Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
211
Meinasin vastailla tonne "kilpailut -forumille" ja siellä "LRP Touring TULOKSET & jälkipeli " .... ja koska kyseinen asia joka toisen otsakkeen alla herättelee kysymyksiä, niin otetaan ko. aihe kokonaan oman topicin alle....
*****************************************************

Hienoa nähdä, että edelleenkin muutamien toimesta asiasta yritetään väen väkisin jutun juurta vääntää, vaikka monet asiat ovatkin jo moneen kertaan täällä perustellen kerrottu. Ilmeisesti perustelut ovat olleet huonoja. Tähän juupas eipäs leikkiin en itse enää lähde, se on muiden hommaa....


Totean vain sen että, lajiryhmä on kokonaisuudessaan harrastajia ja kilpailijoita varten. Lajiryhmän tehtävä ei ole "omasta päästä" keksiä uusia sääntöjä ja sitten perustella niitä. Vaan uusien sääntöehdotusten tulee lähteä selkeinä sääntöehdotuksina lajin harrastajien parista (tai järjestäjien tai jopa kilpailijoiden) ja jos sille haluaa painoarvoa saada, niin silloin asioista kannattaa ko. luokan luokkayhteyshenkilön kanssa keskustella ja yrittää saada ko. henkilön hyväksyntää myös ko. sääntöehdotukselle. Silloin uusien sääntöehdotuksien läpimeno on aina paremmalla pohjalla.


Lajiryhmän kokoonpano saattaa hyvinkin olla sellainen, että siellä ei ole jonkun tietyn luokan asiantuntijaa ollenkaan mukana. Senpä vuoksi meillä on olemassa jokaiselle luokalle omat asiantuntija luokkayhteyshekilöt, joiden tehtävänä on myös pitää yhteyttä kilpailutapahtumien aikana ja kenties muulloinkin oman luokkansa harrastajiin/kilpailijoihin/järjestäjiin ja sen kautta yhdessä rakentaa omaa luokkaansa kohti parempaa tulevaisuutta.


Jos lajiryhmä olisi lähtenyt esim. tässä rengasasiassa tekemään kokonaan uutta ratkaisua ja se olisikin sitten osoittaunut syystä tai toisesta "susiratkaisuksi", silloin olisi todennäköisesti jälleen kerran asiat pistetty lajiryhmän syyksi. Joten parempi odottaa kunnon ratkaisuja jos sellaisia löytyy....


Jostain ihmeen syystä tämä rengasasia ei ole poikinut yhtäkään sääntömuutosehdotusta, vaikka "kaikki" ovatkin nykysääntöä vastaan ? Mistähän moinen asia sitten johtuu ? Onko todellisuudessa niin, että muutamat vastustavat ja toiset menevät muuten vain mukana ? Vai onko niin, että asioista on kiva kritisoida ja siten ei itse ole minkäänlaisia haluja tehdä asialle yhtään mitään ?


Eli missä on sääntömuutosehdotukset ko. asiasta ?

212
Tämän topicin ensimmäistä viestin muokattu....

M2-10 lisää kisoja
TS-10 yksi pvm muutos
TS-10 yksi järjestäjä muutos

213
Sähköautot / Pitoaineesta
« : 25.09.03 - klo: 23.27 »
Aika hiljaista on "tosi" keskustelu muissa "itselleni" tärkeissä asioissa, niin kommentoinpa tässä tämä asiaa, koska sen tiimoilta on allekirjoittanutta lähestytty...

Ensin se mitä sanoo sääntö....

*************************************
3.5.6. RENKAAT ja PITOAINEET

Rataluokat: Hajuttomat pitoaineet ja (kosmetiikka) aurinkoöljyt on sallittu.
*************************************

Tuo sääntökirjasta.

Eli tuon näkemyksen "päättäjän" roolista, roolista jonka ei pakosta tartte tietää kaikkia yksityiskohtia, kun ja jos joskus asiasta joudutaan oikein "tosissaan" päättämään esim. sanktioista tms.

Eli aikaisemmin oli juttua aurinkovoiteista. Eli tuon sääntöpykälän mukaan ne saa tuoksua eli haista...

Mikä tuoksuu ? Mikä haisee ?
- Ruoka ja naiset tuoksuu, kaikki muu haisee... ;-)

Missä menee raja sitten siinä mikä haisee ja mikä ei ?
- En ole alkuunkaan varma. Mutta luulisin, että kumirenkaita käytettäessä, kumin haju tulee aina läpi, vaikka ne olisi sitten vedellä pesty. Mutta jos ne "pesee" tai "pidottaa" jollain muulla aineella, niin mikäli renkaat ei enää "haise" kumille vaan jollekin muulle, niin silloin ne voisi olla sääntöjen vastaisesti pidotettu ?


Tämä siis ihan puhtaasti "mutu" ajatuksena, en tunne kaikkia yksityiskohtia, mutta ottakaa huomioon, että viime kädessä mahdollisen "erimielisyyden" esim. vetoomuksen johdosta ratkaisee AKK:n "vetoomustuomioistuin" ja niillä ei ole senkään vertaa asiasta käsitystä kuin allekirjoittaneella...


Onko niin että pakasta otettu rengas haisee kumille ?

Kun pesee vedellä, tuleeko kumin haju läpi ?

Kun "pesee" tai "pidottaa" esim. WD-40 tuleeko kumin haju läpi vai haiseeko jokin muu ?

214
Kilpailijoiden kanava / FTK 2003 loppupisteet
« : 21.09.03 - klo: 21.16 »
Tässähän nämä... toivottavasti ovat oikein, jos korjattavaa niin kertokaa..

   TJ-10      
   nimi   kerho    4/6
         
1   Salminen Ari   RiiUA   395
2   Salminen Marko   RiiUA   364
3   Vehniäinen Panu   ÄkiUA   341
4   Mielonen Joni   LMM   341
5   Laitala Petri   HySRK   324
6   Teponoja Miko   TamUA   304
7   Rytsy Teemu   ÄkiUA   299
8   Trzaska Sebastian   JyvSRK   298
9   Mattila Jarno   SRC   282
10   Minkkinen Joni   LMM   267
         
11   Meriläinen Tuukka   HySRK   250
12   Ström Petri   LMM   239
13   Siitonen Joni   KyPAK   155
14   Bloigu Risto   OUA   145
15   Saunamäki Matias   SeiSRK   122
16   Torkkola Jussi   VAU   78
17   Kilpeläinen Tomi   PiekUA   78
18   Koski Kimmo   ATAK/UA   69
19   Järvimäki Joni   KyPak   67
20   Lehto Jyrki   ATAK/UA   65
         
21   Haapaharju Kim   VUA   60
22   Säilä Jaakko   VAU   59
23   Mäkelin Iina   KyPAK   58
24   Hakoranta Juha   VUA   58
25   Neirola Jussi   SeiSRK   56
26   Pölkki Teemu   LMM   55
27   Aulin Lauri   ATAK/UA   55
28   Vikstedt Matias   VAU   52
29   Kokko Rami   VUA   52
30   Hakoranta Juha   VUA   50
         
31   Vuorinen Vilppu   VUA   48
32   Tuomisto Juhana   VUA   46
33   Huhmarsalo Jaakko   VUA   42

   TS-10      
   nimi   kerho    4/6

1   Termonen Jouko   SRC   381
2   Koivula Pekka   TamUA   323
3   Lehto Kalle   KyPak   312
4   Yli Vesa   OUA   312
5   Andersson Christer   MMR   309
6   Vuorinen Ismo   KyPAK   255
7   Jokinen Santeri   KyPak   239
8   Kutvonen Wiljami   VAU   217
9   Eskelinen Matti   JyvSRK   207
10   Fager Carl-Magnus   VAU   202
         
11   Koskivuo Juho   VAU   188
12   Södergård Kenneth   VUA   184
13   Ahoniemi Simo   HyUA   164
14   Helin Pauli   TamUA   157
15   Mänty Mika   OUA   153
16   Mäkinen Reima   TUA   146
17   Torikka Tommi   RauUA   141
18   Tenhunen Henri   LMM   138
19   Mäkinen Turo   TUA   130
20   Eskman Henri   TamUA   122
         
21   Södergård Björn   VUA   122
22   Hovi Jani   HyUA   120
23   Siltanen Jarno   JyvSRK   111
24   Tammela Simo   OUA   110
25   Kauppinen Teppo   VAU   100
26   Mäkinen Veini   JärvSRK   100
27   Leino Teemu   HMR   100
28   Luopajärvi Jussi   VUA   96
29   Kaukovalta Miika   JärvSRK   90
30   Reittilä Pekka   JärvSRK   86
         
31   Kyykkä Ari-Pekka   SeiSRK   86
32   Rinne Timo   TamUA   82
33   Mielonen Joni   LMM   80
34   Quagraine Joseph   VAU   78
35   Salminen Ari   RiiUA   78
36   Auranen Tuure   LMM   70
37   Levänen Juho    RiiUA   70
38   Similä Juha   HyvSrk   64
39   Rinne Markku   SeiSRK   52
40   Saarinen Teemu   HyvUA   52
         
41   Seppälä Jani   OUA   48
42   Pyylampi Perttu   SeiSRK   48
43   Kukkula Juha-Petteri   SeiSRK   44
44   Pyhältö Mikko   TUA   42
45   Konoila Jyri   VAU   36
46   Myllynen Kari   VAU   34
47   Pellinen Antti      30
48   Koskivuo Vesa   VAU   28
49   Tarvainen Pasi      24
50   Nyman Harri   LMM   24
         
51   Winqvist Peter   VAU   22
52   Bloigu Risto   OUA   21
53   Sinisaari Kari   HyvUA   20
54   Pihl Olev   EAMK   2
55   Taskila Jari      1

215
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 17.09.03 - klo: 13.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

......
......

......
......
Pyydän, että sääntöjen kehittämisestä vastuussa olevat informoivat lyhyesti edes siitä, aiotaanko sadekelille laatia jonkinlaista ohjeistusta, ja millä aikataululla (ks. edellinen kirjoitus), vai jatketaanko kuten tähän asti?


Ensi vuonna ko. kisat ovat yksipäiväisiä, silloin ei tule spekulaatioita kaksi päiväisistä alkueristä.

Eiköhän tuo kokonaisuudessaan ole jo viime vuonna Laukaan SM ja tämän vuoden Hyvinkään SM kisojen suhteen osoittanut, että joitain asioita tuolle pitää tehdä. Joten kyllä asiat on ensi vuodelle nähden työn alla myös tuon sadesäännön suhteen. Se kun tuntuu hyvin yksinkertaiselta, mutta kuitenkin tuntuu, että siitä huolimatta jäisi liikaa "mutu" aukkoja, joista yritetään päästä vielä eroon...

216
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 17.09.03 - klo: 09.50 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
......
Korimaalareille vihjeeksi tulevaisuudessa: Valkoinen, riittävän suuri neliö auton kylkiin, johon liimataan sitten kilpailunumerot. ( siis irtonumerot )
Olisiko standartin paikka?


On joo. Kaikesta hyvästä ajatuksesta huolimatta, tuo ei oikein toiminut viime vuonna, joten se ohjeistetaan uusiin puihin. Ja tullaan vaatimaan, että auton kyljessä tulee olla suorakaiteenmuotoinen XX*XXmm oleva valkoinen pohja, jossa on mustat numerot, joiden viivan paksuus on 5mm.

Tuo koko pienenee viime vuodesta, päätöstä lopullisesti ei ole ....

217
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 16.09.03 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Tumpille kysymys. Miten tuo numerointi sitten tulee kaikenkaikkiaan muuttumaan? Meinaan vaan, että kun omistan kaksi koria joissa on maalattuna nuo nykyiset kilpailunumerot.

En ajanut tämän vuoden SM-kisoja, mutta tarviiko nyt silti taas uudet ensikaudeksi jos numerot muuttuu?

Olen vaan niin pihi etten viitsisi maaluuttaa uusia, kun ne ovat niin kalliitakin :?

Haluaisin säilyttää nro 29

Kommentti vapaa...


Tämän vuoden SM -kisoissa 30 osallistujaa.... ja niitä kisoja meinataan käyttää pohjana ja niihin lisätä kaikki FT kilpailujen osanottajat "pistejärjestyksessä".

eli ensi vuonna numerot olisi yhdestä (1) lähtien ...... ei eritellä TJ/TS numeroita, helpottaa kokonaisuudessaan kun on vain yhdet numerot, eikä tartte nyt pohtia kuka nousee TJ:stä TS:ään vuoden vaihteessa..

******************
Ihan pelkkää spekulatiivista heittoa.....
Pitäisikö alkaa myymään numeroita nopeusjärjestyksessä ?
- 10 ekaa SM tulosten perusteella ?
- ja sitten jos joku jonkun tietyn haluaisi niin se maksaisi esim. 10€ ko. kilpailujen sarjapalkintokassaan ?
******************

ehdotuksia ?
- Suomen Mestari ajaisi numerolla 1
- millä numerolla ajaisi Euroopan Mestari ?

218
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 16.09.03 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
Allekirjoittanut on liittynyt nyt Lahden UA:n jäseneksi. .....
Kaudelle 2004 meinaan hankkia lisenssin ja ilmeisemminkin ajan tuota stanua. Voinko ruveta hakemaan joltain taholta tuota lisenssiä? Odotan innolla saavani tietää  kilpailunumeroni ensi vuodelle?


Ilmeisesti sinulla on lisenssi tänä vuonna ? Joten sinulle tulee ensi vuotta koskeva lisenssimaksulappunen, ilmeisesti marraskuun aikana ? Siihen lappuun korjaat seuratietosi ajan tasalle ja maksat sen ja lähetät sen takaisin AKK:n konttorille... luulisin, että jotenkin noin se menee... Se posti sieltä joka tapauksessa tulee kaikille niille joilla lisenssi on ja siinä on kyllä kerrottu mitä pitää tehdä...

Tarkemmin asiasi saat selville LahdenUA:n lisenssiasioista vastaavalta hlö:tä ja ainakin siinä tilanteessa, että sinulla ei moista ole tälle vuodelle ollut, niin käännypäs seurasi puoleen..

219
Tulokset / Re: Ensi vuoden kilpailu numerot
« : 16.09.03 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
Ovatko ensi vuoden numerot suoraan tämän vuoden SM kisoijen tulosten mukaan? vai onko siinä jotain juttuja? Siis luokissa TJ ja TS-10.


Ilmestynee kahden viikon kuluessa tänne....

220
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


......
.......


Joko lopullinen päästös on tullut? Olisi kiva tietää saanko yli 16-vuotiaana kisata vakioluokan SM-tittelistä vai ajella muuten vaan kisoissa, ennen kuin alkaa satsaamaan enempää lajiin. Enkä ole ainoa joka pohtii samaa Lahden suunnalla.


Ei vielä. Vastaus kuuluu, et saa. Syy on selvä, vakioluokassa ei tulla ajamaan Suomen Mestaruudesta, vaan siitä ajetaan TS -luokassa. Sen sijaan saat ajaa avoimesta vakioluokan mestaruudesta, mutta sitähän voit kotipuolessa ihan vapaasti markkinoida epävirallisena vakioluokan suomen mestaruutena, jos niin haluat.

Eli SM -sarjan ohella tullaan ajamaan avoimesta vakioluokan mestaruudesta TJ -luokassa, joiden tuloksista sitten alle 16vee otetaan omiin sarjapisteisiin, ja siis alle 16vee ajavat sekä Nuorten Mestaruudesta, että avoimesta vakioluokan mestaruudesta.

221
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 15.51 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

...
on se jännä homma kun tuo ihmisen muisti on niin lyhyt....
...

...
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
...
 [/color]

...
Kuka muuten se mainittu asiantuntija oli? Tämän tason asiayhteydessä ei pitäisi olla mitään syytä olla kertomatta.

...


Edelleenkin se ihmismuisti on lyhyt... tosin jouduin itsekin kaivelemaan vanhoja...

********************************
..... mutta koska kyseessä on anonyymi palvelu, en voi kertoa niiden henkilöiden nimiä, joita olemme käyttäneet asiantuntijoina. Onko se salaisuus keitä he ovat ? Ei tietenkään, jos ette sanaani usko, voitte aivan hyvin soittaa allekirjoittaneelle ja kerron kyllä keistä henkilöistä on kyse, ei se salaisuus ole. Mutta tämmöisessä "anonymi" -keskustelupalstalla ei ole suotavaa tuoda henkilöiden nimiä esille kysymättä heiltä siihen lupaa. Kyllä he itsekin näitä sivuja seuraavat (ainakin osa), vastaavat ja kommentoivat sitten itse, jos niin haluavat.
********************************

Et muuten moista asiaa ole vieläkään kysynyt allekirjoittaneelta ?

222
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 13.37 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

.....

Uusi kysymys:
Onko AKK kilpailijoita varten, vai kilpailijat AKK:ta varten?
Kukas sen palkan taas maksaakaan?

....


1) ihan vain tiedoksi, allekirjoittanut ei saa penniäkään palkkaa näistä asioista, kuten ei yksikään lajiryhmän jäsen. Sen eteen teemme kuitenkin töitä vapaa-ajalla sekä puhelinsoittoja omaan piikkiin. Nyt juuri on seuroille mennyt tiedotteet, jossa taas ensi vuodelle etsitään lajiryhmän jäseniä, joten ei kun seuranne juttusiin kaikki joita kiinnostaa yhteisten asioiden hoitaminen PA:ssa...

Ottakaa huomioon, että kyseesä on 8 SM -luokkaa, joiden eteen teemme töitä ja mm. tuosta sähkötouring rengas asiasta olemme kutakuinkin joka kokouksessa keskustelleet.

223
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 13.23 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
.....

...
...
...
...
...
Tässä ollaan nyt. Sisäratakausi on alkamassa. Keskustelua keväällä ei ollut, vaikka sitä kilpailijoiden taholta yritettiinkin käynnistää. Lajiryhmä ei ole antanut tiedoksi, aikooko se tehdä asialle jotakin vai eikö aio.


http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2141&sid=576f9234c48f64661ee66178c39f29b5


on se jännä homma kun tuo ihmisen muisti on niin lyhyt....

Tuon kummempaa tiedoksiantoa se ei kaipaa, sillä päätökset on aikoinaan tehty ja yhtä ja toista on asioista todettu... koska ei ole mitään uutta tiedotettavaa, niin miksi samaa asiaa pitäisi esim. AKK:n tiedotteessa alata joka vaiheessa tiedottamaan ? <- tuo nyt sen takia jos joku kaipaa virallista tiedottamista, asiasta joka on jo aikoinaan virallisia teitä pitkin tiedotettu...

224
Ensi vuonna ajetaan mattosarja 3/4 ja sen sarjan voittaja on mattosarjan mestari, sen lisäksi ajetaan 3/4 sarja asvaltilla ja sen sarjan voittaja on asvalttimestari. Suomen Mestaruuden voittaa se kuka on kaikkein korkeimmillaan kun lasketaan ko. pisteet yhteen, eli 6/8 ! Meillä on vain yksi Suomen Mestaruus jaossa ja niin se tulee olemaan jatkossakin.

Luulisin tämän kelpaavan kaikille ? Sillä on aivan varmaa että matolle SM -titteliä ei tule TS-10 luokkaan, sillä se on jaossa C-12 luokassa. Kun ko. sarjaa suunniteltiin, niin tiedossa oli että monet ajavat pelkästään matolla ja jotkut ajavat vain asvaltilla, kun katselee tämänkin vuoden matto ja vielä kesken olevaa asvaltti osanottajien luetteloa, niin siellä on kuitenkin niin paljon kilpailijoita, jotka ajavat sekä mattoa että asvalttia ja he ovat ansainneet tuon täyden "mammuttisarjan", sillä sen verran kova on heidän panostuksensa tähän lajiin.

Eikä ole ollenkaan varmaa kuinka jatkossa tulee käymään. Kuinka moni innostuu ajamaan koko sarjan, sen sijaan että aikaisemmin on ajanut vain matolla, koska nyt on kyseessä SM -sarja ? Ajetaan ensin ensimmäinen vuosi ja katsotaan kuinka uusi systeemi toimii ja tehdään koko ajan analyyseja ja parannus ehdotuksia, sen sijaan että ollaan heti mustamaalaamassa sarjaa joka ei vielä ole edes alannut.

Vuosikausia on moni odottanut SM -sarjaa, nyt se on annettu, joten luulisi porukan olevan tyytyväinen ? Vai kuuluuko tämä juuri niihin asioihin, että kun jotain saadaan niin aletaan heti kritisoimaan sitä, vaikka mitään ei ole vielä edes ajettu ja sarjan SM- säännöt ovat vielä tekemätä ?

Sen sijaan, että tässäkin topicissa olisi annettu selkeitä neuvoja ja ohjeita kuinka ko. sarja tulisi tehdä ja mitä kaikkea tulisi ko. SM -sarjan sääntöihin rakentaa, niin tässä on pääsääntöisesti alettu kritisoimaan JO PÄÄTETTYÄ 6/8 SM -sarjaa .... sarjaa, jota on jo
vuosikausia odotettu .... (näin itse olen tämän topicin kommentit pääasiassa ymmärtänyt...)

225
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
*****
Pienoisautoilun lisenssi
Pienoisautoilussa kilpaillaan pienoisautoilun lisenssillä, jonka vakuutusturva on toimitsijalisenssiä vastaava. Myös muiden lajien lisenssit kelpaavat pienoisautoilussa - myös ne joissa on lajirajoituksia.
*****

Täytyy vielä tarkistaa, mikä toi vakuutusosuus on tossa PA lisenssissä.... se ei ehkä olekaan sitä 11€ mitä olen aikaisemmin kertonut....



Jep, tarkistuksen jälkeen kyseessä on nimen omaan 11€ vakuutusosuus, joten sen verran saa lisenssistä takaisin, kun on esittää vaadittavat dokumentit, kuten aiemmin on kerrottu.

226
Kyllä ajatusta on ollut tässä SM -sarjan säännöstöä kehitellessä, että Mestaruudet jaetaan sähkötouring luokissa nimen omaan vain ja ainoastaan yhdistetyllä mallilla, kuten aiemmin olen asiasta tiedottanut.

Joka tapauksessa matto ja asvalttipisteet lasketaan myös erikseen ja on täysin mahdollista ja suotavaa, että tavalla tai toisella jotain mainintaa ainakin, ellei jopa palkintojakin saatetaan jakaa erikseen mattokaudelle ja asvalttikaudelle...

Autohan on periaatteessa sama, ajetaan sisällä tai ulkona, joten ei tuo sen enempää poikkea esim. ralliautoista, niillähän ajetaan samaa sarjaa, olkoon sitten alustana soraa, lunta tai asvalttia.

Meillä on jo erikseen matolla jaettava Suomen Mestaruus -> C-12.

Joten luulisi, että näinkin pienelle harrastaja ja kilpailuporukalle radioautoissa 6 SM -titteliä riittää ? Vaikka se niin kivaa olisikin, että joka asiassa jaettaisiin SM -titteliä....

Ja muuten miten tämä vaikuttaa niihin jotka aikaisemmin ovat ajaneet vain matolla ? Eikä siis kesällä ollenkaan. Eiväthän he aikaisemminkaan ole siis ottaneet osaa SM:ään ? Joten kuinka tämä voisi heidän motivaatiota laskea nykyisestä mallista ?

227
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 15.08.03 - klo: 12.29 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Edustavatko kilpailijat itsensä lisäksi myös maataan/järjestöään?
Kuka on tehnyt varsinaiset ilmoittautumiset kilpailuun, AKK/lajiryhmä/kilpailija itse?

Jos Suomella on paikkakiintiö ja se on rajallinen, on kai vähintä mitä voi odottaa, että valittu/ilmoittautunut kilpailija ajoissa kertoo osallistumisesteestään, että tilalle saadaan varamiehiä. Eikö näin ole tapahtunut?

Edit: Näpelöidessäni Teppo jo antoikin tietoa.


- Varsinaiset ilmoittautumiset tekee konttorilta lajipäällikkö ....
- ja luokkayhteyshenkilö hoitaa oman alueensa asiat kuntoon ja esittää lajiryhmälle kilpailuihin halukkaat lähtijät
- lajivastaavaa meillä ei ole ollenkaan ... joten en tiedä ketä siinä tarkoitetaan...

228
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 15.08.03 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Jeps,
oman estymiseni olen ilmoittanut lajivastaavalle.
Vessan estyminen on ollut tiedossa vielä pidempää, mutta
oman tietoni mukaan näille paikoille ei ole halukkaita löytynyt?
Teemun estyminen on varmistunut vasta hiljattain, mutta
kun ei näille muillekaan paikoille halukkaita ilmoittautuneita ole näkynyt. Näin oman tietoni mukaan. Neljännestä puuttujasta en ola kuullutkaan.

isommat piirit?



nämä hommat puidaan muualla...
en niitä sen enempää täälä halua yksilöidä...

229
Kilpailijoiden kanava / Re: Kisa huoltajan vastuu.
« : 15.08.03 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha"


1. Onko kilpailuaikaisen huoltajan vastuu lapsesta ainoastaan Ratavarikolla ja radalla. Eli lähettimen hausta, oikeasta kiteestä ja hajonneen auton poimisesta radalta. Ja muuten lapsi ja hänen juridinen huoltajansa vastaan lapsen toiminnasta kisapaikalla ja sen ulkopuolella. Tällöin lisenssi sääntö on hyvä. Voin lähteä lapseni mekkaajaksi ja isäksi kisoihin eikä minulla tarvitse olla lisenssiä. Joku toinen vain vastaa ratavarikko ja rata tapahtumista. Itse vain voin seurata rata tapahtumia katsomosta sydän tykyttäen.

2. Vastaako kisanaikainen huoltaja lapsesta koko kisareissun ajan silloin kun juridistahuoltajaa ei ole mukana. Eli tällöin vastuu on melko suuri koko kisan ja kisareissun ajan. Ja kisahuoltajan on oltava luotettava henkilö jolle moisen vastuun uskaltaa antaa.


Lyhyesti ja ytimekkäästi selviin kysymyksiin :

1. On.

2. Vastaa.

230
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 15.08.03 - klo: 09.32 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Isommissa piireissä on närkästellen havaittu, että Suomen suureen joukkueeseen on jäänyt paljon aukkoja...


Jep, parilla puhelinsoitolla selvisi, että 4 puuttuu ! Ja itse asiassa ainoastaan yhdellä on matkuskielto päällä ja yksi ei ole sinne ilmoittautunut, vaikka nimi on listalla. Joten ne on selviä. Miksi niihin ei sitten ole muita etsitty tilalle, vai onko etsitty, eikä ole ollut lähtijöitä, sitä en vielä tiedä?  

Itse ko. EFRAn kokouksissa mukana olleena, voin luvata että Suomi ei saa ensi vuodelle todennäköisesti kuin 10 paikkaa ! Ja kisat on vielä tietääkseni Ruotsissa... Harmittava tilanne, varmaan hyviä perusteita on muillakin ollut jäädä pois ko. kisoista. Tässä on vain se huono homma, että koko Suomen porukka menettää muutamien pois jääntien takia. Ennen kuin ilmoittautuu kisoihin, tulisi ottaa aina ensin selville realiteetit, onko rahaa lähteä, millä mennä ja antaako pomo vapaata ! Vasta sitten tulisi päättää lähteäkö vai ei, niin silloin voitaisiin etsiä muita halukkaita lähtijöitä. Joka tapauksessa ensi vuodesta  tulee tiukka, kuka lähtee ja kuka ei ja ne ketkä eivät lähteneet tänä vuonna vaikka olivat halukkuuden ilmoittaneet, ovat varsin heikoilla ensi vuonna.

231
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 15.08.03 - klo: 08.58 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Isommissa piireissä on närkästellen havaittu, että Suomen suureen joukkueeseen on jäänyt paljon aukkoja...


Aukkoja ?

232
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
.....
Ihmettelen miksei mielestäni varsin toimivaa sääntöä moottoreiden osalta säilytetä ja jos ei, niin miksei sitten siirrytä modified malliin.

Mielestäni kotimaisen "stanun" ongelma on kustannukset, jotka ei varmana eroa viriluokkaan verrattuna. Helppoja kohteita, jolla säästöä saataisiin on monia esim:
1. - Yksi sarja renkaita/kilpailu
2. - Akkutyypin valinta (rajoitetaan uusimmat ja kalleimmat pois)
3. - Akkumäärän rajoitus, eli esim 2kpl akkuja/kilpailu, jolloin lataaminenkin tapahtuisi varmana pienemmillä virroilla ja käyttöikä pitenesi.
4. - Vakio insertti pakolliseksi, säästyy monta sarjaa kun ei tarvitse
  testata eri vaihtoehtoja.


Hyvä että otat kantaa, kaipaammekin useiden eri henkilöiden kantaa näihin asioihin...

1. Mietinnän arvoinen asia.... kuinka kisat, jotka tavalla tai toisella syövät enemmän renkaita ? ... no, joka tapauksessa kaikille sama sääntö...

2. EFRA:ssa on jo tänä vuonna noudatettu uutta akkuluokitussääntöä, se otetaan meille käyttöön ensi vuonna TS luokkaan ja ko. sääntöhän muuttuu aina huhtikuun alussa ! lisää infoa efran sivuilla.. Alustavasti on ollut puhetta, että TJ luokassa olisi ensi vuonna voimassa EFRAn 2003 akkusääntö siis koko vuoden ja sitten 2005 vuonna, tulisi tuo 2004 vuoden luokitussääntö... eli TJ luokassa olisi aina yhden "vuoden" vanhempi akkusääntö... joka vain vaatii meiltä itseltä enemmän dokumentaatiota..

3. Ilmeisesti alkukatsastuksessa merkatut akut ? ...

4. Insertit voi sitten katsastuksessa tarkastaa ? ... vai avataanko liimauksista jokaisen A finalistin renkaat ? .... Vai avataanko ja tarkastetaan vasta sitten kun joku tekee toisen renkaista vastalauseen...

233
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
....
....
Mutta oli huoltajana kuka tahansa, vaikka isoäiti, miksi ja mihin hän tarvitsee lisenssiä? Mikä on "huoltajalisenssin" peruste? Jos tähän vielä saisi yksiselitteisen vastauksen. Jos sellaista on olemassa.
Ei sekoiteta mekaanikkolisenssiä tähän, sille on perusteensa polttisluokissa.

Kyse on ainoastaan siitä, halutaanko tämä byrokraattinen este tunnistaa ja tunnustaa, ja halutaanko sille tehdä jotakin? Kumpaankin kysymykseen vastaus on ilmeisesti "ei".


Meni varmaan mun lisäykset edelliseen viestiin samaan aikaan, kun tämän kirjoitit....

Henkilöllä joka osallistuu kilpailutoimintaan tulee olla lisenssi. Ja kuten edellä on kerrottu, kyseessä on rata-alue ja ratavarikko, ei pojan kuskaaminen kisapaikalle ja varikko alueella oleskelu sitä vaadi.

Se että alle 18v kilpailijalla tulee olla kilpailun aikainen huoltaja johtunee ilmeisesti juridiikasta, johon en osaa tässä ja nyt vastausta antaa...
joukkue urheilussahan, kyseessä on joukkueen valmentaja, jolla on muodollisuudet kunnossa omaan liittoonsa. En ymmärrä itse miksi tästä on tehty niin vaikea asia ? Onko niin, että oman kerhon vetäjät eivät sitten halua vastuuta ottaa tuosta vai mistä se kiikastaa, että mainostetaan sitä seikkaa, että vanhempien pitää mukamas lisenssi ostaa.. näinhän ei pakosta ole ! Kuten edellä olen jo pariin kertaan sanonut...

234
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



A. Mekaanikon/huoltajan lisenssivaatimus on ymmärrettävä muussa autourheilutoiminnassa, vaan ei pienoisautoilussa.

Jos toimittaisiin yllä olevien perustelujen mukaan loogisesti, kaikilla varikolla ja rata-alueella touhuavilla pitäisi olla lisenssi sähköautoilussakin - miksi sitä edellytetään ainoastaan alle 16 vuotiaiden huoltajilta? Mikä heistä tekee vastuuttomampia ja vaarallisempia kuin muut radalla ja varikolla hortoilijat?

.....
.....
Vielä kerran: lisenssivaatimus junnulle ja hänen huoltajalleen lienee tämän hetken suurimpia, ellei suurin yksittäinen este uusien kilpailijoiden tulemiselle mukaan toimintaan.
.....


A. Missä on kerrottu, että huoltajalisenssi/mekaanikkolisenssi vaaditaan ainoastaan alle 18vuotiailta ? Kyllä jokaisella joka touhuaa kilpailualueella; rata-alueella ja ratavarikolla, tulee olla lisenssi ! Säännöt vain vaativat, että alle 18v kilpailijalla tulee olla huoltaja kilpailuissa mukana, ja tämänhän ei tarvitse olla oma isä eikä pappa, sehän on jo moneen kertaan tullut selväksi. Varikkoalue (<- siis huoltoalue, missä on mekkipöydät yms.) on tietääkseni vapaata aluetta ja siellä oleskeluun ei vaadita mitään lisenssiä, kuten on isoissakin autoissa tänä päivänä lähes tulkoon kaikissa kisoissa !

Jos junnun pappa on mukana kilpailuissa, ainoastaan rakentamassa ja huoltamassa autoa varikolla ja katsomossa katselemassa kilpailua, eikä missään vaiheessa mene rata-alueelle eikä ratavarikolle, ei hän mitään lisenssiä silloin tarvitse, kun ko. junnu on kilpailuun ilmoittautuessaan vielä kertonut, että hänen kilpailun aikainen huoltaja on esim. joku toinen jolla lisenssi on !

**********
SK sivu ... http://www.akk-motorsport.fi/lisenssit/lisenssityypit

6. Huoltaja-/Mekaanikkolisenssi(kaikki lajit)
Kaikilla alle 18-vuotiailla kilpailija- tai harrastajalisenssin haltijoilla täytyy kilpailuissa olla vähintään 18 vuotta täyttänyt huoltaja, jolla on voimassaoleva AKK:n lisenssi. Huoltaja/Mekaanikkolisenssinä käy myös ohjaaja-, harrastaja tai henkilökohtainen ilmoittajalisenssi. (Huom. Ilmoittajalisenssiin ei sisälly vakuutusta.) Kaikissa lajeissa esim. mekaanikkona toimiva henkilö voi myös hankkia Huoltaja/Mekaanikkolisenssin. Lisenssiin sisältyy liiton tapaturmavakuutus.
**********
SK sivu ... http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Pienois.htm

1.8. ILM0ITTAUTUMINEN KILPAILUIHIN
Kilpailuihin ilmoittaudutaan aina kirjallisesti kilpailukutsussa mainitulla tavalla. Arvokilpailuihin ilmoittaudutaan kirjallisesti etukäteen ja maksetaan ilmoittautumistumismaksu järjestäjän tilille.
Alle 16-vuotiaan ilmoittautumisessa täytyy olla juridisen huoltajan allekirjoitus.
**********


Eli vielä kerran .... kun alle 16vee ilmoittautuu kilpailuun, niin silloin tuo PA säännön pykälän 1.8 mukaan hänellä tulee olla kilpailuun ilmoittautumislomakkeessa juridisen huoltajan allekirjoitus ( eli suomeksi sanottuna, lähinnä mamman tai papan lupa lähteä kilpailuun).

Kilpailupaikalla hänellä (ja siis alle 18v) tulee olla kilpailun aikainen huoltaja, joka huolehtii hänen tekemisistään ja tämän henkilön tulee olla 18v täyttänyt ja hänellä tulee olla lisenssi ( eli hän on ikään kuin "joukkueen valmentaja"). Varikkoalueella, joka on siis vapaata aluetta yleisölle, häntä saa ihan vapaasti huoltaa ja avustaa kuka tahansa henkilö jolla ei ole lisenssiä, eikä sitä häneltä vaadita, kunhan ei mene koikkelehtimaan sinne rata-alueelle, eikä ratavarikolle !

Jos meni yli hilseen, niin yritän selvittää vielä tarkemmin...

235
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
...

.......
.......
Mitä siitä seuraa, ja miten seuraukset riippuvat lisenssistä tai lisenssittömyydestä?

1. Materiaalisen vahingon korvaus jää siis osapuolten välillä sovittavaksi asiaksi - "jokainen kilpailee omalla vastuullaan.." Lisenssivakuutus ei korvaa.

2. Muut vahingot tarkoittanevat ko. erän ja kilpailun pieleen menemistä muusiksi menneen auton kuskin osalta? Onko niin, että jos vahingon aiheuttajalla on lisenssi, hänen suojattiaan voidaan rankaista tapahtuman johdosta? Ja jos lisenssiä ei ole, suojattia ei voi rankaista?

Kertokaas nyt, tästäkö "vastuuasioissa" siis on kysymys? Jos ei, niin mistä?

3. Ja itse kilpailijan osalta: jos junnu aiheuttaa vahinkoa kanssakilpailijansa autolle ja kilpailulle, riippuuko rangaistus jotenkin siitä, onko hänellä lisenssi vai ei? Siksikö AKK:n alaisissa kisoissa samalle viivalle ei voi edes lajin edistämismielessä ajatella lisensittömiä kilpailijoita? Niinkö?


Nyt en puhu ollenkaan vakuutusasioista, vaan pelkästään kilpailutoiminnasta ja siellä mahdollisesti tapahtuvista sääntöjenvastaisuuksista, joihin täytyy tavalla tai toisella reagoida, kun kohdalle osuu...

Jos kaverilla (eli mekaanikolla) on lisenssi, se voidaan ottaa pois, mikäli on tapahtunut jotain sääntöjenvastaista hänen toimestaan ja seuraavaan kisaan ei ole enää asiaa. Jos hyväksytään lisenssittömät kaverit mekaanikoiksi rata-alueelle ja he tekevät siellä sääntöjenvastaisuuksia, niin miten toimitaan niissä tapauksissa ? koska mitään valvontaa ei ole ....

1. oikein

2. jos tässä vahingon aiheuttaja on sama kuin mekaanikko, niin ei tietenkään ragaista sitä ketä ko. mekaanikko huoltaa kilpailun aikana, vaan rangaistaan pelkästään mekaanikkoa..., mikäli ko. mekaanikko on se joka on aiheuttanut sääntöjenvastaisuuksia..

3. AKK:n alaisessa kilpailutoiminnassa, kilpailijalla pitää olla lisenssi. Jos kilpailijalla ei olisi lisenssiä, niin miten häntä tulisi rangaista siinä tilanteessa, jos hän toimii sääntöjenvastaisesti ?

esim. kerhokilpailuissa ja kerhojenvälisissä kilpailuissa ei lisenssiä tarvitse olla, mutta eipä siellä tehtyjä "töppäilyjä" käsitelläkään AKK:ssa, vaikka ajaisi sitten minkälaisilla vilunkivehkeillä....

236
Kilpailijoiden kanava / Re: ilmaiset seurakunnat???
« : 13.08.03 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
lisätään nyt listaan Jyväskylän kaupunkiseurakunnan rc-kerho, siis jos edullisesti haluaa lähteä liikkeelle. ko. seuralla ei ole jäsenmaksua, joten soitto seuran yhteyshenkilölle ja lisenssi tilaukseen...


Jos ihan tarkasti otetaan maksaahan tuo seurakuntaan liittyminen sen parisen tuhatta mummoa/vuosi ettei sekään kaikissa tapauksissa ihan edullisin ole.  :wink:

...


Itselläni ei ole tiedossa yhtäkään seurakunnan alaista PA kerhoa, joka vaatisi liittymisen ko. seurakuntaan ? ... Kyllä srk:n PA kerhoon on kaikki tervetulleita, uskontoon tms. katsomatta, näin ainakin Vaasassa, muista en ole varma. Mutta epäilisin, että yksikään seurakunnan nuorisotyötä vetävä jättää yhtäkään junnua oven taakse sen takia, että ei edusta ev.lut. seurakuntaa...

237
Kilpailijoiden kanava / Re: SM arvo ?
« : 12.08.03 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Lainaus käyttäjältä: "J.M."
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Pitääkö tuossa sm sarjassa olla jokaisessa kisassa väh. 15 osallistujaa, että kilpailulle saadaan SM arvo ?

Tuli vaan mieleen, että ainakaan tj-10:ssä ei noin paljon osallistujia aina ole.

Mielestäni väh 15 kuljettajaa pitää olla kisassa mukana jotta SM arvo saataisiin.


Niinhän se on ollut. Mutta miten on, kun sm ajetaan nyt sarjamuotoisena ?
Tumppi voisit valaista meille hieman asiaa.


*****
Ote isoista autoista....
Osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 12 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään kolmessa osakilpailussa on täyttynyt aiemmin mainittu minimiosallistujamäärä. Mikäli tämä kolmen osakilpailun vaatimus ei täyty, ajetaan ko. luokan sarja Cup-tasoisena ja täten sarjan voittaja nimetään Cup-voittajaksi
*****

PA:ssa SM sarjojen sääntöjä ei ole vielä lukkoon lyöty.. ne ovat työn alla.. (sama koskee myös Nuorten Mestaruutta, sekä kenties TJ:ssä Avointa Vakioluokan Mestaruutta)... rajat varmaan tulee olemaan 15 paikkeilla "?"....

238
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
case 3:
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Esim. kilpailutapahtuman aikana, auto jää radan varteen ja oma mekaanikko menee sen sieltä hakemaan, matkalla hän sitten kenties tekee "hallaa" muille kilpailijoille...

Jos niin tapahtuu, niin korvaako lisenssin vakuutusturva todellakin materiaaliset vahingot? Vähän uskaltaisin epäillä...


Kyse ei ole materiaalisista vahingoista, vaan siitä kenelle kuuluu seuraamus siitä kun mekaanikko töpeksii ? Mistä löytyy riittävästi argumentteja, että mekaanikon töppäilyistä annettaisiin kilpailijalle esim. varoitus tms.. Ja miksi pitäisi kilpailijaa rangaista siitä, että hänen mekaanikkonsa töpeksii ?

239
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Rakentavassa mielessä:
Kertokaahan jos huoltalisenssiä/mekaanikkolisenssiä ei ole, niin kuinka hoidetaan vastuuasiat sitten kuntoon, jos jotain tapahtuu ko. henkilön toimesta ? Sääntöjen vastaisuutta tms...


Mitkä vastuuasiat? ....


Esim. kilpailutapahtuman aikana, auto jää radan varteen ja oma mekaanikko menee sen sieltä hakemaan, matkalla hän sitten kenties tekee "hallaa" muille kilpailijoille...

Tai esim. polttiskilpailuissa tankkaaja "tahallaan" vahingoittaa muiden kilpailijoiden kulkua ratavarikolla ....

Näitä vastuu asioita tarkoitan .... Tämän tyyppisiä esimerkkejä varmaan voisi olla pilvin pimein.... Näitä ei ehkä ole sattunut, mutta ne täytyy myös ennakolta miettiä, miten tehdä JOS...

240
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Vois tulla kyl mieleen että se mekaanikon lisenssipakko on turhaa lisävaikeutta ja rahankeruuta? Jos vakuutuksista homma on kiinni niin voisin ihmetellä kuinka AKK kilpailu eroaa esim. kerhokisoista joissa tankata saa ilman lisenssiäkin. Olisiko kilpailukohtainen lisenssi mahdollinen esim. ilman kerhoon liittymistä? Jos maksat kehoonliittymisen ja kokovuodenlisenssin on kisoihin asti pääseminen yleisesti aika heikkoa, monet ajavat vain "kerhokisoissa" tästä johtuen. Mm. Jenkeissä saa ostaa kilpailukohtaisia lisenssejä joita itsekin olen käyttänyt.


Ehkä olisi ajat sitten ollut hyvä perustaa oma topic tätä varten....

Kertalisenssi saattaa olla mahdollista ilman seuraanliittymistä, odottelen vielä vastauksia, hinta olisi kenties 12€ ?? ....


Rakentavassa mielessä:
Kertokaahan jos huoltalisenssiä/mekaanikkolisenssiä ei ole, niin kuinka hoidetaan vastuuasiat sitten kuntoon, jos jotain tapahtuu ko. henkilön toimesta ? Sääntöjen vastaisuutta tms...

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13