Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 531809 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1050 : 23.11.07 - klo: 16.55 »
ok..pitääpi sitte vissiin itettlläkin ostaa se kello!

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1051 : 23.11.07 - klo: 22.27 »
Noniin!

Ensimmäiset ajot ajettu radioilla Savagelle!  :afro: Aivan paras monsteri verrattuna edelliseen. Moottorin säätäminen oli helppo, ja voimaa tuntuu riittävän todella hyvin. Pitää asentaa pakkimoduli ja 3-vaihteinen loota + keulimarauta kunhan kerkeää.. :shocked:
Kyllä se sen tekee..

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1052 : 23.11.07 - klo: 23.02 »
no kuinkas sulla kone kihertää?
ja mikäs malli se olikaan?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1053 : 24.11.07 - klo: 08.53 »
kestääkö tuo teräksistä spurria?
joka on merkiltään robinsson racing

kyllä se varmaan kestää mutta jos oikein muistan niin hammastuksessa on pieni ero.
ainakin robinsson racing:in ja savagen orkkis kellon hammastuksessa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1054 : 24.11.07 - klo: 20.45 »
Terve kaikille!
Tänään pitkästä aikaa päätin että nyt lähden tohon pihalle cruisaamaan Savalla.
Akut latailin ja auton tankkasin, sitten vaan ulos ja autoa käyntii. Tosi hyvin käynnistyi kone vaikka on jo 4gallonaa mennyt läpi ja autolla ajettu viimeksi heinakuussa.
Ekaa kertaa kehtasin laittaa päälle tuon uudenkarhean El Caminon kopan, kyllä näytti valkea koppa komealta kun maakin oli valkea. Maassa lunta 2cm ja pikkupakkanen. Yllättävän hyvin nuo Hpi:n Dirt Clawsit pitivät. Ajelin pihassa, nurmikolla, metsässä nousin vaikeita mäkiä ja hiekkakasalla kävin pomppimassa. :mrgreen:
Ajojen loppuvaiheessa alkoi olla vastarin akku jo melko loppu kun en kerennnyt sitä kunnolla lataamaan. Mutta hyvin tuo Blue Birdin voimaservo jaksaa kääntää. Pakkimoduulikin tuli tarpeelliseksi pari kertaa, ihan hyvä varuste. Auton sitten sisälle sulamaan vietyäni huomasin että oli polttoaineletku sulanut putken alkukäyrään kiinni, ihme ettei ollut ruvennut vuotamaan, täytyy hommailla uudet letkut ja muuta pikkunippeliä ennen seuraavaa kertaa...

Mittailin noita lämpojö tossa ajon aikana, ilman lämpötila oli -3.  Metsä möyrinnässä lämmöt nousivat 100 asteeseen ja kovemmassa sudituksessa parhaimmillaan 125 asteeseen. Ovatko nämä ihan optimaalisia lämpöjä ajella talvella, vai pitääkö saada alaspäin? :undecided:

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1055 : 25.11.07 - klo: 01.43 »
no kuinkas sulla kone kihertää?
ja mikäs malli se olikaan?

Vakio kone.. Eli HPI NitroStar K4.6.. Ja hyvin kiertää ja kehrää ja pörrää.

Lainaus
Mittailin noita lämpojö tossa ajon aikana, ilman lämpötila oli -3.  Metsä möyrinnässä lämmöt nousivat 100 asteeseen ja kovemmassa sudituksessa parhaimmillaan 125 asteeseen. Ovatko nämä ihan optimaalisia lämpöjä ajella talvella, vai pitääkö saada alaspäin? undecided

Ja tuohon lämpöjuttuun. Lämmöt ovat ok. Koneen ohjeet sanoo 90-135, eli tuo 100-125 on juuri oikea.
Kyllä se sen tekee..

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1056 : 25.11.07 - klo: 09.27 »
Opettakaas minulle kuinka nuo ilman putsarit pestään!
Elikkä kumihanskat kädessä tein eilen:
Otin suodattimen ja kastelin sen polttoaineella, ja pristi kuivaksi, tämän toistin niin monta kertaa kuin oli tarvis... Sitten oli vuorossa se öljyäminen:
Minulla on semmoinen suihkutettava ilmanputsariöljy(Shell, saa Hobbylinnasta) niin sillä suihkuttelin sisä ja päälisuodattimen, mutta sitä päälimmäistä ei kaiketi olisi pitänyt? :huh:
Noi suodatin elementit laajeni jotenkin hassusti etteivät sovi enään ollenkaan tuohon ilmanputsarin runkoon.... Ja kyseessähän oli se Putsari mikä on vakiona ss4,6 Savagessa.

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1057 : 25.11.07 - klo: 12.52 »
Minä pesen fairilla ja haaleella vedellä ton suodattimen. Suodattimen kuivaan föönillä varovasti ettei pala :lol:. Öljyän todella hyvin.
Lykkyä pyttyy!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1058 : 25.11.07 - klo: 15.04 »
Minä pesen fairilla ja haaleella vedellä ton suodattimen. Suodattimen kuivaan föönillä varovasti ettei pala :lol:. Öljyän todella hyvin.

Meinasitko, että astianpesuaineella saat sen öljy-likatöhnän todella pois suodattimesta?
Flying Calacucco

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1059 : 25.11.07 - klo: 16.33 »
Opettakaas minulle kuinka nuo ilman putsarit pestään!
Elikkä kumihanskat kädessä tein eilen:
Otin suodattimen ja kastelin sen polttoaineella, ja pristi kuivaksi, tämän toistin niin monta kertaa kuin oli tarvis... Sitten oli vuorossa se öljyäminen:
Minulla on semmoinen suihkutettava ilmanputsariöljy(Shell, saa Hobbylinnasta) niin sillä suihkuttelin sisä ja päälisuodattimen, mutta sitä päälimmäistä ei kaiketi olisi pitänyt? :huh:
Noi suodatin elementit laajeni jotenkin hassusti etteivät sovi enään ollenkaan tuohon ilmanputsarin runkoon.... Ja kyseessähän oli se Putsari mikä on vakiona ss4,6 Savagessa.
Ihan oikein mutta laittaisin niihin suodatin elementteihin putsari öljyä (moottoripöyrien putsari öljy soveltuu tähän mainiosti) ihan reilusti ja puristelisin niin että öljy leviää taisaisesti joka kolkkaan. ylimääräiset öljyt tietysti puristetaan pois. Noista suodatin elementtien laajenemisesta en osaa sanoa mitään paitsi ellet ole liikaa venyttänyt ja puristanut niitä..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1060 : 25.11.07 - klo: 16.55 »
Kun suodatin on aivan törkeän likainen niin laita uusi paikalle. Mitä tuosta kohtaa säästämään. 16kpl paketti maksoi muistaakseni 16e ja öljyt tuli mukana.. Suodattimet läpinäkyvään pakastepussiin ja suodatinöljyä perään. Puristelet öljyt jokapuolelle suodatinta ja pistelet kiinni. Älä runno liikaa sitä ulkosuodatinta.. Se laajenee ja venyy ja tulee näin väljäksi sisäsuodattimen kanssa.

Mutta jos pesette suodattimianne niin siihen en osaa kommentoida. Peskää millä lystää. Minä en siihen ryhdy. Mutta joku tuollainen bensa/muu värkki sopii varmaan puhdistamiseen hyvin.
Kyllä se sen tekee..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1061 : 25.11.07 - klo: 17.31 »
Sain alumiinilevystä tehtyä aluslevyä tankille. Tuli siisti ja levy menee juuri 0,1mm tarkkuudella runkolevyjen väliin. Levy on kiinni kahdella alumiinipalkilla, mitkä ovat tarkoitettu moottorin pohjalevyn kiinnitykseen. Ainoa "moka" tuli yhden tankin kiinnitysreijän kanssa, meni vähän pieleen niin piti jyrsiä reikä isommaksi.
Kuvia:
http://kuvas.net/userimages/registered/1_1196004226_137_25112007.jpg
http://kuvas.net/userimages/registered/1_1196004226_451_25112007(001).jpg
http://kuvas.net/userimages/registered/1_1196004225_257_25112007(002).jpg


Kuvien laatu on mitä on, kännykällä otettu. Levy on vielä hiomista vailla.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tankki on http://www.rcxshop.com/product_info.php?cPath=27_64&products_id=1335
« Viimeksi muokattu: 26.11.07 - klo: 21.55 kirjoittanut MarkusH »

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1062 : 25.11.07 - klo: 18.05 »
ihan hieno!!:)
mulla taipaapi olla sama pilli ku sullla!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1063 : 25.11.07 - klo: 18.11 »
Kiitos palautteesta  :p
Vielä pitää sovitellas sähköt paikoilleen :tongue:
Toi mun pilli on HodBodiesin tekele, hobbylinnasta ostin aikoinaan. En sitten tiedä saako paljonko kuristaa nosramia mutta ihan tarpeeksi on tehoja...

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1064 : 25.11.07 - klo: 19.05 »
okei..mulla on hpi-racing:in pillo :evil:

Poissa mikkesava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1065 : 25.11.07 - klo: 20.25 »
Minä laitoin tuolla tavalla:


Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1066 : 26.11.07 - klo: 15.11 »
moi.

mikäs on mun savassa?
kun laittaa virrat päälle niin sitten voi kerran kääntää mutta sitten sen jälkeen se itesestään menee toiseen suuntaan ja sit ei toimi mikään servo:(?

-jarkko

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1067 : 26.11.07 - klo: 15.54 »
Riippuu ootko ajanut lumessa tai vedessä, sit voi olla sähköissä kosteutta. Muuten lataa akku, jos virta on varmasti tarkista että lähettimen ja vastaanottimen kide on kiinni ja samoin vastaanottimen johdot servoille ja akulle. Ja tarkista myös että ohjaimessa on virtaa ;)

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1068 : 26.11.07 - klo: 16.21 »
olen ajanut lumessa..eipä täällä oikeen vettäkään oo..
pitääpä latailla noi akut!..
ja khiitos avuista..kaikille.

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1069 : 26.11.07 - klo: 17.35 »
Opettakaas minulle kuinka nuo ilman putsarit pestään!
Elikkä kumihanskat kädessä tein eilen:
Otin suodattimen ja kastelin sen polttoaineella, ja pristi kuivaksi, tämän toistin niin monta kertaa kuin oli tarvis... Sitten oli vuorossa se öljyäminen:
Minulla on semmoinen suihkutettava ilmanputsariöljy(Shell, saa Hobbylinnasta) niin sillä suihkuttelin sisä ja päälisuodattimen, mutta sitä päälimmäistä ei kaiketi olisi pitänyt? :huh:
Noi suodatin elementit laajeni jotenkin hassusti etteivät sovi enään ollenkaan tuohon ilmanputsarin runkoon.... Ja kyseessähän oli se Putsari mikä on vakiona ss4,6 Savagessa.
Ihan oikein mutta laittaisin niihin suodatin elementteihin putsari öljyä (moottoripöyrien putsari öljy soveltuu tähän mainiosti) ihan reilusti ja puristelisin niin että öljy leviää taisaisesti joka kolkkaan. ylimääräiset öljyt tietysti puristetaan pois. Noista suodatin elementtien laajenemisesta en osaa sanoa mitään paitsi ellet ole liikaa venyttänyt ja puristanut niitä..
No suodatin oli muotoutunut yön aikana normaaliin muotoonsa.
Täytyy tilailla noita suodattimia kun sisäsuodattimia on 3 mutta ulkosuodattimia ei ole kuin 1 käyttökelpoinen. Ja sitten on toinen jotai ei pysty enää puhtaaksi pesemään, jotain mustaa mörön *askaa täynnä.
Oletteko tilannee tuolta JP-Nitro Racingista noita valkoisia elementtejä? Sopiiko hyvin putsarin runkoon?

Nyt olen 2 kertaa ajellut ulkona, lumessa. Vielä toimii kaikki sähkölaitteet, taitaa olla tiivistämisen ansiota. :cheesy:

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1070 : 26.11.07 - klo: 17.43 »
Kun on tämä Savagen vakiotankkia käytettäessä esiintyvä ongelma että puolen tankin jälkeen menee seos laihemmalle. Pitäisikö minunkin ruveta asentamaan jotain toista tankkia tuohon vastarikotelon paikalle? Mikä tämän ongelman aiheuttaa? Tankin koko? Tankin sijainti korkeussuunnassa moottoriin nähden?

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1071 : 26.11.07 - klo: 18.15 »
Ongelma ratkesi myös käyttämällä tupla tankkia,itse liimasin toisen pikkutankin alkuperäsen alle lisäksi ja hyvin tuntuu 
toimivan.
Tietysti sijoittaa voi minne tahansa saa mahtumaan!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1072 : 26.11.07 - klo: 19.04 »
Kun on tämä Savagen vakiotankkia käytettäessä esiintyvä ongelma että puolen tankin jälkeen menee seos laihemmalle. Pitäisikö minunkin ruveta asentamaan jotain toista tankkia tuohon vastarikotelon paikalle? Mikä tämän ongelman aiheuttaa? Tankin koko? Tankin sijainti korkeussuunnassa moottoriin nähden?

Onkelma johtuu tankin muodosta ja sijoituksesta.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1073 : 26.11.07 - klo: 20.51 »
Sijoitin ohjausservon runkolevyyn kiinni siten, että se on suoraan servon kiinnityskorvista kiinni levyssä. Pitänee tehdä joku suoja sille servolle jos jätän sen siihen. Tässä joku kuva, se on siis otettu alhaalta päin ja servo on auton oikealla puolella kun auto on pyörillään. Ohjauslinkkiin uhrasin 3cm kierretankoa ja yhden turnbucklen (raidetangon)

http://kuvas.net/userimages/registered/1_1196104174_56_26112007(001).jpg
« Viimeksi muokattu: 26.11.07 - klo: 21.13 kirjoittanut MarkusH »

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1074 : 26.11.07 - klo: 21.47 »
joo,minä latailin noi kaikki akut ja jutut..sain ohjaus servon toimimaan kunnolla:)
mutta kaasu/jarru servo tekee itesestäään (ees taas) liikettä:(
mikä voi olla vikana..??

ja sitten kun nostan auton kylelleen että tankki on ylös päin niin kaasu/jarru  servo tekee sitä ees,taas liikettä,ja kun nostan sen toisin päin nii ei mitää hätää..mikä voi olla vikana????

tarviis abua:)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1075 : 26.11.07 - klo: 21.54 »
Ja tarkistit että kide on varmasti kunnolla kiinni ja kaikki johdot myös? Jos akussa on varmasti tarpeeksi virtaa, niin en oikein muutakaan keksi, ellei siellä ole kosteutta. Kosteus ei välttämättä nimittäin näy mitenkään, paitsi häiriöinä...

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1076 : 26.11.07 - klo: 21.56 »
joo..
no mie käyn kattomassa että kide on kiinni kunnollla

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1077 : 26.11.07 - klo: 22.13 »
En tiedä millasta edestakas liikettä se servo tekee? Tekeekö se silloin sitä kun painat jarrua? Mietin vaan että itse testasin tuossa tuota ABS ominausuutta, joilloin jarrutaessa kaasu/jarruservo vispaa eestaas nopeasti. Mutta en usko tekstisi perusteella vian olevan tässä. Tuli vain mieleen.
Kyllä se sen tekee..

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1078 : 26.11.07 - klo: 22.19 »
ok..
se tekee silloin kun annan sen eka olla n.5 sek ja sit painan jarrua/kaasua.nii sit se tekee sitä!

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1079 : 27.11.07 - klo: 09.57 »
Minulla servot nykii valillä, kun vastarin akku on lopussa ja ohjain on ihan auton vieresä! Jos siirtyy ohjaimen kanssa hiukan kauemmas, n 2 metriä, niin loppuu nykiminen, en tiedä mistä se johtuu, mutta en ole antanut sen häiritä hupia :grin:

Laitoin viime viikolla savageen ahtimen, oli ihan positiivinen yllätys, kun tehonlisäys ylitti odotukset ihan 6-0 :cool: Vielä on hiukan säädöt pielessä, mutta eiköhän ne parin ajokerran jälkeen ala asettumaan... Yläneulaa jouduin avaamaan 3.5 kierrosta, eli soppaa menee ihan kivasti!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"