Joo tuli sitten taas toimittua ennen ajattelua. Ne tosiaan on käämilankaa ja kun napsaisin noi liittimet sivuleikkureilla irti ja kuorin johdon juottamista varten, niin sittenhän mä sen vasta hokasin.
Käämijohdothan on tosiaan vielä tälläkin vuosituhannella suojalakattuja. Eikä oo happoja mulla kotona muita kuin minä ite. Prkl. Hitaasti etenee tää rojekti nyt.
Piuhoihin juotan HK:n 6mm putkiliittimet, ei mun mielikuvitus riitä liittämään 8AWG piuhaa noihin naruihin ilman liittimiä välissä. Siis sitten kun oon keksinyt kuinka ne suojalakat saan pois.
Pientä googlaamista ja törmäsin tällaiseen:
http://www.edaboard.com/thread58869.html#post1021299
Suolaa ja soodaa sulattamaan. Heh, kotikemiaa keittiötarpeilla.
Älkää perskeles vaan tehkö sit tätä samaa virhettä.
Leopardeista ei pidä katkaista moottorilta lähteviä johtoja!!!On meinaan tuo suoja emalointi ihan pikkasen hankalaa tavaraa poistaa noista säikeistä.
Poltin pienellä kaasupolttimella enimmät pois ja dremelin teräsharjalaikalla tuhkat pois. Pyöreästi tunnin homma ja lopputulos enemmän kuin epävarma. Teräsharjalla jos hankaa ehjää suojalakkaa niin ennemmin häviää kupari lakan alta kuin lakka!
Tuota sulaa suolaa ja soodaa en lähtenyt kokeilemaan, pikkasenkin vettä sekaan niin - kaboom!
Ei perheellisen kodissa tehtäviä tempauksia tuollaiset ollenkaan.
Tuo polttaminen on melko hankalaa sekin, lämpöä ei saisi siirtyä liiaksi lankoja pitkin moottorille päin, mutta piuhan on oltava liki punahehkuinen ennen kuin lakka alkaa käryämään. nopea jäähdytys taas meltouttaa kuparin, jolloin on suuri vaara että säikeitä alkaa katkeilemaan tärinässä. Onneksi ominaisuuksia saa jonkin verran takaisini kun lämmittää kertaalleen lähelle hehkutuslämpöä ja antaa jäähtyä rauhassa huoneen lämmössä. Mutta kun kyseessä on tuollainen nippu pienen pieniä säikeitä, lopputulos on aivan arpapeliä kotokonstein. Älkää siis katkaisko noita johtoja vaikka kuin tekis mieli.