Noniin, palatakseni nyt tähän aiheeseen pitkästä aikaa. Eli autosta on nyt jo aika paljon tullut infoa sekä olen itse ollut suoraan jenkkeihin yhteydessä muutamiin kuljettajiin, joilta olen sitten saanut jotain sellaistakin tietoa selville mitä ei Losin saitilla ole saatavilla.
Auton sisäinen välitys tulee olemaan 1.83, eli siis sama kuin edeltäneessä XXX-S autossa. Auton mukana tulee 128T kevlar spurri joka on 64DP sekä mahdollisesti saataville tulevat muut eri kokoiset Losin spurrit tulevat myöskin olemaan 64DP. Pivot blokit tulevat olemaan grafiittia, alumiiniset tulevat saataville optioina myöhemmässä vaiheessa. Autoon sopivat XXX-S servotapit, eli siis Trinityn Matt Francis tuotteista löytyvät alumiiniset servotapit käyvät tähän autoon, käsittääkseni myöskin XXX-S:n hexit sopivat.
Autossa tulee olemaan uudet lyhyemmät iskarit joihin eivät sovi XXX-S:n jouset, jousien jäykkyydet myöskin tulevat olemaan kuulemani perusteella "täysin eri kuin aikaisemmin", tämä johtuen auton erittäin lyhyistä tukivarsista. Auton mukana tulee normaali diffi edessä ja one-way on optiona saatavilla. Auton diffeissä on kuitenkin sellainen ominaisuus, että ne on muunettavissa spooleiksi ulkopuolisella "renkaalla" joka siis tulee kiinni diffin ulkopuolelle, eli siis ilman avausta tapahtuu tämä konversio.
Tällä hetkellä Losin ilmoittamista spekseistä poiketen autossa ei tule olemaan MIP:n CVD vetareita, vaan Losi on kehittänyt kokonaan uudet vetarit tähän autoon (LVD). Nämä uudet vetarit eroavat siitä, että niissä on kaksi jointtia yhden sijasta, joiden ansiosta niiden toiminta on pehmeämpää ja vakaampaa. Jointtien päälle tulee vielä lisäksi muovinen suoja, joka siis estää lian pääsyn jointteihin sekä pitää pinnit paikallaan.
Losin ilmoittama ajankohta auton toimittamisen aloittamiselle on tammikuun toinen viikko, mutta ilmeisesti tästä tullaan hieman myöhästymään ja näin ollen auto tulee saataville tammi- ja helmikuun vaihteessa. Ajankohdasta jolloin autojen toimitus alkaa menee tietenkin muutama viikko ennen kuin niitä on myöskin Suomessa saatavilla, mutta maahantuojalta saamieni tietojen perusteella autoja on ennakkotilattu jotta niitä olisi heti saatavilla kuin mahdollista.
Tässä kuva näistä uusista vetareista:
Lisätietoja sekä kuvia autosta löytyy runsaasti kyseiseen autoon erikoistuneesta saitista
JRXS.net, jossa myöskin Team Losin tehdaskuljettajat Matt Francis ja Todd Hodge ovat joihinkin kysymyksiin vastanneet. Viralliset tiedot tietysti löytyvät myöskin Team Losin kotisivuilta.
Tällä hetkellä Todd ja Matt ovat Kööpenhaminassa testaamassa autoa ja valmistumassa siellä pidettämään DHI Cup 2005-kilpailuun joka pidetään tammikuun puolivälissä.
Mikäli kysymyksiä herää, niin vastaan mielelläni siltä osin kuin vain pystyn. Koska auto ei ole vielä virallisesti ulkona, niin on tietysti mahdollisuus että yllä kertomistani tiedoista osa muuttuu. Lopulliset tiedot tietenkin tulevat saataville heti kun autoja on toimituksessa, eli siis ei kovinkaan pitkän ajan päästä. ;)