Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #900 : 04.01.12 - klo: 00.27 »
Osta Multa toi koko auto ja laita oma myyntiin? Itellä ei tule ajettua koko laitoksella. Auto on erittäin siistissä kunnossa.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #901 : 04.01.12 - klo: 15.16 »
Tässä yksi lista, perustuen wanhempaan Slayeriin, jolla pitäisi tulla hivenen kapeampi kuin Slayer Pro:n osilla:
http://rc10.fi/index.php?topic=38831.msg356844#msg356844

Vetarit taitaa vaatia vielä jotain lisähiluja Summitin tapauksessa tai sitten pitää lyhentää Summitin vakiovetareita. Samaten LT-rockerit voinee joutua vaihtamaan esim. P2:iin ja jouset kannattanee vaihtaa myös löysempiin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #902 : 07.01.12 - klo: 18.34 »
Tänään meni taakse jäykemmät jouset, eli samat kuin edessä on vakiona. Ei tuo nyt hirveän suurta eroa tehnyt kun vakiojousien säätöä oli jo vähän kiristetty ja nämä oli nyt löysimmillään. Ehkä näillä saa kuitenkin perän laahaamisen lumen aiheuttaman lisäkuorman alla vähän paremmin hallintaan kun etsii sopivan säädön. Hyvin tuntui taas kulkevan kun oli vajaa kymmenen senttiä satanut kevyttä uutta lunta tässä parin päivän aikana.

Toi LT-modaus ois varmaan kesällä kiva, mutta toistaiseksi saa olla leveä auto ja leveät renkaat kun lumikasasta hyppii.

... ois tossa tarpeettomana läppärin telakan 16V 7,5A (eli 120W?) virtalähde jolla ehkä jaksais jotain pienempää laturia ajaa, en tosin tiedä riittääkö sitten tuollaiselle 10A laturille alkuunkaan. Jos yhtä 2S LiPoa kerrallaan lataa niin ei kai tehoa hirveästi tartte jos nyt yhtään tajuan ja lasken oikein näitä. Laturissa on varmaan omat häviönsä joten poweri pitänee mitoittaa aika reilusti silti.
Tästäkin on nyt kokeiltua tietoa, eli toi läppärin poweri tuntui riittävän 2*2S-lipojen lataukseen sarjassa 6A virralla. Kovin paljon isompaa virtaa ei uskalla 4S-latauksessa kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 07.01.12 - klo: 18.39 kirjoittanut Rockford »
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #903 : 09.01.12 - klo: 15.28 »
onkos kellää kokemuksia et voiko vakio summitilla ajaa 2x 2s 5000mah lipoilla? :undecided:
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #904 : 09.01.12 - klo: 15.47 »
onkos kellää kokemuksia et voiko vakio summitilla ajaa 2x 2s 5000mah lipoilla? :undecided:
Voi ajaa kun vaan huolehtii keinolla tai toisella ettei aja lipoja liian tyhjäksi. Ei ole lipo cutoffia Summitin vakio noparissa.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #905 : 09.01.12 - klo: 16.04 »
onkos kellää kokemuksia et voiko vakio summitilla ajaa 2x 2s 5000mah lipoilla? :undecided:
Voi ajaa kun vaan huolehtii keinolla tai toisella ettei aja lipoja liian tyhjäksi. Ei ole lipo cutoffia Summitin vakio noparissa.
okei kiitos tiedosta ku tuli vaa mielee et jos siit menee moottori rikki kute monessa harjallisessa rc autossa vakiona.
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #906 : 10.01.12 - klo: 18.16 »
just hain postista pari kipaletta RFI Batteryn 5000mah 7.4v 2S1P 30C lipo akut summittii  :grin:  ja meinaa ootan vaa et pääsee ajelee :tongue: kuhavaa sabesta tulee lipo pussi ja TRX liittimet et voin vaihtaa ne. :cheesy: :cheesy:
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #907 : 11.01.12 - klo: 19.05 »
Mist sais summittiin hyvän vede kestävä moottori ja tarpeen mukaan myös esc:n ku ite oon aatellu tota 700 HO moottoreita kaks semmosta ko ne saa 100ea:n pintaan tilattua netist ja voi ajaa vakio esc:llä. :laugh: :shocked: :roll:
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #908 : 11.01.12 - klo: 19.06 »
ja tarvittavat hilpekkeet mitä tarvii vaihtaa.
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #909 : 19.01.12 - klo: 16.30 »
En MILLÄÄN jaksaisi kahlata koko ketjua läpi joten kysäisen että onko ko. laitoksessa jotain tärkeää
huomioitavaa ennen kuin sen heittää ajoon? Luonnollisesti käyn läpi rattaat, ruuvit, servot ym... Mitä osia pakkiin?
Vakiosähköt ajattelin ajaa pois, Hobbywingin 2000kv / 150A - combo olisi kai jatkossa menossa paikoilleen,
tiedä sitten vielä...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #910 : 19.01.12 - klo: 17.13 »
No ainakin vetareita täydellisenä kannattaa varata kierros pakkiin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #911 : 05.02.12 - klo: 17.53 »
Onko kellään kokemusta tämmösestä --> http://www.goodluckbuy.com/metal-gear-waterproof-servo-sm-s8330m-137g-2x-ball-bearing-30kg-high-torque.html kun olen summittiin uutta servoa etsimässä.  :smiley:
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #912 : 05.02.12 - klo: 17.55 »
Kato piruuttas servon kokoa ja painoa....
/ Jere Siirilä

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #913 : 05.02.12 - klo: 18.04 »
njoo.  :smiley: mut onko sulla ehdotusta mikä ois vede kestävä. ja tehokkaampi ko tuo orkkis.
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #914 : 12.02.12 - klo: 23.21 »
Miksi tarvii olla tehokkaampi kuin orkkikset?

Jos meinaat et kääntyis paremmin niin... enpä usko. Lukot päällä tuo auto ei vaan yksin kertaisesti käänny sulavasti. Orkkis ohjaimen kyljessä on kaksi potikkaa, oikean puoleisella potikalla voi säätää kääntyvyyden rajoitusta. Siitä saa pikku avun kääntöön. Mikäli on 2.4 ghz ohjain. kokeilin kahta eri servo mallia jotka vääntää enemmän, eikä auta mitenkään. Tulin siihen tulokseen et orkkikset on ok, koska suoraan vesitiiviitä.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #915 : 13.02.12 - klo: 07.19 »
Niin no ei se lukot päällä käännykkään hyvin vaikka millanen servo olis. Eikä kuulukkaan/ole mahdollista kun tasauspyörästö lukitaan niin siihen ei servot auta ja lukkojahan käytetään vain tilapäisesti hitaassa nopeudessa ja pahassa paikassa.
Sen voin kyllä kokemuksesta sanoa että tuohon kun laittaa esim.20kg vääntävän Savöxin noiden kahden tilalle niin kyllä paranee ominaisuudet ja huomattavasti paremmin kääntyy,siis sillon kun ei lukot ole päällä.
Sillon kun Summitteja oli täällä perheessä niin kyllä noita vakio "waterproof" servoja vaihdeltiin samalla tavalla uusiin kun muitakin ja aina pääsyynä oli kastuminen.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #916 : 13.02.12 - klo: 19.57 »
No joo. Ei orkkiksetkaan ikuisia ole. Mut itsellä ei ainakaan riitä budjetti takapiharässin servopäivitykseen, jos ne maksaa päälle satasen kappale. Eri asia ois jos autolla kävis kisaamassa.  Onko joku muuten käynyt offi tai foffi kisoissa Summitilla.

Itsellä Summit on tällä hetkellä vetojuhtana tyttären pulkan edessä. Ja siinä se taitaa pysyä. Vakio vermeet riittää ihan hyvin meidän menoon.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #917 : 15.02.12 - klo: 23.43 »
Tässä katselemassa uusia 3s akkuja revoon.
Mittasin akkukotelon kooksi 158 x 45 x 28 tuo on aika tiukka mittaus varsinkin korkeuden puolesta, syvyyttä ehkä voi vähän olla lisää kun kotelon ovet ovat sellaiset että sinne mahtuu muutama akkua myös.

Voisitteko mitata omat isot 3s akkunne ja raportoida tänne, varsinkin sellaiset akut jotka nipin napin mahtuvat koteloon? Olisi mukava tietää ettei osta liian isoja.

Sitten voisitteko linkata mistä ostitte omat akkunne?
Itse olen lähinnä tuolta Hobbykingiltä katsonut kun en tiedä oikein muita diilereitä ja kingi on suht halpa.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #918 : 28.02.12 - klo: 16.47 »
mistä saisi Suomesta heti varastosta tilattua renkaita traxxas 1/10 summittiin?
ylläpitp sulki ton orrkis aiheen :shocked:

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #919 : 02.03.12 - klo: 08.07 »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #920 : 02.03.12 - klo: 13.14 »
Esa:lle
Li-Po akku, 5000mAh, 11,1V, 35C CS-LP5003C35RT

http://www.akkukauppa.com/li-po-akku-5000mah-11-1v-35c.html

Katso Topic: http://rc10.fi/index.php?topic=27158.1440

No prskeles tuohan ei ole edes pahan hintainen suomi akuksi.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Iikoo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Re: Traxxas Summit
« Vastaus #921 : 03.03.12 - klo: 02.49 »
Summitin voimansiirto alko rallattamaan. Semmonen kahden rattaan välinen vajaa kosketus ääni. Etupään kun painaa maahan ja kaasuttaa niin rutisee voimakkaasti ja etupää ei vedä. Lukoilla ei tunnu olevan vaikutusta rutinaan.

Mikähän tuolla saattais olla antautumassa?

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #922 : 03.03.12 - klo: 11.07 »
Diffien lautaspyörä / pinion, tai spider gearit.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #923 : 05.03.12 - klo: 10.01 »
Parikymmentä akullista ajettu suunnilleen ja nyt näkyy eka varsinainen kuluma/vika autossa, eli edestä oikean alapallonivelen suojakumi on halki:



Tuota kumia ei varmaan saa irtona mistään?

EDIT: Nyt vasta näinkin tuosta kuvasta että eihän tuo ole halki, vaan vain irronnut tuon kiinnitysrenkaan alta.  :azn:
« Viimeksi muokattu: 05.03.12 - klo: 10.05 kirjoittanut Rockford »
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #924 : 06.03.12 - klo: 09.07 »
Täällä ei ilmeisesti ole kenelläkään kokemusta tuosta Kershaw Designs:in myymästä DeValt 820 -tuplamoottorisetistä: http://204.186.93.64/E-Revo-DualDeWalt820Conversion

Jos nyt olettaa että tuo vakiokone ei harjallisena kovin kauaa kestä ja kuitenkin haluis hyödyntää vakionoparia ja pitää auton "vesitiiviinä" niin tuo settis kiinnostais eniten.
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #925 : 06.03.12 - klo: 11.00 »
Täällä ei ilmeisesti ole kenelläkään kokemusta tuosta Kershaw Designs:in myymästä DeValt 820 -tuplamoottorisetistä: http://204.186.93.64/E-Revo-DualDeWalt820Conversion

Jos nyt olettaa että tuo vakiokone ei harjallisena kovin kauaa kestä ja kuitenkin haluis hyödyntää vakionoparia ja pitää auton "vesitiiviinä" niin tuo settis kiinnostais eniten.

Ei ole kokemuksia mutta jonkin verran olen aiheesta lueskellut. Imaisevat aika paljon virtaa (totta kai 2kpl),
lämmittävät noparin todella nopeasti temp cutille ja on vähän suojaton verrattuna alkuperäiseen.

Se "mutusta", kai jollakulla on oman käden kokemustakin noista...

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #926 : 06.03.12 - klo: 13.01 »
Ei ole kokemuksia mutta jonkin verran olen aiheesta lueskellut. Imaisevat aika paljon virtaa (totta kai 2kpl),
lämmittävät noparin todella nopeasti temp cutille ja on vähän suojaton verrattuna alkuperäiseen.

Se "mutusta", kai jollakulla on oman käden kokemustakin noista...
Ihan validin kuuloista "mutua" noi on kuitenkin, eli hyvä tietää. Temp cutin kanssa ei huvittais ihmetellä vaan mieluummin pitäis auton sellaisena että voi ajaa surutta sen minkä kulkee ilman että pitää osata odottaa ongelmia. Vaikka sit sais vähemmän lisätehoakin. Ja pitkä ajoaikakaan ei haittais.

Oisko sit ehkä enemmän järkeä siinä, että tilais tuon tuplakitin pienellä pinionilla kuten 17T (tai 19T joka on yhden DeValt:in setissä "suositus" Summitille) ja käyttäis siitä vain yhtä moottoria? Sais kuitenkin sit varamoottorinkin kun hinta ei ole lähelläkään 2x yhden moottorin settiin nähden. Ja jos tuon vakiokiinnityksen voi modata tuolle DeValtille sopivaksi (kuten jossain luki) niin jättäis tuon suojattoman mountin kokonaan pois.

Mitenhän sitten tuo 12V vs. 14,4V valinta? 12V on sit varmaan moottorin lämmöt äkkiä ongelmana? Vai riippuuko tuokin pinionista niin että joku 17T vielä pitäis lämmöt kurissa?
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #927 : 06.03.12 - klo: 14.06 »
Parikymmentä akullista ajettu suunnilleen ja nyt näkyy eka varsinainen kuluma/vika autossa, eli edestä oikean alapallonivelen suojakumi on halki:



Tuota kumia ei varmaan saa irtona mistään?

EDIT: Nyt vasta näinkin tuosta kuvasta että eihän tuo ole halki, vaan vain irronnut tuon kiinnitysrenkaan alta.  :azn:

Ei toi halki näytä olevan vaan se on irronnut kiinnityksestä ? Klipsi auki ja asetat sen takas paikoilleen. Saa noita irtonakin kyllä tai ainakin paketissa missä on muutakin hyödyllistä.. Osa numero kandee varmistaa sun räjäytytkuvasta mutta toi on ainakin E-Revon ja E-Maxx harjattomien osa.

425378X

« Viimeksi muokattu: 06.03.12 - klo: 14.11 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #928 : 11.03.12 - klo: 12.22 »
Osa numero kandee varmistaa sun räjäytytkuvasta mutta toi on ainakin E-Revon ja E-Maxx harjattomien osa.

425378X
Kiitos tästä, sama numero näyttäs olevan. Oli noista jo ainakin kolme myös halki, vaikka tuo kuvassa oli vain irti kiinnityksestään.

Sit ois sellainen kyssäri että koko takadiffi tuntui heiluvan aika irtonaisen oloisena siellä kolossaan kun vetoakseleista heiluttaa. Onkohan tuo normaalia vai onko joku irti jostain? Etudiffi ei heilu samalla tavalla. Kyse ei ole pelkästään vetoakseleiden sisäpään laakeroinnista koska myös se diffin lukituksen tangolle tuleva vipu heiluu reilusti kun vetoakseleita heilutta kädellä. Pitänee purkaa koko diffi irti ja tutkailla tilannetta. Pitäisköhän samalla vaihtaa jotain jäykempää rasvaa diffiin? Tai ainakin rasvata sitä muuten lisää.
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #929 : 12.03.12 - klo: 13.52 »
Osa numero kandee varmistaa sun räjäytytkuvasta mutta toi on ainakin E-Revon ja E-Maxx harjattomien osa.

425378X
Kiitos tästä, sama numero näyttäs olevan. Oli noista jo ainakin kolme myös halki, vaikka tuo kuvassa oli vain irti kiinnityksestään.

Sit ois sellainen kyssäri että koko takadiffi tuntui heiluvan aika irtonaisen oloisena siellä kolossaan kun vetoakseleista heiluttaa. Onkohan tuo normaalia vai onko joku irti jostain? Etudiffi ei heilu samalla tavalla. Kyse ei ole pelkästään vetoakseleiden sisäpään laakeroinnista koska myös se diffin lukituksen tangolle tuleva vipu heiluu reilusti kun vetoakseleita heilutta kädellä. Pitänee purkaa koko diffi irti ja tutkailla tilannetta. Pitäisköhän samalla vaihtaa jotain jäykempää rasvaa diffiin? Tai ainakin rasvata sitä muuten lisää.

Jos diffin aukaset niin putsaa se nyt sitten samalla ja vaihda uudet mömmöt sisään. Se onko se toista paksuutta kuin mitä siellä oli on kyllä sun näppituntuma. Jos on toiminut hyvin noin muuten niin pidä sama mutta sitä on paha mennä sanomaan mitä sinne kandee laittaa.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG