Samoin jos on toiveita ensikesän kisaformaatin suhteen, niin nyt on hyvä hetki tuoda ajatuksia julki.
Muistiksi reunaehtoja asialle:
- Pääluokan (TP-10 suunnalta tulee rajoitus vain solukumirenkaiden käyttämiseen)
- Sähkö- ja polttisautojen pitää pystyä ajamaan samanmuotoista formaattia
- Räjähdysmäistä osallistujamäärän kasvua ei varmaankaan ole odotettavissa ensikesäksikään. Itse en pidä muutaman auton voimin ajettavia pitkiä finaaleita järkevinä.
- Tämä on avoin prototyyppiluokka, tarkoitus on että näillä autoilla ajetaan joka radalla kovempaa kuin muilla autoilla (siis en ole minkään stokkimoottorin tai 4S-rajoitusten kannalla, ne heikentävät suorituskykyä)
- Meillä on jo TP-10 ja TSM-10 ja C-12 luokat olemassa. Jos joku haluaa ajaa sen tyyppisillä formaateilla, on parempi sitten ajaa niitä luokkia. (C8 ja TP-10 kilpailevat samoista harrastajista, on selvää että molempiin ei riitä porukkaa, jos ei uudella luokalla ole jotain virkistävää ja erilaista tarjottavana SM-luokkaan verrattuna)
- Viimeisenä tärkein, kivaa pitää olla. Tarkoitus on että kaikille jää hyvä mieli.
-A-
Väliaikatiedotteena kerrottavaa:
- Ratakasi-2013 sarja ajetaan TP-10 luokan kanssa kuten viime kesänäkin.
- Sarjalla on oma Facebook-ryhmä perustettuna, jäseneksi pääsee pyytämällä
Sääntömuutokset näyttävät tällä hetkellä tältä (ei lyöty lukkoon vielä):
1. Eränpituus muutetaan 7min ==> 5min
==> tasoittaa sähkön ja polttiksen välistä eroa
2. DIV-1 autojen tankinkoko kasvatetaan 125ml ==> 150ml
==> varmistetaan maaliinpääsy hyssyttelemättä
3. Ajoformaatti seuraavasti:
2*treeni (ihan vaan treeni)
4* alkuerä (finaaliin sijoittuminen alkuerätuloksien mukaan)
1* finaali 12min (kaikki ajaa kaikkia vastaan, tankata saa ja akkua saa vaihtaa)
Palkinnot:
- Päivän nopein tuomariston hyväksymä kierrosaika palkitaan (alkuerät ja finaali tarkasteltavat erät)
- Finaalissa parhaiten sijoittunut DIV-1 kuljettaja palkitaan
- Finaalissa parhaiten sijoittunut DIV-2 kuljettaja palkitaan
Katsoisin että tammikuu on aikaa antaa ehdotuksia ja kommentteja. Sen jälkeen ruvetaan lyömään lukkoon sääntöjä.
-A-