Monster Beetle oli se todella kova juttu, ja vieläkin muistan Pienoismalli-lehden kannen, jossa Monster Beetle hyppää villisti. Clod Buster oli kuitenkin tuolloin se next-level -auto ja Tieto-Nikkariin tuli aikanaan kannettua kaikki viikkorahat. Muistan vieläkin niitä mekaanisten nopeudensäätimen juottamisia ja koska olin lukenut RC Car Action -lehteä ja imenyt ison maailman ideoita, kytkin kerran Clodiin kaksi 7.2V-akkua vahingossa sarjaan. Clodi kyllä liikkui perhanan lujaa, mutta myös savu karkasi nopeasti!
Clodia on tullut aina säännöllisesti surffailtua ja Monster Jameissa uskollisesti käytyä. Ehkä reilu kuukausi sitten aloin jo kyttäämään eBayta ja muutamia biddauksia on tehty Clodeista sekä tietysti Monster Mash -moottoreista, jollaiset ostin aikanaan uutena Model Exposta Jäähallista. Eniten olen kytännyt alkuperäisiä kasaamattomia Clod-kittejä, mutta hinnat shippauksineen ovat tuntuneet vielä toistaiseksi hieman kovilta, joten en vielä ole Clodia onnistunut hankkimaan. Ajatuksena olisi siis entisöidä Clodi täydelliseen alkuperäiseen '87 asuunsa ja virittää sitä ainoastaan period perfect -osilla. Jos siis joku haluaa myydä Clodi-aihion, ostan kyllä pois!
Clodi on aina Clodi, ja siihen statukseen on mahdotonta kenenkään muun pyrkiä!
Mulla on kolme vakio Clodia, joista yksi on vielä vähän projektiasteella korin maalaamisen suhteen, ja yksi originalin näköinen millä ajelen, ja toinen samanlainen melkein kokonaan uusista osista kasattu, ja virheettömäksi maalattu hyllyn koriste, josta vielä tarrat tosin puuttuu. En ole kehdannut siihen noita original tarroja liimata, vaikka ne multa löytyykin, kun ovat aika arvokkaat...
Tässä on tämä toinen hiukan rähjäisempi, millä kehtaa välillä ajellakin.
EN MYY!
Nyt kuitenkin katseltuani Pauli4x4:n superhienoja Youtube-videoita, tajusin, että nitro-monsterihan se on nyt saatava! Pärinä ja savu kuuluvat näihin laitteisiin ja oikeastaan Paulin Mad Force- ja Grave Digger -videot lopulta sinetöivät hommat. Että kiitos vaan Pauli!
Kröhöm... En nyt tiedä kannattaako kiitellä rahan haaskauksesta ja hermojen menetyksestä, jos minä olen kerran syypää tuohon!
Mutta toivottavasti ja luultavasti olet kuitenkin jatkossa tyytyväinen hankintaasi!
Tulkitsen, että tämä on ensimmäistä sukupolvea siksi, että sen akseliväli on paketin mukaan noin 315-326mm, joka tekisi siitä tämän lyhyemmän version, eikö? Paketissa lukee tosin "readyset" eli tulkitsen, että tämä on tullut valmiiksi kasattuna. Olen kuitenkin jostain lukenut, että ekat Mad Forcet olisivat olleet kittejä. Tämä on myös hurja DOUBLE-SHOCK -versio. Osaako kukaan valottaa, että minkä aikakauden laite voisi olla kyseessä?
Ei ole ihan original tuo RTR-malli, vaan kittiversio on original niillä oikeilla monsterirenkailla.
En ihan tarkkaan muista milloin tuo RTR tuli myyntiin, mutta ehkä joskus '05-'06 kieppeillä. Oman kitin ostin muistaakseni alkuvuodesta '03, ja RTR tuli kyllä paljon myöhemmin vasta tarjolle.
Kannattaa nuo ylimääräiset iskarit ottaa kyllä pois, ja hommata punaisten jousien tilalle kyoshon keltaiset pehmeät versiot, niin tulee ajo-ominaisuuksia aika paljon lisää.
Joka tapauksessa, Clodin renkaat ja valkoiset vanteen on tilattu jo, kuten myös Parman '57 Chevy-pikkiksen kori. Vielä ei ole selkeää ajatusta siitä, minkänäköiseksi laitteen haluaisin tehdä, mutta kasarityylinen Bigfoot-kori on kyllä kieltämättä pyörinyt päässä jo pitkään. Osaako kukaan sanoa, kannattaa tähän lyhyempään Mad Forceen ostaa 1:10 vai 1:8 -koreja akselivälin ja muutenkin mittasuhteiden kannalta?
1:10 korit passaa paremmin tuon lyhyen akselivälin kanssa, joten valikoimaa on paljon paremmin kuin noissa Kruisereissa.
En ole vielä ikinä nitroautolla ajanut ja siksi kysyn tätä: liikuttaakohan tuo vakio-.21-moottori autoa "riittävästi"? Olen sitä koulukuntaa, että voimaa ei koskaan voi olla riittävästi ja aina puuttuu 100 heppaa, mutta mitä mieltä olette? Ajatuksena on purkaa moottori ensin, tutkia sen kunto ja tehdä päätöksiä joko huollosta tai suoraan virittämisestä.
Alkuunsa liikuttaa varmaan oikeinkin hyvin, mutta kannattaa opiskella moottorin säätöä, niin ei iske turhautuminen. Ei ne niin vaikeita ole, kuin väitetään, ja homma kun on hanskassa, niin ei niitä tarvitse koko ajan olla ruuvaamassa, kun ei näillä mitään kilpaa ajeta. Hyvä että jotkut vielä "uskaltaa" ostaa nitrojakin, näin harjattomien sähkömoottoreiden aikakaudellakin.
Kaiken kaikkiaan on hauskaa, että solid axle -miehiä tuntuu löytyvän täältäkin ja kunhan ehdin auton kimppuun, päivittelen tilannetta!
Tervetuloa vain joukkoon harvaan!