat sitten kaiken maailman rasvat pois kulmavaihteesta ja avot alkoipa kestää, joten so what jos vähän likaa rattaisiin pääseekin, onhan kytkinkellokin avoin ja tosi harvoin pääratas hajoaa.

Huom! tämä siis yleensä diffikotelon tiiveystarpeesta!! ei siis nimenomaan Team Magiciin liittyen!! :smiley:

kommentteja
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"