Kirjoittaja Aihe: Polttiksen ajopaikat  (Luettu 4629 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BTCC

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Polttiksen ajopaikat
« : 02.04.05 - klo: 10.43 »
Voiko polttiksella ajaa muullakin kuin radalla?
Sen äänen takia ajatellen, kun naapurissa on vähän vanhempaa
porukkaa. :oops:
suorituskyky:riittävä+50% www.saikart.fi
BTCC=British Touring Car Championship t.Tuomas

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #1 : 02.04.05 - klo: 10.52 »
Lainaus käyttäjältä: "BTCC"
Voiko polttiksella ajaa muullakin kuin radalla?
Sen äänen takia ajatellen, kun naapurissa on vähän vanhempaa
porukkaa. :oops:

Kyllähän noista aika pörinä lähtee, mutta luulen että sinun pitäisi kysyä sitä enemmänkin naapureiltasi. Kyllä minua ainankin harmittaisi pidemmän päälle jos joku joka päivä ajelisi pihalla polttiksella.

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #2 : 02.04.05 - klo: 11.36 »
Joo kannattaa kysyy naapurilta :wink:

Mutta luulen ettei naapurille kuheesti ole haittaa jos vaikka noin kerran kuussa ajaa 10-minsaa.
(Niin kuin minä. Tosin käyn ajelee koulun pihalla useemmin kun kotona.)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #3 : 02.04.05 - klo: 11.43 »
Se on paljon äänen voimakkuudestakin kiinni.......
Traxxasin Revo yllätti "hiljaisuudellaan" jos sitä nyt niin voi sanoa, ainkin sillä "kehtaa" ajella pihalla suurempaa huomiota herättämättä (Ei koko kortteli herää  :lol: ).
Revossa tuntuu suurin meteli tulevan itse koneesta eikä "putkenpäästä", no vielä jos perään tekisi äänenvaimentajan (Niin kutsutun efektoriputken, se ei vakuttaisi tehoihinkaan)......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #4 : 02.04.05 - klo: 11.52 »
Jep :wink:
Munkin Savage piti niin kauan aika pahaa ääntä kunnes vakio pilli jostain syystä suli kuprulle ja puhkesi.
Vaihdettuani metallisen krossarin putken poottorin äänet pienenty (korvakuulon perussteella) yli puolella.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #5 : 02.04.05 - klo: 12.02 »
Kyllähän sillä saa päiväsaikaan rällätä moottorisahalla, kenttäsirkkelillä tai vaikka polttiksella omalla pihalla ihan niinkuin lystää. Saattaahan se naapureita ahdistaa, mutta sellaista se on lähiöissä että elämisen äänet kuuluu.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #6 : 02.04.05 - klo: 13.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Kyllähän sillä saa päiväsaikaan rällätä moottorisahalla, kenttäsirkkelillä tai vaikka polttiksella omalla pihalla ihan niinkuin lystää. Saattaahan se naapureita ahdistaa, mutta sellaista se on lähiöissä että elämisen äänet kuuluu.


Niin, muuttakoot malle jos meteli häiritsee.

Poissa pioni

  • Tulokas
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #7 : 02.04.05 - klo: 13.37 »
Kyllä niitä valittajia löytyy myös tältä maalta !
Jos tulee ongelmia niin kannattaa selvittää asia poliisilta ,
he kyllä kertovat mikä on sallittua ja mikä ei .

Poissa BTCC

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #8 : 02.04.05 - klo: 14.26 »
Kiitos paljon vastauksista, tämä selventi paljon! :D
suorituskyky:riittävä+50% www.saikart.fi
BTCC=British Touring Car Championship t.Tuomas

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #9 : 02.04.05 - klo: 20.23 »
Lainaus käyttäjältä: "pioni"
Kyllä niitä valittajia löytyy myös tältä maalta !
Jos tulee ongelmia niin kannattaa selvittää asia poliisilta ,
he kyllä kertovat mikä on sallittua ja mikä ei .


Mutta maalla ei tarvitse kauas lähteä kun on jo täydellinen hiljaisuus...

Riippuu asuuko taajamassa???!!!

Poissa jannejun99

  • Jäsen
    • Profiili
joo
« Vastaus #10 : 02.04.05 - klo: 20.27 »
kyllähän sillä voi ajaa pihalla.. ihan hyvin klo 9-20... ei voi naapurit sanoa mitään eikun ajamaan... älä ajattele muita liikaa..vaan itseä... :lol:  :lol:  :mrgreen:
nopeus ja vääntö on valttia...!!! vai mitä ja tietenki iso kone...!!!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #11 : 02.04.05 - klo: 20.57 »
Mutta herrasmies käy ainakin ilmoitusluonteisesti naapureilta luvan kysymässä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #12 : 03.04.05 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Mutta herrasmies käy ainakin ilmoitusluonteisesti naapureilta luvan kysymässä.

En minä ainakaan tarvitsisi naapurin lupaa sille mitä omalla pihalla teen. Jos naapuri tulee pyytämään että voisiko ajelun lopettaa ilman mitään muuta syytä kuin että "häiritsee" niin tosissaan muuttakoot maalle. Jengi ostelee taloja, maksaa velkaa 25-vuotta ja kyselee sitten naapureilta että mitä omalla tontilla saa tehdä ja mitä ei. Eri asia on esim ulkona nukkuvat vauvat yms, niille mielellään antaaa rauhan päiväuniin.

Tätä mieltä mie oon. :wink:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #13 : 03.04.05 - klo: 12.43 »
Eiks se oo niin et, niin kauan ajetaan kunnes naapurit tulee poliisin kans lopettaa sen :wink: . Kellä olis niin v-mäiset naapurit et suuttuis tollasesta ajosta?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #14 : 03.04.05 - klo: 15.30 »
Ja muistaa myös sen, että jos asuu kerros- tai rivitalossa niin niitten pihoilla ajelemiseen tarvitsee luvan.

Omalla pihalla saa tietysti ajaa, mutta muistaa myös naapuri sovun. Et itsekään varmaan tykkäis jos naapuri huudattaa moottorisahaa montaa tuntia päivässä joka päivä.

Semmosen 10-15min viitsii ajaa, muttta en lähtis tankki tolkulla ajamaan.

Antaa eka vauvojen torkut ottaa ja sit ajetaan.
Axial SCX 10 TR

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #15 : 03.04.05 - klo: 17.00 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Eiks se oo niin et, niin kauan ajetaan kunnes naapurit tulee poliisin kans lopettaa sen :wink:

Poliisilla ei todellakaan ole mitään perusteita tulla lopettamaan tuollaista kunha se tapahtuu inhimillisiin aikoihin. Polttiksella saa päiväsaikaan ajaa omassa pihassa rinkiä juuri niinkuin haluaa. Ihmeellisiä olettamuksia ihmisillä että polttiksella ajelu omalla pihalla olisi jotenkin "laitonta"?!

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #16 : 03.04.05 - klo: 17.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Eiks se oo niin et, niin kauan ajetaan kunnes naapurit tulee poliisin kans lopettaa sen :wink:

Poliisilla ei todellakaan ole mitään perusteita tulla lopettamaan tuollaista kunha se tapahtuu inhimillisiin aikoihin. Polttiksella saa päiväsaikaan ajaa omassa pihassa rinkiä juuri niinkuin haluaa. Ihmeellisiä olettamuksia ihmisillä että polttiksella ajelu omalla pihalla olisi jotenkin "laitonta"?!


Taisi olla huuli SlidSlidelta. Mutta taitaisi itseäsikin ottaa pattiin jos naapurin kakarat pommittaisi PV:llä klo 8-20. Ja kun menisit kertomaan asiasta oman mielipiteesi, niin vastauksena tulisi toivotukset v*****n höystettynä keskisormella ja loppukommenttina vielä että omalla pihalla saa tehdä mitä huvittaa. Kyllä kannattaa aina muistaa naapurisopu, vaikka kuinka maksetaan 25 vuoden asuntolainaa. Aina kohtuus kaikessa.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #17 : 03.04.05 - klo: 17.24 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Kyllä kannattaa aina muistaa naapurisopu, vaikka kuinka maksetaan 25 vuoden asuntolainaa. Aina kohtuus kaikessa.

Nimenomaan näin! Yhteispelillä homma sujuu. Halusin vain tehdä kaikille selväksi että kyllä sillä polttiksella saa lain puitteissa ajella omalla pihalla aivan rauhassa.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #18 : 04.04.05 - klo: 13.35 »
Lainaus
Poliisilla ei todellakaan ole mitään perusteita tulla lopettamaan tuollaista kunha se tapahtuu inhimillisiin aikoihin. Polttiksella saa päiväsaikaan ajaa omassa pihassa rinkiä juuri niinkuin haluaa. Ihmeellisiä olettamuksia ihmisillä että polttiksella ajelu omalla pihalla olisi jotenkin "laitonta"?!


Ensinnäkin toi poliisijuttu oli läppä, ellei kaikki viisaat ymmärtäny. Voihan se olla totta et jokku mummot soittais poliisit vaikka esim. kotirauhanrikkomisesta, kun polttiksessa on niin kova ääni (riippuu mallista). Hyvä pointti on kerrostalo ja rivitalo. Ei tullu mieleen kun oon ikäni asunu omakotitalossa. Itse ainakin ajan niin paljon pihassa kun huvittaa ja niin myöhään kun haluan. Se on täysin verrattavissa esim mopoon joka menee tiellä talon ohi. Mut on sen verran hyvät suhteet naapureihin et ei ne valittas vaikka niitä haittais.

Mika R

  • Vieras
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #19 : 04.04.05 - klo: 13.47 »
Itse en kyllä pitäisi siitä että joku pärräisi polttiksilla päiväsaikaankaan siinä taloyhtiön pihoilla vaikka rivareissa asutaankin. Kyllä siinä pikkuvauvat vaunuissaan häiriintyvät ym. Pitää etsiä sellanen ajopaikka ettei häiritse naapurustoa, sen verran pitää hienotunteisuutta muita kohtaan löytyä. Poliisilla uhkailu nyt on jo lioittelua kuitenkin.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #20 : 04.04.05 - klo: 15.36 »
Menkää radalle, radoilla saa ajaa!

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #21 : 04.04.05 - klo: 15.41 »
MarkusH, rakennappa joka paikkakunnalle rata!

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #22 : 04.04.05 - klo: 16.08 »
Poliiseilla uhkailu ei ole todellakaan mahdotonta. Kaverille on useamman kerran sattunu sillai et eka on valitettu ja kun ajo ei loppunu niin uhattiin poliiseilla :lol: . itte repesin kans mut joillakin on vähä herkempi pinna.  Kyllä ittekkin olisin kärttyny jos asuisin rivitalossa ja pihalla ois kauhee meteli pitkän aikaa, kun joku naski leikkii autollaan. Toivottavasti enään ei oo väärinkäsityksiä asioista mitä oon sanonu :wink: .

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #23 : 04.04.05 - klo: 17.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
MarkusH, rakennappa joka paikkakunnalle rata!


No ehkä en minä, mutta jos paikkakunnalla on neljäkin rc-harrastajaa ja sopiva paikka niin kyllä sitten radan saa pystyyn. Teimme mekin viime kesällä kaveri porukassa rata tänne meidän paikkakunnalle...

No joo, ei ruveta riiteleen.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #24 : 04.04.05 - klo: 18.03 »
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=10972

Kisa ajettiin keskellä kerros taloja ja rivi taloja eikä siellä valitettu, päinvastoin hyvin innokasta porukkaa.
Jerzi

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #25 : 04.04.05 - klo: 18.34 »
Justiinsa äsken pärräsin pihassa, eikä minkäännäköistä valitusta :roll:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #26 : 10.04.05 - klo: 20.49 »
Mä oon ainakin ajanu mihin aikaan vaan ja missä vaan. Polttiksella ajettaan siellä missä sillä pääsee. Kukaan ei oo ikään valittanu, päinvastoin vanhemmat äijät on ainakin jääny vaan mielenkiinosta seuraan.
Mikroautolla ajelin talvellä tosi paljon eikä silloikaan kukaan valittanu.
Kerran on joku mummo uhannu soittaa poliisit kun ajelin crossarilla tiellä. Tuli sellaaset teksit että ei toista. Tuumas mulle näin JOS TUA NYT EI LOPU NIIN MÄ SOITAN POLIISIT JA KERRON ETTÄ SÄ OOT AJELLU TOLLA MISSÄ VAAN. PUISTOISSA NURMIKOT PILAALLE KUAVITTANU PUSKAT IRTI JA AJANU MÄNTYJEN YLI. (teksi isolla ku akan äänikin oli iso)  :lol: . Mä sanoin että soita vaan ja näytä mulle ja niille ne puistot ym missä mä oon ajanu. Akka käänti selkänsä ja lähti kävelee. Puistoja ei oo ainakaan oo 20km säteellä. Tie oli sellainen sivu tie jossa ei liikennettä oo.
Tästä on jo useampi vuosi.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Polttiksen ajopaikat
« Vastaus #27 : 13.04.05 - klo: 13.48 »
No mun naapurissa asuu semmonen valittaja että huh huh.
Se hermostuu sähköautoistakin ja repikää siitä sitten jos saan polttiksen niin mitä se sit sanoo...  :lol:
Esim joku muutama viikko sitten ajoin niiden kivetyksen läheltä ja sitten se meni hetken päästä tarkistamaan vihaisena menikö mitään rikki.