Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17
451
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.08.10 - klo: 15.40 »
Onko kenelläkään kokemusta näistä:
http://cgi.ebay.com/7-4V-5500MAH-35c-60C-2S-RC-R-C-Lipo-Li-Po-Battery-/170506998465?cmd=ViewItem&pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27b30252c1
Vaikuttaa edullisilta ominaisuuksiinsa nähden mutta toimivatko?

Aika kovat postikulut tuolta ainakin tulee... 19.98$ / akku :huh:

Kokonaishintaa on se mitä pitää katsoa, ei postikulut.
Irtojohdoilla en ole löytänyt edullisempaa.
Mutta onko kokemuksia?
Lämpeneekö purkaessa ylärajoilla?


Ei ole kokemusta kyseisestä akusta. Mutta vaikka hyvän LiPo kennon sisäinen resistanssi onkin erittäin pieni, niin tuollaisilla virroilla lämpenee aivan varmasti.
Mutta onhan tuo reilusti yli kahden kilowatin piikkiteho kyllä aika mahtava, siinä lämpenee aika moni muukin paikka kuin akku - ja paljon enemmän.

452
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 04.08.10 - klo: 14.10 »
Sähkösaha ja 15m sähkönaru löytyy, jos niistä on jotain apua.

453
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.08.10 - klo: 17.57 »
Nelkkuslashissä on ollut vain tätä uudemman mallista moottoria, joten laakerin kokokin on niissä pienempi.

Kiitos Penguin! Tämä oli arvokas tieto.
Minäkin olen katsonut molemmista päistä avattavan koneen räjäytys kuvaa, vaikka on tuo vain toisesta päästä avattava kone.
Eli väärät laakerit tulossa tännekkin.

Onneksi on tulossa uusi konekin, niin pääsee toitottavasti jo huomenna ajelemaan.

454
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 02.08.10 - klo: 21.20 »
Täältä tulee yksi ohiteltavaksi, jos vaan saa auton ajokuntoon.  Torstaiksi viimeistään pitäisi saada ehjättyä, jotta voi taas särkeä.

455
tere.meinasin hommata velineonin 3s noparin ja oisin halunnu tietää et mitkä motit siihe mahollisesti sopii.tarkotus ois pääasiassa ajella 2s lipoilla ja vähä tuntuu et sil velineonin motilla ei oikee kerkee.

Tuo nopari syö lähes minkä koneen tahansa, kunhan ei vie yli 200A virtaa. Oikeastaan muita rajotteita ei ole.

456
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.10 - klo: 20.00 »
Se moottorin laakerihan on tietty saanut siipeensä jo aiemmin, kun kardaanin slipperin kannatinlaakeri on hajoillut. Jos nyt vaihdat molemmat samaan aikaan, niin luulisi kestävän paremmin.
Minulla on myös pari pinionia "räjähtänyt" kappaleiksi, joka on myös voinut rassata koneen laakeria. Näinhän se on tehtävä, että nyt vaihdetaan molemmat laakerit, ja toivottava parasta.
 

Jatkossa taidan ainakin parin kuukauden välein myös kurkata moottorin sisään. Siellä oli aika paljon törkyä kertynyt roottorin päissä oleviin "kuppeihin".

457
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.10 - klo: 18.42 »
Onneksi on "vara-auto" tulossa jo Tanskan kohdalla. Toivottavasti pääsee sen kanssa ensi viikolla radalle.
 
Tosin se on tulossa DPD:llä, eli jos käy niin kuin aikaisemmin kyseisen rahdinkuljettajan kanssa, on paketti huomenna Turussa ja viikon päästä Vantaalla lajittelukeskuksessa ja siitä menee vielä viikon päivät ennen kuin se on kotona.

458
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.10 - klo: 17.16 »
Takadiffin laakeri on aika tukevaa tekoa. Ainakin vielä pyörii nätisti, ei klappaa eikä rahise.
Sekin kyllä kerää päälleen valtavasti sontaa ja pitää putsata ja rasvata aina kun perän irroittaa.

Oli moottorin laakerin kappeleet aika pahasti jumissa roottorin ja käämien välissä. Joutui käyttämään vähän väkivaltaa, että sai roottorin ulos koneesta. Voi olla että käämitys on ottanut itseensä. Saas nähdä tuleeko tuosta koneesta enää kalua.

459
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.10 - klo: 13.12 »
Tosin silti tulossa vähän päivitystä.
Moottoripukki isommalla laakerilla: http://www.kingheads.com/product_info.php?products_id=931&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482
Ja muoviholkin tilalle alumiininen: http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=109&products_id=919&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482

Alumiininen moottoripukki auttoi ainakin itselläni tosi paljon tuohon moottoripukin laakerin paukkumis ongelmaan. Vain yksi laakeri mennyt alu-pukin vaihdon jälkeen, kun aiemmin meni päivittäin. Oma pukkkini on ihan samalla laakerilla kuin vakio.
Mutta nyt kun tuo keestää, on ongelma ilmeisesti siirtynyt moottorin laakerille. En tiedä kumpi on huononmpi juttu.
Tämä on vähän niin kuin muutkin alu-viri-osat, siittävät kestävyys ongelman seuraavaan, yleensä kallimpaan ja vaikeammin vaihdettavaan osaan. 

460
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.10 - klo: 11.19 »

Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.

Tuo kestävyys on niin suhteellista. Parikymmentä vuotta sitten saattiin 12v akulla autosta tehoja max. noin 500W. Silloin kone kesti 15 min, mekaaninen nopeudensäädin puolituntia, rattaat tunnin ja laakerit kaksi.

Siitä on tultu aika paljon eteenpäin. En toki väitä että paranettavaa ei olisi, mutta kyllä tämä minusta ihan hyvin kestää ja on kaikesta huolimatta tosi hyvä auto. Vaikka on kyllä omalle kohdalle tullut paljon tappiooitakin.

461
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.07.10 - klo: 22.56 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.

Kiitos kaikille avusta.
Tilasin just koko koneen kun tuli tuo alennus kuponkikin, niin hintaa jäi enää 66€. Ei siis tullut konkurssia tästä. Täytynee tilata kuitenkin laakeri settikin varalle.



462
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.07.10 - klo: 22.04 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

463
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 28.07.10 - klo: 21.58 »
Voisin tulla molempina päivinä, jos vain vara-auto ehtii saapua Englannista siihen menessä. Hajos just moottori.

464
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 28.07.10 - klo: 09.34 »
Ensi viikko näyttäisi siltä, että pääsisi ehkä ajamaan jo töiden jälkeen, eikä vasta kello 21.00.
Eli onkos ensiviikon ajopäiviä jo mietiskelty, josko pääsisi oikein radalle hajottamaan autoa.

465
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.07.10 - klo: 21.59 »
Tilata päräytin toisen Slash 4x4 auton varaosiksi. Josko 2,75 autoa riittäisi vähän huonommallakin tuurilla varustetulle kuskille.
Tuon uuden sähköt ajattelin tuupata Tamiya TT-01:een, niin eiköhän sekin saada 3S:n kanssa vähän liikahtamaan.

466
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.07.10 - klo: 11.07 »
Tuntuu että on jotain vikaa, kun ei ole tullut mitään vikaa. Kuin jostain taikaiskusta alkoi auto kestämään. On 8 akullista päästelty lujaa asfaltilla, hiekkakentällä, tiilimurskajuksuradalla ja skeitti puistossa. Tappioina vain yksi vähän vääntynyt taka-akselin ulostulo ja sekin ihan oma moka, noin kuuden metrin loikka pieneltä skeitti rampilta ja kyljelleen alas.
On tämä mahtava peli.

467
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.07.10 - klo: 22.03 »
Nyt löytyi alusta jossa nelikko Slash on omiaan. Kadulla kun ei ole mitenkään herkullinen ajettava ja hiekkaakaan ei oiken siedä. Eli kunnon vanha savipohjainen soratie.  Tuo auto suorastaan liihottelee siinä peukalonpään kokoisten kivien päällä ja ne ei mahdu mihinkään rakooon tekemään tepposia. Kaasun kanssa saa olla aika varovainen, mutta kuulalaakeri sora kyllä opettaa ajamaan.

468
Hieman menee aiheesta sivuun, mutta ihan mielenkiinosta. Oliko tuossa videon autossa keskidiffi vai sliperi? Onko diffeissä "alkuperäis" rasvat?

469
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.07.10 - klo: 15.19 »
Tuohon jäi aika paljon alkuperäistä puskuria, oikeastaan ihan takimmainen ritilikkö vain puuttuu ja loput on taivutettu lähemmäs koria. Puskurin yläosa leikkii pakoputkia ja alaosa moottori suojaa.
Ekat kärrynpyörät otettu koeajolla ja siitä tuo ainakin selvisi kunnialla.

Vielä kun saat tehtyä nätit drift kiekot, niin tämä alkaa olemaan aika valmis.

470
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.07.10 - klo: 12.45 »

Lisätty "puskuriton" versio. Puskurin yläosa jätetty pakoputkiksi.
Jos näin jättäisi, pitäisi leikata irti puskurin alaosasta ja ruuvata paikalleen tuo pala, joka pitää tukivarsien tapit paikallaan. "Pakoputket" pitäisi myös maalata ja hieman taivuttaa ylöspäin, niin olisi tosi hyvän näköinen.

Sitten en omilla ajotaidoillani uskaltaisi tuolla enää kovin kovaa ajaa.

Siis jotain tämän tapaista tarkoitin:



471
Ihan hyvin driftattu. Näyttää aika liukkailta kiekoilta, mutta se ei ole välttämättä mitenkään huono juttu. Ehkä ennenminkin maku kysymys.
Driftauksessa auton ulkonäkö on kuitenkin merkityksellinen juttu. Sen vuoksi olisi aivan mahtavaa, jos noihin saisi hieman muotoa. Tuo eka luonnoskuva on aika hyvä, siihen saisi maalattua ihan nätin vanteen.

472
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.07.10 - klo: 21.56 »
Saahan sen puskurin kokonaan pois, jos tykkää. Ja niin se on lienee ajateltukkin. Puoli konetta piti korista poistaa, että saatiin puskuri mukaan. Jotenkin tuo auto vaan pyrkii aina poistumaan halutulta ajolinjalta perä edellä, joten jätin puskurin.

473
Ihan "alkuperäisen suunnitelman" mukainen 4x4 Slashin vakiorenkaan mittojen mukainen drift -rengas todellakin kiinnostaisi. Talvella tuli driftattua autolla kovalla lumella, ja se on aivan toimiva paketti. Pitäisi kyllä päästä driftaamaan myös asfaltilla.

474
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.07.10 - klo: 16.20 »
Kuinka leveä toi koppa on "ovien" kohdalta. Ei lokareiden.

Leveys on kyljistä (oven alareuna) sama kuin auton pohjalevyn leveys 18,5 cm. Helmasta ja keskeltä ovea 19 cm. Eli autossa ei ole kylkisuojia. Ja koska joku kysyy kohta niistä lokareista, niiden leveys on aika lailla sama kuin renkaiden sisäreunojen.

475
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.07.10 - klo: 13.37 »
Laitanpa myös pari kuvaa autosta Proline VW kopalla:





Lisätty "puskuriton" versio. Puskurin yläosa jätetty pakoputkiksi.
Jos näin jättäisi, pitäisi leikata irti puskurin alaosasta ja ruuvata paikalleen tuo pala, joka pitää tukivarsien tapit paikallaan. "Pakoputket" pitäisi myös maalata ja hieman taivuttaa ylöspäin, niin olisi tosi hyvän näköinen.

Sitten en omilla ajotaidoillani uskaltaisi tuolla enää kovin kovaa ajaa.


476
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.07.10 - klo: 21.14 »
Onkos kukaan törmännyt tähän sopiviin drift renkaisiin? Auto oli talvella niin mahtava ajettava, että tekisi mieli kokeillla driftausta myös asfaltilla.

Laitoin taas vaihteeksi gyron autoon kiinni. Normaali ajossa noilla vakio renkailla gyrosta on ehkä enemmän haittaa kuin hyötyä (ei oikein tahdo kääntyä jos on kaasua, spinnaa kuitenkin, ajaa ässää jarrutettaessa jne..).

Mutta nyt gyron lisäksi lusikoin etudiffiin 500k:set rasvat ja kiepasin muutaman kierroksen pakkausteippiä renkaiden ympäri liukasteeksi - ja KYLLÄ OLI KIVAA, sen pari minuuttia kun teippi kesti. Entistä enemmän aloin kaipaamaan ihan oikeita drift renkaita tähän vekottimeen.

477
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.07.10 - klo: 21.03 »
Tuossa eilen meinasin vaihtaa keskidiffin paikoilleen niin eikös vain tästäkin ollut se slipin laakeri entinen. Kuulia ei näkynyt enää missään ja laakerin ulkokehä oli kalvanut moottoripukista pesänsä liian väljäksi..

Huomasin että ajelet myös 3s akulla ja keskidiffin kanssa. Ulkomaisilla foorumeilla ovat varoitelleet, että keskidiffin tähtipyörät tulee diffistä ulos jos antaa asfaltilla liikaa kaasua kiihdytyksessä 3S akulla.

Omani kesti kyllä aika rajujakin kiihdytyksiä. Vaikka eipä siitä kaasusta ole mitään hyötyä, kun eturenkaat vaan lyö tyhjää. Nyt ajelen taas sliperin kanssa, koska keskidiffin uusiminen aina laakerin kilahtaessa on vähän turhan kallista. Joko niitä keskidiffin koteloita alkaa saada varaosana, siirryn kyllä takaisin.

478
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.07.10 - klo: 13.20 »
Jos aiot asfaltilla ajella, laita samantien kallistuksenvakaajat molempiin päihin, niin pääset hieman säätämään onko enempi yli- vai aliohjaava. Vauhdikkaampi asfaltti ajo syö sen moottoripukin laakerin sitten tosi nopeesti, kannattaa tarkistaa parin akullisen välein. Jos on keskidiffi käytössä, menee diffin kotelo piloille ensimmäisenä laakerin kilahtaessa.

479
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.10 - klo: 21.32 »
Ainakin RTR:ssä on niin napakka jarrutus, että toisinaan ottaa etupuskurista vähän tukea jos ei ole keski diffiä.
En ole kokeillut, mutta onhan tuo noparikin jarrutus käyttäytyminen kai säädettävissä.

480
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.10 - klo: 09.46 »
Gigasissa antennijohdon paikalla ei ole merkitystä, itsellä on kääritty johto vastarin viereen nippuun ja teipillä kiinni pohjalevyssä.

Nuo antennit on aika monimutkaisia juttuja, vaikka ovatkin vain tuommoisia "johdon pätkiä". 2.4 Ghz radioaallon aallonpituus on noin 12cm. Varttiaallon-antenni (3cm) toimii vielä hyvin, joten myös tuo kolme senttiä väliä olisi hyvä jättää antennin ja isojen metallien väliin. Isoihin virtoihin (akun johdot, nopari ja kone) väli pitäisi olla yli 6 cm (puoli aalto). Toimii kyllä muutenkin, mutta metallit antennin läheisyydessä laskee kantomatkaa (vääristävät antennin kuviota) ja virrat aiheuttaa vastaanottimen häiriöitä (antenniin indusoituu huomattavia suurtaajuisia jännitteitä, jotka tukkii vastarin etuasteen).

Eli vieläkin yksinkertaisemmin erittäin hyvä olisi 12cm antenninarua suorana, mahdollisimman kaukana kaikesta metallista ja suurista virroista. Mutta jos on edes 3cm, niin toimii ihan hyvin.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17