Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Rockford

Sivuja: [1] 2 3
1
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 23.01.13 - klo: 11.34 »
Kyselin joskus heiluvasta takadiffistä täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=30805.msg590383#msg590383

En ole tehnyt asialle mitään ja hyvin on toiminut auto vaikka heiluukin. Viimeksi tuntui etulukon servo välillä pätkivän, eli ei tehnyt mitään kun laittoi lukkoa päälle. Hetken päästä sitten taas toimi. Pitää kai tilata varoiksi uusi servo niin vaihtaa sitten joskus jos ongelma pahenee.

2
Sähköautot / Vs: Apua akku ongelmaan
« : 15.11.12 - klo: 12.36 »
Ja halpisakkujen mekka on ainakin joskus ollut hobbyking tuolta kiinan suunnalta.
Juuri sain pari päivää sitten tuolta tilaamani 2200mAh 3S LiPo-akun. Hintaa tarjouksessa $5 + postit. Laturejakin saa tuolta halvalla, laadusta en sitten tiedä.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.11.12 - klo: 10.23 »
Ei tuosta ohjeesta ole apua, samantyylisiä ohjeita katselin itse. Pitäisi löytää tuon säätövalikon rakennepuu ja kaikki vaihtoehdot jotta sitä osaisi sokkona käyttää.
Mulla on sellainen paperiohje siellä ohjaimen paristoluukun alla. Enpäs muistanut tätäkään kuin vasta nyt.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 06.11.12 - klo: 10.59 »
Sain vaihdettua kääntösuunnan tämän videon avulla, siinä oli sattumalta tuo kääntyminen esimerkkinä. Mitään muuta ohjetta en tuohon traxxas 2244 kapulaan löytänyt.
Eri radio, mutta oisko tästä mitään apua:
http://traxxas.com/pdfs/2207_KC1204_TQ24GHz_INST.pdf

Onko kytkimelle olemassa jotain huolto-ohjetta, pitää aivan kamalaa meteliä (äänitaso vastaa tikkujen sirkkelöintiä), ei muistaakseni ole ollut noin äänekäs?
Jos se luistaa niin voihan sitä kiristää. Siihen oli ohjeet kyllä auton mukana.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.11.12 - klo: 15.58 »
Minä olen ihan uusi käyttäjä niin en oikein tiedä menikö tämä oikeaan paikkaan. Mutta tuosta traxxas summitista mistä tuota autoa on turvallinen tilata.
Ite tilasin täältä: http://www.monsterhopups.de/traxxas-traxxas-summit-truck-version-2012-p-16041.html

6
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 26.10.12 - klo: 09.31 »
Telakan laturin konversio menikin melko suoraviivaisesti, kun virtaliitin paljastuikin kaksijohtimiseksi, eikä tulopuolellakaan näkynyt pelättyjä AC-komponentteja. Testiajon perusteella nykyinen 5A laturi kuormitti laturia noin puolella teholla, eli potenttionaalia tuntuisi riittävän tonne 9A paikkeille per virtalähde. Tossa vielä yksi kuva setupista.
Juuri samanlainen IBM:n telakan 16V 7.5A poweri ollut mullakin käytössä viime joulusta asti ja iChargerilla latailen 2S lipoja 10A virralla. Poweri lämpenee vähän, mutta hyvin on toiminut ja varastossa on toinen samanlainen siltä varalta että joskus hajoaa.

Joskus latasin 2 x 2S lipot sarjassa 6A virralla, sillloin taisi olla powerin suhteen aika lähellä maksimia kuorma.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 20.10.12 - klo: 22.26 »
En ole osannut kaivata jäähdytystä kun yleensä ajon jälkeen mitä olen muistanut moottori kokeilla kädellä niin ei se mitenkään älyttömän kuumalta ole vaikuttanut (eli ei isommin polta sormia). IR-mittarilla en ole koskaan mittaillut. Tänään kuitenkin huomasin että moottori oli aika lämmin vaikka ulkolämpö oli lähellä nollaa.

Sellaista juttua mietin tänään kun tuossa kuuraisella ruohikolla ajelin, että ois kyllä mukava jos takatasaupyörästön saisi erikseen lukkoon tai ehkä paremminkin niin että siinä ois joku osittainen lukko kuten kitkalukko tai torsen. Nopeissa kaarroissa sisemmän takapyörän sutimiseen hukkaantuu paljon turhaa energiaa eikä autoa saa kaasulla yliohjautumaan.

Täällähän olikin kommenttia siitä että takalukon saa menemään ekana lukkoon jos vaihtaa jotkut piuhat keskenään, mutta eihän tuo 100% lukko ole tietenkään sellainen että sitä haluis aina käyttää. Ainoa LSD-tyypinen ratkaisu mikä on tullut vastaan on videossa

REAL limited slip differential for traxxas summit HOW TO

esitetty tapa täyttää diffi jollain öljyä paksummalla mönjällä kuten tuossa käytetty JB-Weldin toinen kompomentti (jotain epoksihartsia kai). Tuohan ois ihan kokeilemisen arvoinen ratkaisu, mutta vähän epäilyttää että lisääkö tuo diffin rattaiden kuormitusta ja siten altistaa kulumiselle tai hajoamiselle. Ja myös se epäilyttää miten tuollainen mönjä jäykistyy pakkasella.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.09.12 - klo: 10.45 »
... saa sit kattoo kauan 775:ssa pysyy savut sisällä.
Hyvin on pysyny tähän asti ainakin mulla.

Kosteuden ja kylmyyden kesto edelleen arveluttaa, mutta aika sen näyttää.
Lipojen? Eipä ollut viimetalvena ongelmia, tuli kyllä ajettua pakkasillakin. Ajoaika tietysti lyhenee jonkin verran.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 28.08.12 - klo: 08.21 »
Samalla voisi miettiä uusia jousia tai säätöä tiukemmalle, tuntuu että kori laahaa liikaa alustaan ja hypyt pohjaavat liian helposti.
Juuri samaa olen miettinyt. En haluis tinkiä joustovaroista tai jäykentää jousia liikaa (taakse vaihdettu etupään jäykemmät jouset) jotta hidas möyriminen onnistuu, mutta iskunvaimennus vois olla hiukan tehokkaampi. Tarttis kai siis vaihdella öljyjä iskareihin vai mitä?

10
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.08.12 - klo: 22.38 »
Ei kyllä ole kiinnostanut NiMH:eillä ajaa yhtään sen jälkeen kun LiPot sai käteen. Ainakin mun vakio-NiMH-akuilla meno puutuu aivan liian nopeasti vaikka ne ois suoraan laturista. Enkä ole suojannut mitenkään. Tämmöisillä oon ajanut: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11938

11
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.05.12 - klo: 20.00 »
Ruohikkoisia ja melko jyrkkiä meluvallin rinteitä tänään ajeltiin pojan kanssa ja hauskaa oli. Noissa paikoissa saa ajaa aika huolettomasti kun on pehmeähkö laskeutuminen vaikka menis monta kertaa katon kautta ympäri. Helpottaa kyllä jälkihoitoa suuresti kun voi ulkona vetää vesiletkulla pölyt ja muut pois autosta eikä tartte sisällä pesuhuoneessa suihkutella kuten talvella. Noin 40 akkusarjaa ajettu eikä mikään ole vieläkään hajonnut. Keuliminen asfaltilla tosin kuluttaa hiukan takapuskuria ja takavalojen ledejä.

Vaikka tätä on vakio-harjallisella virtasyöpöksi moitittu niin 6000 mAh LiPoilla ajelee enemmän kuin yleensä jaksaa yhdessä paikassa ajaa. Tänään lähemmäs +20°C lämpöä ulkona ja jopa vakio-NiMH:it tuntui kestävän yllättävän pitkään. Talvella kai kylmyys syö hiukan akkujen kestoa.

Ruohonleikkurin kun tähän sais jotenkin kiinni niin ois kyllä aika täydellinen lelu.

Postista tuli juuri virimoottori summittiin (titan 775)
Jos on joku paikka mistä tuollaisen saa edullisesti niin vois kyllä itsekin tilata. Ei noi kai hirveän kalliita edes olleet.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.04.12 - klo: 16.12 »
Alkaa olla 35 akkusettiä ajettu Summitilla ja vieläkään ei ole mitään varsinaisesti hajonnut (noitten palloniveltin suojakumien lisäksi siis). Jos nyt kuitenkin tilais jo etukäteen yhden diffin varaosiksi niin mitä hintoja kattelin niin eBay:ssä koko uusi diffi jotain $30 + postit ja Suomessa taas pelkät diffin ratassarjat maksaa helposti saman euroissa. Ilmeisesti on siis ihan sama tilata kokonainen diffi kun ei vielä tiedä mikä siitä hajoaa sit kun hajoaa?

Vetoakselit mulla jo onkin varalla, mutta pitäiskö samalla tilata vielä jotain muutakin peruskulutusosaa? Moottorinkin kestoikä ilmeisesti alkaa jossain vaiheessa tulla vastaan.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Funny car
« : 03.04.12 - klo: 13.26 »
Hyvin kyllä ajateltu myynnin suhteen tämä, käytännössä tarttee 2 autoa ja ajanottosysteemin.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.03.12 - klo: 17.41 »
Jos diffin aukaset niin putsaa se nyt sitten samalla ja vaihda uudet mömmöt sisään.
En mä vielä lähtenyt sitä aukomaan kun en ole oikein varma että onko se diffin heiluminen kun vetoakseleista heiluttaa normaalia vai merkki siitä että jotain on vialla. Ei viittiny alkaa purkaan tuota ihan vain tuon toteamisen takia kun näytti että pitäis purkaa aika paljon jotta pääsee siihen käsiksi.

Viimeaikoina on myös alkanut kuulua hitaassa ajossa selvästi kuuluvaa kitinää autosta. Aluksi luulin että se tulis vetoakseleiden kuivahtaneista nivelistä, mutta ei niitten rasvaus siihen kyllä auttanut. Tietystikään tuo ääni ei kuulu kun pyörittelen renkaita autossa paikoillaan käsin, joten hyvin vaikea sanoa mistä se kitinä tulee.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 11.03.12 - klo: 12.22 »
Osa numero kandee varmistaa sun räjäytytkuvasta mutta toi on ainakin E-Revon ja E-Maxx harjattomien osa.

425378X
Kiitos tästä, sama numero näyttäs olevan. Oli noista jo ainakin kolme myös halki, vaikka tuo kuvassa oli vain irti kiinnityksestään.

Sit ois sellainen kyssäri että koko takadiffi tuntui heiluvan aika irtonaisen oloisena siellä kolossaan kun vetoakseleista heiluttaa. Onkohan tuo normaalia vai onko joku irti jostain? Etudiffi ei heilu samalla tavalla. Kyse ei ole pelkästään vetoakseleiden sisäpään laakeroinnista koska myös se diffin lukituksen tangolle tuleva vipu heiluu reilusti kun vetoakseleita heilutta kädellä. Pitänee purkaa koko diffi irti ja tutkailla tilannetta. Pitäisköhän samalla vaihtaa jotain jäykempää rasvaa diffiin? Tai ainakin rasvata sitä muuten lisää.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.03.12 - klo: 08.47 »
Voikohan LiPo-akussa mitään päätellä siitä että akku lämpenee tai ei lämpene latauksen aikana? Mun Nano-Techit on kans max. 5C lataukseen speksattuja, mutta laturissa ei tehot riitä edes ihan 2C:tä kun on vain 10A. Aluksi ajattelin että lataan vain 1C:nä että akut kestää pitkään, mutta nyt olen kuitenkin ladannut 10A virralla (eli se vajaa 2C) kun akut ei lämpene silloinkaan yhtään. Tuolla virralla myös latausaika on suunnilleen sama kuin ajoaika, joten tuskinpa lataus ajoa enempää akkua kuluttaa.

Onkohan tuota käyttökertojen vähenemistä jossain oikein tutkittu? Paras vastaus mitä tähän hätään muutaman minuutin etsimisellä löysin on toinen viesti tässä ketjussa: http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=34239

17
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 06.03.12 - klo: 13.01 »
Ei ole kokemuksia mutta jonkin verran olen aiheesta lueskellut. Imaisevat aika paljon virtaa (totta kai 2kpl),
lämmittävät noparin todella nopeasti temp cutille ja on vähän suojaton verrattuna alkuperäiseen.

Se "mutusta", kai jollakulla on oman käden kokemustakin noista...
Ihan validin kuuloista "mutua" noi on kuitenkin, eli hyvä tietää. Temp cutin kanssa ei huvittais ihmetellä vaan mieluummin pitäis auton sellaisena että voi ajaa surutta sen minkä kulkee ilman että pitää osata odottaa ongelmia. Vaikka sit sais vähemmän lisätehoakin. Ja pitkä ajoaikakaan ei haittais.

Oisko sit ehkä enemmän järkeä siinä, että tilais tuon tuplakitin pienellä pinionilla kuten 17T (tai 19T joka on yhden DeValt:in setissä "suositus" Summitille) ja käyttäis siitä vain yhtä moottoria? Sais kuitenkin sit varamoottorinkin kun hinta ei ole lähelläkään 2x yhden moottorin settiin nähden. Ja jos tuon vakiokiinnityksen voi modata tuolle DeValtille sopivaksi (kuten jossain luki) niin jättäis tuon suojattoman mountin kokonaan pois.

Mitenhän sitten tuo 12V vs. 14,4V valinta? 12V on sit varmaan moottorin lämmöt äkkiä ongelmana? Vai riippuuko tuokin pinionista niin että joku 17T vielä pitäis lämmöt kurissa?

18
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 06.03.12 - klo: 09.07 »
Täällä ei ilmeisesti ole kenelläkään kokemusta tuosta Kershaw Designs:in myymästä DeValt 820 -tuplamoottorisetistä: http://204.186.93.64/E-Revo-DualDeWalt820Conversion

Jos nyt olettaa että tuo vakiokone ei harjallisena kovin kauaa kestä ja kuitenkin haluis hyödyntää vakionoparia ja pitää auton "vesitiiviinä" niin tuo settis kiinnostais eniten.

19
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 05.03.12 - klo: 10.01 »
Parikymmentä akullista ajettu suunnilleen ja nyt näkyy eka varsinainen kuluma/vika autossa, eli edestä oikean alapallonivelen suojakumi on halki:



Tuota kumia ei varmaan saa irtona mistään?

EDIT: Nyt vasta näinkin tuosta kuvasta että eihän tuo ole halki, vaan vain irronnut tuon kiinnitysrenkaan alta.  :azn:

20
Kantohankia testailtu eilen ja tänään sekä kotipihalla että Oulun kaupunginteatterin takana, josta nämä kuvat:







Pitoa oli loistavasti ja isotkin lumikasat meni ajamalla ylös.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 25.02.12 - klo: 20.55 »
Summitissa tälläinen:

http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202644
Onkos ideaa mistä tuollainen kannattaa Suomeen tilata että sais jotenkin järkevin postikuluin tulemaan?

22
siellähän on alasvetovalikossa mahdollisuus pienentää paketissa näkyvää hintaa.mulle oli tulossa akkuja ja paketin hinta merkitty vajaa 50 taalaa,todellinen 160 taalaa ja nappasivat tulliin.
Ite valinnut aina 100% hinnan siihen, mutta sekin on oikeastaan väärin koska postikulut jää siitä pois.

23
Sähköautot / Vs: Lipo laturit
« : 24.02.12 - klo: 08.25 »
Nuo muut ovat hyviä, mutta erillisen virtalähteen hankkiminen nostaa hintaa niin paljon, ettei se kokeilemisessa kannata.
Paitsi jos löytyy nurkista sopiva läppärin tehokas poweri kuten mulla. Tuo oli siis IBM:n 120W poweri ja lataan sillä yleensä 2S lipoja 10A virralla ja hyvin toimii.

24
23.2. tilattu:

LiPo-jännitemittari OLED-näytöllä: FrSky Lipo Voltage Sensor FLVS-01
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=7464C4BD-A578-4D35-9349-C8CFD19520CF

12AWG punainen johto: Turnigy Pure-Silicone Wire 12AWG (1mtr) RED
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=55B6F4D1-E7D6-4113-83B0-146374151F6F

25
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 23.02.12 - klo: 12.21 »
kummat, jos haluaa tehoa?  tulee traxxas spartan veneeseen parhaalla trx akulla
Toinen kytkee kaksi akkua rinnan, toinen sarjaan. Sarjaan kytkemällä saat kaksinkertaisen jännitteen ja yksinkertaisen akkukapasiteetin, rinnan kytkemällä saman jännitteen ja kaksinkertaisen akkukapasiteetin. Ei tuosta voi sanoa mitään jos ei tiedä mitä jännitettä sun akut antaa ja mitä se nopari kestää.

26
Kotipihalla ajeltiin pojan kanssa kun hyppyriksi sopiva lumikasakin oli valmiina:








27
Hypystä laskeuduttaessa hajos jotenkin toinen LiPo-häly eli tämmöinen:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18987

Piippaa nyt koko ajan ja vilkuttaa kolmannen kennon punaista lediä vaikka on vain 2S-akku kytketty.  :cry:

EDIT: Korjautui kun kuivasin lämpimässä. Ilmeisesti vain joku kosteuden aiheuttama häikkä.

28
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.02.12 - klo: 08.03 »
Tänään latasin täyteen ja purin laturilla tuon liian tyhjäksi viikko sitten ajetun NanoTech-akun. Purkettaessa 3,6V tasoon asti kapasiteetiksi tuli hiukan vajaa 4600 mAh. Eli ei mikään ihme että tuo ei oikein hyvin toimi Summitissa parina toisen paremman "6000 mAh" akun kanssa.
Eilen testailin uutta (eli kolmatta) tuollaista samanlaista 6000mAh 25-50C 2S NanoTech:ia ja sen kanssa näyttäis tuo parempi vanha samanlainen akku toimivan hyvin parina. Nyt ekaa kertaa oli Summitin BEC-puolen akku hiukan tyhjempi ajon jälkeen kuin toinen, kuten kuuluukin olla. Pitää vielä mitata purkukapasiteetit molemmista kun kerkeää.

Ilmeisesti NanoTech:ien laatu on hiukan vaihtelevaa, mutta tällä hinnalla ei tietenkään voi liikoja vaatia ja ongelma tästä tulee lähinnä kun on auto jossa pitää olla kaksi akkua yhtäaikaa kiinni. Yksittäinhän noi toimis kaikki ihan OK, vaikka tuon yhden kapasiteetti luvatusta jääkin.

Ei autokäyttöä, mutta laitoin Zippyn 4S 2200mAh LiPo:n nyt lopulta vanhaan 14,4V NiCd-akuilla olleeseen Einhell-akkuporaan ja sekin tuntuu toimivan hyvin.

29
... näin joulun aikaan toimitus otti ~19 vrk (illalla tilattu aamulla kotona) EMS:nä. Tästä 11 päivää meni siihen että saivat tilauksen postitettua, eli varsinaiseen toimitukseen noin viikko.

Ja tänään tuli 20.12. tilatut kamat HK:sta. Noitten osalta koko prosessi vei siis hiukka vajaa 10 vrk.

Tänään tuli sitten 22.1. tilatut kamat, jotka oli lähetetty 3.2. Postitus kesti nyt ilmeisesti kiinalaisesta uudesta vuodesta johtuen 14 päivää ja varsinainen toimitus hitaimmalla "International (Registered) Air Mail" -postilla vei siis 10 vrk saada kamat perille, ei siis montaa päivää säästä EMS:ään verrattuna kuten joku muukin täällä joskus totesi. Toki se vaikuttaa että nyt ei tilaus mennyt tulliin kun oli niin halpa ettei maksettavaa ois tullutkaan.

Akku oli hyvin balanssissa kuten ennenkin on ollut.

30
Kenelläkään ei varmaan ole vielä kokemusta näistä uusista 7600mAh 40-80C Nano-Tech:eistä:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21942__Turnigy_nano_tech_7600mah_2S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2869_Summit_E_Revo_E_Maxx_.html

Erittäin kiva että on TRX-liittimet vakiona. Balansointiliittimestä ei sanota mitään. Tarttee varmaan hommata tollaset toiseksi akkusetiksi Summittiin.

Sivuja: [1] 2 3