meikäläisellä sieltä oli ilmeisesti koneesta johto irti, vein sabeen ja sain samantien uuden KOKO setin =) nyt on hyvin tuntunut pelittävän. Tosin nyt about 20 akkua ajettuna, alkaa jo hieman tuntua että vaihteistossa on jotain omituista, pitäisi avata se, muttakun en vain ole keksinyt millä saisin mulvaantuneen vetarin mutterin auki
Sorry pieni OT, mutta uskokaa nyt vaan, että mikäli slippery on oikein säädetty, ei Stampeden/Rustlerin vakiovaihteistoa ole mitenkään helppoa saada rikki edes harjattomalla koneella. Raksutus, ulina, rohina, rilinä, kilinä, kalina, ym. syntyy lähes poikkeuksetta siitä, että spurrikotelon sisälle pääsee partikkeleita, jotka pinjonin ja spurrin väliin mennessään kuluttavat spurria ja vähitellen muuttavat hammasvälyksen vääräksi. Sopivissa olosuhteissa tämä voi tapahtua yhdellä akullisella. Kulunut spurri (myös pinjoni) yhdistettynä väärään hammasvälykseen on ainakin oman kokemuksen perusteella syypää 98% oudoista äänistä Stampeden/Rustlerin voimansiirrossa. Väärä hammasvälys taas tuhoaa spurrin alta aikayksikön. Vaihteisto itsessään kestää lähes mitä vaan; meilläkin juniori on rankaissut Spedeä **** Vectorilla, josta sentään löytyy paukkua yli 8000k/v ja lähes 400w, eikä laatikon sisältä ole hajonnut mitään.
Jotta pysytään topicissa, ovat kokemuksemme harjattomista koneista ainoastaan positiivisia. Käytössämme on LRP Sphere Combo + **Vector (6900k/v)ja Sphere Competition 2007 + ****Vector (+8000k/v). Takavetoautoon jälkimmäisessä on aivan liian paljon tehoa, 6900k/v riittää kyllä mainiosti. Lämpöongelmia ei oikeiden välitysten kanssa ole, kun malttaa antaa koneen jäähtyä akkuja vaihdettaessa. Säätimiä emme ole saaneet kuumenemaan juuri lainkaan. Yhdet laakerit olen vaihtanut **:seen, mutta koska vakiokokoiset kuugelit käyvät, saa niitä lähes kaikkialta.