Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17
421
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 01.09.10 - klo: 17.20 »
Ihan loppuillsta autoon tulleen omituisen "pärinän" syy selvisi. Sen verran on tullut iskua pohjaan, että spurrille oli tullut ahtaat oltavat. Muutama hammas vähän lintassa. Tärinan opetus on - Nupuriin pienempi spurri, niin mahtuu pyörimään, vaikka pohja välillä tuleekin vähän sisään päin.  Ja kyllä noin 20set öljyt iskareissa on oikeesti jo liian löysät.

422
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 31.08.10 - klo: 21.14 »
Kiitos kaikille,   mahtavat ajot. Aina on ollut liian jäykkä alusta, mutta nyt se oli liian pehmeä ja auto pohjasi aika pahasti. Mutt ihan hyvin se silti liikku.

423
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 31.08.10 - klo: 12.32 »
.
Voisin tulla käymään huomenna noin 19.30 aikaan, jos sää sallii. Autona Xray XB808 sähköistettynä. Kai te leikitte mun kaa...?  :roll: :grin:

tuleeko liikaa ruuhkaa jos laitan VE:n ajokuntoon - 2 harjatonta buggya ei taida mahtua tuonne postilaatikoiden kanssa?
Ainakin minusta mahtuu vallan mainiosti. Saadaan postilaatikoille tukevia liikkuvia hyppyreitä :evil: Ja kun tönitte meidät pienemmät kumoon, saa seuraavana tuleva iso nostaa pystyyn.

424
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 30.08.10 - klo: 20.14 »
Huomenna paikalla klo 19 jälkeen. Auto on nyt hinkattu ihan vimpan päälle. Onkos muita nelivetoja tulossa, josko sais kunnon vastusta? Joo joo, just pärjään taka tuuppareiden kanssa.

425
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 28.08.10 - klo: 21.05 »
Hienoa!! Täytyy alkaa rustaamaan iltavapaa anomusta.
Huraa, tiistaina pääsisi. Jos siis sää sallii ja joku pääsisi valvojaksi.

426
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 28.08.10 - klo: 17.20 »
Hienoa!! Täytyy alkaa rustaamaan iltavapaa anomusta.

427
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.08.10 - klo: 14.06 »
Olisiko jollain ideaa mistä lähtisi vikaa purkamaan:

Eli noparina traxin vxl ja ajelen 2s ja 3s lipoilla. Tänään tossa aikani suttasin ja lipocut meni päälle. Aloin lataamaan akkua ja kennot näytti 3.9v?! Eli tuntuus katkasevan 0.3-0.4v liian aikasin. Saman teki myös 2s akulla. Tuleeko mieleen voiko tuota säätää tai jollain vaikuttaa tuohon?


Tämän voi aiheuttaa myös jokin ongelma voiman siirrossa tai mottorissa. Eli kivi tai joku estää tai haittaa hetkittäin moottorin pyörimistä. Tällöin etenkin hyvin pinnillä kierroksilla on mahdollista että moottori hakkaa piikkinä niin paljon virtaa että Li-Po:kin "kyykkää". Tämä tekee muuten akulle tosi huonoa.

Olen törmännyt tähän samaan ilmiöön 3S li-polla, ryömittäessä ylämäkeen. Ongelma poistui vaihtamalla eturenkaiden laakerit, jotka olivat ruostuneet jumiin kun unohtui rasvaus edellisessä vesiperussa.

428
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.08.10 - klo: 12.55 »
Kyllä oikeasti käytetään koko pinta-alaa, jos johteessa liikkuu vähänkään isompi virta. Mutta elektronillakin on massa ja se käyttäytyy sen mukaisesti. Eli jos unohdetaan kimpoilu ja atomin ytimen ympäri pyöriminen, ja tarkastellaan "etenemistä". Niin se aika paljon muistuttaa haulia putkessa. Mutta siis elävässä elämässä putki on aivan tupaten täynnä niitä hauleja.

Edit - taas puhelimella kirjoittelin, niin piti käydä jälkikäteen korjailemassa kirjoitus vihreitä.

429
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.08.10 - klo: 13.34 »
Juu, se elektroni on tosi ujo kaveri ja sen vuoksi "hiippailee" niin lähellä johteen seinämää kuin mahdollista. Mutta kun virrat kasvaa ja alkaa olemaan ahdasta, niin kyllä ne eksyvät keskemmällekin johdetta. Eli noin karkeasti, oikeasti johteen poikkipinta-ala ratkaisee.

Useilla ohuilla säikeillä saavutetaan hieman suurempi ala seinää jossa "ujoilla". Mutta tuo johdon joustavuus on ehkä kuitenkin se merkittävin etu monisäikeisyydestä. Ero on vähän kuin kupari ja kulta liittimellä. Ero siis on, mutta sillä on vain vähän tai ei ollenkaan käytännön merkitystä.

Edittiä: Pahimmat typot korjattu.
Ja lisäisin vielä tarkennuksen ja pari kommenttia. Minusta ollaan aika hyvin aihessa, sillä kyllä sähkön olemus ja johteen paksuus liittyy olennaisesti aiheeseen akusta puhuttaessa.

Mutta siis, johteen reunassa "hiippailu" on hieman harhaanjohtava ilmaisu. Elektronihan kimpoilee ja pyörii hirvittävällä nopeudella ympäriinsä siellä johteessa (aamu lääkkeet unohtunu?). Hiippailu sen vuoksi, että se suuresta nopeudestaan huolimatta liikkuu vain satunnaisesti "oikeaan" suuntaan. Ja näin ollen varsinaisesti etenee siellä sähköjohdossa niin hitaasti, että sitä on äkkiseltään vaikea uskoa.

430
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 23.08.10 - klo: 14.32 »
Radalla on pari pientä hyppyä, muuten on aika epätasaista savi baanaa (ei päästä kuskia kovin helpolla). Osviittaa radan pinnasta saa tuosta ylempänä olevasta GT Warrior:in kuvasta.

431
Todella upeeta, jos saadaan pääkaupunkiseudulle sisärata talveksi  :grin: Hatun nosto ja syvä kumarrus puuhamiehille.

Tähän ratamaksu politiikkaan haluaisin kuitenkin kommentoida. Jos pääsee vain harvakseltaan ajamaan, on tuo 25€/kk käytännössä kertamaksu. Maksaisin mielelläni hyvästä sisäradasta vaikka 10€/kerta, mutta tuo 25€/kerta pistää jo hieman miettimään, että ajaisiko ulkona, kuten tein viime talvena.

Onko radan aukioloaikoja vielä mietitty?

432
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.08.10 - klo: 08.49 »
Törmäsin sattumalta alumiiniseen keskidiffin koteloon: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM26010&cat=31

Tuohon ehkä mahtuisi vähän lisää lämpöä, josko kannatinlaakeri kestäisi paremmin.
Eikä tuo sulaisi kuten alkuperäinen muovinen, vaikka laakeri hieman lämpenisikin.

edit -oikea osoite

433
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 13.08.10 - klo: 12.22 »
Tässä voisi olla kokeilemisen arvoinen setuppi Slash 4WD:hen:
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=4476

Torstaina kaikki taas ajamaan 17-21

Löysin joskus aiemmin nämä samat setapit jostain Traxxas fooorumilta. Ainakin noi keulan linkkien säädöt toimii hyvin.

434
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.08.10 - klo: 11.27 »
Velineon-moottorin laakereista vielä sen verran, että sain Traxxasin tuesta vastauksen ja ei ole erillistä rebuild kittiä uudelle ja vanhalle moottorille. Rebuild kit (3352) sisältää nykyisin 5x11x4 mm laakerit ja oikean kokoiset sovitusholkit. Sekä uusi, että vanha kitti sopivat molempiin moottorimalleihin, kun vaihdetaan kaikki akselille tulevat osat.

Nyt tuli Rebuild kit ja koneesta saattin entistä ehompi.
Tuossa tulee mukana tosiaan 5x11x4 mm laakerit ja neljä erilaista "holkkisarjaa". Rebuild Kitillä saa siis niputettua myös vanhaan koneeseen uuden mallisen roottorin tai päinvaston.

435
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.08.10 - klo: 18.22 »
Kyllä noi kuulostaa enemmän asfaltti setupeilta, vaihta löysemmät öljyt diffeihin niin ne alkaa toimia paremmin liukkaalla maaradalla.

Se, mitkä on oikeat, on testattava mutta alle 10k öljyistä uskoisin oikeiden löytyvän.

Tossa on onneksi osat pariin diffiin, helpottaa harjoituksia. Pitää vielä tilata valikoima kevyitä liemiä -ja ei muuta kuin testailemaan.
Voi olla että joitakin viikkoja vierähtää, ennen kuin pääsee tositoimiin radalle kokeilemaan. Siihen asti haetaan parkkiksen takana tunnelmaa ja setuppia.

Muistaako kukaan mitkä oli Slash 4x4:n vakio diffirasvat, ainakin perä on hyvin löysä? (että ei tule tuhlattua aikaa sille setupille, kun ei ainakaan toimi)

edit - löytyi: vakiona on etu 30K keski 100K ja takadiffi vapaa.

436
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.08.10 - klo: 13.39 »
Jos puhutaan siitä mikä setuppi toimii tällä radalla, ollaan täysin aiheessa :)

No sitten jatketaan. Minulla siis toimii 500k edessä ja takana tosi hyvin ja ilman keskidiffiä.

Tukeva öljy takana antaa hyvän kiihtyvyyden, vaikka rata vähän pompottaa. Tästä on etua syheröisellä radalla.
Mutta koska tukevat takaöljyt tekee perästä hieman levottoman mutkassa, täytyy eteenkin laittaa aika tukevaa tavaraa perän rauhoittamiseksi. Näillä auto on aika paljon kaasulla ohjattava (hyvin vahva neliveto efekti).

Näin oli setapit viime torstaina ja ainakin minusta ne toimi ihan kivasti. Kertokaa toki jos jonkun mielestä on ihan päin ... Hyviä vinkkejä vastaanotetaan.

Luulen, että takana ei tarttis olla ihan noin jäykkää, vaan joku 300k voisi olla ihan riittävä.

Ja taas edittiä - Koheltja ehtikin jo väliin vastaamaan. Täytyneen kokeille tosi löysillä, ja katsoa kuin äijän käy.

437
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.08.10 - klo: 12.23 »
Ehkä pikkupoikana olen tottunut spooliin ja sinitarralla hidastettuun diffiin, niin 100k tuntuu ihan löysältä.
Minusta tuntuu, että ton 4x4 Slashin diffi on vapaanakin vähän hidas - aivan samanlainen, kuin siellä olisi luokkaa 5k öljyt.
Tai sitten kaikki on vaan kuskista kiinni.

Pikkasen ollaa muuten menty aiheen ulkopuolelle :wink:

438
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.08.10 - klo: 11.42 »
Minkäslaisia öljyjä diffeissä on käytetty?

Kuulostaa lähes kummalliselta että keskidiffillä ajaminen ollut noin repivää.
Kokeiltu seuraavat:
1. Etudiffi 100K, takadiffi vapaa ja keskellä 100k
2. Etu 500k, taka vapaa ja keskellä 100K
3. Etu 500K, taka 500K ja keskellä 100K

Kaikki toimii paremmin ilman keskidiffiä. Kuskilla voi olla toki iso osa asiaan. Jotenkin se tasainen nelipyöräluisu (varsinkin tuo 3. ilman keskidiffiä) on helpompi hallita, vaikka mutkat meneekin aika leveesti. Mutta on se nopeempi ajaa mutka vähän leveesti kun spinnata tai vetää suoraksi.

Edit- Mutta asfaltilla keskidiffi toimii tosi hyvin ja ilman ajamisesta ei tahdo tulla mitään.

439
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.08.10 - klo: 10.21 »
Suoja kardaanin takapäähän:

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=13070
Uppeeta, mahtavaa + kaikki muut tilanteeseen sopivat ylistys sanat - mutta olivat loppu :shock:

440
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.08.10 - klo: 07.37 »
Hienot ajot oli! Vauhti oli loppuillasta jo aivan käsittämätön - ja kaadot komeita.

Ei ollu tällä radalla keskidiffistä kuin haittaa, auto vaan menetti kiityvyyden, mutkaan hidastettaessa nykäisi perän irti aivan holtittomasti ja mutkasta ulos kiihdytettäessä puski (ei voi olla mitään vikaa kaasusormessa). Onneksi gyro piti ajotaidottoman ratavallien välissä, ainakin välillä :cheesy:

Rata on paras ajaa ilman härpättimiä, eikä gummeissakaan saa olla liikaa pitoa.
Niin kuin gaw tuolla aiemmin on maininnut, jokseenkin vakioauto on ehkä paras ajettava.

edit - jos edes pari sanaa olisi oikein kirjoitettu.

441
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.08.10 - klo: 13.15 »
Nyt ajelen taas sliperin kanssa, koska keskidiffin uusiminen aina laakerin kilahtaessa on vähän turhan kallista. Joko niitä keskidiffin koteloita alkaa saada varaosana, siirryn kyllä takaisin.

Tuli keskidiffin kotelo vastaan, selaillessa.

Kiitos vinkistä.

442
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 09.08.10 - klo: 18.43 »
Testiajo tehty - Ei tullu noilla säädöillä tosta maasto drifteriä  :shock:,
siitä tulikin JUNA, tai ainakin se menee kuin kiskoilla  :shocked:
Ja ollaan tulossa huomenna rälläämään, noin klo 18.00

443
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 08.08.10 - klo: 21.39 »
Veikkaan että röykyt heittävät gyromiehet pöpelikköön. Vahva ehkä...
On varma, että röykyt aiheuttaa omat haasteensa. Täytyy ainakin säätää gyro aika kesylle, ettei aja ihan kokoajan ässää. Joka tapauksessa kääntösäde on iso ja radalla mutkat tiukkoja.
Mutta kaikkea pitää kokeilla (Paitsi synteettisiä, kansantanhua ja lähisukulaisia).
 
Piti äsken mennä kokeilee tohon parkkisen taakse, mutta pikkasen nyt ukkonen häiritsee testiä.
Jos tuo toimii, veikkaan että Off-Road drifting ei ainakaan tylsää ole.


444
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 07.08.10 - klo: 19.56 »
Jos ensi viikolla käy onnenkantamoinen ja pääsen radalle. Ruuvaan keskidiffin ja gyron kiinni. Sitten päästellään katkeamattomassa nelipyöräluisussa ympäri rataa (kaikesta saa haaveilla).  Jos tuo vaan taittuu niistä jyrkimmistä mutkista, alkaa olla kääntösäde melkoinen tolla virityksellä.

445
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 06.08.10 - klo: 07.58 »
Olen selvästi yrittänyt kompensoida puuttuvaa ajotaitoa auton teholla. Ei ihme että on vaikea kiihdyttää.
Tota tehoilla kompensointia on liikkeellä :p
Mutta mitä taitoon tulee, kaikki veti tosi hyvin. Välillä joutu oikein tekemään töitä, että pysyi tahdissa mukana vaikka oli tuplasti enemmän vetäviä pyöriä. En olisi päässyt takavedolla edes puolta kierrosta tollaista vauhtia.

446
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 06.08.10 - klo: 07.38 »
(ei toi nyt kai ihan 300 mee, :wink:)
Pakko tarttua  :grin:

Eikös nää oo 1:10 autoja, elikkäs esim. auton pituus on kymmenesosa oikeesta. Silloinhan jos tämmönen kulkee 30km/h niin kyllä se vastaa 300km/h 1:1 autoa.
Jos sen ajattelee skaalanopeutena, niin siten törmättiin jo tosi kovaa.
Skaalanopeuden laskenta oli jotain tyyliin:
skaalanopeus = oikean auton nopeus x (1 / mittakaavan neliöjuuri)

Mutta pääasia että mitään ei menyt törmäilyssä rikki, ja kivaa oli.

447
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 05.08.10 - klo: 23.52 »
Juu mahdottoman kivaa oli. Kiitos kaikille ajo seurasta, on se pajon kivempaa porukalla. Anteeksi kaikille joita kolhin, mutta ainona nelivetona oli vähän erilaiset ajolinjat.

Niin, minäkin olin parkkeerannut nätisti niin piti tulla 300 km/h suoraan päälle  :grin: jopa varoitin "hidas ajoneuvo" huudolla, mutta nauroit vain ja ajoit päälle..

tai ehkä se "parkkeeraus" ei ollut niin nätisti tien laidassa  :mrgreen: vaan lähtösuoran jälkeen keskellä rataa kyljellään...
Sen verran on pitkät piuhat, että ymmärsin varoitushuudon merkityksen, vasta kun näin autosi noin kolme metriä omani edessä. Ja siinä kohdassa ei ollut enää mitään tehtävissä. On siinä vauhtia kuitenkin jonnin verran (ei toi nyt kai ihan 300 mee, :wink:)

448
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 05.08.10 - klo: 22.29 »
Juu mahdottoman kivaa oli. Kiitos kaikille ajo seurasta, on se pajon kivempaa porukalla. Anteeksi kaikille joita kolhin, mutta ainona nelivetona oli vähän erilaiset ajolinjat.

449
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Racing Factory
« : 05.08.10 - klo: 12.55 »
Ihan pieni miinus tulee täältä.
Olen osatnut RF:ltä vähän nippeleitä ja yhden auton. Auton kanssa oli (tosi pieniä) murheita. Pinion oli vedetty tehtaalla niin kovaa kiinni ja uitettu ruuvilukitteella, että ei saanut ehjänä irti.
Ihmettelin asiaa sähköpostilla - ei vastausta.
Koska aika helposti "äänestän jaloillani", tämä tässä tapauksessa riitti ja olen ostanut seuraavan autoni ja osani muualta.

Toimitukset oli kyllä nopeita ja valikoimakin on kohtalaisen hyvä, varmasti yksi suomen parhaita.

450
Just näin. Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150,00€. 
ALV. pitäisi kuitenkin maksaa, jos sen määrä ylittää 10,00€. Eli rahtikuluineen yli 43,47€ paketista paketista pitäisi maksaa ALV.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17