RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: MKE - 19.05.10 - klo: 08.49

Otsikko: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: MKE - 19.05.10 - klo: 08.49
Nyt on ajettu ekat akulliset kyseisellä 1/8 sähköllä. Viime viikonloppuna Kainuu krossissa ja nyt Lavangossa. Auto vaikuttaa todella positiiviselta paketilta. Sähköinä autossa on LRP:n Vector8 combo 2500kv koneella. Itsellä oleva auto on halvin versio kyseisestä autosta eli RTR kitti. Tämä RTR on hinnoiteltu varsin kilpailukykyisesti 370 euroon. Autoa saa eri versioina kuten trukkina ja team versioina. Sotkamossa ajoin mukana tulleilla FM radioilla mutta, nyt tuli jo laitettua Sanwan M11X ratti kun istuu paremmin hanskaan. Vakioradiollakin toki pärjää mainiosti.

Tuosta Vector8 combosta olen erityisesti yllättynyt. LRP on saanut leivottua taasen upean lineaarisen paketin. Tehoa on jo smooth modella aivan riittämiin. Akkuina on nyt ollut 5300mAh 40C lipot ja riittävät n. 15 minuutin stintteihin. Vartin ajon jälkeen säädin on 40-45 asteinen ja moottori 65-70 asteinen joten näidenkin puolesta kaikki on kohdallaan. Täytyy vielä testata muilla modeilla (progressive -> aggressive :shocked:) lämmöt ja kulkupuoli.

Ainoa miinus on ollut auton mukana tullut ohjausservo, joka luovutti 5 minuutin ajon jälkeen. Itse vaihdoin tilalle Sanwan 1/8:iin suunnitellun HVS servon. Tuo HVS mallikin on uusi tuttavuus ja tuntuu toimivan ensituntumalta hienosti. Testi jatkuu..........

Autoa maahantuo ja myy http://www.power-racing.net/ (http://www.power-racing.net/).
Otsikko: Vs: LRP S8BXe
Kirjoitti: jerzirccar1 - 19.05.10 - klo: 08.57
Jos tämä ei ollut 100% myyntipuhe niin mikä sitten on  :lol:
Kuinka paljon näillä autoilla mennään hitaammin tai nopeammin rataa ympäri kuin vertaa M8 autoihin  :huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: LRP S8BXe
Kirjoitti: MKE - 19.05.10 - klo: 12.05
Jos tämä ei ollut 100% myyntipuhe niin mikä sitten on  :lol:
Kuinka paljon näillä autoilla mennään hitaammin tai nopeammin rataa ympäri kuin vertaa M8 autoihin  :huh:
Jerzi
Olet Jerry oikeassa tuon 100% suhteen. Pätkiviä 1/8 sähköjä on nähty jo riittävästi. Vector8 todella toimii. Nopeudessa pärjää hyvin polttikselle. Varsinkin mutkasta ulos ja mutkaisemmilla osuuksilla. Pääsuorallakin esim. Lavangossa pysyy miltei nopeimpien polttisten vauhdeissa. Tule itse katsomaan.
Otsikko: Vs: LRP S8BXe
Kirjoitti: horna - 19.05.10 - klo: 23.54
Itse hommasin tuon truggy version ja olen myös tyytyväinen autoon kaikin puolin. Kannattaisikohan laittaa otsikoksi LRP S8 BX/TX, niin saataisiin molemmat autot samaan topikkiin. Kuitenkin niin paljon samaa autoissa. Kun vielä pääsis radalle tuon kanssa!
Otsikko: Vs: LRP S8BXe
Kirjoitti: MKE - 20.05.10 - klo: 10.25
Itse hommasin tuon truggy version ja olen myös tyytyväinen autoon kaikin puolin. Kannattaisikohan laittaa otsikoksi LRP S8 BX/TX, niin saataisiin molemmat autot samaan topikkiin. Kuitenkin niin paljon samaa autoissa. Kun vielä pääsis radalle tuon kanssa!
Otsikko muutettu. Eilen ajoin ilman säätimen puhallinta ja lämmöt pysyivät silti 45 asteen tietämissä. Eilen laitoin team mallin aluiskarit. Keulan sain toimimaan mutta, taakse täytyy laittaa isompi/useampi reikäistä mäntää. Autolla on nyt ajaneet myös top10 tai jopa suomenmestari 1/8 kaverit ja palaute oli molemmilta erittäin myönteistä. Toisen kommenttia lainaten "Paras 1/8 sähkö millä olen ajanut".
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 22.05.10 - klo: 01.30
Joo kävin ulkoilutaa patteri vehkeitä tuolla  Kotkan Honkalassa ja oli kiva nähdä kun pro mies vähän kokeili TXe:tä. Taisi olla ihan tyytyväinen. Kyllä tämmöiselle aloittelialle olisi kiva kun löytyisi setup seetit jostakin mistä lähteä kokeilemaan. Eli ne jotka Esim S8TX nitro versiota ajaneet voisi heittää jotain setuppeja. Noin nii kuin pohjaksi. Ei tuntunut Guukelikaan löytävän... Kyllä tuo Hokalan rata on tuon(1/8) kokoiselle batterinorsulle hiukan pieni. Mutta kiva oli silti päästä radalle. Kiitokset Honkala GP:porukalle. Nähdään pian ja patterit on jo latauksessa... ja mattoja katsotaan huomenna.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Koheltaja - 23.05.10 - klo: 19.09
Kone/noparista kuunnellaan mielellään kokemuksia kestävyydestä.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: SLap - 23.05.10 - klo: 19.14
Näytti kyllä livenä katsottuna sotkamossa vakaalta ajettavalta, ja lämmötkin pysyi tosissaan kurissa ? Ja tuo nopari näytti ruokkivan moottoria ihan tarpeeksi hyvin. Hintakin kun on noin halpa, niin tiedä vaikka tuon RTR kitin ostaisi  :grin:
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 23.05.10 - klo: 23.06
Jaaha taisi olla virrankulutus liikaa vuoden vanhoille lipoille. 4800 40C kyllä kuljetti ihan kivasti, mutta nyt vähän näyttäisi, että yksi akku olisi vähän pullistunut. Kun painaa kaasun pohjaa niin ei lähde oikein liikkeelle, mutta jos varovasti niin sitten kyllä. Mutta jos taas lyö vaudissa kaasun pohjaan niin tuntuisi lyövän jarrua päälle? Eli kannattaa varmaan hommata parhaaita akkuja mitä saa(5900/50c). TX:n keula aika avoin etulokasuojien kohdalta. Karkealla pinnalla heittää helposti kiveä sisään ja kiilaa keski diffin alle. Ammeen reunaa korotin ihan teippivirityksellä näin alkuun. Täytyy kehittää parempi suojaus, kun usein tulee ajettua karkealla soralla. Isohan tuo Truggy on, pituus ja leveys kutakuinkin sama kuin TT MTA 1:8 monsterissa!!!
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Tuukka T - 04.06.10 - klo: 12.45
Millaista yhdistelmää olette pitäneet niissä muovi-iskareissa? Öljyä/mäntää? Jousi taitaa olla se yksi ja sama. Minulla on S8BX polttis, en osaa sanoa millainen painoero autoilla on mutta jotain suuntaa olisi kiva saada. Itse vaihdoin muistaakseni jotain 500ct:tä eteen ja taakse ja muutaman kiristeprikan jousen ja sylinterin yläpään väliin ja toimii aika hyvin kun esin sain iskarit tiiviiksi vaihtamalla tiivisteet (vuosivat uutena jonkin verran).
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 17.06.10 - klo: 16.53
Eipä ole niin paljoa kokemuusta noista iskareista, että osaisi neuvoa. Mutta tuli vertailtua tuota buggyn koria truggyn päälle, näyttäisi että sen saisi modattua orkiskorin alle kohtuu helposti. Truggy on pitempi joten takaa jäisi edelleen auki, mutta luulen ettei sieltä niin paljon tavaraa sisälle kuin edestä. Ja jää sitten jäähdytyksellekin kulkureittiä. Todellakin buggyn keula on todella paljon umpinaisempi kun pääsi luonnossa vertaamaan. Suojausten kehittelyssä on taka-ajatuksena talvi-ajon mahdollistava suojaustaso :mrgreen:.
 Tuli hommattua nuo 5900/50c akut, voimaa ja ajo-aikaa riittää, melkein alkoi kuski hyytyä ennenkuin akut! Ampeerituntien kehitys on aika huikeaa muutama vuosisitten 3600mah oli kova sana, nyt lähennellään 6000:ta. Kyllä tämän auton kanssa nitrovehkeet on saaneet kovan vastuksen, tehoa riittää ja lähtee kun hauki rannasta. Ja lapsiperheessä etuna ettei tarvitse myrkyllisen nirtopolttoaineen kanssa touhuta. Eikä naapurit häiriinny niin helposti. Toki metalliset rattaat kyllä pitävät ääntä jonkin verran :mrgreen:.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 17.06.10 - klo: 22.54
Kävin tänään Lavangossa vähän kokoeilemassa truggyä, ja hyvälle auto tuntui suoraan laatikosta setupeilla. Ja akut kesti amatöörin ajoa noin 50min!!! Ajo-ominaisuuksista ei kannata Kyoshon MFR:n kanssa vertailla, ero kuin yöllä ja päivällä. Iskareihin ehkä tukevampaa öljyä niin ei pohjaa niin pahasti. Tämä antoi taas uutta virtaa harrastukseen, pienten takaiskujen jälkeen. Toiset 5900/50c akut tulossa, joten radalle ei juuri laturia mukaan tarvitse, kun saa ajaa noilla toista tuntia. Täytyy varmaan sarja jousia hommata niin saa tuon alustan iskuun, ehkä kallistuksenvakaajat kans. Ehkä servon voisi päivittää astetta järeempään, vaikka orkkisellakin pärjää.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 27.02.12 - klo: 18.55
No niin on ollut TXe projektina melkein vuoden päivät, nyt uusi 6s:n kestävä noppari kiinni. Oli tuon alkuperäisen nopparin ja koneen kanssa ongelmia. Ensimmäinen kone meni takuuseen, toisesta meni laakerit jotka sitten vaihdoin. Sitten irtosi koneen piuha, irronnut johto juotetiin kinni ja sen jälkeen kone ei enää suostunut lähtemään liikkeelle ilman apuja. En jaksanut enää taistella tuon combon kanssa vaan ostin uuden LRP iX8 2000kv koneella. Toivottavasti uusi combo on onnistunut paremmin kuin ensimmäinen. Konekin tuntuu olevan järeempi kun ei alkuperäinen jäähdytyspuhallin käynyt suoraan kiinni.
Tuohon TXe orkkiskorin alle mahtuu mukavasti Hot Bodiesin buggyn kori suojaamaan sähköjä lumelta. Sen verran oli tuossa pihassa hankijaista että kantoi TXe:n painon. pikkuisen liikkaa pakkaslunta tuo hankijaisen päällä että välillä jäi kiinni käännettäessä. Uudet karkeat renkaa toimi hiukan premmin kuin alkuperäiset. Pitäisi laittaa diffeihin jäykemmät öljyt niin ei jäisi niin helposti sutimaan paikoilleen.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 25.04.13 - klo: 21.42
Tuntuu menevän itse puheluksi tämä topikki, mutta ei se mitään. Uuden combon kanssa truggy kulkee taas kivasti. Ehkä välityksiä saisi hiukan pidentää kun ei kone tunnu lämpeävän ollenkaan orkis pinjonilla. 5s:llä on nyt menty, uudet 3x2s paketti ostettuna, mutta en tänään jaksanut alkaa nopparia konfiguroimaan. Pitkästä aikaa kun pääsi taas ajamaan ihan rauhassa. Kumpa joskus kun olisi aikaa mennä oikein radallekin. Onneksi on omallakin tontilla tilaa ja piha sula sekä kuiva, pitäisi alkaa suunittelemaan jonkinlaista radan tynkää niin olisi mielekkäänpää suttailla.
Yksi vinkki: akkukotelun ja keskidiffin väliin kannattaa työntää pala uretaania/vastaavaa, ettei kivet mene spurrin ja pohjalevyn väliin. Itselle on noin käynyt muutaman kerran.
Autohan on itse luja laite, en ole saanut vielä rikki muuta kuin etupuskurin. Takajouset on aika läjässä, mutta nehän on kulutus tavaraa. Onkos jollakin tietoa mitkä hiuka järeemmät jouset tuohon truggyyn kävisi?
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: tuplaesa1 - 28.04.13 - klo: 10.26
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tottahan S8e:ssä on mod1 5mm akselilla oleva pinioni?
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 05.09.13 - klo: 19.57
En löytänyt vastausta manuaalista, eikä uudessa pinjonin paketissakaan ollut mainintaa mikä mod.
Sain vihdoin vaihdettua 14 hampaisen pinjonin TXe:hen ja jo alkoi auto kulkemaan. Alkoi tulla tarve säätää autoa kun ei meinaa pysyä lapasessa millään. Ei saanut soratiellä menemään suoraa hetkeäkään, TT MT3 monsterikin oli paremmin hallittavissa pitkässä kurvissa.
5s lipoilla mentiin täydet  tiskissä sen mitä pystyi, eikä moottori lämmennyt juuri lainkaan. 3000mAh lipo tuntui lämpenevän enemmän, ei taida oikein luovutus kyky riittää. 6s pakettia katselin kyytiin mutta ei oikein saa järkevästi kiinni noita 3x 2s lipoja. No vauhtia piisaa 5s:lläkin ettei lisä vauhtia nyt tarvita. Nuo vanhat 5s lipotkin ovat jo parhaat päivänsä nähneet, saattaisi saada vielä hiukan vauhtia lisää tuoreilla akku paketeilla, mutta katselaan niitä sitten keväällä.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: pate85 - 16.04.14 - klo: 22.50
Vinkkinä muillekkin, jos on samoja ongelmia S8 Rebel BXe harjattoman kanssa.
4S akun laitoin niin ihmettelin alkuun kun löi hanaa niin meni nopari vikamoodiin ja auto jurruutti ja ei kulkenut mihinkään( LRP iX8 nopari kyseessä). Ratkaisu oli, että piti ohjelmoida voltage cut-off pois päältä. Ensin kokeilin 5S asentoon -> ei riittänyt otin kokonaan pois, niin nyt auto toimii ongelmitta. Manuaalissa hyvät ohjeet siihen.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 25.04.14 - klo: 14.01
Pate millä akulla ajoit aiemmin? Mielestäni tuossa nopparissa ei ole automaattista kennomäärän tunnistusta vaan sinun täytyy itse se määrittää manuaalin mukaan. Älä tuhoa kalliita akkuja ajamalla ilman lipo cut offia. Itsella tuo säädin toiminut moiteetta 4s:llä. Kannattaisiko käydä se setup ohjelma läpi, jos vaikka noppari on hukannut asetukset. Pitäisi kokeilla 5s akkua, mutta en ole saanut aikaiseksi kun pitäisi tuo kennomäärä käydä sieltä asetuksista muuttamassa.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: pate85 - 30.04.14 - klo: 10.55
Joo korjaus tuohon aikaisempaan neuvooni, että ottaaka lipo-cut off pois, jos pätkii.Älkää ottako!! ohjelmoin noparin 4s asentoon ja toisella akulla pelasi aivan normaalisti, mutta toisella akulla vielä testaamatta. Muuten vaarana, että ajatte lipot liian tyhjäksi ja ei ikinä hyväksi akulle.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 30.04.14 - klo: 12.49
Jos pätkii toisella lipolla voi olla että sen virrananto kyky ei riitä tai liittimet ovat löysät. Kokeile liittimien lämpötilaa jos pätkii, se on merkki huonosta kontaktista. Oijan corria yritin ajaa vanhall NiHm akulla ja se ei kestänyt painaa kaasua pohjaan. Mutta kun lähti rauhallisesti liikkelle niin toimi.
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Honkkari - 30.11.14 - klo: 10.42
Nyt ois semmonen ongelma että en löydä yhen varaosan numeroa vaikka kuinka manuaalin pläränny 20 kertaa läpi. Elikkä tuossa kuvassa olen punaisella ympyröinyt osan. Takatukivarret tulee etupuolelta siihen kiinni tapilla ja sokalla.

(http://i8.aijaa.com/t/00271/13605199.t.jpg) (http://aijaa.com/hOA8Yr)

(http://i1.aijaa.com/t/00966/13605201.t.jpg) (http://aijaa.com/w9h1vX)


Tuossapa vielä linkki jos joku jaksaa manuaaleja ihmetellä:
http://www.competitionx.com/pdf/vehicle-manuals/lrp-s8-bxe-team-manual.pdf (http://www.competitionx.com/pdf/vehicle-manuals/lrp-s8-bxe-team-manual.pdf)

Kiitos jos joku tietää tai osaa viisaampana asian selvittää  :grin:
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 30.11.14 - klo: 14.13
moro,
olisikohan tuo osasetti minkä tarvitset:
www.familyland.com.au/lrp-132005-servo-saver-plastics-front-sus-arm-holder-s8-bx (http://www.familyland.com.au/lrp-132005-servo-saver-plastics-front-sus-arm-holder-s8-bx)
Katsoin tx:n manuaalista sama kuva. Ja manuaalin varaosa kuvatkin niin epäselvät että vaikea sanoa niiden perusteella mitään. Toivottavasti linkistä on apua.
T:Hannu
edit typo
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Honkkari - 01.12.14 - klo: 09.37
Ei tuu mitään osaa kyl tosta linkistä  :undecided:
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Vartti - 01.12.14 - klo: 10.47
Oliskohan tosta jotain apua
http://www.lrp.cc/forum/viewtopic.php?f=2&t=5670 (http://www.lrp.cc/forum/viewtopic.php?f=2&t=5670)
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Honkkari - 01.12.14 - klo: 10.48
Kiitos suuresti  :azn:

Oliskohan tosta jotain apua
http://www.lrp.cc/forum/viewtopic.php?f=2&t=5670 (http://www.lrp.cc/forum/viewtopic.php?f=2&t=5670)
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Vartti - 01.12.14 - klo: 10.49
tuossa olis vielä suomesta
http://www.power-racing.net/catalog/advanced_search_result.php?keywords=132008&x=0&y=0 (http://www.power-racing.net/catalog/advanced_search_result.php?keywords=132008&x=0&y=0)
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Honkkari - 01.12.14 - klo: 10.51
Ja kiitos vielä tästäkin  :smiley: Taidan yrittää metsästää alumiinista versiota ensin.

tuossa olis vielä suomesta
http://www.power-racing.net/catalog/advanced_search_result.php?keywords=132008&x=0&y=0 (http://www.power-racing.net/catalog/advanced_search_result.php?keywords=132008&x=0&y=0)
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: horna - 01.12.14 - klo: 13.32
Jaa, ei näköjään mennyt linkki niin kuin piti. Mutta Varttihan löysi sen paremmin. Mitäs muita osia olette saaneet rikki? Itseltäni vain truggystä mennyt vain puskuri. En hirveästi ole tuolla vielä kerennyt pommittamaan, mutta olisi kiva tietää mitä osia kannattaa vara-osapakkin tilata. Onko kellään hyvää setupia lavangon radalle, voisi talven aikana purkaa auton osiin ja vaihtaa diffi- ja iskariöljyt jne. Olisi keväälle valmis radalle.
t:Hannu
Otsikko: Vs: LRP S8 BXe/TXe
Kirjoitti: Honkkari - 01.12.14 - klo: 13.45
Ite en oo saanu  muuta hajalle ku ton. Eilenki tuli aika makoosesti ajettua suoraan kannon pätkään hyvääsellä vauhdilla  :evil: Hirveä rusahdus kävi mutta ei hypänny ku etutukivarren pinni pois kolostaan. Melko sitkiää tekoa tuntuu auto olevan  :grin: 4s:llä itse ajan ja mamba monster säätimenä sekä 2200kv leopardin kone.