M8e? Tuosta on joskus keskusteltu, että nuokin saataisiin viivalle, mutta nyt tulee mieleen pari kysymysmerkkiä niiden kanssa:
Kuten Miro mainitsikin, mahtuvatko ne baanalle? Ajatushan on, että sisäratojakin pyrittäisi suurentamaan kesäratojen suuntaan, mutta puitteet voivat olla melko rajalliset aika monessa paikassa. Mutta jos rata on suurempi, niin silloinhan ne voisivat sinne mahtuakin kisaamaan.
Niin, miten rata kestää? Eli se tarkoittaisi sitä, että rata rakennettaisiin tuosta näkövinkkelistä, hypyt ja pomput tehtäisin myös M8-autoille, jykevimmiksi. Onko rata sitten sovelias 10-luokan autoille (päälähdöt) tai 1/18-autoille?
Aikataulutus; nyt kun on ajateltu ajaa 1-päiväisinä nuo kisat, niin silloin voi tulla tuo ilta vastaan. Jos kisat ajettaisiin 2-päiväisinä (en usko, että vielä tänä vuonna tarkoituksenmukaista), niin silloinhan voitaisiin ajaa 10-luokat eri päivinä ja täyteluokkina pikkuautot ja isot autot.
Mutta ehdotonta eitä ei toki sanota noille. Jos rata kestää isot autot ja aikaulu sallii, niin voisihan se silloin olla näytösluokkana mukana.
WJ-sarjaa kun kehitetään, niin yritetään saada nuo radatkin näyttämään oikeasti sarjabaanoilta. Viime vuonna JKL:n rata oli pakon sanelemana hieman pikkiriikkinen, mutta tässäkin yritetään koko ajan päästä eteenpäin. Eli tänä vuonna ei enää siellä samalla paikalla kurvailla.
Niin, muistutuksena vielä niille, jotka eivät talvisarjan (siis nykyisen talvisarjan, ennenmuinoin oli kaikki ajamassa sisäkrossia) historiikkiä tunne:
Vuodet 2003-2005;
Nymanin Harri ja Aurasen Tuure ajelivat keskenään Kortepohjan kirkon salissa pikkuautoilua. Pikkuhiljaa siihen liittyi muutama muukin paikallinen harrastelija ja kahinat alkoivat saada kisamuotoja.
Vuosi 2005-2006
WJ-sarja käynnistyi, kisat olivat edelleen samassa WJ-Mekassa, Kortepohjan salissa. Sarjakisoissa mukana jo kovia nimiä Keski-Suomen ulkopuolelta, mm. Mika Mänty, Ari Lappi
http://www.medasec.com/do?action=albumpics&id=17http://www.medasec.com/do?action=albumpics&id=192006-2007
Kisoja ajettiin edelleen sarjan synnyinsijoilla, mukana nyt lisää kerhosuttailijoita, mm. Harri Kervola, Teemu Rytsy sekä Sebastian Trzaska. Kisoissa oli myös vierailevia tähtiä, mm. Henry Salmén
2007-2008
Kaudella ajettiin kisoja Jyväskylän lisäksi Ylistarossa ja Hyvinkäällä. Mainintana voisi olla nelivetomestaruus Harri Nymanille
2008-2009
Kisat Jyväskylässä, Espoossa, Tampereella, takavetomestari Petri Ström
Tuossapa historiikkiä hieman sarjasta, kahden pojan harrastelu liikuntasalissa on muuttunut ajan kanssa totisemmaksi touhuksi. Pidetään sarjassa edelleen rento meininki päällä, mutta kehitetään sitä edelleen kohti "oikeampia" kisoja.