Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 13
241
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 29.04.08 - klo: 10.41 »
Sama ongelma minulla Turussa takapään puslien kulumisen suhteen. Markolla ei ollut sitä ongelmaa, hänellä tosin hieman jäykempi iskunvaimennus mikä osaltaa auttaa ettei kulu niin pahasti. Muuten kulutus kestävyys on parantunut, uudessa autossa.

242
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 28.04.08 - klo: 15.20 »
Moro
Turussa käytiin hakeen vähän setuppia kisoja varten. Auto alkoi toimiakin varsin loistavasti, eikä Tampereella vaivannut vetopäällä kääntäminen vaivannut enään yhtään.
Oletko Mika testannut niitä lisäsäiliö iskareita Turussa jos olet mikä on kommentti?.
 

243
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tampere Lahdesjärven rata
« : 17.04.08 - klo: 22.37 »
Tällä voorumilla kun on kaikenlaista porukkaa niin kysytään nyt täältäkin. Olisko sattunut jäämään maalia noiden köysien maalaamista varten. Uudet radalle laitetut köydet kun on todella pahan värisiä nähdä, just saman väriset kuin rata ruskean harmaa.
 
Eli tarvittais noin 50 litraa mielellään valkoista maalia, maaliksi kelpaa oikeastaan mikä vaan laatu kunhan on sellaista mikä kuivuu. Tarkoitus olis kaataa kastelukannulla maali köyden päälle ja mahdollisesti harjata se siitä sitten tasaiseksi.

Tietysti jos jollain on parempia konsteja köyden värjäämiseen maassa niin kertokaa ihmeessä.

Jani teillä on liian isot ja painavat vehkeet siellä lavagossa tosin saahan siitä uponneesta jyrästä hyvän ja kestävän tupla hyppyrin. :lol:

244
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN
« : 08.04.08 - klo: 20.24 »
Onko tuo 19.4 oleva Turku Open kisa varmistunut. Koska ilmoittautuminen aukeaa.

245
Moro
Joko olette testannut tuon www.ansmann.fi tuotteita hinnat näyttää ainakin ihan järkeviltä.
Laitoin oman tilauksen meneen, eli vielä ei ole tietoa mikä on sitten hintalaatusuhde/toimitus.

246
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 04.04.08 - klo: 15.31 »
Muista silti se että kuumailma puhaltimella kone lämpöiseksi ennen starttailua säästää konetta ja lähtee helpommin käymään eikä vaadita siltä boksiltakaan liikaa.

247
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 04.04.08 - klo: 15.18 »
Samaa boxia on LRP, Q-world ja muistaakseni Hobaonkin merkkisenä. Ja myytävänä lienee jokaisessa noita merkkien osia myyvissä liikkeessä. Itse ostin RC-Garagesta ja olen ollut tyytyväinen on toiminut riittävän pitkään pötköakuilla eikä ole tullut sitä tunnetta että tarvis latailla liian usein. Minulla on ollut 3 muun merkin boxia ja tämä on ollut käytössä paras.
On minulla ollut bilteman hyytelökenno akkujakin 2 boksissa saahan niillä väljät koneet hyvin pyöriin mutta jos tiukkaa konetta ja voimaa tarvi niin hyytelökennoakkun virta ei riitä yhtään sen pidempään kuin pötköakkujen. kapasiteettihan on  pötköakussa jopa parempi 4200mhax2=8,4mah ja 7.2v =14.4 kuin hyytelökenno akun 7.2mah ja 12v. Asiaahan ei tarvi kuin itse kokeilla jos ei usko. Radalla vaan harmittavan usein joutuu lainaan boksia just hyytelökennoakku miehille.   

248
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 04.04.08 - klo: 14.18 »
Q-wordin ns.pikkuboksi on hyvä ja voimakas. Tosin sinne ei mahdu se bilteman 7.2A/12v Akku sisälle helposti tosin en kyllä suosittelisi tuota 12v akkua muutenkaan, Voltit kun ei riitä tiukan koneen pyörittämiseen. Oikeasti tiukka kone kun vaatii sen 14.4v eli täysistä akuistahan tulee jo silloin noin 16v ja tuota määrää ei saa täydestäkään 12v hyytelökenno akusta.

249
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.03.08 - klo: 16.47 »
Hieno on suunnitelma. Miten tuossa toteutetaan varikolle meno ja varsinkin poistuminen vai siirtyykö mekkaus paikka johonkin vanhalta paikaltaan.

250
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 14.02.08 - klo: 20.55 »
Omat kokemukset big deitsä on että kannattaa tarkistaa liimaukset ennen ajoa, muuten pitoa niistä kyllä löytyy, onhan ne crimefightereiden kopiot. Lassi-Jussi kirjoitti että puut on siivottu radalta.

251
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 14.02.08 - klo: 19.56 »
Onko Lahdesjärvellä jo radan kuivumisen merkkejä näkyvissä.
Saitko Auvo itse valita rc-auton värin, onko renkaat big D:eet.
Tuo siipi näyttää kestävältä onko se kuinka kova väänneltäessä.

252
onko X11 5.5T ja 4.5 pondatuissa roottoreissa eroa.
Itse itselle vastaten.
Näköjään ei ainakaan mittojen puolesta eroa löytynyt.
Radalla vasta tietää toimiiko tuolla toisella roottorilla paremmin.

253
Koitin vaan tuolla vertauksella kuvata kuinka hiljaa/kovaa se auto kulkee.
Tosin kai se akkujen toimivuus on vielä yksi asia tässä sopassa.
Eikä sitäkään tiedä oppiiko näin vanha enään näin vauhdikasta lajia vaikka kuinka treenais.
 

254
Välityksen olen testannut väliltä 24.15-31.68 eli, väkisinkin olen alueella ollut jossain vaiheessa.
Ajo aikoja en ole testannut, kun kulkupuolessa on jotain hämminkiä. Prostok auto kulkee pääsuoralla lähes yhtä kovaa eli jotain pitäis keksiä missä vika.

255
Kiitos vastauksesta.
Mikä on minimi johdon paksuus/neliöt X11 5.5T koneelle ettei lämpiä ja mistä sellaista johtoa saa ostettua? .

4.5 konetta mietin siksi kun 5.5 kanssa on kiihtyminen muuttunut huonoksi, tosin vika voi olla hyvinkin monessa paikassa, välitystä olen kumminkin hakenut laidasta laitaan, eikä auton rullaamisessa ole vikaa, noparin puntseja on myös testattu kakkosesta neloseen ilman toivottua tehon lisäystä tosin vielähän sitä on mahdollista lisätä. Koneen laakerit on vielä tarkistamatta, mutta mitään ylimääräisiä ääniä se ei kyllä pidä eikä sillä ole paljon vielä ajettukkaan vaikka vuoden vanha jo onkin ja pondatusta roottorista onkin kyse.

Paksumman T-palan vaihdon jälkeen auto on lähes suorassa (vanhassa ohuemmassa taisi kumminkin olla hieman vikaa), joten taitaakin olla turha alkaa rakentaa mitään ylimääräistä tweakin säätöä, paitsi jos Asson osat ei ole kalliita ja niitä sattuu jossain olemaan.
 
Niin joo olishan sitä mahis koittaa 8.5:kin vielä tosin Oulussa saattoi huono kulkuisuus sillä koneella johtua säätimestä ja sen säädöistä.

256
Minkälaisia kokemuksia uusista roottoreista on tullut, ja missä kannussa 5.5 vai 4.5 on parhaat tulokset saatu. Kestääkö akku 4.5:lla 8min.
Onko Yokomolla T-palan säätöön mitään valmista palikkaa, ja minkä vahvuisella T-palalla Kuusankosken kisaan kannattaisi lähteä, kun on hieman ongelmia tuon tweakin suhteen.

257
Polttisautot / Vs: Jose uutisia!!
« : 01.01.08 - klo: 22.07 »
Ei kai Jose ala itse ihan kokonaan autoja valmistamaan. (voin lainata dremeliä)
Saako ennakkotilaaja auton halvemmalla?.
Menestyksekästä Uutta Vuotta.

258
Tulossa ollaan ainakin kahden auton voimin. Koska selviää pidetäänkö treenit.

259
Kiitos Kaikille kisan järjestäjille erittäin hyvin järjestetyistä ja mukavista kisoista.
Loistava rata ja kaikki muutkin puitteet.
Harmi kun en huomenna ehdi mukaan.

260
Tulokset / Vs: MINI CUP, Tulokset + keskustelu
« : 29.12.07 - klo: 23.17 »
Onneksi olkoon Arto. Sitä on nyt sitten veljekset Mini Kuningas ja Mini Lordi.

261
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.12.07 - klo: 19.01 »
Noparissa saattaa olla kylmäjuotos/juotoksia. Jos taitoa on niin uudelleen lämmittää kaikki juotokset ja tarvittaessa lisäät hieman tinaa.
Hmm sen takia se ensimmäinen vaihdettiin takuuseen kun tuota vikaa epäiltiin, mutta mahtaisko olla niin huono säkä että olis toinenkin samallailla käyttäytyvä. Onhan se mahdollista, mutta mitäpä sitä uutta noparia itse alkaa korjaan sen takia niissä paketeissa lukee heti päällä elinikäinen takuu.

262
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.12.07 - klo: 18.43 »
No kyllä se hipaisu oli suoraan sanotuna oikein törmäys.
Koneena on vakio moottori. Alkaa konstit loppua mikä tuon kontakti häiriöltä vaikuttavan vian tekee, eli noparihan hakee automaattisesti uudet arvot kun virta katkeaa ja tulee uudestaan päälle.
Ja tässä vaiheessa se sitten olettaa kaasun olevan ns. vapaalla mutta kun katkos on niin nopea että sitä ei ajossa huomaa kun vasta siinä vaiheessa kun auto ei kuljekkaan normaali vauhtia.
Tärähdys ilmeisesti tekee tuon katkoksen kun usein ylipitkän hypyn jälkeen tasaselle tullessaan arvot muuttuu tosin ei läheskään aina. Hieman tuo epäilyttää että tuskin tuo vika radiossa on kun muiden laitteiden kanssa kummatkin testatut toimii ok.
Vastarissa vika tosin voi olla mutta ihmetyttää sekin että molemmat vastarit toimii turistissa ihan ok, no siellä ei tärähdyksiä samalla tavalla tulekkaan.
Kaikki liitokset on käyty läpi eikä vikaa ole niistä löytynyt.
Servo on Sanwan erg/rr eli se pitää vaihtaa seuraavaksi, jos vika vaikka olisikin siinä. 

263
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.12.07 - klo: 15.28 »
Onko muilla pohjalevyt kestänyt itsellä katkesi nokka diffin takaa lähes kokonaan kun hipasi radan raunukseen.
Samoin iskarin varsia on 2 katkennut huonon hypyn alastulon jälkeen. Muuten auto on kestänyt n.20 akullista rauhallista ajoa hyvin.
Nosramin power reverse sen sijaan taitaa olla sieltä ja syvältä kesken ajon ns. vapaa kohta häviää milloin minnekin välillä auto alkaa pakittamaan välillä menee eteenpäin itsekseen, mutta kuittaantuu kun virrat katkaisee ja kytkee uudelleen, tähän pulmaa on koitettu jo toista lähetintä ja paria eri vastaria vika vaan ei häviä millään. Kaiken lisäksi ensimmäinen kyseinen nopeuden säädin vaihdettiin takuuseen mutta uudessakin vika ilmeni muuteman akun jälkeen.

264
Polttisautot / Vs: Jose uutisia!!
« : 27.12.07 - klo: 22.37 »
Jose mä voin lainata mun vanhaa Ceniä jos ja kun parempaa ei taida löytyä heh.

265
Tulokset / Vs: BCR 2007 jälkilämmittelyt ja tulokset
« : 17.12.07 - klo: 15.21 »
Kiitos kaikille kisan järjestäjille. Kaikkihan toimi mukavan rennosti, paitsi minä itse (onneksi olinkin vaan kisailemassa).

+Erityisen tiukka ja hauska B-finaali tsp:ssä sunnuntaina.
+onneksi poro kone ei ole ainoa mahdollinen moottori C-12 autoon.
+++ Erityinen kiitos Mihailille ja Vesalle mattiksen varaosista.

+-0 Vai hävetti Tommia oma ajo erittäin hyvän vetoavun tarjosit meille perässä seuranneille joka tapauksessa.

-Liikaa hommaa ajaa kahta luokkaa tosin itseltä ei jäänyt kuin yksi lähtö väliin, mutta yhtä kuskiahan odotettiinkin jokaiseen lähtöön molempina päivinä aika pitkään. Kiireen takia hajosi noparikin.(Onneksi junaan ehdittiin).
-Sunnuntain kisassa kummassakin finaalissa olin ensimmäinen palkinnotta jäänyt (No treeniä tarvii lisää jos vaikka vanhakin vielä oppis).

T.Mikko

266
Moro
Missäs The man käyt Assolla ajamassa vois meinaan tulla testaan pysyykö vakio Sharkilla edes perässä.
Sharkin osien olisi pitänyt kotiutua jo joku päivä sitten,onkos Assoon varaosat hyllyssä kuinka hyvin.
Iskarin varsi, siipi ja tukivarsi hajonnut Sharkista mutta vasta muutema akku ajettuna eli paremmasta kestosta ei vielä tietoa.

267
Tulokset / Vs: WinterCup 07/08 - Estonia - Race Invitation
« : 21.11.07 - klo: 20.50 »
Ei onnistu Valkeakosken maapohjahalli ajot enään sinne laitetaan tekonurmea parhaillaan.
Kai täällä pitäis Suomenkielellä kirjoittaa.

268
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 15.11.07 - klo: 12.40 »
Jos tuo nyt on niin että kauppiaat vaan myy varastot tyhjäksi pommeista ennen kuin voivat tilata uusia ehkä turvallisempia kennoja. Luulisi valmistajillakin olevan joku vastuu, vaikka he ovat kyllä pesseet kätensä siitä kirjoittamalla kennon kylkeen vaarallinen.
Ei minulla niin väliä ole olen nähnyt jo paljon kaiken näköistä mutta se että jollekkin lapselle sattuu jotain on huomattavasti vakavampi paikka.
Olisko helpoin konsti turvallisuuden kannalta että ib kennoilla ajavat lataisi akut lattiala esim. pöydän alla niin ei ehkä ihan niin helposti sattuisi vakavampaa vahinkoa. Autossa kiinni oleessaan akun räjähtäminen tuskin tekee niin pahaa jälkeä kuin pöydällä just silmien korkeudella poksahtava.

269
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 15.11.07 - klo: 09.35 »
Joo on kyllä ihan totta että jonkin sortin ylilatauksen varmaan tein kun en lämpöjä seurannut vaan luotin laturiin että se osaisi latauksen lopettaa ajoissa.Ja mitä akkujen lämpötilaan tulee niin hyvin ne sain latauksesta säilytys kassiin laitettua eli ei ne nyt järjettömän kuumia mikään ollut.
Siitä tulikin mieleen että jos ei kyseisiä ainakin hieman vaarallisia kennoja kielletä niin pitäisikö laturit missä ei ole lämpökatkaisua kieltää.
On totta että en ole akkuja montaa vuotta vielä latailut mutta yli 100 latausta kumminkin ilman ongelmia, tosin kyseisiä uusia orionin akku paketteja minulla ei ole kuin 2 ja itse niitä ladannut vain 4 kertaa.
En tiedä koska asiaan kannattaa täällä puuttua, mutta tuskin kannattaa odottaa ensimmäistä silmä vaurioo.
Itse vasta aloittelijana olen kumminkin huomannut että, ehkä huonoja latureita millainen minullakin on, on varsin paljon kisa paikoilla ja enkä siitäkään syystä ole ehkä tarvittavaa varovaisuutta osannut noudattaa taidan kumminkin ottaa suojalasit ja kypärän tänään treeneihin mukaan heh heh.


270
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 14.11.07 - klo: 23.35 »
Moro
Nyt kävi itsellekin tuollainen akun räjähdys.
Latailin akuja huomista treeniä varten ja 8 akkua olin ladannut ja laitoin aina ladatun akun akkujen säilytystä varten tehtyyn Team trinityn salkkuun missä on superloni niin että mikään akku ei ota vahingossakaan toisiinsa ja superloni on pahvilaatikossa ja sen päällä on suht tukevasta nailonkankaasta tehty ja vetoketjulla suljettu salkku.
Kaikki akut jo ladattuani laitoin salkun suljettuna laatikkoon mikä onneksi oli lattialle eikä vielä kuljetus kassissa. Aloin pakkaileen latureita ja virtalähdettä pois ja Kun alkoi kuulua sihinää jolloin olin kumartumassa ottamaan salkkua ja samalla räjähti, aikaa latauksen ja räjähdyksen väillä oli noin 10 min.
Räjähdyksen voimasta intellect sc-4200(käsittääkseni uusinta mallia ja suomen huippu kuskilta just ostettu) kennon metalli vaippa lensi salkun läpi ja lensi kattoon tehden paneliin isohkon lommon ja siis muuteman sentin päästä päästäni omasta mielestä kävi hyvä säkä ettei osunut joku muu voi kirota että olispa osunut.

Nyt en todellakaan ihmettele Norjassa sattuneiden tapausten puintia.

Kerron vielä itse latauksesta, latasin akut 0.9V purkamisen jälkeen (MutshMoren purkulaite) 5Amppeerilla peakin ollessa 3mah eli pienin mitä laturista saa.Laturi on Groupnerin ultramat 14 ja akkuun meni virtaa 4360 mah eli 110 mah vähemmän kuin edellisessä latauksessa mutta ihan normaali määrä hyvässä kunnossa olevaan akkuun.

Oliskohan akut pakattava johonkin räjähdyksen kestävään laatikkoon kisa paikoilla yleisen turvallisuuden tähden.

   

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 13