Juhannuksen kunniaksi vähän hyperitarinaa, kun kerran kysytään.
Jos uutta ostaa, niin silloin kannattaa ostaa 8, mutta kannattaako uuden ostaminen on toinen juttu. 8 siitä syystä, että sen tulevaisuus on tietysti pitempi. Hyper 8 perussetuppeja on ollut foorumilla.
7 ja 8 on ihan yhtä nopeita aloittajan tai jo vähän ajaneenkin käsissä. Homman juju on ajo- ja säätötaidossa. Ne molemmat ovat autoriippumattomia. Siinä riittää hommaa noin 100 litran verran. Tämä riippuen tietty kehityskaaresta ja auttajien laadusta, mutta ei sitä yhdessä kesässä opita.
Hyper 7 ei tarvitse juurikaan optio-osia parempaan etenemiseen. Spideri eteen on tarpeen, ehkä taka-aurauksen vähennyspala, eipä muuta taida tarvita.
Budjettirajoitteinen ja järkevä ostaa käytetyn hyper 7 paketin. Sitä hintalaatusuhdetta ei hakkaa tällä hetkellä mikään.
Jos haluat koota auton, siis siksi ostat uuden auton (hyper 8 on muuten osittain koottu), niin voihan sen vanhan ensin purkaa ja koota uudelleen. Senhän sitä joutuu joka tapauksessa tekemään jos meinaa lajia harrastaa. Näpithän siinä paskottuu, mutta sitten on väärä laji valittu jos se pelottaa tai inhottaa.
Asiasta vielä sadanteen, kysymällä pääsee eteenpäin. Jos ei joku vastaa, niin sitten kysyy seuraavalta. Jos haluu on pakko antaa - kannattaa tietty muistaa. Hyper 7 ja 8 saa ihan samalla tavalla vinkkejä. Määrä ei korvaa laatua. Jos ja kun laji kiinnostaa, niin hipi hipi vaan ostoksille ja radalle tai vielä viisaammin päinvastoin.