Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jperala

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 35
121
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 04.04.17 - klo: 19.18 »
Tuli hierottua hieman takajousitusta kun oli hypyssä tapana heittää perää ylös, eli liikaa jännitystä jousissa, siirsin pykälän pystympään iskarit niin lakkasi loikkimasta kun villivarsa :) hyppäsi ihan tasaisesti ilman mitään draamaa.

122
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 02.04.17 - klo: 10.36 »
Kävin testailemassa akullisen ja yhtään pikkukivestä johtuvaa jumitusta ei tullut, joten taisi se ongelma poistua.
Kostea kelikään ei näemmä haittaa, ajon jälkeen noparissa ei ole edes yhtä roskaa että koppa kuitenkin suojaa aika hyvin näemmä, veteen ei tietenkään kannata ajaa.

123
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 13.03 »
Mitä noihin "hajoamisiin" niin nyt varmaan puhutaan eri autosta, on sen verran jo omaa tullut testattua että ei se 10cm hypystä rikki mene jos puhutaan kitti dex210. Saa ajaa vauhdilla puuhun ilman särkymistä.

Ja ilmeisesti puhui myös :)

124
Alu hubit taakse Dex210 autoon.

125
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 12.56 »
Selkeästi enemmän tilaa, ei tule sitä millin rakoa vanteen ja hubin väliin mihin jäi kaikki jumiin.
Mihin niitä prikkoja mitä tuli hubin mukana pitäisi laittaa ?




126
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 08.39 »
Tänään haen alu takahubit ja heittelen kiinni autoon, tulisiko vanteeseen hieman tilaa että pienemmätkin kivet ei jumittaisi rengasta. Koti ympäristöstä on kuitenkin vaikea löytää täysin roskatonta ympäristöä missä ajaa, joskin nykyinen ajopaikka on aika hyvin lakaistu isommista roskista :)

127
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 29.03.17 - klo: 13.24 »
Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?
10,5 pienellä 15 asteen ennakolla riitti viime keväänä hyväpitoisella Tammisaaren turffilla kisavoittoon. Silläkin keuli tarvittaessa pääsuoralla. Jos tuo riittää hyvällä pidolla niin se riittää huonollakin pidolla. Jos haluaa elämän itselleen vaikeammaksi niin laittaa sitten kireämpää myllyä. Mutta kisasuoritus tuskin siitä paranee.

Siinä on nyt 10.5T ja riittää.

128
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 29.03.17 - klo: 10.27 »
Kestävä tuntuu olevaan, muutamia "voi kökkö" tilanteita tullut kun joku kiinteä esine hypännyt eteen vauhdissa, ei jälkeäkään autoon vaikka tilanne kuulostanut ja näyttänyt siltä että nyt meni särki aparaattus.
Eihän tuo mikään stunt truck ole enkä autoa paisko tarkoituksella, välillä vauhti hämännyt ja auto lipsahtanut puuta/kiveä päin.

Pitäisi lainata emännän urheilukelloa jos saisi nopeuden mitattua sillä :) silmämääräisesti tuntuu menevä ihan kiitettävästi.

129
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 27.03.17 - klo: 13.40 »
Kivi ei jää vanteen sivun vaan kehän kohdalle hubin päälle jos arvaan oikein. Silloin avoin vanne ei ole ratkaisu mutta vaihtamalla hubit alumiinisiin saat enemmän tilaa. Tosin se hieman maksaa eikä ehkä ratkaise ongelmaa kokonaan.

Edit. Lisätty linkki:
http://www.hobbyfactory.fi/product/681/exotek-dex210-desc210-rear-pro-hub-gold

Nuo huomattu ja onkin ostolistalla kun ehtii käymään, ei voi sanoa kalliiksi.

130
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 27.03.17 - klo: 11.16 »
M2-10 luokan autoissa käytetään levyvanteita. Auto on tarkoitettu sitä varten tehdylle radalle eikä se sovi soralle. Kivet jumittavat ohjauksenkin mikä saattaa rikkoa servon. Sorry...
M8- tai SC-luokan autot ovat enemmän jokapaikanhöyliä jos sellaisen haluaa.

Juu, oli tiedossa että ei ole mikään jokapaikan höylä, ulkona kuitenkin on tarkoitus pääasiallisesti ajella eikä ihan nurkilla ole savirataa niin sitten ajetaan siellä missä pystyy, en minäkään tuosta mitään soraohjusta ajatellut, sitä vaan sattuu olemaan näin talven jälkeen ihan joka paikassa.

Mutta luulis että tuota takavanne ongelmaa pystyy jollain lieventämään, ohjauksen kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut. Piti lisätä että minun ei ole mikään pakko käyttää levyvannetta, tuskin saa paheksuntaa jos alla on erinlaiset vanteet, edelleen painotan että en aja kisaa tällä hetkellä.

131
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 27.03.17 - klo: 07.37 »
Taitaa olla takavanteet melkoista kulutustavaraa, on kivet syönneet jo komeat urat sisäpuolelle. Tuohon jumitus ongelmaan ei taida mitään ratkaisua olla ?

Tuli tehtyä DIY alustalevysuoja kirjanpäällys muovista, kaksi kerrosta laitoin niin tuli vähän paksumpi.. toimii :) pari akullista ajanut niin ei irtoile tai repsota. Tuota takarenkaiden jumitus ongelmaa lukuunottamatta niin ei ole auton toiminnassa narisemista, kestää osumaa varsin mainiosti, hyvä ajaa ja nielee maan epätasaisuudet varsin hyvin.

Pari kertaa on auto karannut kiinteää esinettä päin, ei naarmuakaan ole saannut autoon, laitoin jarrut 100% niin pysähtyy hieman paremmin. C palan muoviprikat vaihdoin metallisiin, oli jo litistynyt ja melkoisesti klappia.

132
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 25.03.17 - klo: 14.42 »
Nyt liitää, oli apupyörien asetus väärin (gyro) niin siksi oli hieman innokas menemään poikittain. uusi servo toimii mainiosti, menee just sinne mihin ohjaa. Renkaissa riittää pito ihan hyvin, kaasu pohjassa menee suoraan kun liito-orava. Jouduin hieman kiristämään diffiä, rääkyi normi ajossa, oli turhan löysällä koska joutui ruuvaamaan reilun kierroksen ennen kuin kiristyi, siitä sitten tippasen takaisinpäin, ei rääkynyt enään.

Nyt ei ole enään ihmeempiä hieromisia, kovaa ajoa :)

133
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.03.17 - klo: 11.43 »
Kolvailtu moottorin piuhat uusiksi.

134
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 25.03.17 - klo: 11.42 »
Piuhat kolvattu uusiksi ja lyhennetty, nyt laitettu lähtö alaspäin niin ei tule ongelmia.


135
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 24.03.17 - klo: 19.52 »
Nyt ohjausta hoitaa 15kg metallirattainen servo, entinen oli 6kg muoviratas.

136
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.03.17 - klo: 19.51 »
Vaihdoin 6kg muovirattaisen ohjaus-servon 15kg metallirattaiseen.

137
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 24.03.17 - klo: 08.41 »
Muutamia huomioita eilisestä ajamisesta, nyt sai auton kulkemaan suoraan paremmin, joskin poikittain sen saa todella helposti varsinkin liukkaalla pinnalla, jopa asfaltilla kun nappaa kaasun pohjaan väärään aikaan. Takavanne näemmä sellainen että sopiva kivi/roska jumittaa pyörän totaalisesti.

Kestää pientä osumaa näemmä paremmin kun edellinen rtr esitys :) varsin ripeä liikkeinen jopa hitaallakin servolla, tulee aika helposti tehtyä liian isoja korjausliikkeitä, voi olla että paremmalla ratilla voisi tuntuma olla toisenlainen ?
Mutta se että tottelee rattia ja että menee sinne mihin ohjataan pelasti auton parilta kiinteeseen esineeseen törmäämiseltä vauhdissa.

Lisää ajoa, tuohon jää vähän koukkuun.

138
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 18.39 »
siis tuleeko sulla niistä uusistakin akuista piuhat pihalle? Jos näin, niin eihän sitten koko erillisjohdotusta voi tehdäkään. Itsellä on vaan noita malleja mihin menee 4-5mm (bullet connector) liittimet kiinni ja käytännössä johdotuksen voi rakentaa kuntoon lähes kokonaan akun mukana tulevasta johtonipusta.

hyvä kun löyty jokin ratkaisu kuitenkin tilaongelmaan. pääasia, että ongelmat saa jotenkin ratkaistua kuntoon :)

Tämä on asia mikä korjataan jossain vaiheessa, nyt ei pysty sijoittamaan mielettömiä summia tuohon laitteeseen. Pyrkimys olisi nyt vain ajella ainakin tovi tässä asussa. Akkuja saa kaupasta onneksi :)
Varmasti yksinkertaisempi ratkaisu ja toimivampi tähän aparaattiin.

139
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 18.15 »
Korjattu ongelma laittamalla nopari kyljelleen, kun ei sieltä mitään valu ulos kuitenkaan :) kävin ajamassa niin irtosi nopari, kiinnittäessä vääntelin sitä sitten eri asentoihin, matalampi kyljellään. Mikään piuhoista ei lähde ylös päin eikä näin ota koppaan kiinni.

140
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 10.35 »
Ei ole yhtään akkua erillisjohdoilla tällä hetkellä, pitäisi uusia kaikki akut ja liittimet. Yritän nyt selvitä kopan vaihdolla jos sellaista koppaa nyt yleensä on olemassa jossa hieman paremmin tilaa ?

Kyllä tuon saa nytkin nippuun mutta turhan paljon asettelua ja häräämistä vaatii, kun on tottunut siihen että kopat menee heittämällä paikolleen :) siellä ei ole yhtään ylimääräistä tilaa mihin sulloa piuhaa. Pelkästään akkujen lähdöt noparilta aiheuttaa ongelmia, joutuu runnomaan alaspäin ja silti koppa jää kenottamaan noparin puolelta.

Juu, en lähde enään pienempää noparia ostamaan, toki olisin ostanut jos olisi tämä ongelman tiennyt.

141
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 09.49 »
Tilavampaa koria saa edelleen vinkata, ei mitään bussi mallia tietenkään mutta hieman paremmin suunniteltu kun alkuperäinen. Akkupiuhojen asemointikin kohtuu tarkkaa hommaa että saa kopan paikioilleen, alkaa turhauttamaan taistelu tuon kanssa.

142
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.03.17 - klo: 19.35 »
Sit vaan radalle kun kelit kuivuu.

Kyllähän tuotakin pitää harjoitella, menee vähän hukkaan pelkkään takapiha suditteluun. Edellisen kerran vuosia sitten des210 durangolla rällännyt radalla tai tulihan sillä 1:5 bensahirviöllä vähän rällättyä myös.

143
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.03.17 - klo: 19.29 »
Mitä sitten tulee kalustukseen niin voiman puutteesta ei voi puhua, välitykset tuntuu olevan aika kohdillaan 30/81 rattailla, puhtia jäi reserviin selvästi, enemmän joutui himmailemaan eikä painella kaasua sormi valkoisena.

144
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.03.17 - klo: 18.54 »
Nyt on otettu oikeat tyypit ja onhan siinä pitelemistä :) soralla joutui himmailemaan kun pito-ongelmia pukkasi kun kaasu ylitti puolenvälin, asfaltilla lähti kun mennertenvälinen ohjus. Oli sen verran märkää että 15min ajelu riitti, ei uskaltanut ajaa että ei käynnyt hassusti, joskin oli ihan kuiva sisältä kun nappasin kopan pois.

Mielenkiinnolla odottelen kuivempia kelejä, posti toi ohjelmointikortin sai väsättyä säädöt kohdilleen.

Mutta mainio peli ajamiseen jos tykkää paiskoa autoa niin ei varmaan oikea laite siihen, tykkäsin.

145
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.03.17 - klo: 08.10 »
Tänään oli tarkoitus käydä ajamassa mutta onneksi tuli lumi maahan :) hyvä että sain huomautuksen noista akuista, olisi muuten tullut itku ja parku. Laitettu liikkeeseen infoa että perutaan tilaus tai vaihdetaan toisenlaisiin akkuihin.
Illalla en alkanut kolvailemaan piuhoja vaan "lyhensin" tekemällä kiepin niin sain kamat mahtumaan kopan alle kohtuu hyvin, sensoripiuhan kanssa sai vähän miettiä kun sitä ei noin vain lyhennetä ja on kilometrin pituinen.

Nyt ajetaan taas pötköakuilla.

No nyt odotellaan että maa kuivaa taas.

146
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 20.03.17 - klo: 21.52 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Voi erse, pitää perua tilaus..

Tässä olisi 69mm 2S akku, jos sen kerta pitää olla niin lyhyt.

http://fi.eurorc.com/product/13041/arrowmax-lipo-2800mah-2s-super-shorty---74v-55c

Ei tarvi enään, muutettu kalustus että mahtuu normi akku, sullottu piuhat yhteen nurkkaan kylmästi :)
Pitäisi toin gens saada vaihdettua kun se ei mahdu autoon mitenkään kun piuhat pukkaa ulos päästä.

147
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 20.03.17 - klo: 20.28 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Voi erse, pitää perua tilaus..

148
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 20.03.17 - klo: 19.48 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

149
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 19.03.17 - klo: 13.59 »
Tuossapa kuva ongelmasta, joutui tekemään melkoisen soikion ja prikoilla nostaa koppaa hieman ylemmäksi, no eipä pörise koppa enään :) tuohon voi teipistä tehdä suojan halutessa.



Tuli samalla huomattua että  kasatessa iskareita ei tullut laitettua lukitetta siihen männän pikkuruuviin, jäi puolikas iskari käteen :)

150
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 19.03.17 - klo: 12.35 »
Näyttäisi olevan ongelma kopan kanssa että rattaiden keskilinja siirtyy sen verran sivuun nykyisellä rattaistolla että koppa tulee vaan väärään paikkaan. Taida kylmästi vain leikata alaosan pois, tai vaihtoehtoisesti pitää ajaa ilman koppaa mikä taas tuhoaa spurrin nopeasti.

No joka tapauksessa jotain pitää tehdä koska tuolla kopalla ei tee mitään nykyisessä asussa.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 35