RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Jagemon - 26.08.08 - klo: 23.16

Otsikko: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 26.08.08 - klo: 23.16
Noniin, tämmöistä projektia pukkasi Stampeden hukkaamisen jälkeen.

Stampeden ohjattavuuteen kyllästyneenä rupesi mieleni tekemään kunnon ajopeliä. Autoa valittaessa ensimmäisenä mieleen tuli että kärryn pitää olla neliveto. HiPo-osiosta vmx:n topicista bongasin crt.5 brushless conversionin kuvineen päivineen joka helpotti tällaisen amatöörin auton kasausta. Hetken sulattelun jälkeen (ja 1:8 auton hinnan vuoksi romuineen) tuli päätös tehtyä: CRT.5 se on my chosen one.

Foorumit vinkumaan ja rc-kuskeja kiusaamaan. CRT.5 saapui kotiin käytettynä, hyvässä kunnossa ja ennen kaikkea rullaavana. Alunperin ei tullut mieleen puskea aivan järjettömiä summia kärryyn(no kyllähän tästä sitten tuli hiukan luistettua, järjettömiä ei kuitenkaan), joka on vain pihasuttaukseen tarkoitettu. Hobbycity sai luvan toimittaa 2kpl 4S Zippy 5AH lipoja ja moottorin. Moottoriksi valikoitui 09T L 2700kv halpis-kökkö, mutta menee varmasti näissä peleissä täysin.

Osien hiljalleen valuessa kotia kohti tuli pellistä(?) väänneltyä sekä spurrisuojaa että akkutelinettä. Kummatkaan eivät mitään ruusuja ole, mutta hyvin välttää kopan alla piiloutua  :wink: Autoon kun löytyi kaikki kilkkeet valmiina RC-Monsterista moottoripukkia ja pinioneita myöden, niin kasaus itsessään sujui suht jouhevasti.
Suurin ongelma koko auton kanssa oli suht yllättävä. Halpis-koneen frontbell on ilmeisesti porattu liian suurilla kierteillä, moottorin kiinnitykseen tarkoitetut ruuvit menivät heittämällä sormipelillä kierteistä läpi. Tarpeeksi suuria ruuveja metsästettiin kissojen ja koirien kanssa, kunnes funtsin että kenties parempi vaihtaa koko frontbell. Sellainen onneksi löytyi ja huomenna päästään testailemaan onko oikeaa kokoa   :smiley:

Seuraavassa yhteenvetoa osista:
Hong Nor crt.5 Pro
Mamba Max + Castle BEC
2700kv 9T L-kone
4S 5AH Zippy Lipo
Traxxas Anacondat Jaton vanteilla.


Kuvia voisin lisäillä tässä huomisella, mikäli vain jotakuta moinen projekti kiinnostaa.

ps. Projekti ei ole vielä valmis, ensitestit päästään ottamaan ilmeisesti vasta huomenissa. Lisäksi luvassa yllätys hamassa tulevaisuudessa.. :wink:

Erityiskiitokset projektin toteutuksesta pitää mainita:
jesi, vmx ja frontbellistä 4wdkanootti  :afro:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jabe - 27.08.08 - klo: 16.40
laita ihmeessä kuvia, ittellä joku tällänen truggyn sähköistäminen mielessä, mutta en vielä ole osannut päättää aihiota, tämä on yks ehdokeista.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 27.08.08 - klo: 18.13
laita ihmeessä kuvia, ittellä joku tällänen truggyn sähköistäminen mielessä, mutta en vielä ole osannut päättää aihiota, tämä on yks ehdokeista.

No pistetään nyt sitten pari kappaletta

(http://img229.imageshack.us/img229/3928/hpim1496jc3.jpg)

Tuossa vielä vaiheessaan täysin. Alustana on RTR mallin hiukan Pro-mallia isompi alunen, tosin tulossa vielä RC Monsterilta se isoin mahdollinen mitä näihin löytyy valmiina. Sen jos pulttaisi kun jaksaa vaivautua

(http://img244.imageshack.us/img244/9264/hpim1541qe8.jpg)

Kuten kuvasta näkyy, niin kikkailin nipparilla tuulettimen tuohon mamban päälle. Epäilin tuon lämpenevän muiden kokemuksiin pohjaten, joten ajattelin ottaa varman päälle. Huomaa helevetin hieno on/off kytkimen teline :P

(http://img244.imageshack.us/img244/9393/hpim1542um2.jpg)

Tuon frontbellin saan vasta huomenissa jos tuuri käy. Voisin melkein ottaa myös videota kärrystä mikäli vain videoijan saan paikalle.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Duster1 - 27.08.08 - klo: 23.36
Hyvä siitä tulee verrattuna Spedeen jne.

Itsellä alkaa jo vuoden päivät ollu tollanen harjaton Crt.5

Eikä kyllä tee mieli vaihtaa poiskaan. On sen verran hyvä :wink:
Talvella on laparenkaat yli hyvät. Menee melkein missä vaan :lol:

Vanha topicci samasta rakentelusta.
http://rc10.fi/index.php?topic=23441.msg220574#msg220574
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 28.08.08 - klo: 22.50
Noniin. Kun tuo RCM alusta on tulossa niin tuli tarve vaihtaa koria, alkuperäisen jäädessä auttamatta pieneksi. Nykyiselläkin alustalla tuon akun kanssa on ihmeissään, niin ankarasti tuo kori pullottaa vanhalla korilla.

No sakset kauniiseen(?) kouraan ja eikun saksien Rustlerin koria. Tuntuu suojaavan sisuskaluja aika helevetin hyvin noin silmäpelillä katsoen, maaliakin koriin vaatisi. Luultavasti vedetään kylmän viileästi jollakin sprayllä kahta eri väriä ainakin, ehkä jonkinnäköistä kuviointiakin tulee.
Jos vaikka huomenissa pääsisi testaamaan tuon kärryn kulkua. Kädessä pitäen puolikaasulla renkaat jo alkavat palloutumaan aika iloisesti, joten lupaa hyvää  :mrgreen:

Pitää jossain vaiheessa tulevaisuudessa joutessaan rykiä torsen-diffi keskelle niin saa tehot käyttöön eikä harakoille. Pitänee vain p*skarrella akkusuoja diffin päälle ja tilata sopivat dogbonet. Ilmeisesti pitäisi löytää joko 76mm tai 74mm kardaanit. Kuvatuksia huomisella
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 29.08.08 - klo: 12.47
Jeespoks, nyt on ensiajot tehty pihalla. Iloisesti kyllä kulkee, ei voi mitään. Kaasua on suht turha täräyttää pohjaan, heittää samaa tietä ympäri selälleen. Selkeästi pitäisi mennä radalle ajamaan tuolla, niin kivasti tuntuu kulkevan että pakko olisi päästä hyppyyttämään kunnolla. Jos vaikka videon saisi tänään laitettua :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 29.08.08 - klo: 15.19
Video: http://www.youtube.com/watch?v=Cu7bBSAhyHk

Huono laatu, mutta ehkä antaa osviittaa laitteen nopeudesta.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Duster1 - 29.08.08 - klo: 15.39
Eiköhän tuo 4S Lipolla pidäkin kulkea.

Itsellä 3500kv kone ja 2 kennonen Lipo niin mittasin huipuiksi 57km/h.

Nuo renkaat ei kyllä taida olla pitävimmät.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 29.08.08 - klo: 15.44
Todellakin on suht pitävät gummit, vähänkään reippaammassa vauhdissa kippaa herkästi ympäri. Aika mainiot all-around renkaat, kuviokaan ei hetkessä kulu puhki.

edit: Niin ja kuva

(http://img514.imageshack.us/img514/9527/hpim1568cv1.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/my.php?image=hpim1568cv1.jpg)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Duster1 - 29.08.08 - klo: 16.15
Aijaa.

Itsellä oli brushless Spedessä moiset eikä kummoset olleet. Laitoin sit Pro-Line renkaat ja oli tuhat kertaa paremmat.

No ei nuo nyt kyllä joka paikan renkaat ole. Puhtaat asvaltti kumit. Muualla ei pitoa juurikaan.

Mulla on jokapaikan renkaina tähän Pro-linen Dirt Hawg ja soralle/nurtsille Bow-Tiet. Talvella sit Sand Pawit.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: jesi - 29.08.08 - klo: 16.28
laskeskelin tuossa juuri, niin noilla spekseillä 20t pinjonilla ja pari sentin rengasturpoomisella huiput olis tyyliin:

Lainaus
"nääh, vähä lussu tästä tuli, ei tää kulje ku 38..."
--"buhaahaa p*ska sähkönikko!!!!!1111"
"niin, metriä sekunnissa...."


Tuosta tietysti lasketaan pois ilmanvastus, voimansiirtohäviöt jne. ja luultavasti tuo L ei jaksa pyöriä (noilla akuilla) huippujaan tappiin asti, mutta enivei varsin reippaasti kulkee.


Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.


Ehkä voisi jo harkita myös: http://rc10.fi/index.php?topic=16988.0
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SlidSlide - 29.08.08 - klo: 17.01
Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.

En usko et toi pitää paikkaansa.
Uskon että 4s tolla välityksellä menee päälle 60km/h, mutta 140km/h on jo teoriassa liikaa.
Onko johkin lukuun tullut ykkönen lisää?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 29.08.08 - klo: 17.14
Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.

En usko et toi pitää paikkaansa.
Uskon että 4s tolla välityksellä menee päälle 60km/h, mutta 140km/h on jo teoriassa liikaa.
Onko johkin lukuun tullut ykkönen lisää?

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

Duster1 mukaan: "Itsellä 3500kv kone ja 2 kennonen Lipo niin mittasin huipuiksi 57km/h." ~29krpm

Minulla: 2700kv * 4S lipo => yli 40krpm (16.8*2700). Pelkästään 14.8V tuottaisi sekin 39krpm joten nuo 60km/h ei "aivan" riitä. Voin vannoa että tuo on mennyt itseltäni rikki aika iloisesti jo, ehkei ihan videolla mutta ei kovin kaukana tuossakaan olla.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: jesi - 29.08.08 - klo: 17.39
Nyt kun otit puheeksi, niin tarkistetaan:

pinjoni: 20t
spurri: 46t
perän pinjoni: 12t
perän lautanen: 39t
jännite: 16.8
kv: 2700
renkaan halkaisija: 97mm, mutta voi laskea hyvinkin pari senttiä turvotusta, eli pannaan vaikka 120mm

Exel antaa tälle: 137,26km/h.

Sama laskukaava kertoi seuraavaa:
- tutka: 65kmh
- käyttämäni taulukko: 63.85kmh
- wepissä eräs laskuri: 13.15kmh


enivei, pistäs duster sun käyttämäsi pinjoni ja rengasmerkkimalli, niin koitetaan laskuria
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SlidSlide - 29.08.08 - klo: 17.46
Tarkistin ennen viestiä "wepin laskurin" tuloksen ja sen vuoksi mun epäilykseni on turha.

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

En väittänyt etteikö se menis paljon yli 60km/h. Olin vaan skeptinen tota 134km/h kohtaan.
Tuntuu niin järkyttävältä vauhdilta tolle kv-määrälle ja 4s lipolle.

Tosin näytti excelikin mun autolle huipuiks 96km/h,
vaikka voin vannoa että kaasu pohjassa on menty enkä silti uskaltais luvata sille 60km/h enempää nopeutta..
Anyway hyvä et tuli käytyä tää läpi. Ei tarvi enää käyttää tota (http://scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html) laskuria.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 29.08.08 - klo: 20.01
Tarkistin ennen viestiä "wepin laskurin" tuloksen ja sen vuoksi mun epäilykseni on turha.

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

En väittänyt etteikö se menis paljon yli 60km/h. Olin vaan skeptinen tota 134km/h kohtaan.
Tuntuu niin järkyttävältä vauhdilta tolle kv-määrälle ja 4s lipolle.

Tosin näytti excelikin mun autolle huipuiks 96km/h,
vaikka voin vannoa että kaasu pohjassa on menty enkä silti uskaltais luvata sille 60km/h enempää nopeutta..
Anyway hyvä et tuli käytyä tää läpi. Ei tarvi enää käyttää tota (http://scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html) laskuria.

Itseasiassa, laskin omalle autolle huiput jotain hiukan alta satasen menemään. Todennäköisesti jonkun kohdan olet vain laittanut väärin   :smiley: Ei se kohdalleen mene jos 4S lipolla painaa menemään tuolla pinionilla ja renkaan paisumisella ja nopeus on jotain alta 70km/h  :cheesy:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SlidSlide - 29.08.08 - klo: 20.21
En ole laittanut. Tiedän kyllä varsin hyvin autoni.
Se on kasattu ja purettu varmaan 20 kertaa (diffienvaihtoa yms.),
joten rattaistukset tiedän täysin.
Ainoastaan diffin sisäistä välitystä en ole laskenut.

Käsittääkseni jesi laski samoilla laskelmilla myös ihan mettiin. Hänen laskurillaan tuli 96km/h miinus muuttujat..
Jenkeissä ne kyllä on saanut tuloksia oikein.. tai sit jenkit on vaan niin lastuja ettei ne tajua virhettä laskimessa :grin:.

Edit:

Tossa vielä saadut tulokset:

Differential Ratio:    4.3
Transmission Ratio:    1
Other Ratio:    1
Spur Tooth Count:    48
Pinion Tooth Count:    13
Total Voltage:    16.8
Motor KV:    2382
Tire Diameter (inches):    6
Tire Ballooning (inches):    2
Motor Current Draw:    0
Motor coil Ω:    0.0056
Spur/Pinion Ratio:    3.69 : 1
Total Ratio:    15.87692 : 1
Tire Circumference (inches):    31.42 inches (797.96 mm)
Total Motor Speed:    40017.6 RPM
Vehicle Speed:    74.98 mph (120.45 km/h)
Estimated Adjusted Speed:    67 mph (108 km/h) - 10% loss

Effective KV Value:    2382
KT constant:    0.57 oz-in/A
Motor Torque:    Amperage not specified...
Final Torque:    Amperage not specified...
Final Power:    Amperage not specified...
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SlidSlide - 29.08.08 - klo: 20.32
Nyt tulee evoa jo tuplaviestin merkeissä..

Virhemarginaali on aika iso tossa laskurissa, jos kerran noilla arvoilla näyttää yli 100km/h muuttujat huomioituna.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Janezki - 29.08.08 - klo: 20.45
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SlidSlide - 29.08.08 - klo: 21.10
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.

Jälleen lähempänä totuutta :cool:. Kyllähän laskuri ilmottaa, että toi muuttujien arvio saattaa heittää paljonkin.

Differential Ratio:    4.3
Transmission Ratio:    1
Other Ratio:    1
Spur Tooth Count:    48
Pinion Tooth Count:    13
Total Voltage:    14.8
Motor KV:    2382
Tire Diameter (inches):    6
Tire Ballooning (inches):    2
Motor Current Draw:    95
Motor coil Ω:    0.0056
Spur/Pinion Ratio:    3.69 : 1
Total Ratio:    15.87692 : 1
Tire Circumference (inches):    31.42 inches (797.96 mm)
Total Motor Speed:    33986.38 RPM
Vehicle Speed:    63.68 mph (102.3 km/h)
Estimated Adjusted Speed:    58 mph (93 km/h) - 9% loss
Effective KV Value:    2296.38
KT constant:    0.57 oz-in/A
Motor Torque:    0.28 ft-lbs
Final Torque:    4.46 ft-lbs
Final Power:    1406 watts (1.9 HP)

Mut nyt trashtalk sikseen.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 30.08.08 - klo: 10.20
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.

Tottahan tuo, lähinnä kun nuo akutkin rajoittavat reippaasti. Eniveis, potkua tässä vehkeessä on näihin ajoihin aivan tarpeeksi. Se lienee selviö  :smiley:

Nopeutta saisi reippaasti lisää jos jonkun show-off koneen tilaisi, tyyliin 3500kv. Mennään nyt kuitenkin tällä.

Kone on muuten yllättävän hyvä, tehoa ja vääntöä piisaa. Kuten jesi jossain topicissaan aikanaan totesi: "Lämä pohjaan, moottori ottaa kierrokset mitkä ottaa ja auto kiihtyy sitä mukaa kun nakit saa pitoja" Tai heittää ympäri.

Se muuten vielä noista renkaista, yllättävän hyvin pitää hiekallakin. Osittain varmasti nelivedon ansiosta suunnan vaihdot on aika nopeita.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 30.08.08 - klo: 11.07
Pari asiaa sivusta kattoessa jää "pelottamaan"!
Akkutelineet:
-Jos lähtee käpälistä, niin ruuvinpäät kolistessa saattaa puhkoa ohkaset kutisteet akusta
   ja seuraa KOKKO
- sama päittäintukemisen suhteen. Jos remmi ei riitäkkään,kuvissa ei ainakaan näy. Metallinen kotelo saattaa viiltääkkin.

Mittaohjelmat:
- aika hirveet ballooning-arvot kumeillenne paatte! 2" ?? liki 5 senttiä halkasijaan!?
   on aika kapee kosketus katuun enää..... Kanvastit?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Penguin - 30.08.08 - klo: 11.39
- aika hirveet ballooning-arvot kumeillenne paatte! 2" ?? liki 5 senttiä halkasijaan!?
   on aika kapee kosketus katuun enää..... Kanvastit?

Tuo ballooning-arvo annetaan säteenä, eli tuo tarkoittaisi 4 tuumaa eli yli 10 senttiä halkaisijaan.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 30.08.08 - klo: 11.57
Pari asiaa sivusta kattoessa jää "pelottamaan"!
Akkutelineet:
-Jos lähtee käpälistä, niin ruuvinpäät kolistessa saattaa puhkoa ohkaset kutisteet akusta
   ja seuraa KOKKO
- sama päittäintukemisen suhteen. Jos remmi ei riitäkkään,kuvissa ei ainakaan näy. Metallinen kotelo saattaa viiltääkkin.

Vastaillaas: Akkutelineet on pehmustettu aivan riittävästi. Ne ruuvinpäät on hiotti suureksi osaksi mäkeen tuosta vaiheesta mitkä kuvissa näkyy, sen lisäksi ne on "haudattu" pehmusteeseen. Kummassakin päässä on stopparit, toinen on metallinen (pehmustettu) puristuksissa tuon takimmaisen akkutelineen alla estämässä taakse liukumisen. Edessä on kikkailtu vanhalla servomountilla tuohon servoseiverin yläpuolelle stoppari ettei eteenpäin tuo akku ainakaan kovin herkästi lähde. Sitäpaitsi kun tuo kori ylittää etupuskurin aika reippaasti, niin sekin vaimentaa tuota iskua mikä keula edellä osumasta voi tulla.

Aika turvalliseksi tuota viritelmää pidän kylläkin  :smiley: Kenties parantelua kun saa RCM alustan (enemmän reikiä alustassa, millä viritellä stoppareita)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 30.08.08 - klo: 14.17
kokon jo tehneenä kyselin vaan... ja olihan ne vaikka ei näkyny  :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 31.08.08 - klo: 22.25
Noniin, onnistuin paskomaan tämänkin  :tongue: Tosin taisi mennä ilman omaa syytä lähinnä. Nurmikkoajosta loppuu moottorista potku, ryömintävauhtia mennään paremmalla kaasulla. Paikaltaan lähtiessä moottori hakee pyörimis-suuntaa ja rynkyttää kaasu/jarru comboa vaihtelevasti kunnes ampuu uomiinsa ja lähtee hiljalleen mönkimään eteenpäin.

Jos nostaa auton ilmaan, renkaat pyörii vapaana, ottaa ne kierrokset mitä normaalisti ottaisi. Käsin koittaen pyörii herkästi, paremmin mitä pränikkänä. Purin tuon koneen, langoitus ulkoisesti ainakin frontbellin päästä kunnossa eli ei pitäisi olla liian pitkät ruuvitkaan kiinnityksessä ongelmana. Vääntöteho vain ikäänkuin puuttuu.

Eli siis, onko vika noparissa, moottorissa vai akuissa (tämä siis kahdella akulla, ei kovin tod.näk.?)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 01.09.08 - klo: 19.41
Nyt tähän tulossa uusi moottori, luotan siihen että tuo motti tuossa kusi kun noin kuumaksikin pääsee ilman tehoja. Eniveis, XL06 KD kone tulossa 2800kv taisi olla. Tuolla luultavasti piisaa kulkua ihan tarpeeksi.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.09.08 - klo: 16.03
Säksättäminen eestaas kuumentaa joka koneen hetkessä.
Sen "SAA"
- jos välitykset- amppeerit suhde ei täsmää (=ylipitkät välit/ amppeerit ei tuu komeeseen asti.
- ettisin heikkoa kontaktia kone-nopari -väliltä jos valmiissa vauhdissa ei ole ongelmia..
- Tietty koneen ennakko jollain määräytyy harjattomissakin (lue mamban asetukset)
- jos sait ankkurin magneettiin särön sait noi oireet  lähtöihin , kunnes poxuu kokonaan...
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 02.09.08 - klo: 17.04
Säksättäminen eestaas kuumentaa joka koneen hetkessä.
Sen "SAA"
- jos välitykset- amppeerit suhde ei täsmää (=ylipitkät välit/ amppeerit ei tuu komeeseen asti.
- ettisin heikkoa kontaktia kone-nopari -väliltä jos valmiissa vauhdissa ei ole ongelmia..
- Tietty koneen ennakko jollain määräytyy harjattomissakin (lue mamban asetukset)
- jos sait ankkurin magneettiin särön sait noi oireet  lähtöihin , kunnes poxuu kokonaan...

Mää luulen että moottorissa olisi ongelmaa. Tuo yksi noista liitoksista moottori - Mamba välillä on heikompi kuin muut silmäpelillä mutta ei niin heikko etteikö virta kulkisi läpi. Epäilen että kone sanoi sopparin irti, onhan tuon kanssa joutunut painimaankin tarpeeksi kiinakoneeksi. Välitykset oli samat kuin aikaisemminkin, että sikäli ei tuosta ole kiinni ongelmat. Mamban asetukset on Low, ilman ennakkoa tai muita kikkailuita. Voisihan tuon kokeeksi vielä koittaa kolvata uusiksi tuon liitoksen.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.09.08 - klo: 21.25
bk xl kone temppuili kun 1kpl 3:sta oli tummempi liitin kuin muut
 ja vauhdissa ei huomannu eroa, vain lähtö päxätti...
liitin veitsellä jännittämällä taas kireex / narttuun piippurassia,  (5mm umpimetalli-pari) ja uitin asetonissa kiiltäväksi molemmat osapuolet..toimii taas (aikansa)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jabe - 03.09.08 - klo: 11.24
kokeile ennakoksi 10 eli onko se sitten "normaali"-asento.
en tiedä voiko yhtään verrata, mutta mun 1/10 touringissa "low" ennakolla kone kuumeni reilusti, kun taas "normaalissa" se ei kuume oikeastaan yhtään.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 03.09.08 - klo: 12.25
Ongelma ei siis ollut kuumenemisessa vaan siinä ettei koneesta löydy vastuksella vääntöä päästä koville kierroksille. Ei nuhaile tai kyykkäile, ei vaan liiku. Vapaana moottori pyörii kyllä mainiosti.

Pitänee hutkia sitten kunhan saa tuon uuden koneen kotiin asti. Ilmeisesti lähtee tänään tulemaan kotia kohti. Mikäli ongelma pysyy niin pitää tutkia kolvaukset paremmin/kolvata uusiksi.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: jesi - 04.09.08 - klo: 17.35
Runko ideointia tänne: http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=1677.0
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 09.09.08 - klo: 12.47
Nyt tähän tulossa uusi moottori, luotan siihen että tuo motti tuossa kusi kun noin kuumaksikin pääsee ilman tehoja. Eniveis, XL06 KD kone tulossa 2800kv taisi olla. Tuolla luultavasti piisaa kulkua ihan tarpeeksi.

Ainakin tuo kone käy suht lämpöisenä minulla. Näin siis ekalla ajolla, tuo ei tosin rullaa vielä kovin sulavasti että saattaa tuokin lämmittää konetta ihan hyvin tällä hetkellä. Tämä on nyt toinen kone joka tekee alkuunsa samaa, ettei pyöri kunnolla vaan tuntuu dragbrake olevan päällä. Katsellaan nyt kunhan saa enemmän ajoa alle. Saattoi myös kuumenemiseen vaikuttaa nuo crt.5 alkuperäiset gummit jotka on aika pienet niin moottori joutuu pyörimään kovilla kierroksilla. Pitänee tutkia kunhan kerkeää ajamaan uudelleen.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Janezki - 09.09.08 - klo: 16.28
Jos neljällä kennolla ajat niin melko varmaan ottaa jo lämpöjä tuo moottori.  Lähinnä siis kierrosten korkeuden takia, eihän tuo noin pienessä autossa kovasti töitä joudu tekemään auton liikkeelle saamista varten.

edit: oliko muuten moottorin akselissa tasainen kohta pinionin ruuville valmiina? Itselle tuli eilen tuommonen 09XL 1900kv malli jossa oli. Aikaisemmissa (pienemmissä) moottoreissa ei tuota ole valmiina ollut.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 09.09.08 - klo: 17.05
Jos neljällä kennolla ajat niin melko varmaan ottaa jo lämpöjä tuo moottori.  Lähinnä siis kierrosten korkeuden takia, eihän tuo noin pienessä autossa kovasti töitä joudu tekemään auton liikkeelle saamista varten.

Jep, erittäin hyvin ajateltu. Tultiin tähän tulokseen myös jesin kanssa kun ihmeteltiin moottorin 74 asteen lämpöjä. Pitänee puskea ainakin tuo 20t pinioni paikalleen nykyisen 18t tilalle. Jos tuolla jo vähän saisi pelattua vastusta. 22-24t voisi olla aika pop.

edit: Kylläpä oli, ihmettelin tuota kun L koneessa ei mitään ollut. No tuota piti eniveis vähän isontaa pituussuunnassa niin osuu spurri/pinioni paremmin toisiinsa.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jagemon - 11.09.08 - klo: 08.16
Tästä laitoksesta on nyt osaa myynnissä, poislukien akut, moottori ja nopari (joka meni jo). Mikäli siis conversion kiinnostaa niin mottipukki on ainakin jouten.
Samoin tietysti koko auto muuten renkaineen.

http://rc10.fi/index.php?topic=30087.0
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 28.09.08 - klo: 16.45
En viitsi tehdä taas uutta kansiota periaatteessa samanlaisesta autosta, vaikka ideoinkin paikoin toiseen suuntaan tota kehittämistä.

Kaikki alkaa tietysti autoaihion hommaamisesta. Eli kaupasta Hong Nor CRT ,5 RTR
Siitä koko keskirunko kokeilemattomine_koneineen_pois (en vielä tiedä myynkö pohjalevyn ja keskidiffin pukkeineen myös).
Haluan pitkärungon, ja sellaisen täältä kyselemällä sain.
Hommasin 1/8 auton TORSEN diffin. Tosin se oli päätydiffi, joten odottelua, kun kaupan setä lähettää torseniin käyvän spurrin  :cry:
Jotta isokuppinen torseni sopisi pikkukuppisiin päätylootien akseleihin, on valittavana muutama vaihtoehto:
 -pikkukardaanit
(ostaa ristinivelakselit ni vetoakseleista saa oikean pituiset kardaanit orkkis-skeskidiffillä)
.. ja jotain fylliä isoon kitaan toisessa päässä. T-luun poikkipiena on vaihdettava pidempään ja sen pysyminen kokeiltava vaan. En ryhtynyt..
Tutkinta jäi tähän:
(mahdollisesti tamiyan 1710 krossarin jossain mallissa on isot pyöränpään kupit ja kapeapalloisessa T-luussa muovinen isonnin tälle??)

 -isot kardaanit
 ja toinen pää hioen pienemmäksi. Kapea sivujousto! Pitää olla liki suora linja että käy. ei sovi suunnitelmaan jonka esitän myöhemmin.

 - isot kardaanit isoin vetokupein (tai ristinivelvetari oikeaa pituutta)
valintani on että vaihdan isot kupitkin. Tamiyan liukulaakeripussissa (bearing_bag 47201, part number 9444388) tulee täsmälleen oikeaa kokoa liukulaakerit akselipaksuuden sovittamiseen! polyin rasvat butaanikynällä että ei ole liukas enää, ja dremelöin 4-5mm aukon kahteen (niistä tuli U), sekä yhteen laihennus samalta alueelta. kovan laakerilukitteen kanssa iso vetokuppi pysyy nyt 5mm akselin päässä salien jyrkemmän kulman. Mittailemalla 8x77 luun pitäisi sopia. T-luussa on enemmän hiontavaraa kahdessa päässään kuin ristinivelvetarin ainoassa..

kuvia:
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5525880&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5528203&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5528207&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Nythän se näkyykin miten saan painopisteen keskemmälle  :mrgreen:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Penguin - 28.09.08 - klo: 21.35
Minkä auton Torsenin hommasit ja mistä?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: jesi - 28.09.08 - klo: 21.37
Mallia hobao.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Penguin - 28.09.08 - klo: 23.48
Sellaista olen itsekin katsellut projektiini. Pitäisi nyt vaan saada muita osia keräiltyä tuon torsenin ympärille, että alkaisi auto hahmottua muutenkin kuin paperilla.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: matti.l - 29.09.08 - klo: 08.55
Samanlaista settiä itselläkin mielessä tosin HPI:n autoon.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 08.10.08 - klo: 19.17
Isoin hidaste on ollut toi myyntitietojen erilaisuus, kun kyselee kardaaneja:
8*77 mittasen paketissa on kardaanit joitten tappi-tappi mitta on ton 77 !
Ja konaismitta siis n.83 !
Jerzicarin neuvosta sain sitten ne oikeaksi suomessa mitatut tilattua...

Odottelua on tuonut joka tapauksessa konepukin maahantulo, joten aikaa ei menetetty.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 25.10.08 - klo: 17.32
Monster toimittaa tehoaa, mutta orkkiskumit ei anna pitoa tarpeeksi.
Koitin ostaa Bilteman halppiskumit vanteineen. Niin kauan kesti kun en hyppyyttänyt korkealle.
sitten repesi:
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5541015&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Voiko kumi revetä siksi, että ilmareikää ei ole kumissa, eikä vanteessa?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Janezki - 25.10.08 - klo: 17.51
Eiköhän se ole se keskipakoisvoima joka repii.  :cheesy:
Ilmareiän puute lähinnä haittaa renkaan ilmatilan toimintaa jousituksen apuna, varsinkin isoilla kierroksilla kun rengas alkaa "nousta" se ei palaudu normaaliin muotoonsa vauhdin hidastuessa.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 13.48
Tommonen mietityttää vähän:
JOS suhteessa väkilukuun suomessa on kohtuullisesti RC-autoharrastajia, ja myyntilukujen valossa kokonaismyyntiäkin jonkun verran jo, ni eikö kauppiaat pystys "tilaamaan" 10 asteen pakkasissakin sitkeestä muovista rässättyjä  osia ?
Tuntuu niin paljon ajoajasta vievän toi osienvaihto ajopaikalla talvisin, että mielummin jo ostas "pro pakkanen -osia" vähän kalliimmallakin.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Jabe - 17.01.09 - klo: 13.55
Ne "pro pakkanen" osat olis aikas notkeita +20 lämmössä jo, eli tarvis olla talvi ja kesä auto.
Eihän suomi ole ainut maa missä on pakkasta...
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 14.34
Ymmärrän, ja JOS 20 astetta lämmintä kesällä näkyy, ni paankin hyviksi todetut perus-muoviosat kii taas.
 Vielä nollakelillä auto selvis kevyestä kärrinpyöräefektistä ehjänä hiekalla. Näillä -9 , -10 pakkasilla ei saanu edes ajaa pääsuoraa, ku ensin poxu vantinpäitä ja sitten keinuja. (Kolmas pussi keinuja menossa.)

Ei se minua haittais hommata kahdet osat jos niitä pakkasjoustavia myytäs jossain!
Toki joutus sitte hakemaan vähän sitä kivan jouston kylmän rajaa...!!!???

Tää sormet tönkkönä ajopaikalla nysvääminen saa kyselemään ...
(palelu unohtuu jos saa kaahaa, mut nysvätessä saatu vilu ei lähe kotonakaan ...)

Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 17.01.09 - klo: 18.32
Mä en omalla CRT:lläni ole paljoa vielä ehtinyt ajaa mutta mitään muuta ei ole hajonnut kuin harjaton S-kone. Varaosiakin olisi, mutta ehkä en oo hypyyttänyt riittävän ankarasti. Entäs koneistetut aluosat? Saisko oikean muotoisia sitten tehtyä.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 19.00
Alumiinisia osia käyttämällä ison mällin pakottama joustaminen kohdistuu jälellä oleviin muoviosiin.
 :police: HEH, jos kaikki on titaania ni heikoin titaaniosa saa "joustaa"! :evil:

Nytten on alu-C palat mulla käytössä. Itse tein, kun en sillon keksinyt myyjää, servoseiverin päälle alu-yläkolmion. Ja alu-hexit on myös..

Etunapoja en paa alumiinisiksi, ennenkuin on vahvempaa kamaa servoseiveri ja sen kylmä-kaveri (simpukka ja apusimpukka?).

Kun voimansiirron heikointa osaa ettii, niin viimeaikoina on eniten mennyt pyörivistä osista - renkaita halki  :mrgreen:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 17.01.09 - klo: 19.46
No joo. Eli sitten pitäs kohdistaa hajoaminen osiin jotka on helpoin vaihtaa. Kuinkas paljon se oikein kulkee se auto jos kerta renkaat menee rikki. Katselinkin bilteman monsuista kuvia. Itsellä ne hajos kun irrotin vanteilta ilman keittämistä, mutta pitää olla aika huima kehänopeus että hajoilee. :O

Mä oon miettiny jotain toisen auton kopan modaamista tohon crt:hen. Jonkin monsterin, mutta en oo varma mikä sopisi parhaiten. Taisin mittailla että kopan pituus saisi olla vähintään 30 cm ja korkeutta +10 cm. Olikohan leveys 13 cm. Stampedesta saattaisi saada sopivan, mutta myös briteissä Kamtecin myymät (valmistajatkin?) kopat kiinnostaisi... joku vanhan Escortin koppa voisi sopia esim.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 23.27
BK  XL 07 lukee lootassa missä sen sain. 2145KV!
Toinen kone Feigao XL08,  ? 2200KV tietämillä?!
MONSTER nopari takaa et amppeereita tunkee kylään. Virallinen myynti-ilmoitus tilaushetkellä mainitsi 300A piikkiä/160A jatkuvaa; +20C ...
14,8 volt 8A maxamps lipot tunkee 400A piikkiä/230A venytettyä-piikkiä/ja 160A täysjatkuvaa ....
83% tehoilla EPA:säädöistä saa 2cm lisää kehään lepoulkomittaan nähden  :afro:
92% oli ku räjähti kotona huoneenlämmössä kokeilematon uusi
(? liimaus ehkä oli auki jostain?)
Jokatapauksessa niitä on 4 sarjaa ostettu, osa liimattu ko auton orkkisvanteelle, eikä ne kestä täyttä 100% EPA säätöä...
5:s sarja on jo kuluttanut piikkejä lavoistaan, kun en ole Ekoilla vedoilla latauksen jälkeen pistänyt EPA:säätöä yli 87%

Torsenissa keskellä tietääkseni 46T spur koneella 16T pinion /mod1 ;
orkkis "perävälitykset".
Kivasti kulukeepi  :police:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 18.01.09 - klo: 01.24
Mulla 3S 3300 Kv Ezrun. 12t pinion / 46 t spurri.

Nyt tuossa pöydällä ois Feigao XL 2382 Kv. Pitää kokeilla sitä 3S:nä. Eräässä pienessä irc-skenessämme oli uskomus että oisit ajattanu 6S:llä tätä puolikasta. :) Kuhan ensin kokeilen 3S:nä niin sitten teen vielä lopulliset päätökset että mitä akkuja tilaan. Hobbycitystä flightmaxin 3S 4000 x3 tai 2S hardcase x4 kuhan niitä tulee.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 18.01.09 - klo: 11.33
RE:  oli uskomus että oisit ajattanu 6S:llä tätä puolikasta. :)
Toi on vanhentunutta tietoa, eli kössin infernolla ajoin 6S !
Siihen mahtu 2 settii servon (kipot vastakkain twinforcen akkutelineet) perään ja 1 setti koneen viereen (DIY-konepukissa kylkilippa jossa kii) - 7,4V_8A maxampseja.

Täs puolikkaassa on vaa plexikippo ja 2 settii. Painopiste on tosiaan liki oikein, koska keskidiffi on "syrjäytetty"

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5541015&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 19.01.09 - klo: 01.28
Hmmh. Janezkin E-XL projektista lueskelin että jotain ongelmia oli ollu Feigaon koneen kanssa. 3S:llähän kone saattaa kuumentua pienemmän jännitteen takia, mutta jos 4S:n sijasta ajaa 3S:llä niin toisaalta kierrokset ei ole niin korkeat. Kumpikohan lisäisi koneen käyttöikää enemmän... aika hypoteettinen vertailu, mutta uskosin että sillä 2400~ Kv koneella puolikas saisi 3S:näkin kohtuullisesti kyytiä. Noparina MM ja renkaina joko 2.2" buggyt tai 2.2" monsterit / laparenkaat. Mitähän pinionia siihen pitäisi laittaa. Itseltä löytyy 12 ja 17. Huippunopeus ei minulle tärkein asia ole, kun kuitenkaan ei oo paikkaa missä ajella lujempaa ku 50km/h esim.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 19.01.09 - klo: 21.43
Ollaan aika mutu asioissa ku mietitään, mikä on kohtuullinen teho.....
 :evil: 300A 22.2 volttia ei ainakaan riitä  :afro:
PS
tehon mahtuminen mihkään taas on ajopaikkaongelma

Kattelin omia akkuja tilaillessani muitten videoita ja päätin alottaa isommasta....
Mulle se ei riittäny, mut mä en o ajanu crossiradalla 20 kiekkaa eläissäni.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 20.01.09 - klo: 20.10
No nyt kävin ekan setin heittämässä 3S:llä. Heitin 17/46 välitykset ja noi buggy-tyyppiset renkaat. Harmi ku en tienny että veljen työpaikan pihaa ei ollu aurattu niin oisin laparenkailla ajanu. Tottunu siihen että auto huutaa aika paljon niin kummalta tuntu ajaa XL-koneella ja pienemmillä kierroksilla. Pitää jossain välissä kokeilla laparenkaita. Välityksetkin kasvaa. Tänään ei saanu riittävästi pitoja niin ei osaa sanoo että onko se nopea. :) Tilasin kyllä jo noita 3S akkuja. Jos mieli muuttuu niin myydään ne akut jonnekin. :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 20.01.09 - klo: 21.58
Mäki "jouduin" poistamaan lunta kumien alta kaasulla  :grin:

Oliko luminen auto ajelun jlk?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 20.01.09 - klo: 22.17
Oli "poika" aika lumessa. Onneks sai kompuralla puhtaammaks. :) Kone oli kylmä ajon jälkeen, vaikka viimiseen ajoon laitoin radiolla punchit pois ja high timing. Pitäs yrittää uudelleen tuota mambaa säätää usb:llä. Kerran koitin pikaisesti, mutta en tietenkään lukenu manuaalia niin en päässy nopeesti vaihtaan setttareita ku piti päästä ajaan. :cheesy:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 21.01.09 - klo: 21.15
Dodiin.. nyt on eka osa rikottu. :D Servosaveri napsahti juuri videoinnin jälkeen. :) Vähän huono laatu.. seuraavalla kerralla koittas kuvata valosammassa tai kännykällä oikein. :(

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CIGVwRipSpk[/youtube]
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 22.01.09 - klo: 18.31
Jooh , mulla on napsunu se  seiverin viereinen  "kylmä" tolppa.
Lisää on tulossa, ellei jo saapunutkin...


Eteenkin kylmänä toi betoni on ilkeen kovaa törmäiltävää, eikö?

edit puskuri on näköjää pox kans..
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 22.01.09 - klo: 20.17
Pitää kyllä jotain keksiä siihen.. se ilmeisesti on se puolikaan heikoin osa. :P Jos tutkis jossain välissä sen rakennetta, että voisko tehdä korvaavat osat itse jostain muusta materiaalista. Mietin jo kupariputkesta T-kappaleita. Paljonkohan maksais jos teetättäis jossain pajalla sellaset osat... amiskalla tai metallipajalla. Kai sellasista 20 eur vois maksaa jos ois kestävät. :) Ja niin.. kylmä tolppaahan se minultakin hajos. Epäilen että oisko auto hypähtänyt renkaat käännettynä ja osunut kovaan kohtaan kun tuota luntakin oli aika lailla. Pakkasta ei ollu ku ehkä se -5. Taitaa mulla olla varaosissa sellainen uusi vielä, mutta ei kyllä ehdi ennen viikonloppua korjailla ku on keikkaa.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 24.01.09 - klo: 17.56
Oletko koittanut keittää ko osaa?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 24.01.09 - klo: 20.08
Enpä ole vielä. En ole edes ehtinyt asentaa sitä.. saati sitten tarkistaa että löytyykö multa ees sellasta. :D ..mutta totta.. hyvä idea olisi keittää se.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Åsgard - 24.01.09 - klo: 20.16
Tai sit ostaa alumiinisena
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 24.01.09 - klo: 20.23
Tai sit ostaa alumiinisena
Noh noh. :D Alumiininen jää kyllä ostamatta. Eikös tästä puhuttu jo... :) Sen sijaan voisin enemmin koneistaa tai tehdä korvaavat osat.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 07.02.09 - klo: 13.39
Dusterin horny exä sai tuulipuvun kerrastoonsa uudet tarranauhat.. jämäkältä vaikuttaa. Laiska käytti jo valmista ollutta alustaa ja kohtia missä ei komponentteja sattunut olemaan tarran paikoiksi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7bHCucBaLzg[/youtube]

Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 07.02.09 - klo: 14.54
Jooh nättiä on. Mitä siinä on pitkipäisen liikkeen rajottajina?


Mäkin laittelin akkutelinettä uusiksi, kun se plexinen loota piti uusia liian usein.
edellisessä oli sitäkin haittaa, että se hiersi hiekka välissään kutisteita.
Ostelin pari velcronauhaa enkä uskonut, ku myyjä varoitteli niitä crawlerkäyttöön tehdyiksi. Nooh, Alumiinia jatkoksi... Sitten kaukalo pehmeämmästä karkkipurkkimuovista iskuja/hiekkapuhallusta vastaan. Ylijäämä viistotuki saa toimia äkkipysäyssuuntaan mulla stopparina.
Kuvien linkkejä:

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5573806&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5573805&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 07.02.09 - klo: 17.01
Jooh nättiä on. Mitä siinä on pitkipäisen liikkeen rajottajina?
Molemmissa päissä pikkupultit joiden päällä kumiletkua. Hitto, oli antennin johto murtunu eikä patentti riittäny pitänee vähän tutkia radioita tuossa kuhan ehtii. Kantomatka oli kovin lyhyt. :( ...No jos huomiseks sais korjattua.

(http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/P1000307.JPG)
Tuollainen oli siis lähtökohta kun auto oli tulossa duster1lta. Akkutelineen taakse jää myös kaksi vastaavaa akkustopparia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cjFyzPeL1Bs[/youtube]
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 08.02.09 - klo: 03.15
(http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/08022009123.jpg)(http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/08022009126.jpg)(http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/08022009127.jpg)

Vaikka Flightmax akut ovatkin lyhyempiä niin tuo pitkittäinen tarranauha pitää niin hyvin ettei se pääse luisumaan. Mamban kytkintä oon pitäny tuolla takaiskaritornissa.. helppo sieltä laittaa päälle ja pois. Juotin uutta piuhaa antenniksi. Nyt vaikutti pelaavan ilman häiriöitä sisätiloissa ainakin. Olikin piuha aivan murtunut monesta kohti ja joku i*iootti oli tainnut sen väärin telineeseenkin laittaa. :roll:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 08.02.09 - klo: 19.30
Se mun akkuteline-tekele ei sitte kestäny, ku lumisohjovallissa olikin reilun kypärän kokonen kova jääpala. Eturengas tökkäs, ohjauslinkin pää poxu, ja toi...

Teen sitte 3:nnen akkusuojaratkasun juuri päittäistuen annettua periksi!
Siinä oli siis takavaihteiston viistotuki poikittain (kardaanin alta akun yläkulmaan) nojaamassa pohjasta pystyssä olevaan ruuviin. Ja ruuvissa muovinen paksunneholkki. Kaikki
ne ja namilaatikon etupään molemmat kulmat anto periksi  auton törmiessä.

Akku ei saanut siis kuin pehmennettyjä G-voimia  :police:

Seuraavaksi pitkipäistueksi kaavailen servotolppaa läpiruuvilla, ja siihen yläpäähän taas sellanen viistotuki jolla takaiskaritukea pohjaan tuetaan.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 08.02.09 - klo: 20.22
Pitää ruveta urakalla spammaan videoita... :D Hmmh.. saapa nähdä tuliko autolle mitään... menikö servo kenties kun hävis kulku akun vaihdon jälkeen. Kuivattelis ja kahtos perästä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FyGAOhK9lY0[/youtube]

...Ja ei ihan heti näy kun on processing tilassa vielä. No jopas siinä kestää... eiköhän se tämän illan aikana vielä. =)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: SuomiKP - 08.02.09 - klo: 20.24
ei toimi video :S
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 08.02.09 - klo: 21.04
Tovin kesti että näkyy. Eipä tuo erityinen.. kun pitää ajaa ja kuvata yhtä aikaa kännykällä. :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 10.02.09 - klo: 20.23
Nyt kun päivänvalossa uskaltaa kerrankin ajaa niin otetaas vähän videota. Alla nyt Feigao 7Xl (2382 kv), 3S Zippy ja välityksinä pisimmät mitä pakista löyty 46t/20t. Vauhtia alkaa riittää... ja kulkee muutenkin aika kevyesti.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GV4_KcEhjIs[/youtube]
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 10.02.09 - klo: 22.06
Vähennä pitoa vaikka leikkelemällä kumeista lavat pois, ku toi keulii sutiessaan nyt!
(siis anna muillekkin tilaisuus näyttää kaahaavalta)

Tai, no: kyl se kulkee  :mrgreen:

Kuin paljon olet ajanut tolla ilman lapakumeja, että onko vaikeempi kaarrella nyt niillä ku  vaikka piikkikumeilla?

Täällä oli nollakeli-eilisen jälkeen hankikatoa, joten 8A lipoa rämmittiin hangilla ( kesällä kallioita). Kivaa meiläkin!

Toinenkin kysymys: oletko saanut yhtään vetaria rikki noilla "pikkutehoilla"?
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 10.02.09 - klo: 22.58
Kuin paljon olet ajanut tolla ilman lapakumeja, että onko vaikeempi kaarrella nyt niillä ku  vaikka piikkikumeilla?
Mulla on ilmeisesti bowtie-tyyppiset buggyrenkaat yhdet mutta niillä oon ajanut vähemmän kuin noilla laparenkailla. Ei ole ollut oikein kelejä ajaa muilla kuin laparenkailla silloin kun auto on ollu kunnossa. Jos tuollaisia buggy-tyyppisiä renkaita tarkotat vaiko ihan piikkirenkaita... jos alusta liukas niin buggy-renkailla hankalahko ajaa. Piikkirenkaita ei autossa ole ollut eikä vielä noi 2.2" monsurenkaat molemmilla akseleilla. Silloin kun laparenkaille löytyy pehmeää alustaa niin silloin niillä on helppo ajaa. Lyhyesti sama: silloin kun pitoa niin hallinta on helppoa.

Kuvassa näkyy nakit mitä löytyy. Vasemmalta alkaen prinssinakit - tulikohan vastaavat auton mukana muutenkin jo, sitten hpi yokohamat, proline dirt hawkit ja grp big blockit. Vanteita en ole vielä noille keskimmäisille hommannu ja big blockit on sen verran eri korkuiset ettei noiden kanssa käy.. tosin big blockit pystys laittaan laparenkaiden kanssa.
(http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/10022009128.jpg)
Lainaus
Toinenkin kysymys: oletko saanut yhtään vetaria rikki noilla "pikkutehoilla"?
En. Servosaveri on ainut rungon osa mikä hajonnut. Nyt tuo vastari on keljuillut pari kertaa... tänään viimeksi. Ehkä laitan tuon originalli vastariboksin johonkin jos mahtuu tai kehitän jotain muuta. Seuraava hajoava osa on spurri.. se roklattaa aika lailla jo ja on näyttänyt terävät hampaansa 12t pinionillekin.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 11.02.09 - klo: 20.16
Sen takia mä niitä kysyn, kun biltemakumienkin pidoilla (UUTENA!) jäisellä hiekalla meni kaikki 4 ristinivelvetaria poikki (3:n ajokerran aikana ) Tosin mä rääkkään 4S...
Sitte alkaa hurja vertailu sun välitysten ja mun välitysten välillä....

PS meinaatko että sun SPURRI alkaa syöpymään teräväksi? Onko se orkkiskeskidiffi?
Mulla on uutena pois nostettu keskidiffi pukkeineen turhana! Se, tai siitä spur irtoaisi sopivasti.. YV?
(mä leikin sillä torsenilla)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 11.02.09 - klo: 21.07
Sen takia mä niitä kysyn, kun biltemakumienkin pidoilla (UUTENA!) jäisellä hiekalla meni kaikki 4 ristinivelvetaria poikki (3:n ajokerran aikana ) Tosin mä rääkkään 4S...
Sitte alkaa hurja vertailu sun välitysten ja mun välitysten välillä....
Joo.. :) Ei onneksi vielä tuollasia hajoamisia ole vielä ollut. Niin välitykset.. .) Itse asiassa laskennallinen huippunopeus (ihan vertailtavissa oleva) tuolle mun combolle olisi joku 79~ km/h.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 13.02.09 - klo: 11.10
aiemmin jesin antamista auton välityksistä laskeskelin jotai tommosta:
pinjoni:14            spurri: 46t(torsenin spur)
perän pinjoni: 12t    perän lautanen: 39t
jännite: 14.8         kv: 2800
renkaan halkaisija: 120 (no ballooning)

41440 rpm koneessa
8531,764 rpm kardaanissa
2625,158 rpm vetoakselissa=pyörä
kehä 120mm pyörälle 2pii_är (piiD)  = 376,9908
matkaa saa siis kiekat*kehä
989660,5544253393665158371040721 mm /minuutti
59379633,265 mm tunnissa
59379 metriä...
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)

******jos mäkin pistäsin ton venymisen taivaisiin***
150mm venyneellä kumilla kehä 471,2385
1237075,518183 mm/min 74,224531,09098
***
( ja tän en usko tulevan.Kokemusta inferno+6S on ollu ja sillon kulki paljon enempi ku ilman apuneuvoja pysy käpälissä jatkuvana)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 13.02.09 - klo: 12.01
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)
Juu, koska Dusterilla taisi kulkea 17/46 26krpm:llä 59 km/h tutkalla tms mitattuna.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 13.02.09 - klo: 15.28
Eipä noissa laskelmissa koskaan näy todellista tehollista kierroslukua.
Siis sitä jonka jälkeen kiekkaa tulee vasta reilummalla odottelulla lisää, kun kuormitetaan koko voimalla.

Ja toiseen suuntaan: sivustoilla on näkyny noita dataloggereita, ni kyllä ekat vedot SAATTAA tulla yli nimellisjännittellä...
+ / -  :afro:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Duster1 - 13.02.09 - klo: 16.31
Olikohan 56.7 tarkka gps tulos.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: jesi - 13.02.09 - klo: 17.26
aiemmin jesin antamista auton välityksistä laskeskelin jotai tommosta:
pinjoni:14            spurri: 46t(torsenin spur)
perän pinjoni: 12t    perän lautanen: 39t
jännite: 14.8         kv: 2800
renkaan halkaisija: 120 (no ballooning)

41440 rpm koneessa
8531,764 rpm kardaanissa
2625,158 rpm vetoakselissa=pyörä
kehä 120mm pyörälle 2pii_är (piiD)  = 376,9908
matkaa saa siis kiekat*kehä
989660,5544253393665158371040721 mm /minuutti
59379633,265 mm tunnissa
59379 metriä...
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)

Mun hyväksi todettu taulukko antoi tuosta 87,78kmh.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 14.02.09 - klo: 10.24
Ton vikan vauhdin saaminen ja BILTEMA-renkaitten repeäminen vuorottelee sitten?  :police:
Jääpolanteinen, osin hiekoitettu pyörätie takaa, ettei ainakaa tota viimestä tule, ennenkuin on lähtenyt käpälistä.

Ennen seuraavaa huippujen etsintää pitää olla suht tasalaatusta pitoa, ja eri kumit alla.

PS
 lapakumit tilattu suomesta, toimitus yli 2½ viikkoa..
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 14.02.09 - klo: 10.47
PS
 lapakumit tilattu suomesta, toimitus yli 2½ viikkoa..
:evil:
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 14.02.09 - klo: 11.06
Täytyy vaan koittaa kestää, ettei suomessa lopu kokonaan rc-kamojen paikalliskauppatoiminta...
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 19.02.09 - klo: 21.58
Koitin pienempiä kumeja, ni auto tuntui osaavan vain kaatua eri puolilta.
Ei tuota trukkikokoisilla kumeilla niin huomannut, ja autohan on leveämpikin niillä.
Ajo päättyi takaiskarin repästyä akselinsa ulos, keinun stoppariruuvi puuttui.
Kotona huolsin iskareita, ni liki kuivat oli. Siksi oli heikkoa pysyä pystyssä.

Kuinkas usein muut niitä iskarin öljyremppoja tekee?

Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 20.03.09 - klo: 00.05
Iskareita en oo rempannut ikuna vielä. Saattaa tosin olla että vähän on puristuksia hävinny toisista iskareista.

Ajamista ollut vähemmän nyt hornyllä. Myin XL koneen pois, kun todennäköisesti sen sitä 4S lipoa hommaa ihan lähiaikoina. Toisaalta myöskin sen XL-koneen virtasyöpöttely vähän ärsytti niin hommaan tilalle esim. Feigaon L-koneen tai sitten L/XL Medusan missä virrankulutus on ihan toista luokkaa. Kuhan maa sulaa enemmän niin pääsee paremmin hurjastelemaan. Jos ei ehdi konetta hommata niin tuo S-kokoinen Yeah racingin varakone(lie hobbywing sarja, 3300kv) saa luvan kelvata kunnes tilalle tulee vääntävämpi. Ajelee sitten vaikka pitkillä välityksillä ja originellirenkailla niin ei oo kovin raskasta menoa, kun 12t pinionin laitoin menemään XL koneen mukana. Vielä en oo asentanu uutta spurria, mutta laittelee sitten jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 20.03.09 - klo: 16.26
 :evil: ai meinaat ehtii mua ennen sirtyä laadukkaampiin koneisiin  :police:

Tosin taidan tarvita jo noillakin 4s nopeuksilla apuja ohjaukseen (gyron)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 24.03.09 - klo: 19.45
:evil: ai meinaat ehtii mua ennen sirtyä laadukkaampiin koneisiin  :police:
Voit olla huoletta.. en sitten meduusaa ostanutkaan. :) Tilasin tänään Feigao 540 9L:n. Näemmä ei ollut 27XX 540L konetta saatavilla niin piti valita 2602kv ja 2887kv väliltä. Valitsin sitten sen jälkimmäisen niin on piirun verran tehoakin sekä ihan kohtuulliset kierrot (32krpm). Meduusan laitan sitten kun siihen on vara. Pitää koittaa kituuttaa kun voi olla tulossa ankeat ajat ihan lähitulevaisuudessa ja Feigao on kuitenkin helppo myydä.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 31.03.09 - klo: 18.42
Kävinpä ajelemassa räkätinpojalla (spurri rohisee). Eilen laitoin siihen uuden 540 9L Feigaon. Lähtöjä tuntuu olevan! Hornyn vakiorenkaat sai kyytiä, kun löin mambaan tiukimmat asetukset mitä liiteristä löyty! Nappulat alko kulumaan ihan eri malliin. :shocked: Pitää laittaa tohon myöhemmin 2.2" monsun renkaat ja mahdollisesti hommata jotku asfalttinakit.

Ei kaunein, ei parhain, ei nopein, mutta miulle käyp! Välitykset 17/46 ja 3S Zippy 5000 mah akku.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CNFXpafN1DA[/youtube]

Tähän tulee sitten toinen video myöhemmin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JdWzgxUF3xc[/youtube]
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 07.04.09 - klo: 15.12
UARGH! Jepsistä tänään tuli kokeiltua asfaltilla hornya silleen että takana oli 2.2" dirt hawgit ja edessä Hpi Yokohama Geolanderit. Olipa hurjan tuntoinen kun länttäs kaasun pohjaan pienessä vauhdissa ja auto keuli. Harmi vaan että vastarissa taitaa olla nyt jotain juotoksissa vikaa tai antennijohdossa. Pitääpä ottaa selvää että missä vika.. toivottavasti ei noparin jännitesyötössä. Tovin auto toimi ihan ok mutta sitten jossain vaiheessa kadotti yhteydet radioon, käänsi renkaat linkkuun ja satunnaisesti toteli siten että ratista kun käänsi niin anto kaasua. :D
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 09.04.09 - klo: 17.21
TISMALLEEN NOI OIREET oli mulla sillon,ku vika lopulta oli 2:ssa johdossa yhtäaikaa...
 :evil:
Pahentuessaan se näytti 2,4GHz systeemillä sitä punasta lediä, et yhteys radioon katos/resetoi. Muissa radioissahan sitä tietoa ei näe ledillä... :mrgreen:
KUVAUS
Vika1
nopari-vastari välisen johdon MAA johto. lerppa eikä kytke kunnolla vertailu-
maata. Muut ko liittimessä ihan tiukat.
Vika2
Samallalailla vain maa johto, mutta ubec out vastarille

Epäilin sekoilun olleen sitä et ubecin kautta akkuihin maadottaessaan se sai muuta ku maata/ ubec-hakkuripärinää sekaan...
Epäilin myös, et olis tassu lääpässy kahvasta asetuksia niit että etupyörä kääntyy liikaa kii johku. 30 kilon servo ku pystyy pistämää ne molemmat kontilleen kivasti.

Eos, mut kiristetyillä liittimillä ei vikaa :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 09.04.09 - klo: 19.54
Mä vaihdoin antennijohdon ja se autto. Pitää vielä kiinnittää antenniputki runkoon. Mullahan ei gigaradioita ole vaan käytössä Traxxasin TQ2:t, jotka oli Slashissä. Taidan mä tosin hommata 40 FM:t mahdollisesti.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 05.05.09 - klo: 19.37
Mulla meni toissa päivänä ekan kerran vetari hornystä. Tosin vaikutti sille että ensin on menny toinen laakeri ja sitten päässy vispaamaan sen verran, että menny se vetari... tai tiedä häntä. Laparenkaita yritän hävittää, kun tuo keulii noilla dirt hawg -tyyppisillä renkailla jo muutenkin. :O Mittasin myös viime viikolla 2.2" dirt hawgeilla auton huippunopeutta. Laitoin kännykän nahkakotelossa tarranauhalla spoileriin kiinni ja vetelin pitkin Atrian parkkista. Eturenkaat tosin levis ajaessa niin se tais vähän rajottaa huippuja. Kuitenkin sai mitattua 55 km/h (5 km/h laskennallisesta, 15/46 välit). Joten noilla 2.2" monsuilla pitäs mennä se 65-70 km/h rikki kaip. :)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 06.05.09 - klo: 09.54
Ongelmat jatkuvat... toistaiseksi. Eilen oli tarkoitus lähteä ajamaan kun auton sain kasaan, mutta sitten siinä olikin vielä jotain ongelmaa. Etutasauspyörästöä availin ja luulin selättäneeni ongelmat oikaisemalla kardaaneja ja aiemmalla vetoakselin + laakerin vaihdolla, mutta ei. Pitänee avata vielä kerran. Taaksepäin tasauspyörästöt toimii ongelmitta, mutta eteenpäin tuntuu jousimaista vastaan hankaamista. Asiasta videoo:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CkHy5d38D2M[/youtube]

--

Edit

Enpä ehtinyt vielä etudiffiä irrotella, kun huomasin että vika taitaa olla tuossa etudiffille menevässä kardaanissa ja kupissa. Se tuntuu jumivan välillä ja kardaanin kuppikin on ihan koloilla. Kyseinen kardaanikin oli vinossa jo kun purin tasauspyörästöä.

Sehän vika on tainnut mekkaloida tulevasta jo pidempäänkin, kun aina on pyöriny diffit hiljasempaa taaksepäin. Viimeksi jossain vaiheessa rattaat hiljeni jostain syystä ja lopulta jumitti vehkeet.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Janezki - 06.05.09 - klo: 18.29
Joo, se koiranluu ottaa sinne kuppiin kuluneeseen koloon kiinni, joka osaa jarruttaa kovastikkin pyörimistä veto päällä. Pyöritä kokeeksi keskidiffiä niin että renkaat pyörisivät eteenpäin, näin huomaat sen helpommin kuin moottorilla pyörittäessä. Samaa vikaa oli Firestormin takavetareissa.
Pika-apuna vaihda keskidiffin ja etudiffin kupit päikseen (jos käyvät?), silloin jumitus siirtyy pakin puolelle.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 06.05.09 - klo: 19.41
Pyöritä kokeeksi keskidiffiä niin että renkaat pyörisivät eteenpäin. Pika-apuna vaihda keskidiffin ja etudiffin kupit päikseen (jos käyvät?), silloin jumitus siirtyy pakin puolelle.
Joo tuli noi variaatiot kokeltua ja nyt alkaa ymmärtää mistä on kyse. Tilasin uudet koiranluut ja diffin ulostulot... sekä iskareihin 60 öljyt ja laakereita. :P Jokohan ne huomenna tulis... no.. eipä sitä varmaan ehtis ees huomenna ajaa niillä.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 23.05.09 - klo: 18.36
Ton luettuani otin mun "räkätin" käteen kattoakseni vastaavan kohdan.
Kun pitää takakardaanin kuppia lukkopihdeillä pyörimättömänä, ja pyörittää parina eturenkaita eestaas, kattoen millon takapää ottaa kanssa vetääkseen,
on klappia kardaanin kuppiliitännöissä yhteensä kierros! Siis etukardaanin etuvetokuppiin mennen.
Perusvetokupit 1/8 kokoa , jotka on mulla ulkopäissä on kuluneimmat. Torsenin omaa standardia liitännältään olevatkin on kuopilla melkoisesti. Luun T katoaa kauas kuppiin kiertymällä. Ihme, ettei koko kuppi ole jo katkennut tms
Ei tommosta määrää kehtaa dremelöidä auki....

Tein het alkuun ton kuppien ristiinvaihto homman.

(Periaatteessa tiesin ongelmasta ja yritin alkuun laittaa iskarisukat kaikkiin kardaanin niveliin. Sukat ei vaan kestäneet edes kotona kaasua)

? Kannattaako yhtään miettiä vain kuppien uusintaa, vai onko aina uusittava T-luukin parina?
(ei viittis taas ostaa neljää T-luuta joista 2 käy tähän omatekeleeseen, ku edellisetkään ylijäämät ei ole kelvanneet kellekkään)

Ja tai, onko torseniin päitä erikseen kaupan? (hobaon)
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Janezki - 24.05.09 - klo: 10.30
Tottakai kupit kannattaa vaihtaa jos kulumista esiintyy, kannattaa tutkia löytyykö vahvempia vaihtoehtoja.
Koiranluita ei välttämättä kannata vaihtaa samalla jos ne poikkitapit ovat kunnossa (ne tapitkin pitäisi olla erikseen vaihdettavissa).
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: tapsa92 - 24.05.09 - klo: 13.32
Ja tai, onko torseniin päitä erikseen kaupan? (hobaon)
On mutta joudut tilaamaan taiwanista tai japanista, Hobao finlandin maahantuoja ei suostunut yhteistyöhön eli toimittamaan minulle kyseisiä osia.. Kiven alla ovat, tuntuu että niitä löytyy googlettamalla vain parista liikkeestä. Mulla on yksi hobaon torseni laatikon pohjalla hyödyttömänä, siitäkin maksoin 50-60e. Noh, vien tuon metallinkeräykseen joku päivä.

Niin, ja jos tulee tilattua taiwanista tavaraa, niin ilmoita toki mulle niin otan samalla 2kpl kyseisiä ulostuloja :) .

Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: 4wdkanootti - 24.05.09 - klo: 18.03
Jos kerran jo kyselly olet, ni oliskos liikaa pyydetty sen osanumero?
- jos löydän paikan jonka listoilla on, t. joka suostuu myymään niitä, otan YV
- älä heitä sunkaan hobaotorsenia pois vain kuppien kulumisen takia. Jos se siis muuten on paremmassa kunnossa ku tää mun...
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: tapsa92 - 24.05.09 - klo: 19.04
Tuosta on aikaa vuosi takaperin, jesparesilta muistaakseni sai. Etsin osanumeron jos sattuisi löytymään, nyt tosin en millään kerkeä. Palataan asiaan.
Otsikko: Vs: eCRT.5 project
Kirjoitti: Qazu - 09.06.09 - klo: 21.39
On tullut aika laskea poika vapaaksi. Adoptioehdotuksia otetaan vastaan.

Ja honkkari matkalla uudelle omistajalle. :P