Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29
781
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 29.05.12 - klo: 23.06 »

782

Ps: jestas mikä näppis ripuli taas iski  :grin:


:grin:

Kiitti pointeista, eiköhän tämä asia ole nyt käsitelty  :laugh: Tärkeintä on että kaikilla on hauskaa, oli säännöt sitten mitkä tahansa. :smiley:

783
Salem aleikum,

Olisin tiedustellut että minkä merkkisillä kaluilla tässä skabassa pärjänneet kisailijat ajelivat. Kovasti tekee mieli ostaa SC-auto ja äkkiseltään tuntuisi fiksulta ostaa merkki tai alusta joka on yleisesti käytössä "kovilla" kundeilla, etten sitten ekan kerran paikalle saapuessani huomaa että kaikki muut suhaa jollain muulla merkillä. En tarkoita tällä sitä, että haluaisin välttämättä ajaa saman merkkisellä autolla kuin naapurin Keijo ja sulautua massaan vaikka minulla onkin Skoda Octavia. Lähinnä ajattelin että uutena harrastajana voisi olla hyvä, että olisi laite jota muutkin käyttävät ja voivat näin jeesata ongelmissa. Tietenkään ei haittaa jos alustassa myös riittää mahiksia kehittää siitä ihan menopelikin  jos taidot riittää.

-K-

Vertaamalla tuloksia ja ennakkoilmottautumisia selviää tarkalleen millä kukakin ajaa.

kärjessä mentiin Asson SC10:llä ja Kyoshon Ultima SC:llä. Jokunen traxxas slash siellä pyöri myös jaloissa (ei tosin millaan tapaa vakioita)

esim suoraan paketista nopea auto, pari akkua ja laturi ja paketti on valmis.
http://www.rcm.fi/rc-autot/sahkokayttoiset-rc-autot/team-associated-sc10rs-1-10-scale-rtr-brushless-electric-2wd-short-course-truck-pro-comp.html

Nelkussa Losilla voittettiin, mutta A-finaalissa oli myös (ainakin) Team Associated, TeamC, Team Durango, HongNor.

Näillä kaikilla varmaan pärjää, Traxxaksella on myös helppo aloittaa, mutta ehkä ei ihan yhtä nopea...

784
Kiitos hyvistä pointeista, edeleenkin olen sitä mieltä että jos pääsee maaliin ainoastaan kaksi kertaa neljästä niin ei pitäisi sijoittua kovin korkealle, ja tästä syystä olen edeleenkin 3/4 tai 3/5 kannalla.

Mutta minulle tärkein on ajaa paljon hyvässä seurassa ja kehittyä kuskina eikä laskusysteemi vaikuta minun osalta sen enempää kisa fiilikseen. Ehkä sitten kun kisaillaan SM voitosta laskusysteemi vaikuttaa, mutta tämä ei koske minua vähään aikaan  :wink:

Muuten siitä vielä kun sanoitte että voittajaa pitää palkita enemmän, miksi ei pistesysteemi ole kuten esim formulassa 25,18,15,12,10,8,6,4,2,1 tai vastaavasti niin että voittolla olisi suurempi merkitys? Tai vastaavasti esim 1,5,8,10,11,12,13 j.n.e.

785
olkaa onnellisia että tässä luokassa ajetaan noinkin paljon finaaleita ja viellä mikä on huippu,jossain finaalissa saat mokata.
sitä ei saa kaikissa luokissa.
jerzi

Tottakai, oli kyllä todella kiva päivä eikä 2/neljästa vai 3/neljästä vaikuta millään tavoin päivän fiilikseen  :smiley:

No olisko 2/2 tai 3/3 vaikuttanut sitten fiilikseen.
Jerzi

Ei, paitsi että olisi saannut ajaa vähemmän

786
olkaa onnellisia että tässä luokassa ajetaan noinkin paljon finaaleita ja viellä mikä on huippu,jossain finaalissa saat mokata.
sitä ei saa kaikissa luokissa.
jerzi

Tottakai, oli kyllä todella kiva päivä eikä 2/neljästa vai 3/neljästä vaikuta millään tavoin päivän fiilikseen  :smiley:

787
Tässä ei siis palkittaisi sitä nopeinta, vaan sitä kuka onnistuu läpäisemään destruction derbyn mahdollisimman tasaisesti.

Mutta eikö nopeampi ole se joka on nopeampi 3 kertaa neljästä, eikä se joka on muuten hitaampi, mutta onnistuu kerran ajamaan kovaa. Esim kuski yksi ajaa sijat 4,4,4 ja kuski kaksi 5,9,9 mutta sitten viimeisessä erässä kaikki muut kuskit kolaroivat toisensa ulos, jäljelle jää vain nämä kaksi kuskia ja kuski kaksi voittaa ekan kuskin kerran. Finaalit menee 3-1 kuski yhdelle, mutta muiden kuskien kolareiden takia toinen kuski voittaa?

Mielestäni autourheiluun kuuluu nopeuden lisäksi myös virheiden välttäminen ja auton tuominen maaliin. Esim tämän vuoden rallissa Latvala on johtanut lähes jokaista kilpailua, mutta on kummiskin vasta viidentenä mm-sarjassa. Miksi? Hän on keskeytänyt melkein kaikki rallit. Latvala on ehkä jopa nopein kuski tällä kaudella, mutta en sanoisi häntä parhaaksi. Ok, tilanne on aika erillainen isoissa ja pienissä autoissa, mutta varsinkin kun corri on kopio isommista autoista niin eikö kuskinkin ominaisudet pitäisi olla vastaavat?

Ja jos corri kestää vain puolet finaaleista maaliin niin vika on kyllä jossain, ehkä auto on huono/väärin kasattu tai sitten kuski ajaa liian suurella riskillä.

Esim ohitusyrityksessä voi ihan huoletta ajaa auton suoran toisen auton eteen, koska jos tulee osumaa niin ihan sama, ensi finaalissa sitten uudestaan. Mutta jos ei ole varaa tuhoa autoa niin ehkä porukka miettii tarkemmin milloin kannataa ja milloin ei kannata ohittamista. Kai se on hienompi kisa missä kaikki taistelevat rehdisti ja tuo auton maaliin, eikä se että yritetään jotain mahdotonta ohitusta joka sitten rikkoo molempien autot? Todellisuus ei ole näin simppeli, mutta kuitenkin...

Ajatukseni ei ole muuttaa koko kisaformaattia yhden kisan jälkeen, mutta tämän yhden kisan kokemuksella minä olisin 3/4 systeemin kannalla.  :smiley:


788
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 28.05.12 - klo: 21.56 »
Minä tilasin T-Bone Racing etupuskurin täältä: http://www.kullagergrossisten.se/product_info.php?cPath=223&products_id=5828&language=en

Ja nyt ajettu ehkä 20-30 akullista ja todella paljon paremmalta vaikuttaa! Sillä on jopa elinikäinen takuu. Minulla on ollut kaksi vakio puskuria ja molemmat meni rikki ehkä kahdessakymmenessä akullisessa...  Jostain syystä toi ylempi osa tulee minun versiossa kiinni yhdellä ruuvilla kahden sijaan ja jouduin tekemään uuden reiän että sain sen sopimaan paremmassa kulmassa.

Päivittämällä etupuskurin Honkkari on erittäin kestävä auto. Alatukivarret kun keittää niin ne kestää. Muovinen servosaver saattaa mennä rikki, linkit ja niihin tulevat palloruuvit saattavat joskus mennä rikki. Kaikki nämä saattaisi kestää hivenen pitempään kun laittaa servosaverin löysemmalle. Muuten on kyllä kestänyt todella hyvin!

On kyllä hieno fiilis ajella kun luotaa siihen että auto kestää kolarin kun kolarin!

Vakiona tämä käänsi mielestäni vähän huonosti, mutta kääntämällä moottorin eteen, laittamalla akun makuulle ja siirtämällä nopari kiinni pohjalevyyn tämä auto käänyy todella hyvin ja keskipiste on matalalla!

Tämä auto oli minun eka kunnon rata auto, nyt kun osaan jo vähän ajaa huomaan että tämä on myös erittäin kilpailukykyinen auto.

789

Yksi juttu mikä jäi mietityttämään, sijoitukseni oli yhdeksäs mutta finaaleissa olin 7,7,8,7. Kahdeksanneksi sijoittuneen kuskin tulokset oli 8,9,6,8. Voitin siis hänet kolmessa finaalissa, mutta kun ainoastaan kaksi parasta laskettiin hän sai 6,8=14 ja minä 7,7=14. Tasapisteissä ilmeisesti parempi yksittäinen sijoitus ratkaisi? Hän sijoittui siis paremmalle sijalle vaikka minä olin kolmesti häntä nopeampi? Eikös se kertoisi enemmän ajosta jos esim 3/4 laskettaisiin?


Näinhän se menee kuten ajattelitkin, eli parempi sijoitus ratkaisee. Itselläni oli samanlainen tilanne, ajoin ekassa finaalissa muiden töpeksiessä toiseksi ja viimeisessä neljänneksi. Näiden lisäksi 5. sija keskeytys. Jethro ajoi tuloksen 3+3 ja kolmessa finaalissa mua paremman tuloksen mutta jäi silti neljänneksi lopputuloksissa. Itseasissa mun 2. sijan tulos oli huonompi kuin muiden finaalien kolmos sijaan riittävä tulos, eli sattuman kautta nopeampi kuski jäi tuloksissa alemmaksi.

Mielestäni juuri toi lihavoitu osa on se ongelma. Tajuan kyllä sen että jos laskettaisiin kaikki tulokset ja joku ajaisi tuloksen 1,1,1,10(keskeytys) niin se pännisi häntä, koska hän oli selkeesti nopeempi kun se joka ajoi 3,3,3,3. Mutta kun ainoastaan puolet tuloksista lasketaan niin se on mielestäni liian vähän... Jos laskettaisiin 3/4 niin olisi mahdollista keskeytää kerran, mutta jos keskeytää usemamman kerran niin siitä sitten rangaistaan. Eihän kisoissa ainoa idea ole ajaa nopeasti, pitää myös ajaa tarkasti ja miettiä riskejä? Eikö Corri ole juuri tarkoitettu olemaan kestävä auto?

Ja minä hyväksyn kyllä täysin 2/4 systeemin, enkä ole millääntavoin vihainen tai katkera, mutta ensikertalaisena jäin vain vähän miettimään tätä asiaa...

790
Kiitos hienoista kisoista!

Eka ulkokisa ja toinen kisa koskaan Modelexpon jälkeen ja oli kyllä hienoa ajaa.

Hobbyking nopari sanoi sopimuksen irti just ennen ensimmäistä harjoitusta, ja harjoitukset jäivät väliin kun vaihdoin MMP kiinni. Aikaajot meni tosi hienosti ja A-finaaliin pääsin. A-finaalissa hermot sitten vähän petti ja kaatoja tuli turhan paljon...

Oma ongelma oli tasaisuus, yksikään erä ei mennyt ihan nappiin, mutta jokaisessa erässä olin ainakin vähän aikaa nopea. Kolmannessa aikaajossa viiden ekan kierroksen averageläppi oli 24,9 ja viimeisen seitsemän kierroksen average 27,6....

Yksi juttu mikä jäi mietityttämään, sijoitukseni oli yhdeksäs mutta finaaleissa olin 7,7,8,7. Kahdeksanneksi sijoittuneen kuskin tulokset oli 8,9,6,8. Voitin siis hänet kolmessa finaalissa, mutta kun ainoastaan kaksi parasta laskettiin hän sai 6,8=14 ja minä 7,7=14. Tasapisteissä ilmeisesti parempi yksittäinen sijoitus ratkaisi? Hän sijoittui siis paremmalle sijalle vaikka minä olin kolmesti häntä nopeampi? Eikös se kertoisi enemmän ajosta jos esim 3/4 laskettaisiin?

Honkkari toimi loistavasti, yksikään osa ei mennyt rikki. Ponderisiirron ja mmp noparin kanssa sähkötkin toimi hyvin

Jerzin puffetti oli myös loistava! Todella hieno päivä kaikenkaikkiaan!!

Max Söderlund, #10

791
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.05.12 - klo: 12.47 »
Millasilla eturenkailla ajatte,esim. lavangossa?
AKA Cityblock toimii ainakin, mutta kuluu aika nopeesti

792
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.05.12 - klo: 19.45 »
Tässä kun ei viiti olla niin nuubi, että kysysin tän renkaat-osiossa kysyn sen täällä nuubikysymyksissä. Miten renkaat liimataan? Pannaanko liimaa koko vanteen sisäpintäaan ,vai vain laitauriin? Ja pitääkö insertti liimata kiinni renkaaseen? Pitääkö rengas pujottaa vanteelle ennen liimausta, vai ensin liimaa, ja sitten rengas? Ps. Olen lukenut kyllä ari-pekan rc-sivuja, mutta jotain jäi auki.

Tämä video varmaan autaa jos englanti sujuu... ProLineRacing.com- How to Glue Tires

793
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.05.12 - klo: 19.39 »
Kuinka alhaiseksi li-ion kennon jännitteen saa pudottaa? Läppärin akun kennoista ajattelin tehdä paketin, miten tuon voi ladata, lipolaturilla?

Useimmissa lipo latureissa voi vaihta li-ion moodiin, mutta jos akku tulee autoon niin tuskin riittää purkuvirta(c-arvo)?

794
Rc-navetalle plussia!

Minä olin koko ajan painostanut Jarnoa josko mun tilaus ehtii modelexpoon, Jarno kertoi että ei taida, koska tullissa kestää niin kauan.

Varaosat oli uhkaavasti loppumassa perjantai treenien jälkeen, mutta lauantai aamuna matkalla messuihin Jarno lähetti tekstiviestin, että on tulossa model expoon, haluanko että hän ottaa osat mukaan?

Jarno toi sitten osat lauantai aamulla paikanpäälle modelexpoon. Todella hienoa palvelua!!

795
Max Söderlund
PKSRCA
SC4-10
2.4ghz
HongNor scrt
7829499

#10

796
Tai siis radalle voisi sopivat öljyt olla esim 10.000 eteen 10.000 keskelle ja 3000 taakse, mutta jos et aja radalla niin sitten riippuu ihan siitä miten haluat auton käytäytyvän...

797
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt

Tossa, ja sieltä voisit valita ehkä 10.000, riippuu ihan siitä kuinka paksua haluat, mutta 10.000 on ehkä hyvä alku


798
Nyt tarvisin apua  :cry:
Minun läppärille (emachines e642g) tapahtui näin, läppäri oli autossa (n.-5' astetta) ja akku meni tyhjäksi. Sen jälkeen wlan ei enää toiminut. Löysi kyllä verkon ja yhdistyi mutta oli TODELLA hidas tai sitten ei toiminut ollenkaan (nettipiuhalla toimi). No ajattelin että joku asetus on mennyt väärin tyhjän akun myötä ja palautin tietokoneen siihen kuntoon kun ennen akun tyhjenemista. Ei toiminut joten kokeilin palauttaa tehdasasetukset. Kone teki sitä tunnin tai kaksi mutta nyt se sanoo että windowsia ei voida asntaa loppuun ja windows siis ei toimi. Voi ainoastaan klikata ok, jolloin läppäri käynnistyy uudelleen ja jumittaa samaan että ei voida asentaa.

Miten saan nyt windowsin asennettua? :undecided:

799
Täällä autoja tulee korjattua:





800
Onko joku Rallylla matolla enemmän ajanut keksiny ratkaisua kaatumatautisuuteen?

Omasta rallysta päivittänyt iskareita ~60 öljyllä, jäykimmillä jousilla mitä löytyy (white/black) ja ulosjoustoa lyhensin vielä reilun millin lisää o-renkaalla. Rengaskulmat säädetty melko suoraksi, tosin ei tuntunu olevan vaikutusta kaatuiluun vaikka käänsi renkaita mihin suuntaan. Iskarit olen pitäny kohtuu tiukalla, ettei niiaa ihan mahdottomasti mutkiin.

Auto kulkee tosi nätisti yhdellä 2S lipolla JOS ajan rengasyhdistelmällä, missä eturenkaiden ulkoreunat on liimattu kovaksi tyyliin mineissä. Tällöin auto pysyy hyvin pystyssä, mutta aliohjaa niin vietävästi ja ei meinaa mutkiin kääntyä kun hyvin hiljaisella vauhdilla. Sitten kun laitetaan pitävämpää kumia alle, niin heti vähänkin kovempaa kun kääntää mutkaan niin auto kippaa samantien ja päätyy yleensä parin voltin kautta seinään :P.

Ajopaikkana siis ns. oikea mattorata missä ajetaan pitoaineilla. Eli alusta on todella pitävä.

Lisää camberiä saattaisi auttaa, ja sitten siirtelet vähän elektroniikkaa alempaan, kuten itse olen tehnyt revossa:


Ei tarvi kuin porata 3 reikää mootori johdolle. Nopari saattaa lämmetä enemmän mutta minulla ei ole ollut ongelmia kahdella ässällä. Ja en tiedä jos vakio vastari mahtuu, mutta sen voi sitten jättää vakio paikkaan ja vain poistaa sen suojalaatikon. Tosin vastari ei ole enää vesitiivis mutta tuskin haittaa sisällä...

801
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ruotsin RC-radat?
« : 23.01.12 - klo: 22.33 »
En käynnyt radalla, mutta kävin tukholman keskustassa olevassa Wentzels hobbyssa. Siellä sanoivat että toi mhf skarpnäck on se sisä rata missä useimmat ajavat tukholmassa... Itse kauppa oli melkoinen pettymys, niillä oli perus traxxas autot ja jotain rtr kyoshoja. Myyjäkään ei kauheasti tietänyt eri autoista. Mukaan ostin ainoastaan rc lehden :D

Pitää kyllä sanoa että suomessa taitaa pääkaupunkiseudulla olla parempi harrastaa kuin tukholmassa...

802
Minipinnejä aattelinki mut kannattaako laittaa ne minipin taka renkaat myös eteen?

Laita mielummin eteen eturenkaat ja taakse takarenkaat. Ovat yhtä korkeita mutta leveys on eri

803
Mitkäs renkaat ois hyvät huopamatolle mini erevoon? kun kaveri semmosta kyseli.(pitäs olla suomalainen kauppa)

Minipin? Sun pitää vain löytää 2.2 vanteet 12mm hexeillä.

804
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ruotsin RC-radat?
« : 17.01.12 - klo: 15.07 »
http://www.skarpnack.nu/

-A-

Kiitti tosta linkistä! Niillä näyttäisi olevan sisärata joten saatan piipahtaa siellä.... Jos meen niin laitan pientä infoa tänne!

Tässä ilmeisesti video radalta: HongNor SCRT10 on carpet indoor track

Tosin siellä on pakko käyttää slicksirenkaita (tai loppuunkuluneita crossirenkaita)

805
RC-kerhot ja -radat / Ruotsin RC-radat?
« : 16.01.12 - klo: 15.44 »
Olen menossa ruotsiin viikonloppuna ja tuli mieleen että löytyyköhän Tukholmasta sisärataa kuten esim Tikkurilassa?

Muutenkin olisi kiinnostavaa tietää että miltä tämä harrastus ruotsissa näyttää, eli jos tiedätte kauppoja sekin kiinnostaa.

Onko ruotsissa jotain tämäntyyppistä foorumia mistä löytäisi radat? (ruotsinkieli sujuu)
Löysin yhden: http://rsb.se/arena/index.php mutta siellä en ainakaan löytänyt mitään sopivaa sisärataa...
(Haulla en löytänyt mitään fiksua vastausta aiheeseen)

806


Vielä pitäis vaihtaa jäykemmät öljyt iskareihin, ei ole tarpeeksi jäykkää tuo Losin 60, tuntuu että ei vaimentais joustoa yhtään ja ei ole yhtään pienempi-reikäisiä mäntiä mitä kokeilla :/


Liimaa yksi reikä umpeen?

Sitä kans hiljaan itekseni mietin :D Oishan se ehkä kokeilemisen arvoinen.

Muistaakseni tämän ketjun alkuvaiheissa oli joku youtube clippi missä joku ajoi radalla aika hyvää kyytiä ja hän oli tukkinut yhden männänreiän.

807


Vielä pitäis vaihtaa jäykemmät öljyt iskareihin, ei ole tarpeeksi jäykkää tuo Losin 60, tuntuu että ei vaimentais joustoa yhtään ja ei ole yhtään pienempi-reikäisiä mäntiä mitä kokeilla :/


Liimaa yksi reikä umpeen?

808
Sivun 74 ensimmäisessä viestissä kirjoitin:


Vakiosähköt pitäisi olla vesitiiviit mutta minulla on mennyt kaksi vakio servoa ja yksi toinen servo rikki, kerran ajoin lumessa, kerran märällä nurmella ja kerran kun auto kaatui veteen... Mutta kaikki muut sähköosat ovat kestäneet ja nykyinen vakio servo on kestänyt vettä ihan hyvin...


809
Ovatko mini e-revo vxl:n sähköt valmiiksi veden kestäviä?

MUSTAJARVI

Pitäisi olla vesitiivis, mutta servo on vähän kyseenalainen...

810
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 20.12.11 - klo: 22.39 »
Omaa Torsenia en ole vielä ehtinyt kokeilla kun on ollut vähän noparimurheita, mutta tutkimalla tätä topikkia kaikki olellinen selvinee.

Itse olen ymmärtänyt suunnilleen näin: Torsenilla auto muuttuu agresiivisemmaksi, kiihtyy ja kääntyy paremmin. Edessä käytetään saadakseen kääntyvyyttä, keskellä kääntyvyyttä ja kiihdytystä ja takana ei rc autoissa kannata käyttää koska muuttuu liian agressiviseksi

Hintaa on aika paljon mutta todella mielenkiintoinen kyllä...

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29