Kirjoittaja Aihe: jarrun säätö  (Luettu 3241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
jarrun säätö
« : 05.09.05 - klo: 19.25 »
terve!
ois tällänen jutkka että auto ei pysy paikallaan tyhjä käynnillä (pikkusta vetoo) ja jos kiristän karruu lisää niin voi kytkin hajoo helposti
eli mikä neuvox

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
jarrun säätö
« Vastaus #1 : 05.09.05 - klo: 19.27 »
Pienennä tyhjä käyntii tai kevennä kytkin paloja...
Jarrua ei kannata kiristää sen takia et ei pysy paikallaan vaan jarru säädetään niin että auto pysähtyy...
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
jarrun säätö
« Vastaus #2 : 05.09.05 - klo: 19.36 »
Tyhjäkäyntiä.. Itellä oli ongelmana kerran että ala tai ylä neula liian laihalla ja sitten se lähti itestää kulkee.. kierrokkset nousee nousee nousee ja sitten lähtee rullaa..  :mrgreen: . Eiku nopeesti juoksee perää  :lol: . ja tällöin sanoin madille että "Minne matka, Etkö tykkää musta? Tule kiltti ni säädän sopan kunolla.."  :D
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Jari10

  • Tulokas
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #3 : 05.09.05 - klo: 19.54 »
Mulla oli vähän samainen ongelma, mutta tyhjäkäynti oli jo melko pienellä.
Vika oli, hajonnut kytkinpala ja kytkinlaakeri.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #4 : 05.09.05 - klo: 20.59 »
Kokeile säätää sitä kaasun trimmi namiskaa ohjaimesta, se auttoi ainakin minulla.  :wink:

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
jarrun säätö
« Vastaus #5 : 05.09.05 - klo: 23.22 »
Ja servon linkit kannattaa tarkistaa...
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Mika R

  • Vieras
jarrun säätö
« Vastaus #6 : 06.09.05 - klo: 07.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Kokeile säätää sitä kaasun trimmi namiskaa ohjaimesta, se auttoi ainakin minulla.  :wink:


Eikös me olla jo sovittu että tämä ei ole oikea tapa äläkä ainakaan suosittele sitä muille  :evil: Noita trimmejä ei korkeintaan käytetä polttiksessa ku ohjaukseen eikä miel siihenkään

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #7 : 06.09.05 - klo: 07.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Kokeile säätää sitä kaasun trimmi namiskaa ohjaimesta, se auttoi ainakin minulla.  :wink:


EIEIEIEIEIEIIIII.

Ei missään nimessä noin.
Ja niinkuin Mika sanoi niin älä missään nimessä neuvo muita tekemään tuota, koska se on tasan väärä tyyli.

Jos tyhjäkäynti on pienellä niin käännetään tyhjäkäyntiruuvia. Säädetään ne linkit kohdilleen ensin jos niissä on jotain pielessä.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #8 : 08.09.05 - klo: 14.47 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Kokeile säätää sitä kaasun trimmi namiskaa ohjaimesta, se auttoi ainakin minulla.  :wink:


EIEIEIEIEIEIIIII.

Ei missään nimessä noin.
Ja niinkuin Mika sanoi niin älä missään nimessä neuvo muita tekemään tuota, koska se on tasan väärä tyyli.

Jos tyhjäkäynti on pienellä niin käännetään tyhjäkäyntiruuvia. Säädetään ne linkit kohdilleen ensin jos niissä on jotain pielessä.
Jos se trimmi on pielessä niin toki se kunnolla kannattaa pistää?Ja sanokaas kun auton jarru on melko tehoton,mutta kun pistää sen kaasuservon liikerada 50/50 niin jarrulla saa vedettyä auton jopa ympäri  :shock:  mutta sitten taas se ei avaa täysin kokonaan kaasua auki,paitsi jos linkkejä säätää mutta se aiheuttaa sen että ei mene tyhjäkäynnille jos ei jarruta  :roll:  Mikäs auttais??
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #9 : 08.09.05 - klo: 17.08 »
Nimenomaan se linkkejen säätely.

Eli trimmistä säädetään vain ja ainoastaan kaasuservo täysin neutraaliin asentoon...

Tämän jälkeen säädetään linkit niin että neutraalilla on kaasari tyhjäkäynti asennossa ja vaikka millin kaasua painais niin ei luisti liiku. Eli pieni välys pitää olla.

Ja jarrut tietysti niin että ei laahaa, vaan pitää jonkunmatkaa painaa ennenkuin rupeaa ottamaan.

Ohjaimen EPA säädöstä voi sitten vaikuttaa siihen meneekö kaasu täysille vai ei. Tällä voi sitten myös helposti vaikuttaa myös jarrutus tehoon.

Jos ei epaa ohjaimesta löydy niin sitten ainoastaan linnkejä siirtämällä servovarressa ulommas saadaan lisää liikerataa.

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
jarrun säätö
« Vastaus #10 : 08.09.05 - klo: 18.54 »
Miksi ei ohjaimesta trimmiä? ku ei itella käynisty jos ei pistä täysille eka.ja sitä paitsi miksi se on sitten tehty?
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #11 : 08.09.05 - klo: 18.56 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Miksi ei ohjaimesta trimmiä? ku ei itella käynisty jos ei pistä täysille eka.ja sitä paitsi miksi se on sitten tehty?


Trimmi on tehty servon keskiasennnon hienosäätöön! Siitä ei todellakaan säädetä tyhjäkäyntiä!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
jarrun säätö
« Vastaus #12 : 08.09.05 - klo: 18.56 »
Jos säädät tyhjäkäynnin trimmistä ja painat jarrua niin moottori toden näköisesti sammuu...

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
jarrun säätö
« Vastaus #13 : 08.09.05 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Jos säädät tyhjäkäynnin trimmistä ja painat jarrua niin moottori toden näköisesti sammuu...


juu, mutta jos on hyvin tyhjäkäynti mutta laittaa lisää kierroksia trimmistä.?
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #14 : 08.09.05 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Jos säädät tyhjäkäynnin trimmistä ja painat jarrua niin moottori toden näköisesti sammuu...


juu, mutta jos on hyvin tyhjäkäynti mutta laittaa lisää kierroksia trimmistä.?


Missä tilanteessa tälläinen on tarpeellista?
Tietsikka kapuloissa on tuo trimmin säätäminen sen verran hidasta välillä, että en siitä ainakaan kierroksia laittaisi! Omassa ohjaimessa on sitä varten idle-up että jso haluun esim. käynnistyksessa lisää kaasua, niin saa trimmille 2 asentoa, mutta kyllä sitä nyt siitä ohjaimestakin käynnistellessä kaasuttaa.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #15 : 08.09.05 - klo: 19.04 »
Minä ainakin vedän trimmin nuppiin kun starttaan,eikä mitään haittaa ole ollut siitä!Ja älkää jaksako vinistä että niin ei saa/kuulu tehdä,jokainen tekee mitä itse tykkää!
RB,the power of champions.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
jarrun säätö
« Vastaus #16 : 08.09.05 - klo: 19.42 »
No miksi sitten kyselet neuvoja, jos et niitä usko vaan teet niinkuin haluat?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #17 : 08.09.05 - klo: 19.47 »
Lainaus
Minä ainakin vedän trimmin nuppiin kun starttaan,eikä mitään haittaa ole ollut siitä!Ja älkää jaksako vinistä että niin ei saa/kuulu tehdä,jokainen tekee mitä itse tykkää!


MIKS? etkö osaa painaa kaasua kun starttaat?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #18 : 08.09.05 - klo: 20.06 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
No miksi sitten kyselet neuvoja, jos et niitä usko vaan teet niinkuin haluat?
Tarkoitin lähinnä trimmi asiaa  :wink:  Kyllä siis useimmiten neuvoja kannattaa noudattaa,mutta itsekin voi soveltaa vähän ;)
RB,the power of champions.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #19 : 08.09.05 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
Lainaus
Minä ainakin vedän trimmin nuppiin kun starttaan,eikä mitään haittaa ole ollut siitä!Ja älkää jaksako vinistä että niin ei saa/kuulu tehdä,jokainen tekee mitä itse tykkää!


MIKS? etkö osaa painaa kaasua kun starttaat?
Minulla ainakin olisi hankalaa startata ja kaasuttaa yhtä aikaa,toisella kädellä kiskon käymään ja toisella pidän kiinni autosta  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #20 : 08.09.05 - klo: 23.22 »
tuu johonki kisoihin ni voin näyttää miten se onnistuu. ei se oo yhtään vaikeeta.. :mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #21 : 08.09.05 - klo: 23.44 »
Hohhoijaa , en ole puhunut tyhjäkäynnin määrästä tarkotin vain jos kyseisellä henkilöllä on kaasun normaali asento ihan väärin jne...  :roll:
Niin ja mä oon kyllä jo oppinut ettei siitä säädetä tyhjistä.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #22 : 09.09.05 - klo: 08.19 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
tuu johonki kisoihin ni voin näyttää miten se onnistuu. ei se oo yhtään vaikeeta.. :mrgreen:
Startti boksilla?
RB,the power of champions.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #23 : 09.09.05 - klo: 17.44 »
ei mulla ainakaa kädet riitä kaasutteluun startatessa... toisella starttaan ja toisella pidän autosta. siksi siis laitan hieman trimmistä kaasua lisää että lähtee paremmin käyntiin. sitten kun lähtee niin takasin keskelle  :wink: ... ja linkit, tyhjäkäynti ym. on säädetty tasan oikein, eli kyllä tuo trimmi ihan käytännöllinen on "kakskätisille"  :lol:

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
jarrun säätö
« Vastaus #24 : 11.09.05 - klo: 22.53 »
ihan sama millä laittaa käymään. ja saa sen silleenki ettei paina kaasua yhtään. otat ohjaimen käteen laitat hehkun, painat hehkusta ohjainkädellä ja ryit käymään? noh tää nyt on jo aika tyhmää keskustelua mut voin kertoo ettei tartte säätää trimmistä. mut tee niin ku haluut.. ei se mulle kuulu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-