RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: kimmova - 15.03.03 - klo: 21.53

Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: kimmova - 15.03.03 - klo: 21.53
Ostin viime kesän lopusta gs15r moottoriin mäntä sylinterin ja nyt ne on loppu. Ajoin viime kesänä sillä noin 4 litraa 10% synteetistä polttoainetta ja ajoin nyt loppu talvesta noin puol litraa noin 5-10 asteen pakkasessa ja nyt on mäntä sylinteri loppu. Niin siinä ei ole enää puristuksia, ei käy ilman hehkua ja mäntä menee sylinterin läpi. Mahtaako se mennä loppuun huonosta ilman putsarista vai eik se kestänyt noita pakkas kelejä vai onk mulla joku kiertokanki loppu vai olik mulla huono sisään ajo vai mikä mahto olla? Voisko joku antaa mielipidettä.
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: joksa - 16.03.03 - klo: 08.29
Asiaa tuon kummemmin tuntematta veikkaisin huonoa putsaria ja vääriä säätöjä. Millaisen sisäänajon suoritit?

Ihan yleisen selvyyden vuoksi voisi käyttää asioista oikeita nimiä eikä tyyliin "ostin mäntä sylinterin", vaan ostin männän ja sylinterin.
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: kimmova - 16.03.03 - klo: 10.52
No sisäänajoa en oikeen suorittanut ollenkaan. Vaikka auto on toiminut ja kulkenut ihan hyvin, voiko sisäänajo vähäntää männän ja sylinterin ikää noin huomattavasti? Millainen olisi tollainen perus sisäänajo? Ois hyvä tietää , kun nyt pitää hankkia taas uus mäntä ja sylinteri. Säädöt on ollu karkeesti niin että pakoputkesta tulee pakokaasua reilusti. (noin 1 kierros auki). Mäkin olen aatellut, et putsarin läpi on päässyt hienoa hiekka pölyä viime kesänä ja kuluttanut männän loppuun.
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: joksa - 16.03.03 - klo: 10.59
Motin mukana pitäisi tulla sisäänajo-ohjeet ja kysy ihmeessä osien myyjältä. Tälläkin palstalla on useasti kerrottu sisäänajosta. Ja pääneulahan ei saa olla liian tiukalla eli auki 2 kierrosta ja/tai enemmän siis normaaliajossa. Riippuu motista. Sisäänajossa vielä enemmän, noin 3 kiekkaa ja siitä kiristäen.

Karkeasti voisin sanoa sisäänajosta että ensimmäiset tankilliset 1-4:ään, ei täysiä kierroksia koneeseen. Ja eka tankki renkaat ilmassa ja mielellään tyhjäkäynnillä.

Viisaammat jatkaa.
Otsikko: hmm
Kirjoitti: Hui!!! - 16.03.03 - klo: 13.32
sulla on varmaa ollu liian laihalla kone ku sillon 2-t ei saa bensaa tarpeeks mikä voitelee mäntää ennen ku se menee palotilaa ja sit jos talvella ajaa ni se voi kulua sen takia enemmän ku mäntä pysyy lämpösenä mut pytty ja kansi ''kutistuu'' kylmän ilman takia ja pytystä tulee niin tiukka et mäntä kuluu nopeammin ja sit ku ajat kesäl ja mäntä onkii kulunu vähä talvella ni pytty ja kansi lämpenee normaalilla tavalla mut mäntä ei laajenekkaa niin paljoo ja se on väljä... ainakii toi pitäis olla oikea syy talvella ajamisessa jos rc:n moottori kuluu vaikka ei mulla ookkaa kokemusta noista 8)
Otsikko: Re: hmm
Kirjoitti: RChullu - 16.03.03 - klo: 14.33
Hui!!!: onkohan liikaa vaadittu että käyttäisit niitä ekaluokalla opetettuja pilkkua, pistettä, huuto- tai kysymysmerkkiä lauseen päätyttyä?
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: Mika R - 16.03.03 - klo: 17.07
Joo, saattaa kuulostaa nipotukselta mutta jokaisen olisi noudatettava forumin ohjeita http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: Hui!!! - 17.03.03 - klo: 12.37
pitkäiskö täällä käyttää pilkkua ja muita pisteitä jne... vai? hyvin ainakii kaikki ymmärtää ja ei noi oo ku kirjaimia :P
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: blenheim - 17.03.03 - klo: 13.04
Kyllä vaan kannattaa käyttää noita välimerkkejä. Se selventää paljonkin tekstiä ja se on mukavampaa lukea :D
Otsikko: mäntä sylinteri loppu
Kirjoitti: Mika R - 17.03.03 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: "Hui!!!"
pitkäiskö täällä käyttää pilkkua ja muita pisteitä jne... vai? hyvin ainakii kaikki ymmärtää ja ei noi oo ku kirjaimia :P


Ei välttämättä. On nimittäin mennyt välillä keskustelu aikamoiseksi vääntämiseksi kun on ymmärretty puolin ja toisin väärin tekstien sekavuuden takia. Sitä paitsi tämä on hyvää oikeinkirjoitusharjoitusta ylioppilaskokeita silmällä pitäen  8) Mä tiedän että se on välillä vähän rasittavaa, mutta siinä tulee sitten samalla mietittyä että mitähän sanottavaa sitä oikein onkaan joten viestit ei synny tajunnanvirta pohjalta.

Mutta palataas aiheeseen:
Kimmolle sanoisin, että kaikki moottorit tulee ajaa sisään ekaks. Jos sen tekee väärin tai jättää tekemättä, niin kyllä harrastus tulee kalliiksi pitkän päälle. Tai ainakin moottoreista puuttuu puhti jolloin homma on pirun paljon tylsempää. Sisäänajo on tärkeä operaatio joka pitää aina tehdä kun kyseessä on uusi moottori tai osia vaihdetaan.