Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jperala

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 35
151
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 22.47 »
Selvisi mistä se ylimääräinen ääni tuli, pinioni syö spurrikoteloa . Onko tuohon saatavilla alaosasta isompaa koteloa ?

Siirsin pinonia hieman sisäänpäin, osui ihan reunasta ainoastaan, josko ongelma tällä poistuisi.

152
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 21.20 »
No niinpä olikin. Kasvattaa moottorin käyttö ikää, kun irtoilevet johdot ei tuhoa sitä. Multa on muutama moottori hajonnut noiden liittimien takia.

Itse olen räjäyttänyt yhden moottorin irronneen kolvauksen takia :)

153
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 21.10 »
Moottorin johdot saat pienempään tilaan, kun kolvaat ne tapit pois moottorista ja kolvaat johdot suoraan niiden paikoille. Voit laittaa johdot kiinni kummalle puolelle haluat. :wink:

Juu, tämä jo neuvottiin aikaisemmin, mutta nyt se toimii niin annan olla noin, piuhat saan vielä kolvattua mutta moottoriin en koske :)

154
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 21.02 »
Nyt on sitten teipit vaihdettu kutistesukkaan ja akun piuhoja lyhennetty 50%



Moottori on aika kovaääninen pitää melkoista rallatusta kun ajaa ? ensin luulin että kuuluu diffistä mutta kun otti pinjonin irti niin hiljeni.

155
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 12.37 »
Löytyykö 210 iskarisukkia vai meneekö joku geneerinen koko niihin, nyt kun ne on vielä ehjät niin voisi suojata.

156
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 10.18 »
Sähköhommat luonnistuu, kun käytät riittävästi juoksutetta ja hyvää perustinaa. Osta motonetista, puuilo tms. semmonen pieni purnukka juoksutetta. siihen kastat kuuman kolvikärjen ni jo alkaa tulemaan nättiä jälkee. Hommaa auttaa jos vielä käyttää sitä juoksutetta myös vastapintaan (johto/moottorin liitospisteet) ja käyttää kuumana. 12awg-johdotuksissa minimi kolvi 60w ja 10awg piuhoilla 80w mieluiten 100w, että riittää potku. Treenaamalla paranee. Osta lisäks kutistesukkaa ja laita liitosten päälle, niin näyttää liitokset näteiltä eikä oo niin sitä sähkövaaraa mistä puhuit :) ja tosiaan katkoo ylimääräiset niin akkupiuhoista kuin noparilta moottorillekin pois, niin menee hitokseen siististi tonne kopan alle sitten. Jos käytät aina 2s+2s liposetuppia, niin melkein kannattaa ostaa suoraan banskuliittimet, jotka sitten juotat 90-asteen kulmaan valmiiks. Tuolla tavoin saa lyhyimmät johtovedot ilman turhia liitoksia.

Pitää käydä ostoksilla jossain vaiheessa, nykyinen kolvi joku 30-40w ja mitään juoksutteita koskaan käyttänyt :)
Kutistesukka on hyvää jos sitä sattuu olemaan tai muistaa ostaa, ei ole kumpikaan tapahtunut vielään. Mutta tänään olisi tarkoitus hakea sitäkin.

157
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 09.01 »
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:

Juu, pääsisi tuolla nyt edes ajamaan, tuo kun on kuivan kelin auto niin pitää vaan odottaa että paikat kuivaa. Onhan noilla jo muutama vuosi tullut harrastettua (-85) noi sähköhommat ei ole koskaan ollut minun juttu ja sen huomaa, kyllä siitä ihan toimiva tuli mutta ei niin nätti kun osaavalla kaverilla.

Akut tulee ensi viikolla, viikonloppuna pitää hieman lyhentää noparin akkupiuhoja kun on 20cm pitkät. Oleellisinta olisi päästä ajamaan, nyt on autoa hierottu viikon verran niin pakko pitää pieni tauko. Eilenkin tuli purettua osiin kun piti varmistaa että olin laittanut osat oikeaan järjestykseen vaihteistoon :)

158
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 16.03.17 - klo: 20.39 »
Nyt on sitten 30 hampainen heitetty moottoriin ja koppakin paikoillaan, akut vielä ja voi odotella ajokelejä :)

159
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 16.03.17 - klo: 10.49 »
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.

160
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.03.17 - klo: 18.33 »
Pari muokkausta tekisin;
1. Teipit pois.
2. Mikäli et saa johtoja sopii muuten (jaksa lyhentää) niin vedä pienellä nippusiteellä koneen johdot kiinni kuvassa nopan alla olevaan tolppaan (ite tein noin)

Teipit estää että ei satu sähkövahinkoa ja piuhoja on jo lyhennetty, nippusiteet on loppu :)
Oma kolvaustaidot on sitä luokkaa että jälki ei kovin nättiä ja röpelöistä, en halua oikaria.

161
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.03.17 - klo: 17.40 »
Rojut aseteltu seuraavasti.



33 pinjoni on liian iso tuon 81 spurrin kanssa, kanittaa hieman tai on liian tiukka ainakin. No huomenna tulossa 30 niin eiköhän ongelma ratkea sillä.

162
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.03.17 - klo: 10.38 »
Onko sulla tuuletin noparissa? Ilman tuuletinta nopari mahtuu hyvin reunalla olemaan. Ne moottorin piuhat ei taida mahtua missään korissa kokonaan sinne korin alle hyvin.

On tuuletin, no sitten täytyy pärjätä sillä että leikkelee koppaa aina piuhojen kohdalta :)

163
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.03.17 - klo: 08.34 »
Hyvän threadin tekee käyttäjät.
Aika mainiota, että tästä tuli mielenkiintoinen heti kun jperala hommas kitin.
Ps. Tohon autoon saa myös tilavampia bodeja joilla on enemmän pelivaraa.

Isompi koppa olisi hakusessa, varsinkin taakse kaipaisi hieman leveyttä kun moottorin piuhat ei mahdu kopan sisälle.
Nyt kun nopari on keskellä niin koppa istuu kuitenkin paremmin, reunoilla tosi huonosti tilaa orggis kopassa ja tuo hobbywing on pieni nopari kuitenkin. Nopari olisi pitänyt laittaa ihan takareunaan, mutta sitten moottori olisi ollut kiinni nopariin ja piuhoista olisi tullut melkoinen mytty.


164
2 kpl 5700mah pätkäakkua

165
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.03.17 - klo: 21.33 »
Tuli kalustettua sisuskalut uuteen järjestykseen ja siirryn samalla käyttämään pätkäakkuja, sain noparin keskelle näin. Jäi vielä tilaa tuollaiset 8-9cm joten pätkät jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.

166
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.03.17 - klo: 08.14 »
Jäykemmät jouset tekee aika paljon kun alkuperäisiin vertaa, kun oli asentanut kaikki kamat autoon niin takapää ei toiminut alkuperäisillä ollenkaan, kun painoi perää alas niin jäi sinne ja hitaasti palautui ylös.
Nyt jouset toimii kuten tarkoitettu, mutta silti pehmeys säilyi, eli ei ole liian jäykät.

Tuo 33/81 yhdistelmä menee juuri ja juuri nippuun, vähän tuntuu jäykältä, voi olla että 30 pinioni istuu paremin ja hyvällä säkällä saan spurrin kopan paikoilleen, muuten pitää hieman modata ja leikata alhaosasta siivu pois, sitten jää vain yhdellä ruuvilla kiinni koppa.

167
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.03.17 - klo: 19.24 »
Viimeiset hieromiset, akun liitin nopariin, jäykemmät jouset ja pienempi spurri.

168
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 19.08 »
Tuli samalla vaihdettua jäykemmät jouset, vähän vetelät orggis jouset. No mutta nyt on käyty pihalla kokeilemassa, vähän oli liukasta hiekkaisella pihatiellä mutta liikkuuhan se :)

Enempää ei uskaltanut kokeilla, muuten olisi tullut osamurskaa :)

Spurrin koppa ei mennyt enään tuon 33 rattaan kanssa kiinni ? tilasin 30 seuraksi jos sen kanssa menisi

169
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 18.28 »
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.

170
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 18.18 »
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

171
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 10.26 »
Kenelläkään kokemusta mahtuuko 33 pinioni 81 spurrin kanssa samaan tilaan ? 87 spurri oli no go :)

172
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 09.42 »
Suurin osa kitin ruuveista on 12.9 terästä aivan kuten monissa muissakin.
Eli ei pehmeitä nähnytkään.

Todellinen syy on avaimet.

Mainittuja pieniä ruuveja tukivarsissa ja iskareiden hatuissa, en ole saanut edes mun ruuvausmäärällä pyöräytettyä kuin yhden. Sekin jo kuluneella avaimella.

Aina olen nähnyt merkistä riippumatta olevan mainintaa miten on pehmeitä ruuveja jaadijaa...
Silti en ole yhdessäkään laatumerkissä nähnyt koskaan pehmosia.
Sitä tulee kyllä yllättävän usein eteen että kuusiokolon tarkkuus vaihtelee.
Ihan valmistajan sisällä näkee että joissain ruuveissa on kanta paljon tiukempi kuin esim eri kokoisessa tai eri kannalla olevassa ruuvissa.
Eli uusi avain istuu todella tiukasti esim vaikka 3x10 linssikantaiseen ruuviin, mutta 3x8 uppokantaan sama avain on heti uutena hivenen holo.
Mitä pienempi ruuvi kyseessä, sitä herkemmin voi valmiiksi välyksen omaava kanta pyörähtää hivenen kuluneella tai huonolla työkalulla.

Varmaan pitää paikkansa, omat työkalut kohtuu käytettyjä joten vika niissä, joskin tuollaiset miniatyyri osien käyttö hieman kummastuttaa silti kun asian voisi hoitaa oikean kokoisilla ruuveilla myös.

173
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 09.04 »

Mulla on ihan laadukkaat kulma-avaimet, mutta niin ne vain muljahtelee noissa pikkuruuveissa myöskin, isompien kanssa ei mitään ongelmia.
Kannattaa hommata kunnolliset kahvalliset avaimet. Hudy:n avaimet on ainakin hyvät. Myös EDS ja Arrowmax vaikutti kelvollisilta.
[/quote]

Tämä on jo työn alla :)

174
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 08.08 »
Toi on mielestäni hyvä laite. Yksi "perus sääntö" jonka sain kun ostin ko. Kitin Power Racingiltä niin Aake totesi aikoinaan: Kiristä ruuvit varovasti / nätisti.
Onhan sulla kunnon työkalut ?
Ne on harrastuksen a, b ja c
Mä oon ton saman kipon pari kertaa rakennellut (nyt +11 pohjalla) ja purkanut niin en ole joutunut noita ruuveja juurikaan vaihtelemaaan (en muistaakseni yhtään) tosin on ne pehmeitä.

Noi pienimmät ruuvit on kohtuu hankalat jo kiristää, kerran lipsahtaa niin se on siinä, olisi pitänyt muistaa rasvata kierteet niin olisi varmaan tuolta ongelmalta selvinnyt, työkalut on ihan ok. No, täytyy ottaa talkoot joku kerta ja vaihdella noi pikkuruuvit parempiin / isompiin.

Mulla on ihan laadukkaat kulma-avaimet, mutta niin ne vain muljahtelee noissa pikkuruuveissa myöskin, isompien kanssa ei mitään ongelmia.

175
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 07.18 »
Mitäkö tällainen yllätys kitti tuli maksamaan, 60€ meni kittiin, hukassa olleisiin osiin noin 40€ nopari ja moottori 115€ ja renkaa 23€. Moottori on hobbywing justock 3650kv 10.5T ja nopari hobbywing justock xr10 60a.

Ohjain ja servo pöllittiin toisesta autosta näin aluksi, päivitetään varmaan parempiin jossain vaiheessa.

Eli noin 250€ ajovalmiiseen autoon joka on uusi ja laadukas tuote, varaosia ei tarvitse metsästää ja ajo-ominaisuudet varmaan kohdillaan. Mihinkään osa-alueeseen ei upotettu tolkuttomasti rahaa tai lähdetty vetämään överiksi, tuolla setupilla pitäisi pystyä jo ajamaan, huippunopeuksia ei tällaisella laitteella varmaan edes haeta.

176
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 19.47 »
Nuo mulkaantuvat pikkuruuvit pitäisi kieltää laissa, C palan alapinni on pienellä ruuvilla kiinni, ei lähde enään auki. Varmaan pihdeillä vääntämällä lähtisi mutta en ala nyt rikkomaan kun ei ole uutta laittaa tilalle.

No noita pitää ostaa pussillinen näemmä.

177
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 08.35 »
Aika reilu korkeus vieläkin.
Perus setuppi on että pudotat auton pöydälle ja vetoakselit asettuu vaakasuoraan.

Kokeilin ja jäävät vaakasuoraan, paljoa alemmas en kyllä kehtaa pudottaa kun ulkona tulee kuitenkin ajettua pääasiallisesti.

178
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 08.32 »
Keula näytti kuvassa aika korkealta. Voi olla optinen harha.

Oli se korkeammalla, pudotin reippaasti.

179
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 11.03.17 - klo: 20.47 »
Auto olisi ajokunnossa jos olisi pinoni tai toinen spurri :) no maanantaina korjataan asia. Toki noparin päästä puuttuu vielä akkuliitin, mutta eiköhän sekin ensi viikolla saada siihen. Testattu kuitenkin että kaikki toimii.



Ajokorkeutta kannattaa pudottaa kuvan perusteella alaspäin jonnekin vähän reiluun 20 mm:iin.

Vähän reilu 20mm nyt.


180
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 11.03.17 - klo: 16.31 »
Liimasin renkaat, kolvasit noparin moottoriin kiinni, asensin servon ja ohjaimet. Testattu että kaikki toimii ja kalibroitu ohjain.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 35