Täytyy kyllä todeta että tykästyin autoon samantien!!
Etupyöristä poistin enimmät väljyydet pallonivelien pultteja kiristämällä, samalla muutin renkaiden harotuksen lieväksi auraukseksi (Auton ei pitäisi hakea niin paljoa tien mukaan).
Servosaverin purin auki ja laitoin kierrelukitteella jousen mutterin kiinni (Estää saverin jumittautumisen) ja jätin hivenen pidemmälle kieritettynä mutterin kun MT4G3:ssa huomasin että tehtaan 1,0mm päädystä saveri saattoi silti joskus mennä jumiin, samanlainen saveri siis MT4G3:ssa, jätin servosaverin pääli ja pohjamutterista lukitteet, niin toivoa saada aukikin tarvittaessa. Saverin ylemmän pultin vaihdoin tasakantaiseen, isompi kuusiokolo..
12hampaisen pinionin vaihdoin brittiläiseen RW Racingin 16hampaiseen kevennettyyn pinioniin,
50hampaisen muovispurrin vaihdoin 44hampaiseen kevennettyyn metallirattaiseen, keskidiffin rasvat vaihdoin 300 000 diffiöljyksi.
Etupyörien koiranluiden ulommista päädyistä huomasin että periaatteessa pultit ja mutterit oli asennettu väärinpäin. Tehtaan jäljiltä ne meinaan osuvat alatukivarsiin, vaihdoin vain mutterin ja pultin toisinpäin niin nyt ei törmää vaan pultin kanta menee nätisti alatukivarren yläpuolelle vaikka auto olisi ilmassa.
Muovikehikkoa muokkasin että johdoille sain lisää tilaa ja helpompi kiinnittää, kehikkoon asensin 50x11mm tuulettimen moottorin päälle (poistin muovit tuulettimen laippojen alueelta).
Vastaanottimelle tein nippuside-kiinnityksen yksinkertaisesti kolvaamalla muoviin reijät ja veitsellä siistien, muovin alla on alumiinia joten nippuside ei tule pohjasta läpi. Vastaanottimen laitoin ilmapallon sisään (Tein pienen reijän pallon pohjaan piuhoja varten, nippuside pallon ympärille piuhoihin, antennipiuha pallon puhallusaukosta ulos ja nippuside kiinni).
Moottorina Turnigy Trackstar 2300Kv, noparina hobbywing ezrun wp8 vesitiivis 120A, jonka säädin aikalailla uusiksi (ajotuksia pykälän alemmas, jännitteen katkasuja ylemmäs, lipo-asetus manuaalisesti 4celliin).
Ohjaimena hobbykingn halpis GT2 2,4Ghz, servona Blue Birdin 14,2kg 170ms metallirattainen (hieman viilalla pyyhkäistynä varsi ei hankaa servoon ääriasennossa, alumiiniasta aikanaan olin valmiiksi tehnyt sovitepaloja pulttien kiinnityksiin, koska servo on korkeampi kuin yleisimmät).
Pyöränmuttereiksi laitoin hobbykingistä otetut missä on o-rengas kierteen sisällä, vähän kevyemmin kiristää kiinni niin ei kuitenkaan karkaa (MT4G3:ssa vakiomutterit karkailee ilman lukitetta tai ellei apinanraivolla kiristä, apinanraivo tapattaa vanteiden hex-pinnan irti ruuvatessa). Parhaimmat pyörän mutterini ovat MT4G3:ssa, turnigy trackstarin o-rengaslukitteella olevat mutterit joiden pääty on umpinainen, suojaa pyörän navan pölyltä, ja mutterin kosketuspinnassa on vielä pienet urat jotka estää löystymistä, nämä voi laittaa hellästi kiinni eikä karkaa, ja o-rengas kestää koska ei tarvitse kiristää niin paljoa, kiitos urien)
Takapään korin kiinnitys oli aika hölö niin laitoin korin alapuolelle sekä yläpuolelle 22mm tai 20mm halkasijalta olevat 0,7mm paksuiset rosteri-prikat (töissä tein itse), jotka ovat aavistuksen kartion muotoiset. Etupään korin sokat jätin ilman prikkoja, ei ainakaan ole väljä normaalistikkaan. Sokkiin laitoin värilliset nippusiteet, helpottaa löytämistä ja irti vetoa.
Noparin virtakytkimen sekä vastaanottimen piuhan laitoin kevyesti nippusiteellä moottorin virtapiuhaan kiinni, jos syystä tai toisesta jokin nykäisee kytkimen/vastaanottimen piuhoja niin veto tulee keskelle piuhaa eikä noparin sisälle/piuhan juureen. Yhden noparin aikanaan tapoin kun nopari karkasi kolarissa ja piuhat katkesi noparin sisältä, ja nopari oli paksussa massassa sisältä (Turnigy Travkstar vesitiivis 150A)
Kaipa tossa oli kaikki miten ER4G3:ni rakensin, mutta on kyllä kiva käkätin