Moi,
Tulinpahan miettineeksi, tarvitseeko kaikkien kisojen olla WJ kisoja?
Nyt jos olen oikein ymmärtänyt Oulun kisan on tarkoitus olla hieman spesiaali? Ajetaan rata-autoilla ja rossiautoilla samassa salissa - on siis menoa ja meininkiä ja potentiaalia ihan yksittäisenä kisana. Tällöin sarjan pistelasku systeemi ei tarvitsisi muuttua, talvella ajettaisiin 6 WJ osakisaa, joista laskettaisiin 4/6 ja lisäksi ajettaisiin yksi (kansainvälinen?) kisa, joka olisi jo idealtaan hieman erilainen kuin muut kisat - enemmän ns. tapahtuma. Näin ollen kukaan sarjaa ajava ei ole pakotettu ajamaan hurjaa määrää kisoja ja saataisiin talven kapinoihin enemmän vaihtelua ja mahdollisesti jopa potentiaalia houkutella kuskeja ulkomailta tuohon yhteen yksittäiseen isompaan kisaan.
4/7 pistelasku tuntuu hassulta jos miettii WJ-sarjaa sarjana. Tuolla kaavalla ei tarvitse olla nopea kuin jokatoisessa kisassa.
Ehdotankin siis, että ajetaan 6 osakisaa WJ sarjassa ja yksi suurempi ksittäinen kisa Oulussa, jota voi kehittää tulevaisuudessa kansainvälisempään suuntaan.
Ehdotanp tässä samalla formaatin muuttamista siten, että kisoissa on aina oltava ajamaton profiili ( järkevissä rajoissa ). Olen myös perjantai treenien kiellon kannalla, jotta yksittäisen kisan kuluja saataisiin laskettua, eikä perjantaina tarvitsisi kiirehtiä töistä/koulusta/tms., jotta ehtii ajamaan edes muutaman akun jossain pitkänkin matkan päässä ollakseen lähes samalla viivalla muiden kanssa. Ainakin viime vuoden radoilla profiilin muutos olisi helppoa, joten en näe mitään syytä, miksi profiilin ei voi olla ns. ajamaton kuten Touring-luokissa. Vaikka touring kisoja on itselläni takana kokonaiset kolme, mielestäni perjantai treenin kielto ja lauantaina uusi ajamaton profiili olivat todella hyviä verrattuna viime vuoden WJ käytäntöön. Tosin tässä tullaan sisäkrossissa pyörivään rengas rulettiin. Mistä päästäänkin kolmanteen ehdotukseeni : kisoissa tulisi sallia vapaa määrä renkaita, hotta kotikenttä tuntemuksella ei olisi niin suurta merkitystä. En usko, että tämä nostais rengaskuluja - ei olisi ainakaan mulla nostanut, joka tapauksessa aina oli se muutama setti renkaita kisoissa.
Samppa
P.S Pahoittelut kirotusvirheis, kännykän kosketusnäyttö on liian pieni mun sormille.