Kirjoittaja Aihe: HPI "Electro" MT2  (Luettu 3928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
HPI "Electro" MT2
« : 16.09.08 - klo: 15.49 »
Tuli ostettua Hpi nitro MT2 G3.0 ilman moottoria ja ajattelin siitä tehdä sähköauton.

Ei paljoa ole näitä näkynyt sähkötettynä, mutta saa nähä mitä tulee.

Valitsin tämän aihioksi, koska muita 1/10 nelivetotruggyjä ei paljoo ole näkynyt. CRT.5 oli toinen vaihtoehto, mutta tämä sattui kohdalle sopivasti.

Akkutelineen sain jo soviteltua ja kiinniteltyä eilen:



Ja tänään alustan jäykistäjät, taipui meinaan pikkasen helposti ja paljon ilman sitä muovikotelointia, joka vakiona tässä polttiksessa on:



Postissa lienee moottoripukki, jonka kohta haen. :) Noparia vielä odotellaan.

Kokoonpanona näin alkuun tulee olemaan:
Mamba monster ESC
KD36-60-08L 3000kv kiinamotti ja siihen 13t pinjoni
5000mah 4S Zippy-lipo
Siitä sitten lähdetään muokkaamaan, jos kuumenee liikaa.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #1 : 16.09.08 - klo: 16.00 »
Näin ennakolta voin sanoa, että tulee kuumenemaan. Tuo kone on ehkä hiukan liian kiertävä tämän kokoluokan autoihin, itselläni oli muistaakseni 2700kv kiertävä L kone ja sekin lämpeni. btw: Aika kapea runko..

Toivottavasti sulta löytyy ISO pinioni. Mitä nousua tuo spurri kaipaapi, mod1? Pinionista vielä, jos kuumenee niin koita isompaa pinionia. Pieni auto+iso kone = liian kevyt auto koneelle ja kiertää herkästi korkealle.

Mamba Monsteria et välttämättä kaipaa, ellet välttämättä halua. Mamba Max ulkoisella BEC:illä on varmempi tapaus ainakin tällä hetkellä.

ps. Et sattuisi tarvitsemaan toista samanlaista lipoa? Tai vaikkapa 2700kv(?) XL konetta? :wink:

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #2 : 16.09.08 - klo: 16.07 »
Joo mod1 pinjonit menee tuohon. Mutta kyllähän se isommalla pinjonilla kuumenee enemmän. Paitsi tietenkin, jos kierroksia pitää kokoajan tapissa tuolla pienellä pinjonilla, mutta eiköhän ne saa pidettyä kurissa maltillisella kaasusormella. Isolla pinjonilla syö enemmän virtaa.

En ainakaan vielä osta moottoria/akkua, pitää ensin testata tosiaan näitä. :)

Mamba monsterissa tosiaan ollu ongelmia joillain, mutta ajattelin, että tässä autossa se saattaa pysyä sopivan lämpöisenä. Mamba max taas saattaisi kuumeta ja ainakin takuu menisi 4S:llä ajaessa.

Sopivasti tullut tähän asti kaikki tullin läpi, vaikka on ollut yli 45e tilauksia. TeknoRC:n ja Hobbycityn tilaukset siis.

EDittiä: moottoripukki tuli:
« Viimeksi muokattu: 16.09.08 - klo: 16.55 kirjoittanut Jessev »

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #3 : 16.09.08 - klo: 17.13 »
Sehän siinä jännää onkin, isommalla pinionilla ei kuumene niin paljon kun moottorin tarttee tehdä työtä. Hankala selittää, mutta itselläni kävi näin. Isolla pinionilla saattaa syödä enemmän virtaa, mutta so not? Kunhan pysyy järkevissä rajoissa niin samapa tuo.

Mamba Monsterin ongelmat ei ole liittyen lämpöön, joten tuon harhakuvitelman että saattaa kestää sinulla.. sen voit unohtaa. Kestää jos on kestääkseen. Mamba Maxista ei takuu mene vaikka käytät 4S lipoa ulkoisella BEC:illä. Yksi vastarille menevä piuha irti ja BEC väliin, avot!

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #4 : 16.09.08 - klo: 18.36 »
Katoppas, samanlainen pukki tuli minullekkin postissa tänään, sijoituskohde on vain hieman suurempi...  :wink:
Saattaisi ehkä XL-kokoisen koneen vaatia että auto tulee jotenkuten tasapainoon tuollaisen akun kanssa? Pieni tilakin kyllä asettaa omat rajoituksensa.

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #5 : 16.09.08 - klo: 19.26 »
Katoppas, samanlainen pukki tuli minullekkin postissa tänään, sijoituskohde on vain hieman suurempi...  :wink:
Saattaisi ehkä XL-kokoisen koneen vaatia että auto tulee jotenkuten tasapainoon tuollaisen akun kanssa? Pieni tilakin kyllä asettaa omat rajoituksensa.


Joo, vähän on epätasapainossa. Kattoo ny miten pelittää, varmaan XL-kone vois olla kyllä kova.




Noparikin tullista haettavissa. ~170e posteineen tulleineen alveineen Mamba monster. Menee varmaankin tuohon servon tai moottoripukin päälle. Tai sitten noiden alustan jäykistäjien päälle vaikka nippusiteellä. :)

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #6 : 16.09.08 - klo: 22.27 »
Laita silleen että saat nopiasti irti kun syttyy tuleen... :)

No ei vaiskaa, itselläkin olisi tuossa mt2, 18ss versio. Ajatuksissa jo siintää se aika kun pata on loppu, ja vastaavanlainen konversio... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #7 : 16.09.08 - klo: 23.38 »
Jessev, mistä sait TeknoRC:n hilppeet autoosi ? Lähinnä kiinnostaa mistä tilasit ja paljonko maksoi  :wink: . Kiitos jos viitsisit vastata.
- Tapsa

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #8 : 16.09.08 - klo: 23.41 »
Jessev, mistä sait TeknoRC:n hilppeet autoosi ? Lähinnä kiinnostaa mistä tilasit ja paljonko maksoi  :wink: . Kiitos jos viitsisit vastata.

http://www.teknorc.com/

Oisko ollu 47e vai 48e moottoripukki + pinjoni posteineen.


Edittiä: Akkutelineeseen pistin vähän pehmustetta, kun siitä tuli sanomista irkissä. :)

« Viimeksi muokattu: 16.09.08 - klo: 23.49 kirjoittanut Jessev »

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #9 : 17.09.08 - klo: 15.50 »
Alkais oleen valmista. Noparin sijotus muuten ok, mutta ehkä vähän takapainoinen tulee nyt. :) Ja akun puolella paljon enemmän painoa myös. Jossain vaiheessa voi tuon noparin eteen heittää tai tehdä sille telineen johonkin, mutta menköön ny tuossa.









Pitää tänään mennä testaileen.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #10 : 17.09.08 - klo: 16.34 »
toi nopari varmaan kannattais siirtää keskidiffin etupuolelle jos moottorin johdot antaa periksi.
tai sitten nopari tuohon vastarin paikalle ja vastari tuohon keskidiffin eteen, että sais autoa tasapainosemmaksi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #11 : 17.09.08 - klo: 18.46 »
Jesi kuvas ensitestit: http://uk.youtube.com/watch?v=ruR1rd-zYcw

Akkuteline hajos. :)

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #12 : 17.09.08 - klo: 19.01 »
Pahoittelen huonoa kuvaajaa, ei ollut ottaa lastenvahtia mukaan radalle  :angry:

Enivei, ihan hyvinhän tuo funkkas, vähän säätöä ja sensemmoista.
/ Jere Siirilä

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #13 : 18.09.08 - klo: 21.36 »
Uus akkuteline:


Materiaali maksoi 50snt. :)

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #14 : 19.09.08 - klo: 19.31 »
Ihanan terävät reunat, ei huolta akun puhkaisemisesta?  :mrgreen:

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #15 : 19.09.08 - klo: 20.28 »
Ihanan terävät reunat, ei huolta akun puhkaisemisesta?  :mrgreen:

Ei huolta. :) On sen verran pehmustetta ja se on aika jäykkääkin. Akku sopii vielä niin tiiviisti ettei heilu.

Pitää ottaa vaikka huomenna lisää videoo.

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI "Electro" MT2
« Vastaus #16 : 25.09.08 - klo: 01.02 »
Ei oo kauheen näppärä paikallisella krossiradalla tämä keulija, joten pistin myyntiin seuraavan projektin alta pois. :)