RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Zakko - 03.07.11 - klo: 21.21
-
Tuloksia:
LS-5 SM II Ylistaro
Lopputulokset
Sija num Nimi Seura alkuerä
1 1 Pekka Heikkilä MäntsMK 1
2 4 Toni Pernu KyPak 2
3 3 Thomas Sojakka PKSRCA 3
4 2 Teemu Savolainen SaiKart 5
5 15 Juha Menna TUA
6 16 Tuomo Otsavaara PKSRCA
7 28 Tõnu Tooming EESTI
8 20 Antti Laurinkoski JärvSRK
9 26 Jiri Jokinen PKSRCA 4
10 11 Juha Rousku TapUA
11 8 Jyri Konoila PKSRCA
12 22 Vesa Rousku PKSRCA
13 21 Antti Savolainen UAU
14 18 Aake Kutvonen PKSRCA
15 10 Ilpo Koivisto PKSRCA
16 30 Kai Jansson KyPak
17 13 Jari Virtanen PKSRCA
18 6 Pasi Nevalainen PKSRCA
19 29 Veikko Jalas PKSRCA
20 12 Tommi Turku PKSRCA
21 7 George Gustafsson PKSRCA
22 19 Jukka Paavilainen PKSRCA
23 14 Seppo Koskenmäki HyUA
24 25 Kalervo Meriläinen PKSRCA
25 24 Matti Iivonen KyPak
26 32 Mikko Päivärinta HyUA
27 31 Kauko Pernu KyPak
28 27 Kari Oikkonen LohUA
LS-5 SM III Ylistaro
Lopputulokset
Sija num Nimi Seura alkuerä
1 26 Jiri Jokinen PKSRCA 2
2 3 Thomas Sojakka PKSRCA 3
3 2 Teemu Savolainen SaiKart
4 28 Tõnu Tooming EESTI
5 18 Aake Kutvonen PKSRCA
6 22 Vesa Rousku PKSRCA
7 11 Juha Rousku TapUA 5
8 1 Pekka Heikkilä MäntsMK 1
9 15 Juha Menna TUA
10 4 Toni Pernu KyPak 4
11 16 Tuomo Otsavaara PKSRCA
12 12 Tommi Turku PKSRCA
13 8 Jyri Konoila PKSRCA
14 21 Antti Savolainen UAU
15 10 Ilpo Koivisto PKSRCA
16 13 Jari Virtanen PKSRCA
17 19 Jukka Paavilainen PKSRCA
18 20 Antti Laurinkoski JärvSRK
19 7 George Gustafsson PKSRCA
20 30 Kai Jansson KyPak
21 6 Pasi Nevalainen PKSRCA
22 24 Matti Iivonen KyPak
23 29 Veikko Jalas PKSRCA
24 33 Markku Honkanen
25 32 Mikko Päivärinta HyUA
26 25 Kalervo Meriläinen PKSRCA
27 31 Kauko Pernu KyPak
Erä kohtaiset tulokset mylaps (http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=681797)
Ajanottaja/TJP kiittää kaikkia seurasta.
Tuloksista kommentit jaakko.huhmarsalo(at)vaasanua.net EI tänne
KIITOSH
edit. Kutvosen sijoitus nostettu paikalleen sarja säännöissä viitataan vain EFRAn teknisiin sääntöihin ei muihin. Suomen säännöistä tapauksen aiheuttanutta kohtaan ei vielä ole.
-
EPUARC kiittää ja kumartaa kaikkia kisailijoita ! KIITOS !
-
http://news.efra.ws/index.php?id=231
Ajanottaja/TJP kiittää kaikkia seurasta.
Tuloksista kommentit jaakko.huhmarsalo(at)vaasanua.net EI tänne
KIITOSH
-
erityis maininta kilpailijoiden käyttäytymisestä kilpailujen jälkeen...
paikat oli jätetty todella siisteiksi ja näkyi sielä porukkaa harjojen kanssa lakaisemassa asfalttiakin.
KIITOS!
T:EPUArc
-
Kiitos vaan soikohon Pohojanmaalle kisajärjestelyistä ja kilpailun hengestä....Kaikki ol kohrallansa ja pöytä komiasti "katettu" kisailijoille.
-Barbie The Beast-
-
http://news.efra.ws/index.php?id=231
Ajanottaja/TJP kiittää kaikkia seurasta.
Tuloksista kommentit jaakko.huhmarsalo(at)vaasanua.net EI tänne
KIITOSH
Sunnuntain A-finaalista:
Ajoin 5. sijalla maaliin vaikka: 3 minuuttia ennen loppua auto sammui ja nostaja pisti käyntiin, tämä toistui kaikkiaan 3 kertaa. Silminnäkijöiden mukaan ekalla ja ehkä tokalla kertaa nostaja nykäisi enemmän kuin kolme kertaa. Sen jälkeen nostaja laittoi auton radalle ja antoi merkin, että aja. Kolmannella kertaa auto lähti ekalla tai tokalla käyntiin. Säännöt sanoo, että nostaja voi nykäistä kolme kertaa, sen jälkeen mekaanikko voi hakea auton ja pistää käyntiin auton varikolla. Eli kyseessä ei ole keskeytys. Virheen teki siis nostaja, ei kuski eikä hänen mekaanikko. Jatkoin ajamista koska auto kävi ja oli radalla. Jossain vaiheessa kuulutettiin, että tapausta tutkitaan ja odotin stopparia.
EFRAn sääntöjä (joita Suomessa käytetään) mukaillen kyseisessä tilanteessa voi antaa rangaistuksen, joko stopparin tai -1 kierros tuloksissa. Kilpailun jälkeen alettiin arpomahan lopputuloksia, jolloin ilmoitin, että kannattaa katsoa EFRAn sääntöjä.
Nyt en tiedä montako kierrosta otettiin pois ja mikä on rangaistuksen syy. Jonkun kannattaisi osata säännöt tai osata etsiä sääntökohdat tai kuten kanssakilpailija sanoi, että ei rangaistusta, jos kilpailunjohto ei osaa sääntöjä ja mitään harmia ei koitunut muille kilpailijoille.
Otetaan tapauksesta oppia.
Aake / Team RS5 Finland
-
Aivan otetaas oppia ! Enää ei tartte tulla ajamaan LS -5 luokkaa Ylistaroon, eikä tämä kilp.johtaja tuu mihinkään LS-5 kisaan.
Veli
-
http://news.efra.ws/index.php?id=231
Ajanottaja/TJP kiittää kaikkia seurasta.
Tuloksista kommentit jaakko.huhmarsalo(at)vaasanua.net EI tänne
KIITOSH
Sunnuntain A-finaalista:
Ajoin 5. sijalla maaliin vaikka: 3 minuuttia ennen loppua auto sammui ja nostaja pisti käyntiin, tämä toistui kaikkiaan 3 kertaa. Silminnäkijöiden mukaan ekalla ja ehkä tokalla kertaa nostaja nykäisi enemmän kuin kolme kertaa. Sen jälkeen nostaja laittoi auton radalle ja antoi merkin, että aja. Kolmannella kertaa auto lähti ekalla tai tokalla käyntiin. Säännöt sanoo, että nostaja voi nykäistä kolme kertaa, sen jälkeen mekaanikko voi hakea auton ja pistää käyntiin auton varikolla. Eli kyseessä ei ole keskeytys. Virheen teki siis nostaja, ei kuski eikä hänen mekaanikko. Jatkoin ajamista koska auto kävi ja oli radalla. Jossain vaiheessa kuulutettiin, että tapausta tutkitaan ja odotin stopparia.
EFRAn sääntöjä (joita Suomessa käytetään) mukaillen kyseisessä tilanteessa voi antaa rangaistuksen, joko stopparin tai -1 kierros tuloksissa. Kilpailun jälkeen alettiin arpomahan lopputuloksia, jolloin ilmoitin, että kannattaa katsoa EFRAn sääntöjä.
Nyt en tiedä montako kierrosta otettiin pois ja mikä on rangaistuksen syy. Jonkun kannattaisi osata säännöt tai osata etsiä sääntökohdat tai kuten kanssakilpailija sanoi, että ei rangaistusta, jos kilpailunjohto ei osaa sääntöjä ja mitään harmia ei koitunut muille kilpailijoille.
Otetaan tapauksesta oppia.
Aake / Team RS5 Finland
Typerä nostaja. :laugh:Autto kanssakilipaalijaa.......... :laugh:
edittiä: Velin syy.....?
-
Suuri kiitos taas kisojen järkänneelle porukalle loistavista kisoista.
Homma toimi jälleenkerran hienosti kaikinpuolin.
Jokavuotinen reissu joka on pakko mahduttaa omaan kalenteriin.
Aake... ekalla ja tokkalla kerralla ei ollut EHKÄ ylimääräisiä vetoja, eikä todellakaan vain silminnäkijöiden mutuilua.
Näkemässä oli ihan kilpailun johtoa jotka laskivat nykäisyt.
Harmittava tilanne... Ja jos pakko on "syyllistä" hakea niin syylliset tapahtuneeseen eivät todellakaan löydy kisajärjestäjien suunnasta.
Jokaisen kuskin ja mekaanikon pitäis tietää säännöistä näinkin yleinen asia, jonka jopa tällainen krossitorsti tiesi jo entuudestaan.
Ps: pitäiskö sääntöihin mahduttaa pykälä että kilpailijat kunnioittavat kanssakilpailijoitaan palkintojenjaon loppuun asti...
Vain kilpailun johdon luvalla saa poistua aikaisemmin.
Poistuminen katsotaan epäurheilijamaiseksi käyttäytymiseksi.
-
Ps: pitäiskö sääntöihin mahduttaa pykälä että kilpailijat kunnioittavat kanssakilpailijoitaan palkintojenjaon loppuun asti...
Vain kilpailun johdon luvalla saa poistua aikaisemmin.
Poistuminen katsotaan epäurheilijamaiseksi käyttäytymiseksi.
Pienoisautojen sääntökirjassa on jo asia kirjattuna:
1.4. SEURAAMUKSET SÄÄNTÖJEN NOUDATTAMATTOMUUDESTA
Sen lisäksi mitä yleisissä säännöissä on sanottu, on pienoisautoilussa:
Kilpailussa huomautuksen tai varoituksen aiheita
ovat mm:
• varomaton ajo radalla tai varikolla
• vasten ajosuuntaa ajaminen
• tahallinen tai toistuva oikaisu
• ajo radan ollessa suljettuna erien välillä, ennen/ jälkeen
erän
• selvästi rikkinäisellä autolla ajaminen
• ratavarikon virheellinen käyttö
• auton korjaus radalla
• radalle nostovuoron laiminlyönti
• radiojakson vaihto ilman kilpailujohdon lupaa
• radiolähettimen vienti radalle tai palauttamatta jättö
säilöön
• syytä ilmoittamatta poisjäänti kilpailusta johon oli
ilmoittautunut
• syytä ilmoittamatta poisjäänti palkintojenjaosta
• epäurheilijamainen käytös yleensä (mm. huutaminen
ja aiheeton suunsoitto)
-
Aivan otetaas oppia ! Enää ei tartte tulla ajamaan LS -5 luokkaa Ylistaroon, eikä tämä kilp.johtaja tuu mihinkään LS-5 kisaan.
Veli
Hei vaan kaikille!
Kaikki EPUArc:ssä tietävät mun olevan aika suorasanainen kaveri mitä tulee asioihin johon tulee oma mielipide/kanta antaa. Ikuinen pessimisti kun olen...pessimisti ei pety koskaan.
Mutta jokatapauksessa kun luin em. viestin tältä palstalta, niin voin kyllä kertoa että "häpeen lommon omaan puohoni", toistenkin puolesta, tällä hetkellä.
Kiitos koko kisapoppoolle, herrasmiehiä koko porukka, omalta osaltani, mukavampaa viikonloppua saa hakea...
KIITOS!!!
Jukka-Pekka Huhtala
-
Kiitokset omasta puolestani kaikille mukavasta kisaviikonlopusta.
Erityiskiitokset järjestäjille lauantain pienestä odottelusta ennen A - finaalia, jotta saimme koneeni vaihdettua.
T: Juha / "rengas" / "männänrengas" / "Nalle" / yms. Jupen käyttämät nimikkeet :wink:
-
Kiitokset omasta puolestani kaikille mukavasta kisaviikonlopusta.
Erityiskiitokset järjestäjille lauantain pienestä odottelusta ennen A - finaalia, jotta saimme koneeni vaihdettua.
T: Juha / "rengas" / "männänrengas" / "Nalle" / yms. Jupen käyttämät nimikkeet :wink:
:wink:
-
Kiitokset myös täältä aivan loistavasta viikonlopusta. Rata oli jälleen hieno ja haasteellinen kuin myös muut puitteet.
Oma ajo meni lauantaina miten meni ja sunnuntaina tuli yllättävä tulos, vaikka nopeudessa ei ole mitään vikaa mutta varmuudessa senkin edestä ja hajosihan se kytkin palakin finaalissa.
Ja se RetkiLeka oli kyllä työn arvoinen vaikka vielä ei olekkaan valmis.
T: Vesa Rousku
ps. toimitan Aakelle kuuluvan pokaalin asianomaiselle.
-
Suurkiitos järjestäjille upeasta kilpailusta. Reissu oli raskas mutta sen arvoinen. Toivottavasti ensivuonna tavataan kilpailun merkeissä.
Kilpailu ei menny omalta kohdalta ihan niinkuin oli tarkoitus. Kouvolassa hitsaan renkaat kiinni niin eivät enää irtoile.
-
Biltemasta mutterit niin pysyy rillat kiinni :wink:
(http://www.lst.fi/webshop/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FAK234.jpg&newxsize=130&newysize=130&fileout=)
-
Tarvii noidenkin muttereiden kanssa hieman lukitetta.
-
Tarvii noidenkin muttereiden kanssa hieman lukitetta.
Jep, totta turiset Hoke, MN kokemuksella :tongue:
Niin lähti kuin se kuuluisa nappi.
Ja kiitos hienosta viikonlopusta, kaikille.
Pakollinen joka kesäinen reissu josta ei saata olla pois.
Kale
-
Kiitokset järjestäjille upeasta viikonlopusta!!!
Toivottavasti myös ens kesänä saadaan nauttia aivan loistavasta Monacosta!
Vaikka oma kisa meni persiilleen keskeytyksen muodossa niin kuitenkaan se ei mielialaa painanut koko himamatkaa. Kiitokset kaikille skaboihin ja palkintojenjakoon osallistujille.
Sääntöihin tulee lisäyksiä nostajien turvallisuuden takaamiseksi. Sääntö ei tule noudattamaan EFRA sääntöjä johtuen Euroopan ratojen turva-alueista ja erilaisesta "nostaja" järjestelmästä. Sääntö tulee voimaan seuraavaan kilpailuun.
-
Biltemasta mutterit niin pysyy rillat kiinni :wink:
(http://www.lst.fi/webshop/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FAK234.jpg&newxsize=130&newysize=130&fileout=)
Juuri tuommosia muttereita käytin. Ja C-finaalin laitoin taka-akselille vielä toisen mutterin kontraksi mutta silti vaan irtos takapyörä.
-
Kannan korteni kekoon ISOJEN KIITOSTEN muodossa.
Erittäin hyvin ja JOUSTAVASTI järjestetyt kisat eikä mitään poliisi natsi touhua aikataulujen kanssa(ympäristöluvan aikataulujen mukaan mentiin).
Kiitos Pohjanmaa!!!
Tämä kilpailuviikonloppu oli ehkä pienoisautoilu urani hianooin. Mahtui pettymyksiä ja onnistumisia.
Tänäkään vuonna en säästynyt pohjalevyn vaihdolta joten ensi vuodeksi sellainen täytyy myös tilata etukäteen :roll:
Lauantaina B-finaalin kautta A-finaaliin jossa sitten hajosi voimansiirrosta kaikki muut rattaat paitsi pinjoni. 5 sijalta keskeytys.
Sunnuntaille sitten uudella autolla kaksi kohtuullista alkuerää ja sitten kolmannessa pienen setuppi muutoksen jälkeen hienolla ajolla sijalle 5 ja suoraan A-finaaliin. Itselleni tasaisin alkuerä koskaan 33 kierrosta alle 18 sek. ja kaksi kierrosta alle 20, noilla kahdella kierroksella kaatui auto pidosta.
Missä sitten tuli keskeytys turvalliselta sijalta 3. Vasemman takapyörän hexin pidätinruuvit olivat päässeet löystymään ja ei vetoa taas.
Ehkä meikäläisen epäonni siivitti Jokisen todella jäätävään vauhtiin viikonlopun aikana.
Onneksi olkoon JIRI. Tulee verinen taistelu sitten kouvolaan 3 ukkoa voi vielä viedä SM tittelin.
-
Kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille koko viikonlopulta. Lauantaina jäi pieni patti otsaan oman finaalin keskeytyksen osalta mutta sunnuntaina ajettiin koko päivä niin kovaa kun onnistui ja tulos myös paras mahdollinen näillä eväillä. Mosakin taisi antautua puoli kierrosta maaliin tulon jälkeen b-finaalissa eli juuri oikeaan aikaan kun a- finaaliinkaan vauhti ei riittänyt :evil:
Toista kertaa pohjanmaalla ajamassa ja kyl se on vaan hienosti järjestetty kisa! Toivottavasti Velikin leppyy vuodessa niin päästään taas ens kesänä ajamaan sinne kisaa!!!
Jos jotain parannettavaa niin sääntöihin voisi miettiä ehkä jotain kohtaa jossa otettaisiin kantaa kierroksella ohitustilanteisiin. Nyt viikonlopun aikana kävi useamman kerran niin, että kierroksella (tai useammalla) jo ohitettu auto ajoi ohittavan auton perään sillä seurauksella että tuli keskeytyksiä tälle nopeammalle autolle.
#12 Tommi Turku
-
Jos jotain parannettavaa niin sääntöihin voisi miettiä ehkä jotain kohtaa jossa otettaisiin kantaa kierroksella ohitustilanteisiin. Nyt viikonlopun aikana kävi useamman kerran niin, että kierroksella (tai useammalla) jo ohitettu auto ajoi ohittavan auton perään sillä seurauksella että tuli keskeytyksiä tälle nopeammalle autolle.
Eihän sitä tarvitse luokkakohtaisiin sääntöihin kirjoittaa, kun se on yleisissä kilpailusäännöissä kaikkia luokkia koskevana sääntönä. Ja ilmoittautumalla kilpailuun kilpailija sitoutuu tuntemaan säännöt.
Yleisesti ottaen hyvin harvoin ongelmana on sääntöjen puutteet. Sen sijaan kylläkin kilpailijoiden puutteellinen sääntötuntemus ja tuo on hyvä esimerkki tyypillisesta sääntörikkomuksesta.
Kierroksella ohittaminen on finaalissakin merkki siitä, että toinen on nopeampi ja säännöt sanovat, että nopeammalle on annettava tietä ja mahdollisuus edetä omassa ajossaan ilman häirintää. Tämä on yleissääntö pienoisautoilussa.
-
Ei säännöt auta tilanteessa missä toiselta hajoaa auto jonkun tupeksiessa.
Mitä siinä stopparit tai muut auttaa kun toinen joutuu lopettamaan kisan kesken.
Ja vaikka kuinka tuntisi säännöt niin sääntöjen tuntemus jne ei korvaa ajotaitoa.
Mikäli kierroksella ohitettava onnistuu normaalissa ajotilanteessa rikkomaan kanssakilpailijan auton perään ajamalla kun edellä oleva vieläpä etenee kovaa, on jotain pielessä.
Jonkinsortin häiriöllä korkeintaan selitettävissä. Ei pikku lipsahduksella.
Siinä tilanteessa ei auta säännöt... ei auta vaikka rangaistukset olisivat niin rajut että päälleajanut liputettaisiin kisasta pihalle.
Kärsinyt osapuoli on silti menettänyt pelin.
Vilpitön ja selkärankaa omaava pahoittelu asiasta auttaa...
Tosin aika mahdoton tehtävä taitaa tämäkin olla :wink:
Jokatapauksessa... Säännöistä kun on ollut puhe niin on yllättävää huomata miten nykyään tuntuu moni sääntö olevan kilpailijoille täysin hepreaa.
Vaikka jokaisen kuljettajan pitää olla lukenut säännöt ja ilmoittautuessaan kilpailuun, sitoutuu näitä myös noudattamaan.
Yhä useammin vain törmää siihen miten monia perus sääntöjä ei tunneta ja näistä aiheutuu mielenkiintoisia ongelmia.
Kuten nyt Aaken tapauksessa tapahtui, kun ei tämä 3 vetäisyn sääntö ollutkaan nostajalle tuttu.
-
Kierroksella ohittaminen on finaalissakin merkki siitä, että toinen on nopeampi ja säännöt sanovat, että nopeammalle on annettava tietä ja mahdollisuus edetä omassa ajossaan ilman häirintää. Tämä on yleissääntö pienoisautoilussa.
Tähän vielä tarkennuksena että sääntö koskee varsinkin alkueriä.
Hetkellisesti nopeammalle on annettava tietä.
Siihen ei vaikuta vaikka takaa tuleva olisi kyseisessä hiitissä perässä, tai tuloslistoilla kaukana tai mikä tahansa.
Sääntö sanoo että mikäli taakse ilmestyy kuljettaja joka etenee kovempaa, on hänelle annettava tietä.
Mielenkiintoisimmat hermojen kiristykset tulevat tilanteista missä edellä ollut ei anna nopeammalle tilaa ja takana tullut nopeampi osuu hitaamman perään.
Perään ajanut on rikkonut sääntöä... mutta... edellä ollut ei suostunut antamaan tilaa nopeammalle.
Parhaimmillaan tämä nopeampi kuski saa stopparin peräänajosta, vaikka edellä ollut onkin rikkonut sääntöjä blokkaamalla nopeampaa.
-
Ei säännöt auta tilanteessa missä toiselta hajoaa auto jonkun tupeksiessa.
Mitä siinä stopparit tai muut auttaa kun toinen joutuu lopettamaan kisan kesken.
Ja vaikka kuinka tuntisi säännöt niin sääntöjen tuntemus jne ei korvaa ajotaitoa.
Mikäli kierroksella ohitettava onnistuu normaalissa ajotilanteessa rikkomaan kanssakilpailijan auton perään ajamalla kun edellä oleva vieläpä etenee kovaa, on jotain pielessä.
Jonkinsortin häiriöllä korkeintaan selitettävissä. Ei pikku lipsahduksella.
Siinä tilanteessa ei auta säännöt... ei auta vaikka rangaistukset olisivat niin rajut että päälleajanut liputettaisiin kisasta pihalle.
Kärsinyt osapuoli on silti menettänyt pelin.
Vilpitön ja selkärankaa omaava pahoittelu asiasta auttaa...
Tosin aika mahdoton tehtävä taitaa tämäkin olla :wink:
Jokatapauksessa... Säännöistä kun on ollut puhe niin on yllättävää huomata miten nykyään tuntuu moni sääntö olevan kilpailijoille täysin hepreaa.
Vaikka jokaisen kuljettajan pitää olla lukenut säännöt ja ilmoittautuessaan kilpailuun, sitoutuu näitä myös noudattamaan.
Yhä useammin vain törmää siihen miten monia perus sääntöjä ei tunneta ja näistä aiheutuu mielenkiintoisia ongelmia.
Kuten nyt Aaken tapauksessa tapahtui, kun ei tämä 3 vetäisyn sääntö ollutkaan nostajalle tuttu.
Nuo ovat kaikille tuttuja tilanteita.
Se mitä tarvitaan on hyviä ehdotuksia ja neuvoja siihen kuinka Hoken kuvaamat kaikille tutut tilanteet voitaisiin karsia pois ja mikä on kilpilijoiden "oikeusturvan" kannalta sopiva tuomarimenettely ko. rikkeisiin. Tilanne ei ole kovin selkeä tuomittavaksi, sen sijaan kilpailijoilta äänestys kirpoaa herkästi.
Tämä asiallinen pohdinta voisi olla jossain sopivassa sääntökeskustelussa, eikä täällä.
Mea culpa, sorry.
-
Nopeamman kun päästät ohi, niin eipähän toi kaasun nosto yhdeksi sekunniksi maksa oikeestaan juuri mitään ohitettavalla. Eli reilusti päästää nopeamman auton "vapaalle ladulle" hakemaan rytmin takasin. Henkilökohtaisesti mulla ainakin aina niin helkutin kiire oman tuloksen tekemiseen että tämmönen on tekona "hampaat irvessä kaasu pois hetkeksi".
olikohan vaikeesti selitetty,
Jupe
-
Kivat 2 päiväset Yli-starossa oli joo. Kiitokset Jupe ja Veli kump.
Lauantaina ei aikataulu pitänyt, mutta eipä se haitannut kun ei ollut minnekkään kiire. Katsastus toimi hyvin eikä turhia hammasten kiristelyjä näkynyt sekä tulospalvelu oli suht ripeä että näki miten kaukana muista mennään
Rata oli ok, paitsi etten osannut ajaa myötäpäivään kumpanakaan päivänä ja yritin vaan varoa niitä betonireunuksia etten tuhoa autoa niin hiljaa ajamalla kalusto säilyi ehjänä
Jupen spiikkaukset oli kyllä ihan omaa luokkaansa mm --->> rata-auto koulu hiitin aikana oli aikas hauskaa kuultavaa... kiihdytä suoralle.. jarruta ennen mutkaa.. tiukka linja oikeaan.. kevyt kaasutus väli suoralle.. yms :azn:
Sääkin suosi kisapäiviä ettei sitä vettä tullut paria pisaraa enempää
Tuota tahtoo ensi vuonna lisää, mutta plz miel. toiseen suuntaan :cool:
Btw. Ois muuten kiva nähdä photoja noista kisoita. Olin näkevinäni että jotkut otti kuvia, joten jakoon vaan jos mahdollista
Kiitokset myös kavereille Meijerimajoituksessa. Oli kiva illalla käydä saunassa, uimassa ja sai rillatakin
Kiitos
Auto #8
Jyri
-
Tuota tahtoo ensi vuonna lisää, mutta plz miel. toiseen suuntaan :cool:
Eiks autoissa oo kuitenkin molempiin suuntiin kääntyvät renkaat? :tongue:
Tästä tulikin mieleen että enkös mä tattarisuon rata topikissa maininnut joku aika sitten että jos rataa ajettais joskus toiseen suuntaan niin olisi hyvin opettavaista :wink:
-
Kääntyyhän ne jopa munkin autossa tarvittaessa kumpaankin suuntaan, mutta ei vanha koira opi enää uusia temppuja
IMHO. Tattiksen proffili on parhaimmillaan ajettaessa vastapäivään :cool:
-
Aikalailla myöhään kirjoitan mielipiteeni, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Itselläni oli ensimmäinen virallinen kilpailu ikinä, ja kilpailujännitys myös sitä luokkaa, että pysyykö radio kädessä vai ei.
Sattui matkalla myös erilaisia ongelmia, joiden ratkaisemisessa kanssa kilpailijoilla oli suuri merkitys. Kiitokset stondelle kaasarin lainasta, tommille tankin lainasta ja ylesistä tsemppaamisesta... ponderille y haaran tekemisestä kiitos kuuluu jollekkin niistä monista jotka olivat avuksi, ja joiden nimi ei jäänyt mieleen. Nevalaiselta löytyi spurria ja puskuria, ym...
Yleisesti ottaen kiitokset kilpailun järjestäjille, sekä kilpailuun osallistujille, jotka tarjosivat apuaan apua tarvitevalle :)
Olettamukseni oli, että ajetaan kilpaa ja pidetään huoli omista asioista, ei pitänyt ihan paikkaansa... vaan hyvä ja rehti meinki on se mikä jäi viikonlopusta mieleen!!
T: Mikko
-
Kyllä MIKKO, olettamuksesi on oikea....kyllä tämä poppoo auttaa miestä kun miestä mäessä jos ongelmia on. Lauantaina korviin tuli asia joka on ilmoituksen arvoinen, nopeimmasta kärjestä oli sovittu jo tulomatkalla että osia lainaillaan kaverille kun toiselta hajalla...todella mukavan kuulosta....
Tähän loppuun ihan mukavana kevennyksenä kuva yhdestä kisaajasta joka käyttää samaa ihme-ainetta jota S.Vettelkin...antaa kuulemma siivet....ja kyllähän noi tuloksetkin sen osoittavat.....paita on myös kohdillaan... :cheesy: :cheesy:
(http://i3.aijaa.com/b/00472/8323194.jpg) (http://aijaa.com/v.php?i=004728323194.jpg)
-
Muutama kuva kisaviikonlopusta.
https://picasaweb.google.com/104893932811401936960/LS5?authkey=Gv1sRgCPTQlqjootvNNA#