Käytän b4:ssani LRP:n 3-star harjatonta comboa. Käytän myös combon mukana tulleita liittimillä varustettuja johtoja moottorin ja escin välissä. Ajelin eilen kaverini kanssa autolla ja yht'äkkiä auto alkoi pitämään omituista ääntä. Ajattelin silti ajella akun loppuun, koska ääni ei vaikuttanut auton nopeuteen tai ohjattavuuteen. Auto kuitenkin pysähtyi parin kierroksen jälkeen. Kun sitten avasin auton huomasin, että moottorille menevät johdot olivat liittimien kohdalta sulaneet yhteen kahden johdon kohdalla. Lisäksi Vectorin 3-star moottorini oli aikas pirun kuuma. Olin huoltanut moottorini ja diffini + rattaani pari päivää aiemmin ja ajellut 4-5 akkua ilman ongelmia ennen ongelman ilmenemistä.
Kysyisinkin:
Kuinka todennäköistä on, että moottorille menevät jodot olisivat olleet huonosti kytkettyjä ja tämän takia lämmenneet ja sulaneet? Minkä takia moottori olisi tästä kuumentunut?
Oletan, että autoni moottori on jotenkin mennyt lopullisesti rikki, mutta ajattelin ennen uuden moottorin tilaamista tiedustella, onko muilla parempia syyllisiä ongelman aihteuttajalle. Kun auto oli jäähtynyt laitoin johdot erilleen toisistaan ja uuden akun koneeseen. Esc toimi ok, eikä moottorinkaan toiminnassa ollut ongelmia. Vika ei ole vaihteistossa, slipperissä, pinionissa tai spurissa.