Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
meneehän nelitahti nitrokone jos vain nii haluaa.. joutuu varmaa pikkase koneen kiinnitystä muokkaamaa ja sellasta pientä. meinaakko 2 tahtikoneella bensakonetta? se taitaa olla pikkase liian iso siihen vempeleeseen ettei mahu.

Pientä? Alas tekee, kohtaat melko monta ongelmaa. Kiinnitys ei luulisi suuri juttu olevan, mutta kun se on tehty, on hommasta vielä 3/4 jäljellä. Kytkin ei tahdo pitää millään nelarin kovasta alaväännöstä johtuen, sen kanssa tulee todella ongelmia. Säätäminen on suuressa roolissa, vaikkei olekkaan niin tarkka säädöistä. Tämä siis luettua. Myös pakoputken kiinnitys/paikka voi olla ongelma.

Ja tuo 2-t bensakone, sitä ei saa Savageen muutakuin Pelle Peloton...

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
kukas puhu alunperin että sen pitäis kulkeakki :D no joo vitsi vitsinä..
toi kytkin taitaa olla se pahin pointti ja varmaa pakoputken kiinnityksetki tuottaa vaikeuksia.kiertääkös 4t saman verran kun 2t? olen kuullut että näissä on alavääntö parempi mutta nopeus huonompi. vai onko toi joku vitsi?

hankala on bensakone saada mutta kaikki osaa olla pelle pelottomia kunhan on rahaa,aikaa,tietoa,taitoa ja vaikka mitä :D
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
kukas puhu alunperin että sen pitäis kulkeakki :D no joo vitsi vitsinä..
toi kytkin taitaa olla se pahin pointti ja varmaa pakoputken kiinnityksetki tuottaa vaikeuksia.kiertääkös 4t saman verran kun 2t? olen kuullut että näissä on alavääntö parempi mutta nopeus huonompi. vai onko toi joku vitsi?

hankala on bensakone saada mutta kaikki osaa olla pelle pelottomia kunhan on rahaa,aikaa,tietoa,taitoa ja vaikka mitä :D
Joo, mä olen monesti yrittäny miettiä miten saisi bensakoneen sopimaan nitrokaaraan, kevyin bensakone on 1.4kg luokkaa ja tollanen 20cc nelari 600gr ja vieläkin se 4t tuntuu olevan painava ja iso sellaiseen. Eli bensakonetta ei kannata laittaa.


Ja voin sanoo että 4t heittäminen tohon nitrokaaraan ei ole mikään pikkujuttu todellakaan. Monen moista vaikeutta esim kytkin tarttis olla bensa auton tai trimmerin luokkaa, se pitää koneistaa tai tehä sorvilla. Sen jälkeen moottoripukit tehdä ja diffit shimmata ja siltinkin se on nippa nappa kestääkö se voimansiirto. Eli ne pakoputken kiinnitykset ovat aika pikkujuttuja vielä.

Ne kunnon autonelarit kiertää sen 18-24 000rpm mutta nää lennokin nelarit fs 70-200  eli 10cc-32cc kiertää sen 10 000rpm ja niis on vääntöä.

Niistä auton nelareista ei ole tietoa sen koommin, 4-6cc ne ovat ja kytkinpaloja niihinkään ei tunnu löytyvän.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
hankala on bensakone saada mutta kaikki osaa olla pelle pelottomia kunhan on rahaa,aikaa,tietoa,taitoa ja vaikka mitä :D

Joo, kaikki ei osaa olla Pelottomia, raha ja aika ei ratkaise, ne ovat vain etu  :wink:

Monen moista vaikeutta esim kytkin tarttis olla bensa auton tai trimmerin luokkaa, se pitää koneistaa tai tehä sorvilla.

Olen joskus miettinyt että mitä materiaalia ovat auton jarrurummuissa käytettävät kenkien kulutuspinnat? Se voisi olla kulutuskestävää, ja sitä voisi mahdollisesti käyttää kytkimessäkin?

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
No käyhän se niinkin että tekee ensiksi vaikka alumiinista palat ja vie ne sitten kitkaliimaukseen, jossa se kitka pinta on samaa mitä auton jarrukengissä ja muissa. Se pinta voi olla 1-3mm paksua, en kyllä tiiä mitä mahtaa maksaa kun jari vei omat palat sinne ja hyvät tuli  :wink:

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vielä on Savagessa pieni pulma..
Soppaa saa jo riittävästi, mutta kun luukuttaa täysillä pidemmän matkan ja löysää nopeasti kaasun, niin tukehtuu. Siis löpöä tulee liikaa, kun pumppu ei ehdi reagoimaan niin nopeasti!
En tiedä sitten auttaisiko paluulinja, vai olisko kellään parempaa ideaa :huh:

Tässä pari kuvaa projektin tilasta:

http://s99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Se%20toimii%20sittenkin/

Se kuvassa näkyvä ylimääräinen säätöventtiili (bleedvalve) auttoi hiukan tuohon tukehtumiseen ja sillä saa myös säädettyä ahtopaineen vaikutusta polttoaineen paineeseen.
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vielä on Savagessa pieni pulma..
Soppaa saa jo riittävästi, mutta kun luukuttaa täysillä pidemmän matkan ja löysää nopeasti kaasun, niin tukehtuu. Siis löpöä tulee liikaa, kun pumppu ei ehdi reagoimaan niin nopeasti!
En tiedä sitten auttaisiko paluulinja, vai olisko kellään parempaa ideaa :huh:

Tässä pari kuvaa projektin tilasta:

http://s99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Se%20toimii%20sittenkin/

Se kuvassa näkyvä ylimääräinen säätöventtiili (bleedvalve) auttoi hiukan tuohon tukehtumiseen ja sillä saa myös säädettyä ahtopaineen vaikutusta polttoaineen paineeseen.
oot sitte menny ostaa ahtimen HPI:his :D paljo muute aja aika hupeni? 5 min??
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse asiassa tankki kesti n. 3 minuuttia, kun pillistä ja ahtimesta meni paine tankkiin.. Kun sain pumpun ja modasin sen kertovaksi, niin tankki kestää reilusti yli 5 minuuttia :wink:
Ei tule enää ylimääräistä löpöä putkesta, kun polttoaineen painetta pystyy säätämään! On oikeasti hyvä laite tuo Perryn pumppu, pysyy säädöt kohdillaan koko tankillisen ajan, jopa savagessa!   
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Oletkos laittanut tuohon ahtopainemittaria kiinni ja katsellut mitä se ahtaa?

Mm. hydrauliikkaliikkeista saa jo pelkkää testaamista varten huokeita ja pieniä tarkkoja mittareita ja kun tuo RB Innovations on mekaaninen ahdin niin sehän ei tarvitse vastapainentta ahtaakseen kuten turbo tarvitsee. Eli pystyy esim. vaikka starttiboxin tai vastaavan päällä kierrättämään ja katselemaan mittaria.

Kiinnostaisi vaan ainakin itseäni tietää että paljonko ahtopainetta tuo pystyy tuottamaan, koska sen hyödyllisyydestä on ollut purnausta varsin monella rc-saitilla. Nimittäin jos se ei oikeasti pysty tuottamaan ylipainetta niin silloinhan sen hyödyllisyys on miinuksen puolella koska laite kuluttaa nyt enemmän polttoainetta kuin ilman tuota ahdinta.

ja mä kysyn tätä asiaa sulta nyt vaan ihan teknisestä näkövinkkelistä enkä siis piruile tai tahdo mitenkään ärsyttää tai dissata.
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ylipainettahan se tuottaa enemmän kuin pillin sisäinen paine on, se on varmaan tullut jo lukijoille selväksi koska ahtopaineen noustua polttoaineen virtaus loppuu ilman apukonsteja. Mutta, minkä verran paineita on, se todellakin vaatisi mittarin. Näin 2T-moottorin kyseessä ollessa on tärkeää myös, ettei pakopuolella ole liian avara putkisto. Näissä kun huuhtelukanavat ja pakoaukot on yhtä aikaa auki, niin osa ahdoista karkaa pakokanavan kautta pihalle jos vastapaine on liian pieni ko. hetkellä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Olen itsekin miettinyt tuon RB:n tuottamaa painetta, Olen nähnyt totella pienia painemittareita, ainoa huono puoli niissä on ollut se, että tarkkuus on n. 0,5 bar ja skaala on siis jotain 0-10bar...

Itse veikkaisin jotain 0,2- 0,3bar tuotoksi. Painetta saa toki enemmän, jos kone kiertää enemmän tai muuttaa välitystä! Nyt on n 2:1 välitys, eli ahtimen siipi pyörii reilusti yli 60000rpm :wink:

Oliko Catiska sulla tuota tukehtumis ongelmaa perryn kanssa, siis kun täyskaasulta tiputta nopeasi tyhjäkäynnille, niin sammuu? (pillistä valuu löpöä) Menen kohta testaamaan paluulinjaa tohon pihalle, ihan vaan naapurien iloksi :p

Edit: Pitää varmaan lainat ahtopainemittari tuosta toisesta harrasepelistä, siinä on näyttö muistaakseni -1-2bar.. 
« Viimeksi muokattu: 29.01.08 - klo: 16.31 kirjoittanut bmwe21 »
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"


Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Todella hienon näköistä työnjälkeä elvis.

Äkkisältään vaan kuvasta katsomalla voisin sanoa että tuo tuleew toimimaan hyvin. Kunhan vaan saat keskipakojousen jäykkyyden kohdilleen. Liian löysä jousi=kytkin koko aika motin käydessä kiinni, liian tiukka jousi=luistaa älyttömästi, kuluu heti loppuun ja kärventää paikat karrelle.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Ihan kiva että kommenttia alkoi löytymään  :cool:  Joo, niitten jousten kanssa saa hiukan pelata sitten. Mutta mikäs propelli sulla oli tossa sun ex nelarissasi jäähdyttimenä? En oo löytänyt ihan vastaavaa, mahtaiskohan kelvata pieni tietokone tuuletin hihnalla vauhtipyörään  :roll:   

Autosta on tulossa muuten takavetoinen, saapa nähdä keuliiko, käryääkö kumi vai mitä se tekee asfaltilla  :p

On tässä vielä kaiken näköistä kesken, suurin on saatu jo melkein valmiiksi tuo kytkin. Tarkoitus olisi laittaa vielä mach 28 kaasarikin ja uusi kurkku, näyttää ainakin kisasemmalta,pitävämmältä kuin tuo vakio ja tuskin se säätöjen etsintään paljon vaikuttaa  :shock:


Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Se roipeli oli sellasesta lastenlelusta peräsin jota vetästään narulla pyörimään ja sitten se nousee itekseen siitä "telineestään" ilmaan. Vastaavii ropeleitä oli paljon kaikensorttisissa leluissa.

Ensiks funtsin ite rc-sähköpuhallinta, mut olis tarttenu lisäakun vastarikoteloon. Lipona kun laittais niin sit siinä olis järkee, toi mekaaninen välitys ropelille oli vähän arka kiville ja silloin tällöin se luisti kun motti otti nopeasti kierroksia, eli se kului reunalta mun mielestä vähän turhan nopeeseen tahtiin.

Harkitse nyt vielä tota Machin kaasaria. Kun laitat siihen isomman kaasarin, niin sehän saa sitten enemmän ilmaa ja polttoainetta, eli antaa enemmän tehoa. Jes, tavote täyttyny, MUTTA. Se alkaa samalla kiertamaan reilusti enemmän mikä olis hyvä juttu, mutta nelari tuottaa tossa ongelman, eli tasapainotus ei välttämättä enää riitä ja varsinkin venttilijousien jäykkyys loppuu kesken, eli ventiilit alkaa kellumaan kovilla kierroksilla osuen mäntään ja tuhoten sitten jotakuinkin kaiken. Plus sitten vielä se nokkaprofiili vaatis muutoksia, tarvittais lisää nostoa ja aukioloaikaa, samoiten kuin isompaa pakoputkiston halkaisijaa.

Olet ilmeisesti kuitenkin laskenut, että toi Mach-kaasarin polttoainetuotto riittäisi nelarillesi kierroslukujen ja iskutilavuuden verrantona?
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Joo, täytyypi siis suunnitella tuota jäähdytystä vielä. En mä ole hakemassa macin kaasarilla ihan sitä kisasinta huipputehoa että venttiilitkin ottaa pian mäntään kiinni, pelkästään toimivuutta. Oletetaan että macin kone kiertää 30 000rpm 4.5cc ja tuo iso nelari noin 10 luokkaa. 3x4,5cc on 13,5cc jolloin noin 10cc ja 10 kiertävälle nelarille riittää. Eli tuo macin kaasari ei mun teorian mukaan voi tuoda ihan semmosta kierrosta 20cc 4t koneelle että paikat repeisi eli pitäisi olla lussumpi.

Mutta tämän täystuhon välttämiseksi voi tietysti laittaa kuristus holkki kaasariin tälläi aluksi.


Koska tossa nelarin vakio kaasarissa on ihan olematon nysä johon vois laittaa sen ilmanputsarin, pelkään vaa että se tippuu siitä ajon aikana, enkä oo saanu ihan varmaa konstia miten sitä vois jatkaa, tai ylipäätänsä mitään siihen kiinni. Nippuside hommat saa kyllä unohtaa. Macissa se on paljon parempi.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ookke,

laskutapasi on varsin simppeli, mutta oikeastaa ihan hyvin perusteltu. Kyllä sä tolla paketilla pärjäät.

Kannattaa sitten laittaa siihen moottoriin jo samalla isompi pakoputkisto myös. Itse käytin rosteriputkea jota taivuttelin halutuksi putkitaivuttimella. Saatko vermeilläsi tehtyä putkikierrettä vai joudutko käyttämään alkupään orkkisputkesta ja hitsaamaan siihen sitten jatkoa?

Alustavasti sopiva putkikoko viritettyy rc-nelariin olis 1,2 x vakioputkikoon poikkileikkauksen pinta-ala. Sitten jos putkistosi (änkkäri mukaanlukien) on yli 2 kertaa niin pitkä kuin orkkiskonstruktio on, niin voit kasvattaa halkaisijaa vielä hieman lisää, koska muuten se putken pituus alkaa ahdistamaan pakokaasuja (<= HEEEE! TURPO!  :grin:)

FG:n säädettävä kytkin:
http://cgi.ebay.de/FG-4-Backen-Teflon-Kupplung-einstellbar_W0QQitemZ200217823165QQcmdZViewItem
Ai että kun olisin aikoinaan tiennyt tämmöisen kytkimen olemassaolosta niin en olisi omaani tehnyt itse...
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo: 10.05 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mä olen meinannut aluksi ihan vakio putkella prutkutella. Mutta jos aikaa vaan riittää niin kyllähän se isompikin rööri menisi ja joku pikkunen acrapovic slipari muhahhahaaa  :evil:


Näyttää vaan aikas hintavalta tuokin säädettävä kytkin ja suomesta tuskin jokaputiikista tommosta saa. Varmasti kyllä olis hieno.

Seuraavaksi kytkimeksi olen suunnitellut ihan tavallista kytkintä, että voi painaa ohjaimesta napista niin kytkin ottaa irti. Vois vaa laittaa jonkun ison 2t koneen ja kiusata sillä kytkimellä sitä  :lol:

Olen päättynyt samanlaiseen jäähdytykseen kuin sunkin autossa oli, kauan kyl ihmettelen mistä se tuuletin vetonsa saa   :p

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Duodasduodas,

originaaliputken huono puoli on justiinsa että kun se ei varsinkaan isommalla kaasarilla virtaa tarpeeksi niin se A) kehittää vastapainetta liikaa = syö tehoa yläkierroksilla ja B) lisää sylinterinkannen lämpöjä huomattavasti.

Ja toi lämpö on muutenkin asia mikä varsinkin kesäkuumalla on jo muutenkin ongelma, tosin mulla ei kyllä ton oman puhaltimeni kanssa ollut ongelmaa kun se oli tarpeeksi iso. Mutta olin myös tehnyt siis sen isomman patskarinkin. Ja mulla kun oli polttoainepumppu niin en tarvinnut sitä pakopainettakaan mihinkään.

Vai mietit miten tuuletin vetonsa saa, heh. No mä päädyin tohon ratkasuun kahdesta syystä; toi leluropeli oli ainoo mun mielestä just oikeen kokonen ja kun se oli "vääränsuuntaisilla" lavoilla verrattuna motin pyörimissuuntaan niin sellanen siitä sitten tuli. Eli tuuletin siis tietenkin pyöriin juurikin päinvastaiseen suuntaan kuin motti. Tosin tohon lapakehän ulkoreunaan liimasin sitten vielä leveän kuminauhan ja vauhtpyörän vastaava kohta oli karhennettu että välissä olisi tarpeeksi kitkaa. Toimi kyllä hienosti kun tein siihen ropelin laakerointiin vielä pituussäädön jolla pystyi säätämään ropelin kehän esijännitystä vasten vauhtipyörää.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
No nyt kyllä latelit syita taas miks mun on pakko tehä se tehoputki. Kaipa mä sen sitten teen ennen ku saan autoa edes käymään. Noh voipi olla että teenkin sitten alumiinista ja taitan ne lavat siitä päin vastaiseen suuntaan mihin moottori pyörii.


Oletkos muistanu punnita sun moottoria kaikkine hilppeineen. Mul on kyl pelottavat 1.3kg murikka kaikki hilppeineen. Mut ei kai sil oo välii jos on 20cc kysymys ja nelarista. Tietysti ajan mittaan yritän keventää kytkintä jos sais edes alle 1kg tuntumiin  :lipsrsealed:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä mä sen silloin punnitsin, mutta en kyllä tarkkoja painoja enää muista. Ja kun mulla ei noita pelejä oo ollu enää moneen kuukauteen niin eipä ole oikein relevanttiakaan enää.

Paras tapa muuten miten saat jousitusjäykkyyden setupin lähelle oikeeta on mennä krossiradalle ja katella siellä kenen peruskrossari pysyy hienosti radassa kiinni ja toimii. Sitten vaan autot vierekkäin ja kokeilemaan niiden jousituksia vieretysten. Luonnollisestikin kun sulla on enemmän painoa niin sulla on oltava jäpäkämmät jousetkin ja iskariliemet, mutta pääset siis alueelle kun painelet/nostelet kummankin auton jousitusta vierestysten samaan aikaan ja laitat siitä sitten hieman jäykemmäksi. Olettaen siis että ajelet sillä sitten M8-radalla. Luonnollisesti painavempi auto on rauhallisempi röykyissä, mutta jos ja kun alat leiskauttelemaan sitä hyndistä ilmaan niin progressiivisuutta tarvitaan. Omat jousituksen jatkokehitysajatukseni johtivat 2-osaisiin jousiin, joissa pitkä osa olisi löysä ja lyhyt osa selkeästi jäykempi. Eli löysä imee maasto epätasaisuudet ja jäykkä ottaa vastaan kovat alastulot niin ettei jokaikinen pienikin hyppy kajauta pohjalevyä maahan.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Jep,

hulluus iski taas. Alotin tekemään uutta rc-peliä. Ei valmistu ihan hetkessä kun tarttee tehdä itse osia ihan apinan raivolla.

Kokoluokka tulee olemaan noin 1:4 ja 60-70cc viritetty bensakakstahtari voimanlähteenä sekä 3-vaihteinen automaatti, iso levyjarru, takaveto, vanteet mikroauton aluvanteet ja kuvioidut sadekelin renkaat, erillisjousitukset toki eteen ja taakse, moottori jonkinverran taka-akseliston etupuolella.
Mallina sand buggy ja yhdennäköisyyttä HPI Bajaan tulee olemaan huomattavasti, tosin Baja tulee jäämään aika pieneksi tämän vierellä.

Saa tarjota 2-4 kanavaista 2,4 Ghz radiota ja vastaanotinta.
Saa myöskin kertoa tai vinkata huomattavan isoista ja voimakkaista servoista.
Myöskin suunnilleen sopivankokoisesta tasauspyörästöstä (diffi) saa mainita jos tiedät, tyylin jonkun käsityökalun yms. vastaava, pitää kestää noin 10 hevosvoimaa, 10.000rpm, 20-25 kiloa, hyndäilyä, revittelyä ja sikamaista kaasusormea.
Myöskin kevyet ja sopivankokoiset iskarit 4 kpl hakusessa, moposta saattas ehkä sopia

Vaikka kuulostaakin mahtipontiselta niin tästä tulee varmaankin jotain sellasta mitä ei kukaan oo nähny vielä.

Firmasponssikin ym. osien muodossa kelpais, tuon tän näyteikkunaan sovituks ajaks jos joku tällasella haluis houkutella asiakkaita. Toi edellinen lause on varmaan täydellistä utopiaa mutta ainahan sitä voi ehdottaa.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo: 00.23 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kovan rojektin oot ottanu :grin:
Mistä nuota 4t koneita saa??

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Katso www.rcuniverse.com ja sieltä Review Engines.

Tuolla on kategorioittain varsin laaja otos rc-maailmasta sekä linkkejä jälleenmyyjiin. Myös Suomessa mm. Hobbypeople välittää näitä. Ei niillä peoplessa tunnu olevan juurikaan mitään varastossa kun aina soittaessa sanovat eioota. Googlella sitten loput. Oulun seudulla oli kanssa firma (nimeä en muista) joka myy. Yleisesti lennokkeihin keskittyneet firmat Suomessakin pitävät yleisiä malleja varastoissa. Sabesta löytyy myös.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Ootkos ny ottanu jotain vääriä lääkkeitä  :lol:


Mä olen mielestäni pitänyt hpi bajaa isona rc laitteena mut joku 70cc hirviö. Joka melkeen mahtuu peräkärryyn, meinaa menee hiukan pitkälle jo  :grin:  Mutta mutta ihan mielenkiintoinen peli kyllä.


Mulla on jäänyt hieman kesken toi 4t projekti kun käsi leikattiin ja koulussahan olisi ollut pelit ja vehkeet. No nyt on taas koko kesä aikaa suunnitella sitä sitten  :undecided:


Mut eikö muka bajaan saisi viritettyä 50cc konetta. Motorpowerilla olisi ihan kiva pikku mosa mut vesijäähdytteinen. Tai onhan niitä ilmajäähdytteisiäkin 50cc koneita niis avuttomis minicrosseis  :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Saishan Bajaan joo.

Mutta mä en halua ostaa Bajaa niiden hinnoilla, joissa ei oo mitään järkee. Pystyn omani tekemään paljon huokeammalla ja muutoin kaikki löytyy jo tontilta paitsi servot, vastari ja lähetin.

Ja täytyy joo sanoo et nää viimesimmät pillerit ei kai oikeen sovellu mulle  :grin:

Mikäs käteen tuli kun piti leikata?
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Noo parivuotta sitten uutena vuotena käsi räjähti, 1yks sormi lähti ja loput meni poikki, onneks peukalo säilyi. Et siihe tehdään paljon vielä leikkauksii.


Ne bajat on ainakin uutena aika sika hintasii. Käytettynäkn pyydetään noin 800e. Parhain käytetty baja taisi olla noin 500-600e paikkeilla.       


Tuleekohan sitten semmosest omatekosest bensa autost halvempi? Jos laittais hobaon sähköt yhdellä voimaservolla joka liikuttaisi eturenkaita, toinen servo kaasulle, moottorisahan kone. Bajan takarenkaat vanteineen ja iskarit. Onk niist bajan iskareist halvempii vaihtoehtoi kuin ne 100e iskarit  :huh:

Poissa teme91

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ja höpö höpö, bajat mitään kalliita oo. Tuolta kun tilaa: http://www.davesmotors.com/store/product2029.html, nii maksaa euroissa n. 585€ ja päälle toim. kulut about 60-70€ (max). Eli tillsats: n. 650€ + 1.22*=790€. Halvemmalla ei saa Suomesta mitään bensavärkkiä uutena.  :wink:
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

janitor

  • Vieras
Tuossa ainakin yksi FG Marder RTR, minkä saa halvemmalla, eikä tarvii mitään muuta.
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=19&catname=1%2F5+ja+1%2F6+-+skaalan+autot
Tuo HPI Baja5BSSKit on pelkkä rakennussarja, johon pitää hommata vielä lähetin vastaanotin, servo ja ilmeisesti myös vastarin akku.
Tuon paketin hinnalla saa jo aika montakin erilaista bensa-autopakettia Suomesta.


Poissa teme91

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Niin no onhan se niinkin, mutta jos taaseen haluaa tuon valmiin Bajan niin lisähintaa tulee vain vajaat 20€, jossa kaikki on mukana. Jos esim. vertaa Hobbylinnan hintaa (Baja RTR, 1050€) jenkkilän hintaan (n.820€) niin on siinä se reilun 200€ eroa. Mut nyt menöö taas OT:ks...
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz