Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lennokkimies

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: RB:n Gas cooler
« : 24.04.10 - klo: 19.46 »
hhmhm kannattaiskohan tota kokeilla? Mulla on siis 1:8 buggy 21 koneella.
Ja toiseksi että mistä tollasia sitten saa-jos saa?

2
Yleinen keskustelu / Vs: RB:n Gas cooler
« : 22.04.10 - klo: 10.54 »
Vaikea uskoa, että tuon avulla saadaan lisää polttoainetta tankkiin. Syy siksi, koska tuo vehje rupeaa toimimaan vasta ajon aikana ja se luultavasti vain estää polttoaineen lämpenemisen/laajenemisen, eli se ei tarkasti sanottuna viilennä sitä polttoainetta.

Tooooosin en siitä tiedä, kun se pakoputkihan on melkein kiinni tankissa...jos sen laittais sellaiseen kohtaan, missä on ilmavirtaus, jolloin sen pitäis toimia? Tai tosin tuskin tuo vehje auttaa sen ongelman kanssa paljoakaan. En minä tiedä! Arvailua vain!

3
Yleinen keskustelu / RB:n Gas cooler
« : 21.04.10 - klo: 22.35 »
Löysin RB:n virallisilta sivuilta tämmöisen vempaimen:

http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Products&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&PProduit=02010-031

Se maksaa jotain 40-50e. Sanotaan siis että polttoaineenkulutus pienenee(jotain 0,051521%?) ja suorituskyky paranee. Kysymys kuuluukin, että onko ajossa lämmenneessä polttoaineessa mitään negatiivista vaikutusta verrattuna viileään polttoaineeseen?

4
Polttisautot / Vs: Orion CPD
« : 14.04.09 - klo: 18.13 »


Tuossa se manuaali on. Ihan alhaalla paksunnettuna lukee se mitä mä juuri tässä koko jutussa ihmettelen.
Niin ja sitä räjäytyskuvaa en Googlettamalla millään löytänyt.
Ja tuon manuaalin sain myyjältä, kun halusin vähän kattella sitä.

SIIS tuo sanoo että joka kerta pitää rassata sitä neulaa, mutta ohjeethan aina vähän yliampuu......?

5
Polttisautot / Vs: Orion CPD
« : 14.04.09 - klo: 09.38 »
Löysin netistä sen manuaalin ja siinä sanottiin mm. että ennen ajoa pitäisi neulaa avata 2 kierrosta. Kone käymään ja avaa vielä lisää jos tarvittavaa, että koneen saisi rikkaalle. Sen jälkeen voi laittaa neulaa kiinni ja ruveta ajelemaan.
Tuossa ei sanota että pitääkö tuo toimenpide tehdä AINA kun käynnistää auton?

6
Polttisautot / Vs: Orion CPD
« : 13.04.09 - klo: 13.55 »
Onko todella niin? Jos on, niin miksi kukaan ostaisi osan joka maksaa huikeat 49e! Ei kai se täysin turha ole?

7
Polttisautot / Orion CPD
« : 09.04.09 - klo: 22.12 »
Mä kattelit Atalan uusinta kuvastoa ja huomasin sivulla 154 tollasen orion cpd-laitteen. Siinä sanotaan että se

Yksinkertaistaa moottorin säätöä
Tasaa ylipaineen
Pienentää polttoaineenkulutusta
Nopeuttaa kaasuunvastaavuutta
Sopii kaikille moottoreille!!!!

Sivut: http://www.redrc.net/2007/06/team-orion-crf-cpd-released/

Kuullostaa liiankin hyvältä ollakseen totta...vai onko se? Onko kellään kokemusta tuosta vehkeestä? Toimiiko?

8
Polttisautot / Vs: RB vai GRP?
« : 28.01.09 - klo: 18.30 »
Joo on tää kysely auttanut taas hirveesti..kysyin että RB vai GRP ja vastaukseksi tulee että OSTA OSSIA!

9
Polttisautot / Vs: RB vai GRP?
« : 23.01.09 - klo: 14.28 »
Mulla oli tuo RB:n ws7, kunnes kesken ajelun radalla auto meni väärinpäin ja sähkötkin meni samalla. Kaasu jäi täysille ja kone huusi noin 20 sek ja pam! Kaikki liikkuvat osat meni p##kaksi! Korjaus maksaisi jo melkein uuden verran. Mutta kuitenkin kone oli mielestäni hyvä. Hintava, mutta menokin on sen mukaista! Melko säätövapaakin. Varaosien saanti vain mietityttää RB:n kanssa..kallista ja vaikeaa!
Olen kattellut radalla, kun kavereilla on GPR:tä ja ossia ja kyllä RB on suorituskyvyltään parempi kaikilla osapuolilla muut. GPR kuullosti räkäkoneelta, jota piti koko ajan säätää ja ossi oli epäluotettavan näköinen->sammui/ylikuumeni/hajos jne. Ja ne kaverit siellä oli semmosia kokeneempia sitten. Kyllä ne osas koneet säätää.

10
Polttisautot / RB vai GRP?
« : 22.01.09 - klo: 18.27 »
Mä olisin ennen kesää hommaamassa tiukkaa moottoria mun 1/8 buggyyn. 28 kokoluokan moottori kävi mielessä, koska en kuitenkaan kisaile sillä, niin lisävääntö olisi tervetullut. Siinä moottorissa ei saisi olla vetohihnaa/rotostarttia, eli pitäs saada ihan starttiboxilla vauhtipyörästä käymään.

Joten: Olen kattellut GRP:tä ja RB:tä ja olen kyllä kuullut huhua, että RB on parempi vähän kaikessa, paitsi että siihen on vaikea saada varaosia koska Katala RC on nyt GRP:n tuoja. Kummalta valmistajalta itse ostaisitte moottorin? 28 kokoluokka olisi suositus, mutta 21 kokoluokkakin kelpaa jos ei vaan löydy sopivaa 28:a. Joten kummalta valmistajalta mun kannattais kattella ja mitä mallia?

11
Polttisautot / Virtakytkin
« : 14.01.09 - klo: 18.30 »
Oon kuullut juttua, että ei kannata laittaa virtakytkintä polttis autoon, koska se kerää pölyä ajan mittaan ja lakkaa toimimasta yms yms...Mulla on buggy ja ajelen melko pölyisellä kovalla radalla. Joten kannattaako laittaa virtakytkin autoon?

12
Polttisautot / Vs: Kansi poiiiis!
« : 17.10.08 - klo: 16.48 »
Eihän tuolla elfving cars-sivulla ole mitään RB:n juttuja! Siellähän on vaan:
MCD-Racing
Nanda Racing
Heng Long
Thunder Tiger

13
Polttisautot / Vs: Kansi poiiiis!
« : 16.10.08 - klo: 20.35 »
No nyt on kone avattu ja pitäisi saada jostain varaosia! Atalahan ei tuo enään niitä, joten mistä etsiä?

14
Polttisautot / Kansi poiiiis!
« : 16.10.08 - klo: 16.25 »
RB:n kone sitten pamahti ja pitäisi kone ottaa auki. Kantta olisin ottamassa nyt irti, mutta ne 4 ruuvia(joissa talttapää, huoh) ovat niin ###vetin tiukalla! Olen laittanut varmaan 3 litraa CRC:tä sinne ruuvien päälle, mutta ei ne silti hievahdakkaan! Kansikin on niin iso eikä sinne saa mitään järeitä työkaluja....onkos ideoita mitä tehään?

15
Polttisautot / Vs: RB:n kone
« : 29.09.08 - klo: 22.30 »
Ostin mun RB-koneen käytettynä atalan myyjältä  :grin:
5 galloonaa ajettu ja ei mitään suurta huoltoa..vain kytkinlaakerit ja ilmanputsarit...Miten usein ja mitä te huollatte koneestanne?
Vai kannattaako vasta sitten huoltaa, kun puhti loppuu moottorista..?

16
Polttisautot / RB:n kone
« : 27.09.08 - klo: 23.17 »
Ajelin tänään radalla, kunnes vastarin virtajohto lähti irti ja auto jäi ylösalaisin kaasu täysille noin 10sek ajaksi kunnes se sammui.
Haettuani auton yksi tyyppi sanoi että nyt on kone romuna tuollaisesta. Piti lähteä kotiin ja en ehtinyt kokeilla oliko moottori ottanut osumaa.

Tuo jäi siis päähän pyörimään että hajooko auton moottori tuollaisesta? Lennokin moottoreitahan käytetään melkein koko ajan täysillä, joten miksi auton moottori sitten hajoaisi? Vähän kokeilin puristuksia ja hyvältä näytti. Pitääkö mun nyt uusia jotain tuosta koneesta koska tuo aloitti jonkinlaisen ketrureaktion kun seuraavan kerran käynnistää...?
Niin ¤¤tun kallis kone niin tahtoo pitää huolta...

17
Polttisautot / Polttoaineet
« : 21.04.08 - klo: 15.48 »
Haittaako polttomoottoria jos "sunnuntai-ajossa" käyttää 16%-polttoainetta ja radalla käyttäisi sitten 25%? Eli hajoaako/ottaako osumaa yms?

18
Yleinen keskustelu / "Turvakytkin"
« : 10.04.08 - klo: 22.18 »
Olen kuullut sellaista huhua, että autoon saa semmoitteen jutun, että jos/kun singaali katkeaa niin auton jarrut menee päälle. Normaalistihan se on niin että jos/kun singaali katoaa niin auto lähtee omille teilleen!
Mulla on kallis auto ja tahtoisin semmoitteen "turvakytkimen"!

Eli kysymys kuuluu, että miten semmoitteen saa hommattua? Onko se radion,vastarin tai jonkun muun kapistuksen ominaisuus?

19
Polttisautot / Motin sammutus
« : 21.03.08 - klo: 12.18 »
Mikä olisi auton polttomoottorin kannalta "terveellisin" tapa sammuttaa moottori kesken ajon?
1. Tukkia polttoaineletku?
2. Avata polttoainetankki?
3. Tukkia ilmansuodatin?
4. Tukkia pakoputki?
5. Joku muu, mikä?

20
Vapaa keskustelu / APUAAAA
« : 03.05.07 - klo: 14.45 »
Ostin tämmösen Simpropin valmistaman Micro-Scan 4-vastarin pari päivää sitten. Tää on tämmönen "bling bling" säädin joka ei tarvi kidettä. Joo ongelma on se että miten tää ohjelmoidaan/voiko tätä ollenkaan ohjelmoidakkaan?

Sivuja: [1]