Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #480 : 25.08.09 - klo: 21.02 »
Nonnä... mahtaisko kellään olla Stummittiin elikkäs murheenkryyniin sopivaa spurria jouten?

Pakko myöntää että jo nyt hippasen kaduttaa ko. värkin hankinta. Ei niinkään muuten kuin osien saatavuuden tai pikemminkin niiden olemattoman saatavuuden takia.... tosin, sama spurri (osanumero 3961/3959/3960) on revossa, e-maxxissa, ....

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #481 : 25.08.09 - klo: 21.04 »
Paahan vaikka yvllä tulemaan minkäkokoinen spurri on kysymyksessä ni katellaan.
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #482 : 25.08.09 - klo: 21.05 »
sitten soitat joihinkin niistä kymmenestä traxxasia myyvään liikkeeseen ja kyselet ko. osanumerolla?

Ihan utelaisuuttani kyllä haluaisin tietää miten sait spurrin säleiksi, koska oon kilowattiharjattomillakin ajanut ja moni muukin, eikä spurrin kanssa ole mitään ongelmaa.
(pl. käyttäjä/hammasvälin säätäjä)


Ja jos tietoisesti ostaa auton jota ei vielä myydä suomessa, niin voihan sillä kaivaa verta nenästään.
Tosin, alan tuntien vaikka autoa myydään suomessa, ei tarkoita sitä että osia saa...
/ Jere Siirilä

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #483 : 25.08.09 - klo: 21.48 »
sitten soitat joihinkin niistä kymmenestä traxxasia myyvään liikkeeseen ja kyselet ko. osanumerolla?

Näin toki teenkin, nettikauppojen/luetteloiden perusteella vaan vaikuttaa verrattain turhalta soittokierrokselta...

Ihan utelaisuuttani kyllä haluaisin tietää miten sait spurrin säleiksi, koska oon kilowattiharjattomillakin ajanut ja moni muukin, eikä spurrin kanssa ole mitään ongelmaa.
(pl. käyttäjä/hammasvälin säätäjä)

Syy paljastuu kyllä tuonnempana. Mun moka, Jr. toimeenpanijana. Lopputulema se että spurri kaivoi itselleen tilaa suojakopan läpi ja tosta meni toinen sivu hammastuksesta pyöreäksi ja sanomattakin on selvää että hampaiden välit ovat täynnä kaikenlaista kariesta aiheuttavaa... Katselin tuota tuossa ja kyllä tosta vielä ainakin hetkeksi kalu varmaan tulee kunhan hammaslangan tai vaihtoehtoisesti neulaviilan kanssa menee noi hampaiden välit läpi...

Ja jos tietoisesti ostaa auton jota ei vielä myydä suomessa, niin voihan sillä kaivaa verta nenästään.
Tosin, alan tuntien vaikka autoa myydään suomessa, ei tarkoita sitä että osia saa...

No niinno... Lempäälästä mä ton ostin ja tässä kontekstissa tuo laskettaneen Suomeen... Kyllähän E-Revoa, Summittia & Co. ainakin näytetään myyvän muuallakin.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #484 : 25.08.09 - klo: 21.51 »
Oletuksena suomalaisten rc-liikkeiden sivut sisältää noin 30% siitä mitä liike sisältää...
Joten se soittaminen on aina vahva valinta.

Kas, pahoittelen, en tiennyt että atala on saanut summittia myyntiin.
(viimeksi kun seurasin, niin kaikki myi ei-oota, kuten yleensä).
Toki äkkinäisempi olis ottanu hyllyyn ne osat joita ei löydy revosta, mutta sehä ois ollu liia helppoa.
/ Jere Siirilä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #485 : 26.08.09 - klo: 12.22 »
Oletuksena suomalaisten rc-liikkeiden sivut sisältää noin 30% siitä mitä liike sisältää...

Ja oletuksena suomalaisten rc-liikkeiden sivuilla mainituista tuotteista enintään 30% löytyy varastosta, muut on tilaustavaraa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #486 : 26.08.09 - klo: 16.02 »
Nonnä... mahtaisko kellään olla Stummittiin elikkäs murheenkryyniin sopivaa spurria jouten?

Pakko myöntää että jo nyt hippasen kaduttaa ko. värkin hankinta. Ei niinkään muuten kuin osien saatavuuden tai pikemminkin niiden olemattoman saatavuuden takia.... tosin, sama spurri (osanumero 3961/3959/3960) on revossa, e-maxxissa, ....


Harmittava takaisku.

Spurri ja pinioni kannattaa aina pitää varalla, ovat jossain määrin kulutustavaraa. Tosin oikein säädettynä (hammasvälys+kytkin) voivat kestää pitkään, mutta juurikin huonolla tuurilla joku irtokivi saa tuhoja aikaiseksi. Atlantin takaa noita saa alkaen alle $3 per spurri, tosin toimitusaikaa ja -kuluja on sitten jonkin verran.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #487 : 26.08.09 - klo: 16.03 »
Musta taas tuntuu että sivuilla on 70% tavaraa jota "ei juuri nyt ole varastossa" ja olenkin huvittuneena seurannut näitä sivuja. Kauanko voi ihmisille myydä eioota? Kohta nostavat ALVin 25% niin loppuu se vähäkin ostelu kotimaasta.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #488 : 26.08.09 - klo: 16.09 »
Musta taas tuntuu että sivuilla on 70% tavaraa jota "ei juuri nyt ole varastossa" ja olenkin huvittuneena seurannut näitä sivuja. Kauanko voi ihmisille myydä eioota? Kohta nostavat ALVin 25% niin loppuu se vähäkin ostelu kotimaasta.

$ kurssikin on vielä aika houkutteleva..

Mistä tulikin mieleeni, mikä olisi sopiva ajankohta vaikkapa tuon e-revon hankinnalle, onko tuolla rapakon takana jotakin "season sale" juttuja talvella vai kannattaako käyttää alennuskupongit nyt ja heti? Ehtisi vielä ottaa revosta savut ennenkuin talvi painaa päälle :cry:
« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo: 16.12 kirjoittanut iskä ajaa »
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa samperi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #489 : 26.08.09 - klo: 16.11 »
mistä saa tällä hetkellä halvinmalla summitin
team associated 18B rtr + rpm leveämpi puskuri, mt:een renkaat ja itse tehty alum. etuiskaritorni.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #490 : 26.08.09 - klo: 18.43 »
mistä saa tällä hetkellä halvinmalla summitin

Atlantin takaa hinnat liikku aikalailla samoissa, eli 480-490 USD, tuohon rahti $75 (hidas) tai $130 UPS:lla 2-3 päivää. Tulli perii vielä 22% alvia, varsinaista tullimaksua 3-5%?? ei välttämättä näistä mene.

Esim. Tower Hobby:
Summit $480 (343 €)
UPS $130 (93 €)
Alv 22% 96€ - menee koko summasta laite+rahti
UPS palkkio tullauksesta n. 11€

Yht. 543 € eli ollaan kai aika lähellä paikallisia kauppiaita.

Jos tinkii toimitusajasta eli ei käytä UPSia, niin siitä voi saada vielä jonkun kympin (40-50€) pois.

Towerilla on sitten noita alennusohjelmia, eli laitteen hinnasta voi saada jopa 25% pois, ehdot vaihtelee, joku oli saanut alennuksen liittymällä super-saver klubiin, itselle tuota alennusta tarjottiin vasta ensmäisen tilauksen jälkeen, eli toiseen tilaukseen sen voi jo käyttää.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #491 : 27.08.09 - klo: 00.13 »

Spurri ja pinioni kannattaa aina pitää varalla, ovat jossain määrin kulutustavaraa. Tosin oikein säädettynä (hammasvälys+kytkin) voivat kestää pitkään, mutta juurikin huonolla tuurilla joku irtokivi saa tuhoja aikaiseksi. Atlantin takaa noita saa alkaen alle $3 per spurri, tosin toimitusaikaa ja -kuluja on sitten jonkin verran.

Olet oikeassa. Laitan lähipäivinä uuden tilauksen menemään tuonne Jenkkilään, täytyy haalia sieltä noita potentiaalisia "kulutusosia" jemmaan.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #492 : 30.08.09 - klo: 22.13 »
Summitti keksi ihka uuden tempun. Siitä hävisi ohjaus. Kaikki muu toimii vallan mainiosti, kaikki muut kanavat, mutta ohjaus ei sano mitään. Jossakin vaiheessa, kun aikansa rattia edestakaisin liikuttaa, renkaat saattavat nitkahtaa jompaan kumpaan suuntaan.

Ongelma alkoi sillä, että nuo eivät jaksaneet kääntyä kuin aavistuksen. Oire meni ohi ja toimi hetken aivan komeasti. Sen jälkeen oireet palasivat entistä pahempina.

Piuhat näyttävät ehjiltä, ovat vastarissa myös kiinni. Koitin vaihtaa vuorollaan servot kiinni toiseen kanavaan, edelleen hiljaista on...

Olisiko vinkkejä?

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #493 : 30.08.09 - klo: 23.10 »
Ota ohjauksen servovivut irti ja testaa onko ohjaus jostakin kohtaa jumissa? Toimiiko servot irrallaan? Tossa kahden servon hommassa on myös hyvä mahdollisuus polttaa servot, jos/kun servovarsien säädöt on pielessä ja servot tappelevat toisiaan vastaan ihan neutraalitilanteessa ja renkaat suorassa.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #494 : 30.08.09 - klo: 23.49 »
Ota ohjauksen servovivut irti ja testaa onko ohjaus jostakin kohtaa jumissa? Toimiiko servot irrallaan? Tossa kahden servon hommassa on myös hyvä mahdollisuus polttaa servot, jos/kun servovarsien säädöt on pielessä ja servot tappelevat toisiaan vastaan ihan neutraalitilanteessa ja renkaat suorassa.

Hmh... edelleen servot mykkiä, vivustot liikkuvat vapaina herkästi... Toisaalta tuo kanava vastarissa/radiossa toimii, toisella servolla saa tuon testattua...

Voi perhana, olisko noi nyt sit keksineet kärähtää, ohjausservot... Täytyy uuden päivän valjettua ottaa noi servot pöydälle ja suorittaa ruumiinavaus...

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #495 : 31.08.09 - klo: 00.43 »
Voi perhana, olisko noi nyt sit keksineet kärähtää, ohjausservot... Täytyy uuden päivän valjettua ottaa noi servot pöydälle ja suorittaa ruumiinavaus...

Viimeistelläkseni maanantai ketutukseksi hiljalleen kääntyvän sunnuntai tympäännyksen irrotin ohjausservot. Apukuskin puoleinen täysin jumissa... Servokauppaan pääsee siis... voihan kak.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #496 : 01.09.09 - klo: 11.17 »
Voi perhana, olisko noi nyt sit keksineet kärähtää, ohjausservot... Täytyy uuden päivän valjettua ottaa noi servot pöydälle ja suorittaa ruumiinavaus...

Viimeistelläkseni maanantai ketutukseksi hiljalleen kääntyvän sunnuntai tympäännyksen irrotin ohjausservot. Apukuskin puoleinen täysin jumissa... Servokauppaan pääsee siis... voihan kak.

Vaikuttaa siltä että noi servot on vääntäneet toisiaan vastaan ja toinen sitten väsyi. Been there, done that... oppirahat tuli itselläkin maksettua.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #497 : 01.09.09 - klo: 20.10 »

Vaikuttaa siltä että noi servot on vääntäneet toisiaan vastaan ja toinen sittn väsyi. Been there, done that... oppirahat tuli itselläkin maksettua.

Näin on tapahtunut joo... "hiukan" hävettää myöntää mutta heti uudesta asti tuo on pitänyt "jurinaa"/ääntä heti kun laittaa virrat päälle. Tuo on kiinnittänyt huomiota mutta jotenkin ei ole juolahtanut oikea paikka mieleen. Nyt ei jurise. Mutta, heti jos trimmin kääntää eriasentoon kuin missä se oli kun nuo servot paikalleen laitoin nuo alkavat pitämään jatkuvaa mekkalaa. Ts. vääntävät toisiaan vastaan.

Onko kellekään muulle juolahtanut mieleen muuttaa systeemi yhdellä vahvalla servolla toimivaksi? Sinänsä tuo ei mitään rakettitiedettä olisi. Tuossa oikeanpuoleisessa poterossa olisi helppoa tilaa kun tuon mikroservon siirtäisi...

Vai onko tuolle kahden servon systeemille joku hyvä perustelu. Vaikuttaa siltä että tuo tulee olemaan jatkossakin ongelma.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #498 : 01.09.09 - klo: 20.44 »
Onko kellekään muulle juolahtanut mieleen muuttaa systeemi yhdellä vahvalla servolla toimivaksi? Sinänsä tuo ei mitään rakettitiedettä olisi. Tuossa oikeanpuoleisessa poterossa olisi helppoa tilaa kun tuon mikroservon siirtäisi...

Vai onko tuolle kahden servon systeemille joku hyvä perustelu. Vaikuttaa siltä että tuo tulee olemaan jatkossakin ongelma.
E-Revon tuplaservoja on ainakin mualimalla muuteltu. Valmistajan vinkkelistä saattaa olla halvempi ostella pienempiä servoja isompi määrä kuin pienempiä servoja pieniin autoihin ja isompia servoja isoihin autoihin erikseen. Lisäksi tuplaohjausservot kuulostaa hienolta ja onhan siinä sitten sitä redundanssia...

Vakiservoilla saadaan (E-Revossa) muistaakseni 250 oz-in vääntöä ja servojen nopeus taisi olla 0,16 sec. Vastaavan voeman antavalla servolla kun korvaa, niin kai tuo aika suoraviivainen projekti olisi (= irrottaa vain toisen puolen hilut). Viriosana saa(nee) kyllä servovartta alumiinisena yhdellekin servolle.

Google on ystävä, jos lontoo taipuu ja kokeilee etsiä myös kokemuksia Revon parista.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #499 : 01.09.09 - klo: 22.02 »
Noniin... eipä toi mahdottomalta näyttäis... itseasiassa täysin triviaali juttu... tää vois olla hyvä hoitamaan tota virkaa...: http://shop.hepf.com/product_info.php?info=p2684_Servo-Hitec-HS-7955TG.html

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #500 : 02.09.09 - klo: 01.57 »
Kärkkäiseltä saa 20kg:n voimaservoja 3 kpl tuohon rahaan. Ovat samoja kuin Savöxin servot ja monet kehuvat hyviksi. Itselle tulossa Revoon, mutta edelleen ajattelin kahdella mennä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #501 : 02.09.09 - klo: 17.09 »
Moi
Oliko kyse noista hd 9660mg servoista.Onko tietoa ovatko standardi kokosia vai joutuuko
sovittelemaan paikalleen, tarttis vanhaan E-Maxiin saada lisää potkua ohjaukseen ja ei kai se Summitissakaan pahaa tekisi.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #502 : 02.09.09 - klo: 17.15 »
Moi
Oliko kyse noista hd 9660mg servoista.Onko tietoa ovatko standardi kokosia vai joutuuko
sovittelemaan paikalleen, tarttis vanhaan E-Maxiin saada lisää potkua ohjaukseen ja ei kai se Summitissakaan pahaa tekisi.

On std kokoa muuten, mut on hieman matalampi kuin normi servo. baut 5mm.
Mikä sinänsä hyvä asia. (tulee e-maxx:kin painopiste alemmas  :grin:)
son loppu ny.

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #503 : 02.09.09 - klo: 18.48 »
Kiitos tiedosta pitänee laittaa tilaukseen. E-maxista tuli rungon jatkoksen myötä entistä
laiskempi ohjaamaan lieneekö toi alkuperänen servo joku 12kg vääntävä, joten 20kg taitaa tehdä
maastomönkimisen helpommaksi. Mitä iskariöljyä summitissa olisi hyvä käyttää? kokemuksia.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #504 : 02.09.09 - klo: 19.06 »
Olisko tullut jatkon myötä painavampi ja siten servoille lisää työtä. E-Maxxin 2055/2056 servoissa on vajaa 6 kg/cm vääntöä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #505 : 02.09.09 - klo: 19.51 »
Juu painopiste muuttu eteenpäin 2.5cm, aikas köyhä on tuo servo jos vaan 6 kg vääntää.
Onkos noi summitin servot samaa kaliperia.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #506 : 02.09.09 - klo: 20.03 »
Taitaavat kokolailla olla. Revon servot on 125oz kipale, eli kokonaista 7kg tulee yhteisväännöksi.
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #507 : 02.09.09 - klo: 20.06 »
On eri servot E-Maxxissa ja E-Revossa/Summitissa, jälkimmäisissä on hieman enempi voeamaa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #508 : 02.09.09 - klo: 20.26 »
Taitaavat kokolailla olla. Revon servot on 125oz kipale, eli kokonaista 7kg tulee yhteisväännöksi.

Kyllä siitä tulee ihan 9 kg per kappale. Revossa ja Summitissa samat servot (2070/2075).
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #509 : 03.09.09 - klo: 08.01 »
Mites noi virrat syökö noi 20kg servot paljon enempi virtaa, riittääkö ihan vakio asetelma
vai tarviiko jotain muuta.