Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514728 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #420 : 04.08.09 - klo: 21.19 »
Tästä päästään siihen että onko moottori niillä spekseillä mitä piti olla.
Mulla ei ole ec-powerin akuista mitään tuntumaa itsellä, viimeksi kun kattelin niin tulin siihen tulokseen että Ceet on joko ihan naurettavia tai jopa huonoja vitsejä, enivei, noiden pitäis kyllä toimia, ellei ole essonbaaria.

Mutta tosiaa tuo rullaavuus ja hammasväli kuullostaa kyllä ihan järkevältä.
Enään jää asetusten haku ja testaus eri vehkeillä.
/ Jere Siirilä

Poissa STP

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #421 : 05.08.09 - klo: 11.35 »
Kokeilin iltasella vielä tuota konetta 0-ennakolla (mitä netissä näköjään suositeltiin) ja otin moottorin irti kokonaan autosta. Nyrkissä kun piti moottoria ja kaasutteli jotakuinkin niinkuin olisi normaalisti ajanut (ei siis urku auki kokoajan), niin vajaan kolmen minuutin kohdalla piti luovuttaa kun käsi ei enään kestänyt pitää moottorista kiinni.

Tuollainen löytyi kans netistä, kaveri on tilannut saman koneen kuin minä, mutta saanut ilmeisesti XL6:sen XL9:n sijaan. Oliskohan tässä meikäläinen nyt sitten onnellinen moottorin omistaja samasta erästä. En kyllä ihmettelisi jos kinukilla menee 6 ja 9 sekaisin tehtaalla tai jos XL9:lle on kysyntää --> merkataan kaikki koneet XL9:ksi.
Tuo selittäisi myös sen että tämä mun keksintö liikkuu nyt kyllä paljon reilummin kuin pitäisi...

Pitänee sitten vissiin antaa periksi ja ostaa hyvä moottori kun tämä halpa tuli nyt testatuksi.  :angry:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #422 : 05.08.09 - klo: 12.15 »
=)

Siihenkin on kyllä törmätty että lyhkäsillä väleillä/ilman kuormaa ottaa lämpöö..
Koitas laittaa vähä isompaa ratasta.

Enivei, 2800kv koneella summitti menee jo katto edellä.
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #423 : 05.08.09 - klo: 13.09 »
Pitänee sitten vissiin antaa periksi ja ostaa hyvä moottori kun tämä halpa tuli nyt testatuksi.  :angry:

Suosittelen, esim. Neu-Castle 2200kv motti on hyvä ja potkua ihan eri tavalla kuin noissa halpis moteissa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa STP

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #424 : 05.08.09 - klo: 19.04 »
No piti käydä vielä koittamassa tuota jesi:n viimeistä vihjettä. 15t pinjoni paikoilleen ja isommalle hiekkakentälle kokeilemaan puolityhjillä akuilla (7,7v oli lähtiessäni). Jopas liikahti, renkaat kasvoivat kiihdytyksissä mielettömiksi palloiksi eikä sutimisesta meinannut tulla loppua, paitsi jos löytyi vähän pitävämpi kohta ja mentiin katolleen/kyljelleen... Noissa darkdog:n youtube videoissa on samanoloista menoa, mulla oli vaan tuossa hiekkaranta hiekassa vähän huonommin pitoa, mutta paljon enemmän pölyä ja kiveä ilmassa  :tongue:

Ajelin sitten pikku lenkkiä ja välillä kädellä moottorin lämmön kokeilua, lämpeni parin  minuutin ajamisella kuumaksi. Ajoin sitten vielä kerran 40-50 metrin päähän läppä auki ja takaisin ja siinä vaiheessa moottori olikin sitten yli 100 asteinen pinnastaan.
Tämä riittää tältä erää tämän moottorin kanssa pelleilyä. Nyt akutkin olivat lämmeneet jo kädenlämpöisiksi ja 7.2v on nyt lepojännite. Melko reilua sähkönkulutusta about kolmen-neljän minuutin ajamisesta...

Poissa Ville_90

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #425 : 08.08.09 - klo: 21.27 »
Jos oikein olen lueskellut foorumia ja arvaan oikein niin darkdogin sininen Summitti muutti itelleni tänne kankaanpäähän tuossa muutama päivä takaperin :smiley:  Vai mitä sanoo darkdog? huuto.netin nimi merkki jokujokujoku varmaan sanoo sitten jotain...
Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #426 : 12.08.09 - klo: 18.42 »
Tervehdys foorumilaisille, uusi jäsen ilmoittautuu.

Summit-palstalle kirjoittelen, kun siirryin itsekin tuon ihmelaitteen pariin eli tuli sellainen hankittua. Aikani ajelin poikien infernolla (1/16) kunnes kommentoivat että "sulla pitäis olla oma auto". No nyt on ja varsinainen peli onkin tuon puolikkaan jälkeen. Aiemmat rc-hommat ovat useamman vuoden takaa, silloin ajettiin takaveto Tomahawkilla ja neliveto Optimalla, tietääkö/muistaako joku minkä valmistajan vehkeitä ja millä voimanlähteellä noi oli varustettu?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #427 : 12.08.09 - klo: 18.59 »
Tere tulemas.

Meni vähän ohitte multa, että liittykö miten wanhan kaluston voimanlähteet summittiin?  :huh:
Ts olitko ajatellut "kopioida" voimanlähteitä, vai muuten vaan kelailet historiaa?
/ Jere Siirilä

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #428 : 12.08.09 - klo: 21.20 »
Muuten vaan kelailen historiaa ja "testaan" palstalaisten historiatietoutta, noi vehkeet on jostain -80 -luvulta. Usein olen manannut itsekseni että ne tuli aikoinaan myytyä pois, nyt ne olisivat todellisia museoRCautoja :grin:
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #429 : 12.08.09 - klo: 21.42 »
iskälle: http://rc10.fi/index.php?topic=6036.msg308548#msg308548

sorry OT pojat..

Summit vaikuttaa kans mainiolta  :cool:

Poissa Charisma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #430 : 13.08.09 - klo: 21.35 »
Eka ajo Summitilla takana (kiitos savo), hyvin toimii.
Ajon jälkeen toisen akun jännite 6,2 ja toisen 7,1 V (2S uuden LiPot), johtuukohan noparista vai akuista.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #431 : 13.08.09 - klo: 22.04 »
Toinen akku menee tyhjemmäksi aina mitä toinen.
(toisesta akusta otetaan ajosähkön lisäksi sähköt servoille ja valoille)

Mulla on latauksessa menny aina toiseen akkuun 500-1000mah enemmä ku toiseen.
/ Jere Siirilä

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #432 : 14.08.09 - klo: 00.48 »
Summitti kotiutui meille ja minä tänne foorumille, tervehdys itse kullekin tasapuolisesti.

Ajoa alkaa olemaan takana Summitilla jo jonkin verran, on tuo hauska vekotin, kerrassaan. Kuitenkin kytevä mielihalu olisi päivittää tuohon moottori ja nopari. RX 8 ja 2250Kv moottori kuulostaisi brutaalisti hauskalta, myös hyvältä. Mutta. Märät olosuhteetko joutuu nyt sitten unohtamaan tuon päivityksen myötä? Tämä suurimpana huolena toistaiseksi, tarkoitus ja halu olisi ajella tuolla kuitenkin jatkossakin kosteissa olosuhteissa ja talvella joskaan ei välttämättä leikkiä sukellusvenettä kuitenkaan...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #433 : 14.08.09 - klo: 06.17 »
Eka ajo Summitilla takana (kiitos savo), hyvin toimii.
Ajon jälkeen toisen akun jännite 6,2 ja toisen 7,1 V (2S uuden LiPot), johtuukohan noparista vai akuista.

Hyvä että toimii.
Hyvä ja hauska auto se summitti on mutta itselläni tuli se vaihe taas että "kun mikään ei riitä"... Varmasti kuitenkin hyllystäni löytyy vielä joskus summitti. On se niin mahtava menijä tuolla maastossa!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #434 : 14.08.09 - klo: 08.15 »
Mgm on liki ainuita isoja joille on luvattu edes jonkinlaista veden kestävyyttä.

Toki voit upottaa noparin sopivaan öljyyn, niin sitten...



Mä en noita kortsuun/ilmapalloon/jne virityksiä oikeen laske miksikään, kun laittaisi katkenneeseen jalkaan laastarin...
/ Jere Siirilä

Poissa Charisma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #435 : 14.08.09 - klo: 12.11 »
Vähän ihmetyttää tuo epätasaisesti akkujen purkautuminen. Taas oli 5,9 V toisessa ja 7,3 V. Täytyy nyt katsoa paljonko niihin menee ampeereita. Voisiko joku mitata vakio noparilla onko meneekö samalla tavalla.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #436 : 14.08.09 - klo: 12.19 »
Mgm on liki ainuita isoja joille on luvattu edes jonkinlaista veden kestävyyttä.

Toki voit upottaa noparin sopivaan öljyyn, niin sitten...



Mä en noita kortsuun/ilmapalloon/jne virityksiä oikeen laske miksikään, kun laittaisi katkenneeseen jalkaan laastarin...

Hmm... mgm voisi olla... pikainen speksien vilkuilu ei tosin kertonut sensorillisesta toiminnasta mitään...

kortsu/ilmapallo leikit ovat tuttuja historiasta itsellenikin, lopputuloksena ammoin joku hukkunut vastari/nopari... hyvin piti vettä, sisäpuolella.

Eilisten leikkien jälkipyykin, kirjaimellisesti, jälkeen silitellessäni Summittia aka Dolly huomasin hänen alatukivarren, edessä vasemmalla, murtuneen. Noh, tiedustelua moisen värkin saatavuudesta laitettu eteenpäin, täytyy tänään lastoittaa epoksilla ja hiilikuidulla tuo niin leikit pääsee silti jatkumaan.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #437 : 14.08.09 - klo: 12.23 »
Juu, kaikkea ei voi saada samassa paketissa =)

Kantsii tosiaa huomioida osia kalastaessa, että e-revo ja summit on aika pitkälle samoja vessoja, siten jos soitat kauppaan: "onx summitin tukivartta?", --"öööö ei?" vs "onx e-revon tukivartta?", ---"ööö joo!".

Että kantsii ladata e-revon purkukuvat ja osalistat ja verrata aina saman osan numeroa, että onko sama ja sitte lähtee soitellen sotaan.



edit: ja voihan se akku olla paske, uushan ei tarkoita ehjää.
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #438 : 14.08.09 - klo: 12.41 »
Vähän ihmetyttää tuo epätasaisesti akkujen purkautuminen. Taas oli 5,9 V toisessa ja 7,3 V. Täytyy nyt katsoa paljonko niihin menee ampeereita. Voisiko joku mitata vakio noparilla onko meneekö samalla tavalla.

Itse silloin seurailin akkujen ottamaa virtamäärää ajon jälkeen ja ero oli kyllä aika pieni. Suunnilleen kun tyhjän 5000mAh lipon latasi niin toiseen meni aina n 300-400mA enemmän virtaa.
Tuo sinun akkuissa oleva ero vaikuttaa kyllä melko suurelta...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #439 : 14.08.09 - klo: 12.48 »
...ja toki crawlatessa menee enemmä apulaite-sähköö ku sutatessa...
/ Jere Siirilä

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #440 : 14.08.09 - klo: 15.10 »

Kantsii tosiaa huomioida osia kalastaessa, että e-revo ja summit on aika pitkälle samoja vessoja, siten jos soitat kauppaan: "onx summitin tukivartta?", --"öööö ei?" vs "onx e-revon tukivartta?", ---"ööö joo!".

Että kantsii ladata e-revon purkukuvat ja osalistat ja verrata aina saman osan numeroa, että onko sama ja sitte lähtee soitellen sotaan.

Tällä kertaa homma näyttää olevan helppo... ei kumpiakaan tunnu olevan hyllyssä toistaiseksi koitetuissa vauhtikaupoissa... Mutta varsin identtisiltä vaikuttavat tosiaan monilta osin nuo kaksi.

Poissa Charisma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #441 : 14.08.09 - klo: 15.30 »
Toiseen meni 4900 ja toiseen 4200. Täytyy vaihtaa seuraavaksi akut toisin päin ja katsoa on akku sökö.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #442 : 14.08.09 - klo: 15.46 »
Njahans, nyt löyty köykämiinistä valmistettuja viriosia Summittiin... löytyy näköjään aika kattava valikoima alumiiniosia, mukaanlukien tukivarret...hmm...

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #443 : 14.08.09 - klo: 16.06 »
Mä en tuohon leikkiin (enään) lähtis, kun ensinnäkin kevymiiniä on montaa makua, toisekseen jos nyt esim laitat tukivarret, niin sit on tapit solmus, sit bulkit.

Pointti=kipu vaan siirtyy kohdasta a, kohtaan d e ja l.


Toki jos on joku oikee ongelmakohta, niin sit ehkä.
Muuten isoin hyöty on vaan kimalle.


Imho.
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #444 : 14.08.09 - klo: 16.31 »
Tuo ylempi on aivan totta.
Jos tosiaan joku paikka aina ratkee ni siihen jotaki kovempaa, mut ei muuten.

Tuo on aikoinaan kokeiltu ja ei toimi ns kokonaan alu bling bling auto.
esim: kaikki tukivarren reijät kuluu hetkes väljäks ja aina saa olla dremelöimässä jotai bulttia auki, eikä alu kestä yhtään vääntöö(ainakaan useammat).

Ja sitten joskus koittaa kuitenkin se hetki et osuu ja kunnolla ni sitten on kaikki osat kaput.

Tääkin on tietysti semmonen asia mitä jokaisen täytyy kokeilla enneku uskoo.
son loppu ny.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #445 : 14.08.09 - klo: 19.24 »
mulla stummitti on kestäny hyvin ainut  päästi kone savut ulos tossa yks päivä. ja sitten se vaihteen vaihtaja jousi katkes.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #446 : 14.08.09 - klo: 23.08 »
Tuo ylempi on aivan totta.
Jos tosiaan joku paikka aina ratkee ni siihen jotaki kovempaa, mut ei muuten.

Tuo on aikoinaan kokeiltu ja ei toimi ns kokonaan alu bling bling auto.
esim: kaikki tukivarren reijät kuluu hetkes väljäks ja aina saa olla dremelöimässä jotai bulttia auki, eikä alu kestä yhtään vääntöö(ainakaan useammat).

Ja sitten joskus koittaa kuitenkin se hetki et osuu ja kunnolla ni sitten on kaikki osat kaput.

Tääkin on tietysti semmonen asia mitä jokaisen täytyy kokeilla enneku uskoo.

Näinhän asia toki nimenomaan on ja pakko myöntää että ihan oli artistin oma moka tuo tukivarren särkiintyminen. Ihan hyvä on että tukivarsi oli hoitamassa sulakkeen virkaa tuossa. Kimaltelevan kalleuden voinee tarvittaessa sijoittaa viisaampaankin kohtaan....

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #447 : 18.08.09 - klo: 18.37 »
Ärh!

ei kellään sattuisi olemaan kuskinpuolen etummaista vetaria joutilaana? Otti ja meni särki se...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #448 : 18.08.09 - klo: 18.55 »
Ärh!

ei kellään sattuisi olemaan kuskinpuolen etummaista vetaria joutilaana? Otti ja meni särki se...

Onkos kysessä "normaalin" mittanen vai se lyhkäsempi ?
son loppu ny.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #449 : 18.08.09 - klo: 18.59 »
Ärh!

ei kellään sattuisi olemaan kuskinpuolen etummaista vetaria joutilaana? Otti ja meni särki se...

Onkos kysessä "normaalin" mittanen vai se lyhkäsempi ?

Speksien mukaan tuo lienee se lyhyempi.