Laitetaampa tänne kommenttia myös meidän tiimin puolesta.
Ensimmäinen endurance takana ja ei oikein tiedetty että mitä ollaan tekemässä. Nyt tiedetään
Niin alussahan kaikki sujui hyvin, siis ensimmäinen tunti auto oli hyvä ajaa ja kulkikin ihan mallikkaasti. Sitten alkoivat ajolliset haasteet: auto kippaili, puski ja myöskin perän pidon kanssa oli ongelmia (perä luisti). Ja tosiaan yhden C-palan joutui autosta vaihtamaan, jos muista kuin ajollisista asioista puhutaan.
Siinä sitten vaihdettiin ajoittain eturenkaita, liimattiin ja hiottiin eturenkaiden reunoja mutta takarenkaita ei tajuttu vaihtaa. Aina kun vaihdeltiin eturenkaita, auto ei ainakaan paremmaksi muuttunut: kääntyi liikaa tai muuta vastaavaa.
Mutta sitten tajuttiin kun kisaa oli jäljellä 25-30 min että vaihdetaan koko rengassarja, liimataan eturenkaiden sivu kokonaan ja hiotaan hieman sitä reunaa samalla, niin sen jälkeen meidän tiimin auto oli yksi nopeimmista autoista radalla (ja saattoi olla jopa nopein, saa korjata jos tämä on virheellistä tietoa
). Joka tapauksessa viimeisen puolen tunnin aikana meidän auto ajoi päivän kolmanneksi nopeimman yksittäisen kierrosajan.... Joten kokorengassarjan vaihto lopussa ei ollut ainakaan suunta huonompaan suuntaan.
Tästä kaikesta yhteenvetona voidaan todeta, että seuraavalla kerralla tehdään toisin eli vaihdetaan 1 tunnin välein aina koko rengassarja, liimataan koko eturenkaan reuna ja hiotaan se sopivasti, niin lopputulos voi sitten olla toisenlainen.
Team Pälvikalju kiittää ja kumartaa ja toivottaa kaikille tasapuolisesti hyvää jatkoa!