Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia  (Luettu 1081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Krynx

  • Tulokas
    • Profiili
Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia
« : 01.03.04 - klo: 17.56 »
Sain haltuuni ei niin hyvä kuntoisen Kyoshon koneen.
En tiedä tarkempaa mallia mutta. Kone on peräisin Super Ten Sports Subarusta.
Ajattelin että jospa tuota sais viritettyä. Eli toimiiko näissä sovellettuna normaalit kakstahti koneen viritykset. Kuten kanavien avarrus ja kannen lasku. Ja sitten vielä rupes askarruttaan mieltä semmonen asia  kun. Sylinterissä on neljä kanavan reikää joista yks on pakokanava. Mutta yhdelle imukanavalle ei ole lohkoon jyrsitty uraa. Eli mikä tämän reiän merkitys on.

Pahoittelen mahdollia kielioppi virheitä. en osaa kirijottaa  :(

Poissa jaripetteri

  • Tulokas
    • Profiili
Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia
« Vastaus #1 : 01.03.04 - klo: 21.14 »
Toimii joskin ei kannata, eiköhän ne motit ole mitoitettu niille tehoille mitä niistä irtoaa.
Velipoika osti pureten subarun noin vuosisitten ja kun kulkupuoli ei ollut kunnossa otti viilan ja poran käteen.
Koneeseen tuli kierroksi korvakuulolta noin 30 prosenttia lisää ja sen jälkeen onkin asioitu ahkerasti kiertokankikaupassa...

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia
« Vastaus #2 : 01.03.04 - klo: 21.20 »
Kantsii ennemmin ostaa tehokkaampi kone  :o
Niko on kyllä viritellyt tai parannellut hobaon motteja, mut hää on nyt armeijassa...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Kakliu

  • Jäsen
    • Profiili
Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia
« Vastaus #3 : 03.03.04 - klo: 19.19 »
Kaippa noihin motteihin voi soveltaa noita perus kakstahtimoottoreihin soveltuvia virityskikkoja. Kanavien laajennuksella nyt ainakin saa tuloksia aikaan, toki kannen laskukin saattaisi tulla kyseeseen.. Viripillillä tietty kakstahtikoneen tehoja saa helposti ylös.
Kaippa se kampiakseli kestää pienet tehonlisäykset, onhan niissä yleensä aika hyvät toleranssit. Laakeiden uskoisin pettävän ensimmäiseksi. Senkin voi välttää ostamalla esim. SKF:än 40:lle tuhannelle rundille suunnitellut suojatut miniatyyrilaakerit tilalle. Eikä ne jälleenmyyjällä taida maksaa kuin n. 8-10€. Tosin eri moottorivalmistajien välillä koneiden kestävyyksissä on varmasti suuria eroja..
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Re: Kysymyksiä koskien jotain Kyoshon mottia
« Vastaus #4 : 03.03.04 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Krynx"
Yhdelle imukanavalle ei ole lohkoon jyrsitty uraa. Eli mikä tämän reiän merkitys on.


Se on ns. "boost channel". Se sijaitsee vastapäätä pakokanavaa. Sen tehtävänä on johtaa osa siisääntulevasta seoksesta suoraan ylös sylinteriin pois pakokanavasta. Tällöin palamisjätteet painautuvat alas pakokanavaan. Suurin piirtein noin se menee.

Moottorin virittämistä ei kannata edes aloittaa, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Yleensä lopputuloksena on tehon lasku nousun asemasta. Kantta laskiessa kannattaa varmistaa, ettei sylinteri osu laskettuun kanteen. Oikeastaan ainoa turvallinen virityskonsti on kanavien muotoilu, kunhan mitään ei tehdä sylinterin sisäpuolella ja kanavien kokoa/muotoa ei muuteta. Eli kanavien ulkopuolta voi muotoilla pyöreimmiksi ja sileimmiksi. Saman voi tehdä myös sylinteriputken alareunalle.