Kirjoittaja Aihe: Kumit pois vanteilta  (Luettu 2256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Krynx

  • Tulokas
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« : 19.09.03 - klo: 00.20 »
Niin tietäisikö joku että miten ihmeessä saisin kumit pois vanteilta.
tuntuvat olevan liimattu jopa.

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #1 : 19.09.03 - klo: 01.38 »
Jotkut kuulemma keittää renkaat irti, mutta itse käytän solukumien irroittamiseen asetonia. Asetoni sulattaa liiman pois ja kumit voi ottaa vanteilta repimättä. Sama konsti toimii kumirenkailla, mutta jotkut vanteet ei kestä asetonia eikä kaikki edes keittämistä. Asetonilla renkaat lähtee pois parintunnin liottamisen jälkeen. Kannattaa varoa sitä asetonia ettei roisku päälles etkä hengittele niitä höyryjä.

Mika R

  • Vieras
Re: Kumit pois vanteilta
« Vastaus #2 : 19.09.03 - klo: 09.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Krynx"
tuntuvat olevan liimattu jopa.


Polttisautojen kumit liimataan aina vanteille, ne ei muuten pysy. Ne muutenkin venyy kuin ilmapallot ajaessa ja vain ca liima pitää ne vanteessa kiinni.

Poissa Krynx

  • Tulokas
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #3 : 19.09.03 - klo: 16.41 »
Niin no asetooni ei taida käydä tässä tapauksessa koska minulla olisi tarkoituksena nastoittaa noi vanhat kumit talveksi  :(

Mika R

  • Vieras
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #4 : 19.09.03 - klo: 17.33 »
Asetonin ei kai pitäisi pilata renkaita, poistaa vain ca liimaus  :?: Eli siis minusta se juuri kävisi.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #5 : 23.09.03 - klo: 00.16 »
krynx: ajattelit siis tosissaan hajoittaa autostasi vetarin laakerit ?
uskallan väittää ettet saa tasapainoista nastoitettua rengasta tehtyä...

niin monta autoa olen nähnyt hajotettavan itse värkätyillä nastoilla... tosin ne oli yli 10 vuotta sitten ja sähkiksiä.... Mutta jospa se olisi nykyään helpompi homma saada gummit tasapainoon.... ;)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Krynx

  • Tulokas
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #6 : 23.09.03 - klo: 00.40 »
Eiköhän nuo liukulaakerit sen kestä  :D :?:  Jos ei niin onhan tuossa toinen varaosa ruho.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #7 : 23.09.03 - klo: 13.34 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
krynx: ajattelit siis tosissaan hajoittaa autostasi vetarin laakerit ?
uskallan väittää ettet saa tasapainoista nastoitettua rengasta tehtyä...


Ottamatta yhtään kantaa nastoituksen järkevyyteen tai toimivuuteen, nastarenkaatkin voi tasapainottaa. Ensin nastoitetaan rengas parhaan taidon mukaan. Tämän jälkeen otetaan käyttöön renkaiden tasapainotukseen sopiva laite esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBLN1&P=7.
Tämän jälkeen säädetään nastojen pituutta katkomalla/viilaamalla tai lisäämällä painoja vanteeseen siten, että rengas on lopuksi tasapainossa.

Kotitekoiset nastoitukset eivät kuitenkaan ole mitenkään kestävimpiä ratkaisuja. Näkemäni yritelmät eivät ole juurikaan kestäneet. Joko nastat ovat lennelleet jopa vaarallisestikin tai kumi on revennyt.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #8 : 07.10.03 - klo: 16.10 »
onko olemassa nastarenkaita ostettavana?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #9 : 07.10.03 - klo: 16.11 »
Ei.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #10 : 19.04.06 - klo: 10.20 »
Tuli testattua tuota asetoni hommaa. Illalla leikkasin kumit pois vanteilta, pesin vanteet ja laitoin yöksi uimaan. Aamulla kun kokeilin niin kumin riekaleet suorastaan itsestään irtosi pois. Tänään laitan kuivumaan ja sitten pitäs olla vanteet ku uudet taas käytettäväksi. Kyseessä K 777 vanteet, tänään testaan Prolinen wabasheja. Aikamoista myrkkyä joten jos kokeilette itse niin olkaa varovaisia.

Mika R

  • Vieras
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #11 : 20.04.06 - klo: 13.47 »
Hyvät tuli vanteista, melkein kuin uudet.
Ja hyvin näyttää prolinen vanteetkin kestävän. Tässä on meikällä nyt pystyssä vanteiden kierrätyskeskus.  8)

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #12 : 20.04.06 - klo: 13.50 »
Mulla lähti ainakin keittämällä hyvin kumit pois vanteilta,ehjänä vielä :)
RB,the power of champions.

Mika R

  • Vieras
Kumit pois vanteilta
« Vastaus #13 : 20.04.06 - klo: 13.58 »
Hyvä homma. Ei tarvii myrkkyjen kanssa lutrata. Toisaalta tämä asetonihomma ei häiritse vaimoväkeä.